דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      1. דף הבית
      2. מדברים רכב
      3. כשהרכב הופך לתנור חימום

      כשהרכב הופך לתנור חימום

      מתוזמן נעוץ נעול הועבר מדברים רכב
      31 פוסטים 16 כותבים 224 צפיות
      • מהישן לחדש
      • מהחדש לישן
      • הכי הרבה הצבעות
      תגובה
      • תגובה כנושא
      התחברו כדי לפרסם תגובה
      נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
      • EBAE EBA

        לא, אני לא הולך לדבר על סכנת השארת ילדים ברכב, יש לזה ב"ה כבר מספיק מודעות, לצערנו מודעות שהחודרה היטב באמצעות אסונות, ובכל מקרה, באותו רגע שמישהו - על כל שונאי ישראל - ישכח את הילד שלו ברכב, לא המאמר כאן הוא מה שיעזור.

        להלן ננסה להסביר את התהליך שגורם לרכב להתחמם, ומה הפתרונות החלקיים שאפשר לעשות. הפתרונות תמיד יהיה חלקיים, כי לא משנה מה תעשו - רכב בקיץ הישראלי, לא משנה איזה צבע, חלונות שחורים, פתוחים או סגורים, עם וילון או בלי - יהיה חםםםם [איפה האימוג’י הזה של פרצוף אדום מזיע?]

        ובכן, השמש חודרת דרך הזכוכית בגלי קרינה קצרים, שאין להם בעיה לחדור דרך הזכוכית. מהקרינה הזו מתחממים החלקים הכהים ברכב, כמו הדשבורד והמושבים, והם אלו שמחממים ומבשלים את האוויר, אבל הם עושים זאת בקרינת גלי אורך [אינפרא אדום] שאינם יכולים לצאת דרך הזכוכית. התוצאה היא מלכודת חום, כלומר חום שרק נכנס ועולה ולא יכול לצאת.

        מכירים את זה שאחרי כמה שעות שהרכב חנה בשמש, אתם פותחים אותו ומרגישים שהוא זה שמחמם כעת את כדור הארץ בעצמו? אתם צודקים. גם אם הטמפרטורה בחוץ היא 35 מעלות, הטמפרטורה בתוך הרכב יכולה להגיע ל60 עד 70 מעלות, והחלקים שספגו את הקרינה הישירה כדוגמת הדשבורד, יכולים להגיע גם לשמונים מעלות ויותר, שזו ממש סכנת כוויה.

        האם זה נכון שזה תלוי בצבע הרכב? כן, אבל לא ממש דרמטי כמו שחושבים, רכב שחור יתחמם כחמש עד עשר מעלות יותר מרכב לבן ביום ממוצע של קיץ חם. משמעותי, אבל לא בשביל זה לבחור רכב אחר.

        להשאיר חלון עם סדק פתוח, עוזר? כן, אבל מעט מאוד. כמו שהסברתי התנור העיקרי שמבשל את הרכב הוא המאסה של החלקים הכהים בו שאורים חום רב, ולאו דווקא האוויר שבתוכו. גם אם יתחלף קצת אוויר דרך החלונות הללו, הוא מהר מאוד יתחמם גם הוא בחזרה. זה יכול להועיל רק במקרה של מקום עם רוח חזקה במקביל לחום השמש. או במקרה שהשארתם ממש חצי חלון פתוח, שזה יכול לגרום שהרכב יתקרר לגמרי, מהמזגן שהגנב ימהר להפעיל לעצמו.
        למעיישה אני כן משאיר סדק, כי פסיכולוגית מרגיש לי שזה כן מועיל.

        מה כן עוזר משמעותית? מגן שמשה איכותי, שזורק בחזרה את קרינת השמש. זה מה שיכול להוריד דרמטית את החום בתוך הרכב בעשרות מעלות. ולא לשכוח את שאר החלונות, לעשות אותם כהים או לארגן להם כיסוי כלשהו.

        האם להשאיר את הוויז ברכב? חד משמעית לא. גם המקום הקר ביותר ברכב יעבור בקלות את ה50 מעלות, וסוללת ליתיום מתחילה להרגיש רע כבר ב45 מעלות, וב60 מעלות היא יכולה כבר ממש להנתפח וגם להתלקח.

