האם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?
-
שלום לכולם,
אשמח לשמוע מהניסיון של חברי הפורום על כדאיות הנסיעה מהמרכז לצפון דרך כביש 6 וכביש 6 חוצה צפון, בהשוואה לחלופות החינמיות כמו כביש 2.מהן מהירויות הנסיעה והזרימה בפועל במקטעים הללו בשעות השונות ובמיוחד בשעות אחה"צ שגם כביש 6 עמוס?
האם לדעתכם חיסכון הזמן אכן משמעותי ומצדיק את עלויות האגרה?
תודה מראש למגיבים!
@אליהו-התח כדאיות נוספת היא שבכביש 6 אין רמזורים
ומי שנוסע מהצפון לדרום יש לו עשרות רמזורים (משתנה אם הנסיעה בכביש 2 או 4 אבל בכל אופן בסוף צריך לעלות על 4 ומאשדוד עד נתיבות יש באזור ה-30 רמזורים) שכל פעם מצריכים תאוצה מחדש שזה יותר דלקלא שההוצאה של הדלק כל כך גדולה שההשקעה על כביש 6 בהכרח תכסה את זה
אבל כדאי להכניס זאת לסל השיקולים ובפרט בשעות העמוסות שאז כביש 6 יכול בהחלט לחסוך בכסף (בתקווה ובתפילה שלא תמצא את עצמך משלם לכביש 6 על הפקק הכל כך נחמד שנתקעת בו) -
בוודאי שכביש 6 שווה את המחיר, בפרט אם יש לך מנוי פסקל.
אינו דומה הנסיעה בכביש 6 שאתה יכול להרביץ מהירות וכמעט אין משטרות, לכביש 2 שכל כמה קילמוטרים אתה צריך להאט או איזה נתיב שנהיה צר.
לגבי 6 חוצה צפון אני כמעט לא נוסע שמה, א. זה לא מאריך הרבה, ב. לא מצליח לעשות מנוי, ואף פעם לא קיבלתי חשבונית, ומפחד שיום אחד ישלחו לי חשבונית כל כמה עשרות שקלים תוספות וריביות.@פריוס-אפור כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
לא מצליח לעשות מנוי,
יתכן והאשראי ע’‘ש אשתך
תפתח חשבון על שמה עם ת’'ז שלה ויסתדר -
יוצא לי לנסוע הרבה שבתות לצפון וכביש 6 חוסך לפחות חצי שעה ובימי שישי אפילו יותר ואפילו שמבחינת ק"מ לפעמים זה יותר ארוך
אבל במוצ"ש ובלילות אין כמעט הבדל וחבל על הכסף
וחוצה צפון חוסך אולי שתי דקות אבל זה עולה 4 ש"ח ודרך יוקנעם זה קצת מעצבן כי יש שם שלוש או ארבע רמזורים@ש.נ כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
וחוצה צפון חוסך אולי שתי דקות אבל זה עולה 4 ש"ח
4 ש"ח לשתי דקות = 120 ש"ח לשעה!
המנהרה של יקנעם בד"כ חוסכת פחות מחצי דקה, המקסימום הוא 2 דקות (לפעמים זה נראה יותר בוויז רק בגלל שהשינוי מסלול גורם לו לחשב מחדש ואז הוא מתעדכן מחדש), אני אף פעם לא נוסע משם אבל כדאי לעשות מנוי כי ללא מנוי זה יקר בפער.
-
כשאני נוסע לגוש דן (ב"ב) אני לא נוסע בכביש 6
כשאני נוסע לי-ם/אלעד/חריש/ק"ס אז בד"כ כן.
השיקולים שלי הם:- זמן, בממוצע החיסכון בנסיעה לב"ב הוא 15 דק’, לי-ם 25, ואני לא מדבר על שעות עומס כי אני לא מכיר כ"כ.
- דלק, מצד אחד הנסיעה ב6 חוסכת ק"מ (לב"ב פחות משמעותי) ועצירות-האצות, אבל מצד שני אם כביש 6 גורם לך ליסוע על 160 קמ"ש הלך החיסכון.
- נוחות, אמנם חיסכון של 35 ש"ח תוך 25 דק’ הוא כ85 ש"ח-שעה והייתי מוכן לקחת עבודה קלה במחיר כזה, אבל מצד שני כשיש לך שעתיים ויותר נסיעה מגיע לפעמים שלב שתוספת של כל דקה היא סיוט ואתה מוכן לשלם כל מחיר כדי לחסוך אותם.
