כשהרכב הופך לתנור חימום
-
@איש-גמזו כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
@טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
דיברו מזה פעם, שמה יקרה כאשר חלילה זה ייפתח תוך כדי נסיעה
לא הבנתי כל כך מה החשש הגדול
יסתיר לך את החלון, אלא אם אנחנו מדברים על שני דברים שונים
@טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
אגב, אתה @איש-גמזו הידוע מביהמ"ד פורום לתורה?
אם אני לא מפספס משהו, אז כן, אבל מעולם לא חשבתי שאני ״ידוע״ למישהו, פעם ב- אני מבליח וכותב איזה הגיג, לא איזה איש תלמודי.
ידוע זה עניין יחסי, זכור לי השם (אני משתדל להמנע מהאתר הנ"ל)
אני עברתי לאחרונה מרכב שחור לרכב לבן - ההבדל שמים וארץ מבחינת החום
השחור היה רותח ממש והלבן הרבה הרבה פחות
אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר
כמו"כ, כיסוי להגה יעזור לקבל כוויה פחות חזקה
מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו
-
אני עברתי לאחרונה מרכב שחור לרכב לבן - ההבדל שמים וארץ מבחינת החום
השחור היה רותח ממש והלבן הרבה הרבה פחות
אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר
כמו"כ, כיסוי להגה יעזור לקבל כוויה פחות חזקה
מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק?
אני עושה, מכבה מזגן ואז מנוע, אומרים ששומר על המדחס והמפוח, מפי השמועה…
-
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק?
אני עושה, מכבה מזגן ואז מנוע, אומרים ששומר על המדחס והמפוח, מפי השמועה…
@חיים-Y0737 אני שמעתי שהורס המצבר/סטארטר
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר
לכאורה ברכב עם מזגן חזק יוצאים ידי חובה בביטול השאיבה במזגן מפנים הרכב, והכנסת אוויר מבחוץ
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
@טוסון ועדיין החום שיש בתוך הרכב שמור וסגור יותר מאשר לפתוח חלון שהחום ברובו יעשה ‘ויברח’
לכן סייגתי, ברכבים עם מזגן חזק
לענ"ד יש לחלק מהאנשים רתיעה מסוימת מלנסוע עם חלונות פתוחים -
@חיים-Y0737 אני שמעתי שהורס המצבר/סטארטר
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר
לכאורה ברכב עם מזגן חזק יוצאים ידי חובה בביטול השאיבה במזגן מפנים הרכב, והכנסת אוויר מבחוץ
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
@טוסון ועדיין החום שיש בתוך הרכב שמור וסגור יותר מאשר לפתוח חלון שהחום ברובו יעשה ‘ויברח’
לכן סייגתי, ברכבים עם מזגן חזק
לענ"ד יש לחלק מהאנשים רתיעה מסוימת מלנסוע עם חלונות פתוחים -
אני עברתי לאחרונה מרכב שחור לרכב לבן - ההבדל שמים וארץ מבחינת החום
השחור היה רותח ממש והלבן הרבה הרבה פחות
אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר
כמו"כ, כיסוי להגה יעזור לקבל כוויה פחות חזקה
מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו
אני עושה כך משום סברת קרסי
והיא
שהמנוע מתחיל לפעול לא צריך לתת לו מכת עבודה על ההתחלה
אני מתניע פותח חלון חצי דקה או דקה ואז מפעיל מזגןאבל לא שמעתי את מה ש @טוסון ו @חיים-Y0737 כתבו
אודה אם תבארו ותפשטו את ההגיון מאחורי הדברים -
@חיים-Y0737 אני שמעתי שהורס המצבר/סטארטר
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר
לכאורה ברכב עם מזגן חזק יוצאים ידי חובה בביטול השאיבה במזגן מפנים הרכב, והכנסת אוויר מבחוץ
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
@טוסון ועדיין החום שיש בתוך הרכב שמור וסגור יותר מאשר לפתוח חלון שהחום ברובו יעשה ‘ויברח’
לכן סייגתי, ברכבים עם מזגן חזק
לענ"ד יש לחלק מהאנשים רתיעה מסוימת מלנסוע עם חלונות פתוחים@טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
שמעתי שהורס המצבר/סטארטר
כלומר עדיף להתניע עם כמה שפחות חשמל? מזגן, אורות וכו’ ורק אחרי הנעה להפעיל הכל
הבנתי נכון? -
אני עברתי לאחרונה מרכב שחור לרכב לבן - ההבדל שמים וארץ מבחינת החום
השחור היה רותח ממש והלבן הרבה הרבה פחות
אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר
כמו"כ, כיסוי להגה יעזור לקבל כוויה פחות חזקה
מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו
ואני שמעתי שזה מיתוס מרכבים של שנות ה90 והיום אין חשש בכלל כי הרכב קצת יותר חכם ומנתק בהתנעה את המדחס וכו’
ויל"ע וכל אחד יעשה כדעת רבותיו, ובכל אופן ברכבים חדשים ודאי שאין חשש.מי שמכיר את דרעי מזגנים במפרץ חיפה, ידוע כמקום מקצועי(תיקן לנו ל-2 רכבי עבודה בהצטיינות) - שאלתי אותו בעניין וענה שאפילו סיריון 99 אפשר ולכבות/להתניע עם המזגן פועל.