        האם יש מקום בטוח ברכב? לא, המקום הכי פחות חם הוא איפשהו מתחת למושב, שזה גם נמוך יותר [האוויר החם עולה למעלה] וגם מוגן מקרינת שמש ישירה, אבל זה עדיין חם מאוד, ויכול להרוס את הסוללה בוודאות.
        וכאן המקום לנפץ מיתוס: אם בכל זאת החלטתם להשאיר מכשיר כלשהו ברכב, אז לא בתא הכפפות!! זהו אחד המקומות הרותחים ביותר בדרך כלל, בהיותו מתחת הדשבורד שחוטף את מירב הקרניים בכינון ישיר.

        מכשירים אחרים נטולי סוללה, זה תלוי האם הם מיועדים לרכב כמו מולטימדיה או קופסת אנדרואיד שיכולים בהחלט להישאר שם, או סתם מכשירים אלקטרוניים שעדיין רגישים לרמות כאלו של חום.

        טוסוןט מנותק
        טוסוןט מנותק
        טוסון
        מייבין
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #19

        @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

        מה כן עוזר משמעותית? מגן שמשה איכותי, שזורק בחזרה את קרינת השמש. זה מה שיכול להוריד דרמטית את החום בתוך הרכב בעשרות מעלות. ולא לשכוח את שאר החלונות, לעשות אותם כהים או לארגן להם כיסוי כלשהו.

        אתה מתכוון לווילון הכסוף הזה שהשמלאנים שמים בשמשות?
        או למשהו אחר, איזה גימיק מאליאקספרס?

        על הפתרון הכי טוב שכחת לכתוב (אימוג׳י קורץ)
        לחנות במקום מוצל, ועדיף בחנייה תת קרקעית (לא למגופמים)

        כללו של דבר, האדם לא נברא בעבור מצבו בעולם הזה אלא בעבור מצבו בעולם הבא, אלא שמצבו בעולם הזה הוא אמצעי…
        (מס"י פ"א)

        נחייה ולא…

        א תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • טוסוןט טוסון

          @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

          מה כן עוזר משמעותית? מגן שמשה איכותי, שזורק בחזרה את קרינת השמש. זה מה שיכול להוריד דרמטית את החום בתוך הרכב בעשרות מעלות. ולא לשכוח את שאר החלונות, לעשות אותם כהים או לארגן להם כיסוי כלשהו.

          אתה מתכוון לווילון הכסוף הזה שהשמלאנים שמים בשמשות?
          או למשהו אחר, איזה גימיק מאליאקספרס?

          על הפתרון הכי טוב שכחת לכתוב (אימוג׳י קורץ)
          לחנות במקום מוצל, ועדיף בחנייה תת קרקעית (לא למגופמים)

          א מנותק
          א מנותק
          איש גמזו
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #20

          @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

          אתה מתכוון לווילון הכסוף הזה שהשמלאנים שמים בשמשות?
          או למשהו אחר, איזה גימיק מאליאקספרס?

          אם אני מאבחן נכון יש בזה שני סוגים, א׳ שהוא סתם חוצץ אטום שמונע מקרני השמש להיכנס.
          והסוג השני שמן הסתם יותר יעיל, הוא שהצד החיצוני שלו הוא כמין נייר כסף שמחזיר את קרני השמש חזרה למלאכי צבקות, יש לו גם בהרבה מקרים שכבה קטנה שמבודדת חום.

          באלי אקספרס אתה יכול למצוא כזה שעשוי כמין טרסקל הפוך (מטריה - פאראסול), שמתקפל וחוסך את בעיית האיחסון.

          @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

          ועדיף בחנייה תת קרקעית

          רק תגלה ל @EBA איפה יש כזה מוצר בק״ס חוץ ממתחת ל״שדרה״ או במרכז מסחרי בכניסה לעיר…

          טוסוןט תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • א איש גמזו

            @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

            אתה מתכוון לווילון הכסוף הזה שהשמלאנים שמים בשמשות?
            או למשהו אחר, איזה גימיק מאליאקספרס?