-
כשאני נוסע לגוש דן (ב"ב) אני לא נוסע בכביש 6
כשאני נוסע לי-ם/אלעד/חריש/ק"ס אז בד"כ כן.
השיקולים שלי הם:- זמן, בממוצע החיסכון בנסיעה לב"ב הוא 15 דק’, לי-ם 25, ואני לא מדבר על שעות עומס כי אני לא מכיר כ"כ.
- דלק, מצד אחד הנסיעה ב6 חוסכת ק"מ (לב"ב פחות משמעותי) ועצירות-האצות, אבל מצד שני אם כביש 6 גורם לך ליסוע על 160 קמ"ש הלך החיסכון.
- נוחות, אמנם חיסכון של 35 ש"ח תוך 25 דק’ הוא כ85 ש"ח-שעה והייתי מוכן לקחת עבודה קלה במחיר כזה, אבל מצד שני כשיש לך שעתיים ויותר נסיעה מגיע לפעמים שלב שתוספת של כל דקה היא סיוט ואתה מוכן לשלם כל מחיר כדי לחסוך אותם.
@נייטרון-חפשי לדעתי חוצה צפון שווה את זה
שווה לי ה4 ש"ח האלו בשביל הנסיעה החלקה
אבל 6 הרגיל, מבני ברק מן הסתם אין שעה ביום שזה שווה
בצהריים עמוס כדבעי
בלילה יש עבודות
אפילו לירושלים אני לא יודע אם זה שווה
לדעתי עדיף לסוע דרך הבקעה (למרות שמצפת בכלל אין את זה באופציה)
אגב, ממירון לגוש דן לדעתי כדאי לסוע דרך אחיהוד וחוצה צפון - סומך
@אליהו-התח אני אסביר לך מה @TCRVO מתכוון
אתה פותח את הוויז, כשאתה בבית, וכותב לך שכביש 6 יחסוך 20 דקות, וככל שאתה מתקדם בנסיעה, הזמן עולה, ובסוף הפער, אם ישנו, מזערי
אני אשתף ממה שקרה לי לאחרונה, יצאנו ממירון ב9 בערב לירושלים, התעכבתי כמה דקות לסוף להוסיף את הרכב השכור למנוי, ואז היה הפרש מכביש החוף של 10 דקות ומהבקעה 35 דקות, בסופו של דרך, עם כל העבודות בכביש שצצות לך ולא מופיעות מראש, הגענו בזמן שהיה כתוב על כביש הבקעה (ועוד בכיוון שלנו היו נתיב או שניים פתוחים, בנתיב הנגדי היה חסום לגמרי) -
שלום לכולם,
אשמח לשמוע מהניסיון של חברי הפורום על כדאיות הנסיעה מהמרכז לצפון דרך כביש 6 וכביש 6 חוצה צפון, בהשוואה לחלופות החינמיות כמו כביש 2.מהן מהירויות הנסיעה והזרימה בפועל במקטעים הללו בשעות השונות ובמיוחד בשעות אחה"צ שגם כביש 6 עמוס?
האם לדעתכם חיסכון הזמן אכן משמעותי ומצדיק את עלויות האגרה?
תודה מראש למגיבים!
-
בוודאי שכביש 6 שווה את המחיר, בפרט אם יש לך מנוי פסקל.
אינו דומה הנסיעה בכביש 6 שאתה יכול להרביץ מהירות וכמעט אין משטרות, לכביש 2 שכל כמה קילמוטרים אתה צריך להאט או איזה נתיב שנהיה צר.
לגבי 6 חוצה צפון אני כמעט לא נוסע שמה, א. זה לא מאריך הרבה, ב. לא מצליח לעשות מנוי, ואף פעם לא קיבלתי חשבונית, ומפחד שיום אחד ישלחו לי חשבונית כל כמה עשרות שקלים תוספות וריביות.@פריוס-אפור כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
אינו דומה הנסיעה בכביש 6 שאתה יכול להרביץ מהירות וכמעט אין משטרות,
יצויין שהאתר מתנגד לכל עבירה על החוק, ואסייג ברשותך את דבריך שאין מדובר בהמלצה אלא בנקודה טכנית.