הועתק מקארספורום
-
@טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
שמעתי שהורס המצבר/סטארטר
כלומר עדיף להתניע עם כמה שפחות חשמל? מזגן, אורות וכו’ ורק אחרי הנעה להפעיל הכל
הבנתי נכון? -
@EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
מה כן עוזר משמעותית? מגן שמשה איכותי, שזורק בחזרה את קרינת השמש. זה מה שיכול להוריד דרמטית את החום בתוך הרכב בעשרות מעלות. ולא לשכוח את שאר החלונות, לעשות אותם כהים או לארגן להם כיסוי כלשהו.
אתה מתכוון לווילון הכסוף הזה שהשמאלנים שמים בשמשות?
או למשהו אחר, איזה גימיק מאליאקספרס?על הפתרון הכי טוב שכחת לכתוב (אימוג׳י קורץ)
לחנות במקום מוצל, ועדיף בחנייה תת קרקעית (לא למגופמים) -
אני השתמשתי עם זה נראה לי ש @גיל המליץ עליה איפשהו בפורום,
אך כעבור שנה התפסנים התחילו להישבר, כנראה התפרקו מהחום המדובר כאן.
ניסיתי לחבר עם אזיקונים ופטנטים אך בסוף כבר לא היה מה לעשות איתו.העלות שלו כ-50 ש"ח לפני קופונים, כשהשתמשתי בו הוא עשה פלאים לחום הרכב,
פשוט עולם אחר, וסוגרים את זה תוך 2 שניות בלי התעסקויות,
גם בחנייה של 10 דקות בשמש, הייתי סוגר אותו ומנע המון חום ברכב.עריכה: למדקדקים שמעתי פעם שהאויר הרותח ברכב שהתבשל בשמש לא בריא לנשימה,
בגלל שהאויר עם רעילות הנפלט מהחום מהפלסטיקה ושאר הדברים ברכב.
ולכן כדאי כשנכנסים לרכב לפתוח את כל החלונות ולתת לאויר להתחלף. -
אני עברתי לאחרונה מרכב שחור לרכב לבן - ההבדל שמים וארץ מבחינת החום
השחור היה רותח ממש והלבן הרבה הרבה פחות
אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר
כמו"כ, כיסוי להגה יעזור לקבל כוויה פחות חזקה
מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
אני עברתי לאחרונה מרכב שחור לרכב לבן - ההבדל שמים וארץ מבחינת החום
כאן עשו השוואה עם מד טמפרטורה
-
אני השתמשתי עם זה נראה לי ש @גיל המליץ עליה איפשהו בפורום,
אך כעבור שנה התפסנים התחילו להישבר, כנראה התפרקו מהחום המדובר כאן.