            אם אני מאבחן נכון יש בזה שני סוגים, א׳ שהוא סתם חוצץ אטום שמונע מקרני השמש להיכנס.
            והסוג השני שמן הסתם יותר יעיל, הוא שהצד החיצוני שלו הוא כמין נייר כסף שמחזיר את קרני השמש חזרה למלאכי צבקות, יש לו גם בהרבה מקרים שכבה קטנה שמבודדת חום.

            באלי אקספרס אתה יכול למצוא כזה שעשוי כמין טרסקל הפוך (מטריה - פאראסול), שמתקפל וחוסך את בעיית האיחסון.

            @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

            ועדיף בחנייה תת קרקעית

            רק תגלה ל @EBA איפה יש כזה מוצר בק״ס חוץ ממתחת ל״שדרה״ או במרכז מסחרי בכניסה לעיר…

            טוסוןט מנותק
            טוסוןט מנותק
            טוסון
            מייבין
            כתב נערך לאחרונה על ידי טוסון
            #21

            @איש-גמזו כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

            @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

            אתה מתכוון לווילון הכסוף הזה שהשמלאנים שמים בשמשות?
            או למשהו אחר, איזה גימיק מאליאקספרס?

            אם אני מאבחן נכון יש בזה שני סוגים, א׳ שהוא סתם חוצץ אטום שמונע מקרני השמש להיכנס.
            והסוג השני שמן הסתם יותר יעיל, הוא שהצד החיצוני שלו הוא כמין נייר כסף שמחזיר את קרני השמש חזרה למלאכי צבקות, יש לו גם בהרבה מקרים שכבה קטנה שמבודדת חום.

            באלי אקספרס אתה יכול למצוא כזה שעשוי כמין טרסקל הפוך (מטריה - פאראסול), שמתקפל וחוסך את בעיית האיחסון.

            דיברו מזה פעם, שמה יקרה כאשר חלילה זה ייפתח תוך כדי נסיעה

            @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

            ועדיף בחנייה תת קרקעית

            רק תגלה ל @EBA איפה יש כזה מוצר בק״ס חוץ ממתחת ל״שדרה״ או במרכז מסחרי בכניסה לעיר…

            לא מכיר ק"ס
            אבל בעפולה בטח יש
            איפה שאני מסתובב היום (אזור גאולה) אין בכלל חנייה (אם מישהו רוצה להשכיר, לזמן סד"א בלבד, עדיפות לאזור דוד ילין אשמח לשמוע) אבל גם אין שמש, וכן בבני ברק
            בזמנו (לפני 7-8 שנים) שהסתובבתי באלעד אמרו שאין שם חניות עם צל,.כי העצים עוד לא גדלו

            אגב, אתה @איש-גמזו הידוע מביהמ"ד פורום לתורה?

            כמובן
            Screenshot_20260618-214827.png

            כללו של דבר, האדם לא נברא בעבור מצבו בעולם הזה אלא בעבור מצבו בעולם הבא, אלא שמצבו בעולם הזה הוא אמצעי…
            (מס"י פ"א)

            נחייה ולא…

            א תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • טוסוןט טוסון

              @איש-גמזו כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

              @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

              אתה מתכוון לווילון הכסוף הזה שהשמלאנים שמים בשמשות?
              או למשהו אחר, איזה גימיק מאליאקספרס?

              אם אני מאבחן נכון יש בזה שני סוגים, א׳ שהוא סתם חוצץ אטום שמונע מקרני השמש להיכנס.
              והסוג השני שמן הסתם יותר יעיל, הוא שהצד החיצוני שלו הוא כמין נייר כסף שמחזיר את קרני השמש חזרה למלאכי צבקות, יש לו גם בהרבה מקרים שכבה קטנה שמבודדת חום.

              באלי אקספרס אתה יכול למצוא כזה שעשוי כמין טרסקל הפוך (מטריה - פאראסול), שמתקפל וחוסך את בעיית האיחסון.

              דיברו מזה פעם, שמה יקרה כאשר חלילה זה ייפתח תוך כדי נסיעה

              @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

              ועדיף בחנייה תת קרקעית

              רק תגלה ל @EBA איפה יש כזה מוצר בק״ס חוץ ממתחת ל״שדרה״ או במרכז מסחרי בכניסה לעיר…

              לא מכיר ק"ס
              אבל בעפולה בטח יש
              איפה שאני מסתובב היום (אזור גאולה) אין בכלל חנייה (אם מישהו רוצה להשכיר, לזמן סד"א בלבד, עדיפות לאזור דוד ילין אשמח לשמוע) אבל גם אין שמש, וכן בבני ברק
              בזמנו (לפני 7-8 שנים) שהסתובבתי באלעד אמרו שאין שם חניות עם צל,.כי העצים עוד לא גדלו

              אגב, אתה @איש-גמזו הידוע מביהמ"ד פורום לתורה?