-
@אליהו-התח כדאיות נוספת היא שבכביש 6 אין רמזורים
ומי שנוסע מהצפון לדרום יש לו עשרות רמזורים (משתנה אם הנסיעה בכביש 2 או 4 אבל בכל אופן בסוף צריך לעלות על 4 ומאשדוד עד נתיבות יש באזור ה-30 רמזורים) שכל פעם מצריכים תאוצה מחדש שזה יותר דלקלא שההוצאה של הדלק כל כך גדולה שההשקעה על כביש 6 בהכרח תכסה את זה
אבל כדאי להכניס זאת לסל השיקולים ובפרט בשעות העמוסות שאז כביש 6 יכול בהחלט לחסוך בכסף (בתקווה ובתפילה שלא תמצא את עצמך משלם לכביש 6 על הפקק הכל כך נחמד שנתקעת בו) -
לא יודע את מי לתייג פה.
מירושלים לצפון - למירון אצל ר’ שמעון - הלוך וחזור.
אם אורך זמן הנסיעה לא משנה לי, מאיפה כדאי לנסוע מבחינת נוחות וחיסכון אגרות? -
לא יודע את מי לתייג פה.
מירושלים לצפון - למירון אצל ר’ שמעון - הלוך וחזור.
אם אורך זמן הנסיעה לא משנה לי, מאיפה כדאי לנסוע מבחינת נוחות וחיסכון אגרות?@תודה-לבורא-עולם-0 ההבדל במרחק זה כ18ק"מ . נניח והאאוטלנדר לוקח בבין עירוני 1ל13 (אני צודק?) והדלק עולה כ7.30? (אני מתדלק סולר ואני לא יודע בדיוק מחיר של בנזין כרגע) זה יוצא בדלק כ10 ש"ח יותר. וכביש 6 עולה כ37.5 למנוי לכל האורך
-
@תודה-לבורא-עולם-0 ההבדל במרחק זה כ18ק"מ . נניח והאאוטלנדר לוקח בבין עירוני 1ל13 (אני צודק?) והדלק עולה כ7.30? (אני מתדלק סולר ואני לא יודע בדיוק מחיר של בנזין כרגע) זה יוצא בדלק כ10 ש"ח יותר. וכביש 6 עולה כ37.5 למנוי לכל האורך
ההבדל במרחק זה כ18ק"מ. נניח והאאוטלנדר לוקח בבין עירוני 1ל13 (אני צודק?)
כמעט, תלוי כמה ממהרים בכביש. - בנסיעה ממש רגועה כן.
והדלק עולה כ7.30? (אני מתדלק סולר ואני לא יודע בדיוק מחיר של בנזין כרגע) זה יוצא בדלק כ10 ש"ח יותר.
אני על גז… אז זה עוד יותר זול.
וכביש 6 עולה 27.5 למנוי לכל האורך
מנוי וידאו או פסקל? - לי יש מנוי וידאו,
ואיזה כביש הוא תחליף נוח לכביש 6? -
ההבדל במרחק זה כ18ק"מ. נניח והאאוטלנדר לוקח בבין עירוני 1ל13 (אני צודק?)
כמעט, תלוי כמה ממהרים בכביש. - בנסיעה ממש רגועה כן.
והדלק עולה כ7.30? (אני מתדלק סולר ואני לא יודע בדיוק מחיר של בנזין כרגע) זה יוצא בדלק כ10 ש"ח יותר.
אני על גז… אז זה עוד יותר זול.
וכביש 6 עולה 27.5 למנוי לכל האורך
מנוי וידאו או פסקל? - לי יש מנוי וידאו,
ואיזה כביש הוא תחליף נוח לכביש 6?@תודה-לבורא-עולם-0 מנוי וידיאו
והתחליף הוא כביש 2 ואז 20 ואז 1 -
@מאיר-ג כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
ומאשדוד עד נתיבות יש באזור ה-30 רמזורים)
מאשדוד לנתיבות ניתן לנסוע דרך 7 ואז 6 בחינם
כמה זמן זה חוסך בד"כ לא הרבה אא"כ בשעת פקקים> ומאשדוד עד נתיבות יש באזור ה-30 רמזורים)
30??? קצת מוגזם באיזור 5 על כביש 4 ועוד כמה בודדים כמו ליד שדרות
@יוני כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
מאשדוד לנתיבות ניתן לנסוע דרך 7 ואז 6 בחינם
אם זה הצעה טובה מעניין שאף פעם הוויז לא הציע לי
-
@תודה-לבורא-עולם-0 מנוי וידיאו
והתחליף הוא כביש 2 ואז 20 ואז 1יישר כח על המענה הברור והמדוייק.