ניסיתי לחבר עם אזיקונים ופטנטים אך בסוף כבר לא היה מה לעשות איתו.העלות שלו כ-50 ש"ח לפני קופונים, כשהשתמשתי בו הוא עשה פלאים לחום הרכב,
פשוט עולם אחר, וסוגרים את זה תוך 2 שניות בלי התעסקויות,
גם בחנייה של 10 דקות בשמש, הייתי סוגר אותו ומנע המון חום ברכב.עריכה: למדקדקים שמעתי פעם שהאויר הרותח ברכב שהתבשל בשמש לא בריא לנשימה,
בגלל שהאויר עם רעילות הנפלט מהחום מהפלסטיקה ושאר הדברים ברכב.
ולכן כדאי כשנכנסים לרכב לפתוח את כל החלונות ולתת לאויר להתחלף.@תודה-לבורא-עולם-0 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
אני השתמשתי עם זה נראה לי ש @גיל המליץ עליה איפשהו בפורום,
אך כעבור שנה התפסנים התחילו להישבר, כנראה התפרקו מהחום המדובר כאן.
ניסיתי לחבר עם אזיקונים ופטנטים אך בסוף כבר לא היה מה לעשות איתו.דווקא על הסוג הזה המליץ פות"ש, אני המלצתי על המוצר הזהה שיש לו 2 כוסות ואקום בצבע שחור עם קליפס.
גם לי נשבר (או יותר נכון יצא מהמקום) הידית (מה שההוא אוחז בתמונה בקישור שצירפת) וטיפה אחת של דבק מהיר סידרה את העניין במקומו. -
@תודה-לבורא-עולם-0 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
אני השתמשתי עם זה נראה לי ש @גיל המליץ עליה איפשהו בפורום,
אך כעבור שנה התפסנים התחילו להישבר, כנראה התפרקו מהחום המדובר כאן.
ניסיתי לחבר עם אזיקונים ופטנטים אך בסוף כבר לא היה מה לעשות איתו.דווקא על הסוג הזה המליץ פות"ש, אני המלצתי על המוצר הזהה שיש לו 2 כוסות ואקום בצבע שחור עם קליפס.
גם לי נשבר (או יותר נכון יצא מהמקום) הידית (מה שההוא אוחז בתמונה בקישור שצירפת) וטיפה אחת של דבק מהיר סידרה את העניין במקומו. -
לא, אני לא הולך לדבר על סכנת השארת ילדים ברכב, יש לזה ב"ה כבר מספיק מודעות, לצערנו מודעות שהחודרה היטב באמצעות אסונות, ובכל מקרה, באותו רגע שמישהו - על כל שונאי ישראל - ישכח את הילד שלו ברכב, לא המאמר כאן הוא מה שיעזור.
להלן ננסה להסביר את התהליך שגורם לרכב להתחמם, ומה הפתרונות החלקיים שאפשר לעשות. הפתרונות תמיד יהיה חלקיים, כי לא משנה מה תעשו - רכב בקיץ הישראלי, לא משנה איזה צבע, חלונות שחורים, פתוחים או סגורים, עם וילון או בלי - יהיה חםםםם [איפה האימוג’י הזה של פרצוף אדום מזיע?]
ובכן, השמש חודרת דרך הזכוכית בגלי קרינה קצרים, שאין להם בעיה לחדור דרך הזכוכית. מהקרינה הזו מתחממים החלקים הכהים ברכב, כמו הדשבורד והמושבים, והם אלו שמחממים ומבשלים את האוויר, אבל הם עושים זאת בקרינת גלי אורך [אינפרא אדום] שאינם יכולים לצאת דרך הזכוכית. התוצאה היא מלכודת חום, כלומר חום שרק נכנס ועולה ולא יכול לצאת.
מכירים את זה שאחרי כמה שעות שהרכב חנה בשמש, אתם פותחים אותו ומרגישים שהוא זה שמחמם כעת את כדור הארץ בעצמו? אתם צודקים. גם אם הטמפרטורה בחוץ היא 35 מעלות, הטמפרטורה בתוך הרכב יכולה להגיע ל60 עד 70 מעלות, והחלקים שספגו את הקרינה הישירה כדוגמת הדשבורד, יכולים להגיע גם לשמונים מעלות ויותר, שזו ממש סכנת כוויה.
האם זה נכון שזה תלוי בצבע הרכב? כן, אבל לא ממש דרמטי כמו שחושבים, רכב שחור יתחמם כחמש עד עשר מעלות יותר מרכב לבן ביום ממוצע של קיץ חם. משמעותי, אבל לא בשביל זה לבחור רכב אחר.