              כמובן
              Screenshot_20260618-214827.png

              א מנותק
              א מנותק
              איש גמזו
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #22

              @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

              דיברו מזה פעם, שמה יקרה כאשר חלילה זה ייפתח תוך כדי נסיעה

              לא הבנתי כל כך מה החשש הגדול

              @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

              אגב, אתה @איש-גמזו הידוע מביהמ"ד פורום לתורה?

              אם אני לא מפספס משהו, אז כן, אבל מעולם לא חשבתי שאני ״ידוע״ למישהו, פעם ב- אני מבליח וכותב איזה הגיג, לא איזה איש תלמודי.

              טוסוןט תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • א איש גמזו

                @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                דיברו מזה פעם, שמה יקרה כאשר חלילה זה ייפתח תוך כדי נסיעה

                לא הבנתי כל כך מה החשש הגדול

                @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                אגב, אתה @איש-גמזו הידוע מביהמ"ד פורום לתורה?

                אם אני לא מפספס משהו, אז כן, אבל מעולם לא חשבתי שאני ״ידוע״ למישהו, פעם ב- אני מבליח וכותב איזה הגיג, לא איזה איש תלמודי.

                טוסוןט מנותק
                טוסוןט מנותק
                טוסון
                מייבין
                כתב נערך לאחרונה על ידי טוסון
                #23

                @איש-גמזו כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                דיברו מזה פעם, שמה יקרה כאשר חלילה זה ייפתח תוך כדי נסיעה

                לא הבנתי כל כך מה החשש הגדול

                יסתיר לך את החלון, אלא אם אנחנו מדברים על שני דברים שונים

                @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                אגב, אתה @איש-גמזו הידוע מביהמ"ד פורום לתורה?

                אם אני לא מפספס משהו, אז כן, אבל מעולם לא חשבתי שאני ״ידוע״ למישהו, פעם ב- אני מבליח וכותב איזה הגיג, לא איזה איש תלמודי.

                ידוע זה עניין יחסי, זכור לי השם (אני משתדל להמנע מהאתר הנ"ל)

                כללו של דבר, האדם לא נברא בעבור מצבו בעולם הזה אלא בעבור מצבו בעולם הבא, אלא שמצבו בעולם הזה הוא אמצעי…
                (מס"י פ"א)

                נחייה ולא…

                חיים ברזלח תגובה 1 תגובה אחרונה
                1
                • טוסוןט טוסון

                  @איש-גמזו כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                  @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                  דיברו מזה פעם, שמה יקרה כאשר חלילה זה ייפתח תוך כדי נסיעה

                  לא הבנתי כל כך מה החשש הגדול

                  יסתיר לך את החלון, אלא אם אנחנו מדברים על שני דברים שונים

                  @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                  אגב, אתה @איש-גמזו הידוע מביהמ"ד פורום לתורה?

                  אם אני לא מפספס משהו, אז כן, אבל מעולם לא חשבתי שאני ״ידוע״ למישהו, פעם ב- אני מבליח וכותב איזה הגיג, לא איזה איש תלמודי.

                  ידוע זה עניין יחסי, זכור לי השם (אני משתדל להמנע מהאתר הנ"ל)

                  חיים ברזלח מנותק
                  חיים ברזלח מנותק
                  חיים ברזל
                  כתב נערך לאחרונה על ידי חיים ברזל
                  #24

                  אני עברתי לאחרונה מרכב שחור לרכב לבן - ההבדל שמים וארץ מבחינת החום
                  השחור היה רותח ממש והלבן הרבה הרבה פחות
                  אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר
                  כמו"כ, כיסוי להגה יעזור לקבל כוויה פחות חזקה😊

                  מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו

                  ח מ I 3 תגובות תגובה אחרונה
                  0
                  • חיים ברזלח חיים ברזל

                    אני עברתי לאחרונה מרכב שחור לרכב לבן - ההבדל שמים וארץ מבחינת החום
                    השחור היה רותח ממש והלבן הרבה הרבה פחות
                    אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר
                    כמו"כ, כיסוי להגה יעזור לקבל כוויה פחות חזקה😊

                    מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו

                    ח מנותק
                    ח מנותק
                    חיים Y0737
                    מייבין
                    כתב נערך לאחרונה על ידי חיים Y0737
                    #25

                    @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                    לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק?