להשאיר חלון עם סדק פתוח, עוזר? כן, אבל מעט מאוד. כמו שהסברתי התנור העיקרי שמבשל את הרכב הוא המאסה של החלקים הכהים בו שאוגרים חום רב, ולאו דווקא האוויר שבתוכו. גם אם יתחלף קצת אוויר דרך החלונות הללו, הוא מהר מאוד יתחמם גם הוא בחזרה. זה יכול להועיל רק במקרה של מקום עם רוח חזקה במקביל לחום השמש. או במקרה שהשארתם ממש חצי חלון פתוח, שזה יכול לגרום שהרכב יתקרר לגמרי, מהמזגן שהגנב ימהר להפעיל לעצמו.
למעיישה אני כן משאיר סדק, כי פסיכולוגית מרגיש לי שזה כן מועיל.מה כן עוזר משמעותית? מגן שמשה איכותי, שזורק בחזרה את קרינת השמש. זה מה שיכול להוריד דרמטית את החום בתוך הרכב בעשרות מעלות. ולא לשכוח את שאר החלונות, לעשות אותם כהים או לארגן להם כיסוי כלשהו.
האם להשאיר את הוויז ברכב? חד משמעית לא. גם המקום הקר ביותר ברכב יעבור בקלות את ה50 מעלות, וסוללת ליתיום מתחילה להרגיש רע כבר ב45 מעלות, וב60 מעלות היא יכולה כבר ממש להנתפח וגם להתלקח.
האם יש מקום בטוח ברכב? לא, המקום הכי פחות חם הוא איפשהו מתחת למושב, שזה גם נמוך יותר [האוויר החם עולה למעלה] וגם מוגן מקרינת שמש ישירה, אבל זה עדיין חם מאוד, ויכול להרוס את הסוללה בוודאות.
וכאן המקום לנפץ מיתוס: אם בכל זאת החלטתם להשאיר מכשיר כלשהו ברכב, אז לא בתא הכפפות!! זהו אחד המקומות הרותחים ביותר בדרך כלל, בהיותו מתחת הדשבורד שחוטף את מירב הקרניים בכינון ישיר.מכשירים אחרים נטולי סוללה, זה תלוי האם הם מיועדים לרכב כמו מולטימדיה או קופסת אנדרואיד שיכולים בהחלט להישאר שם, או סתם מכשירים אלקטרוניים שעדיין רגישים לרמות כאלו של חום.
-
@תודה-לבורא-עולם-0 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
אני השתמשתי עם זה נראה לי ש @גיל המליץ עליה איפשהו בפורום,
אך כעבור שנה התפסנים התחילו להישבר, כנראה התפרקו מהחום המדובר כאן.
ניסיתי לחבר עם אזיקונים ופטנטים אך בסוף כבר לא היה מה לעשות איתו.דווקא על הסוג הזה המליץ פות"ש, אני המלצתי על המוצר הזהה שיש לו 2 כוסות ואקום בצבע שחור עם קליפס.
גם לי נשבר (או יותר נכון יצא מהמקום) הידית (מה שההוא אוחז בתמונה בקישור שצירפת) וטיפה אחת של דבק מהיר סידרה את העניין במקומו.@גיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
דווקא על הסוג הזה המליץ פות"ש,
אופסס התבלבלתי, ואדרבה תחכים אותנו מה אתה המלצת,
כבר לא זוכר. והאם במוצר שלך בסוף מחזיק מעמד? -
@גיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
דווקא על הסוג הזה המליץ פות"ש,
אופסס התבלבלתי, ואדרבה תחכים אותנו מה אתה המלצת,
כבר לא זוכר. והאם במוצר שלך בסוף מחזיק מעמד?@תודה-לבורא-עולם-0 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
ואדרבה תחכים אותנו מה אתה המלצת,
כבר לא זוכר.@גיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
אני המלצתי על המוצר הזהה שיש לו 2 כוסות ואקום בצבע שחור עם קליפס.
@תודה-לבורא-עולם-0 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
והאם במוצר שלך בסוף מחזיק מעמד?
שלי חי וקיים עד היום.
זה בדיוק מה שקניתי (הגדול, כמובן).