                    אני עושה, מכבה מזגן ואז מנוע, אומרים ששומר על המדחס והמפוח, מפי השמועה…

                    טוסוןט תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • ח חיים Y0737

                      @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                      לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק?

                      אני עושה, מכבה מזגן ואז מנוע, אומרים ששומר על המדחס והמפוח, מפי השמועה…

                      טוסוןט מנותק
                      טוסוןט מנותק
                      טוסון
                      מייבין
                      כתב נערך לאחרונה על ידי טוסון
                      #26

                      @חיים-Y0737 אני שמעתי שהורס המצבר/סטארטר

                      @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                      אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר

                      לכאורה ברכב עם מזגן חזק יוצאים ידי חובה בביטול השאיבה במזגן מפנים הרכב, והכנסת אוויר מבחוץ

                      @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                      @טוסון ועדיין החום שיש בתוך הרכב שמור וסגור יותר מאשר לפתוח חלון שהחום ברובו יעשה ‘ויברח’

                      לכן סייגתי, ברכבים עם מזגן חזק
                      לענ"ד יש לחלק מהאנשים רתיעה מסוימת מלסוע בחלונות פתוחים

                      כללו של דבר, האדם לא נברא בעבור מצבו בעולם הזה אלא בעבור מצבו בעולם הבא, אלא שמצבו בעולם הזה הוא אמצעי…
                      (מס"י פ"א)

                      נחייה ולא…

                      חיים ברזלח ח 2 תגובות תגובה אחרונה
                      0
                      • טוסוןט טוסון

                        @חיים-Y0737 אני שמעתי שהורס המצבר/סטארטר

                        @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                        אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר

                        לכאורה ברכב עם מזגן חזק יוצאים ידי חובה בביטול השאיבה במזגן מפנים הרכב, והכנסת אוויר מבחוץ

                        @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                        @טוסון ועדיין החום שיש בתוך הרכב שמור וסגור יותר מאשר לפתוח חלון שהחום ברובו יעשה ‘ויברח’

                        לכן סייגתי, ברכבים עם מזגן חזק
                        לענ"ד יש לחלק מהאנשים רתיעה מסוימת מלסוע בחלונות פתוחים

                        חיים ברזלח מנותק
                        חיים ברזלח מנותק
                        חיים ברזל
                        כתב נערך לאחרונה על ידי
                        #27

                        @טוסון ועדיין החום שיש בתוך הרכב שמור וסגור יותר מאשר לפתוח חלון שהחום ברובו יעשה ‘ויברח’

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • חיים ברזלח חיים ברזל

                          אני עברתי לאחרונה מרכב שחור לרכב לבן - ההבדל שמים וארץ מבחינת החום
                          השחור היה רותח ממש והלבן הרבה הרבה פחות
                          אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר
                          כמו"כ, כיסוי להגה יעזור לקבל כוויה פחות חזקה😊

                          מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו

                          מ מנותק
                          מ מנותק
                          מאיר ג
                          כתב נערך לאחרונה על ידי מאיר ג
                          #28

                          @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                          מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו

                          אני עושה כך משום סברת קרסי
                          והיא
                          שהמנוע מתחיל לפעול לא צריך לתת לו מכת עבודה על ההתחלה
                          אני מתניע פותח חלון חצי דקה או דקה ואז מפעיל מזגן

                          אבל לא שמעתי את מה ש @טוסון ו @חיים-Y0737 כתבו
                          הודה אם תבארו ותפשטו את ההגיון מאחורי הדברים

                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                          2
                          • טוסוןט טוסון

                            @חיים-Y0737 אני שמעתי שהורס המצבר/סטארטר

                            @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                            אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר

                            לכאורה ברכב עם מזגן חזק יוצאים ידי חובה בביטול השאיבה במזגן מפנים הרכב, והכנסת אוויר מבחוץ

                            @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                            @טוסון ועדיין החום שיש בתוך הרכב שמור וסגור יותר מאשר לפתוח חלון שהחום ברובו יעשה ‘ויברח’

                            לכן סייגתי, ברכבים עם מזגן חזק
                            לענ"ד יש לחלק מהאנשים רתיעה מסוימת מלסוע בחלונות פתוחים

                            ח מנותק
                            ח מנותק
                            חיים Y0737
                            מייבין
                            כתב נערך לאחרונה על ידי
                            #29

                            @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                            שמעתי שהורס המצבר/סטארטר

                            כלומר עדיף להתניע עם כמה שפחות חשמל? מזגן, אורות וכו’ ורק אחרי הנעה להפעיל הכל
                            הבנתי נכון?

                            טוסוןט תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • חיים ברזלח חיים ברזל

                              אני עברתי לאחרונה מרכב שחור לרכב לבן - ההבדל שמים וארץ מבחינת החום
                              השחור היה רותח ממש והלבן הרבה הרבה פחות
                              אגב, עוד טיפ, כשנכנסים בהתחלה לפתוח את החלונות לכדקה ואז להדליק את המזגן, זה יעזור למזגן לקרר הרבה יותר מהר
                              כמו"כ, כיסוי להגה יעזור לקבל כוויה פחות חזקה😊

                              מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו

                              I מנותק
                              I מנותק
                              israel_458xv20n
                              כתב נערך לאחרונה על ידי israel_458xv20n
                              #30

                              @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                              מה דעת המומחים לעניין לכבות את הרכב כשהלחצן של המזגן דולק? האם צריך לכבות אותו כל פעם שמכבים את הרכב? כי שמעתי פעם שזה הורס איזה משהו

                              ואני שמעתי שזה מיתוס מרכבים של שנות ה90 והיום אין חשש בכלל כי הרכב קצת יותר חכם ומנתק בהתנעה את המדחס וכו’
                              ויל"ע וכל אחד יעשה כדעת רבותיו, ובכל אופן ברכבים חדשים ודאי שאין חשש.

                              מי שמכיר את דרעי מזגנים במפרץ חיפה, ידוע כמקום מקצועי(תיקן לנו ל-2 רכבי עבודה בהצטיינות) - שאלתי אותו בעניין וענה שאפילו סיריון 99 אפשר ולכבות/להתניע עם המזגן פועל.
                              הועתק מקארספורום

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0
                              • ח חיים Y0737

                                @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                                שמעתי שהורס המצבר/סטארטר

                                כלומר עדיף להתניע עם כמה שפחות חשמל? מזגן, אורות וכו’ ורק אחרי הנעה להפעיל הכל
                                הבנתי נכון?

                                טוסוןט מנותק
                                טוסוןט מנותק
                                טוסון
                                מייבין
                                כתב נערך לאחרונה על ידי
                                #31

                                @חיים-Y0737 הבנת נכון, לא להפעיל על המצבר בהנעה הזו התחלה של כזה הרבה צרכנים
                                אני לא מכבה אורות בכיבוי הרכב בד"כ, למעט ברכבים צרחנים
                                כמובן שמי שיש לו תאורה אוטומטית פחות רלוונטי

                                כללו של דבר, האדם לא נברא בעבור מצבו בעולם הזה אלא בעבור מצבו בעולם הבא, אלא שמצבו בעולם הזה הוא אמצעי…
                                (מס"י פ"א)

                                נחייה ולא…

                                תגובה 1 תגובה אחרונה
                                0

                                • 1
                                • 2

                                15

                                מחובר

                                3.0k

                                משתמשים

                                9.7k

                                נושאים

                                131.2k

                                פוסטים
                                • התחברות

                                • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                • פוסט ראשון
                                  פוסט אחרון
                                0
                                • דף הבית
                                • תקנון הפורום
                                • מילון מושגים המלא
                                • המדריך המלא למשתמש
                                • פוסטים אחרונים
                                • משתמשים
                                • חיפוש גוגל בפורום
                                • פנייה למנהל הפורום