נ.ב. האם בהגדרת הווייז נסיעה ללא כבישי אגרה יתן אוטומטית את המסלול מהכבישים הנ"ל.
ומה המסלול בנסיעה מירושלים לצפון,
אני עם הארץ בכבישים למרות שאני כמה שנים על הכביש.
אני יודע לשים ווייז וזהו, הראש שלי עוד לא התפתח לקלוט את הגלובוס… -
יישר כח על המענה הברור והמדוייק.
נ.ב. האם בהגדרת הווייז נסיעה ללא כבישי אגרה יתן אוטומטית את המסלול מהכבישים הנ"ל.
ומה המסלול בנסיעה מירושלים לצפון,
אני עם הארץ בכבישים למרות שאני כמה שנים על הכביש.
אני יודע לשים ווייז וזהו, הראש שלי עוד לא התפתח לקלוט את הגלובוס…@תודה-לבורא-עולם-0 כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
יישר כח על המענה הברור והמדוייק.
בשמחה רבה לא הכי מדוייק בעולם אבל סביר
@חובק-עולם כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
נניח והאאוטלנדר לוקח בבין עירוני 1ל13 (אני צודק?) והדלק עולה כ7.30?
@תודה-לבורא-עולם-0 כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
האם בהגדרת הווייז נסיעה ללא כבישי אגרה יתן אוטומטית את המסלול מהכבישים הנ"ל.
אמור שכן אלא אם יש פקקים מזעזעים ואז הוא יתמרן אותך טוב. מה שאני עושה זה כל נסיעה בודק עם אגרה/ בלי אגרה ורואה את ההפרשים ואת המסלול ולפי זה מחליט.
אגב. לאחר כמה נסיעות הוא מבין מה אתה רוצה. למשל אני גם כשלא מוגדר אצלי להימנע מכבישי אגרה הוא מדלג לי על 6 צפון כי הוא יודע שאני תמיד נוסע דרך יקנעם.
-
@תודה-לבורא-עולם-0 כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
יישר כח על המענה הברור והמדוייק.
בשמחה רבה לא הכי מדוייק בעולם אבל סביר
@חובק-עולם כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
נניח והאאוטלנדר לוקח בבין עירוני 1ל13 (אני צודק?) והדלק עולה כ7.30?
@תודה-לבורא-עולם-0 כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
האם בהגדרת הווייז נסיעה ללא כבישי אגרה יתן אוטומטית את המסלול מהכבישים הנ"ל.
אמור שכן אלא אם יש פקקים מזעזעים ואז הוא יתמרן אותך טוב. מה שאני עושה זה כל נסיעה בודק עם אגרה/ בלי אגרה ורואה את ההפרשים ואת המסלול ולפי זה מחליט.
אגב. לאחר כמה נסיעות הוא מבין מה אתה רוצה. למשל אני גם כשלא מוגדר אצלי להימנע מכבישי אגרה הוא מדלג לי על 6 צפון כי הוא יודע שאני תמיד נוסע דרך יקנעם.
בשמחה רבה לא הכי מדוייק בעולם אבל סביר
הכי מדוייק במסלול - וכמעט כמעט הכי מדוייק בצריכה.
רק עם הסתייגות קלה בצריכה בהתאם למצב רוח הנהג.
מבחינתי קיבלתי מענה מְממ-מדויק!! והתייחסות מלאה,
אז מגיע לך שוב…יישר כח !!
-
> ומאשדוד עד נתיבות יש באזור ה-30 רמזורים)
30??? קצת מוגזם באיזור 5 על כביש 4 ועוד כמה בודדים כמו ליד שדרות
@יוני כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
מאשדוד לנתיבות ניתן לנסוע דרך 7 ואז 6 בחינם
אם זה הצעה טובה מעניין שאף פעם הוויז לא הציע לי
@פתוח-לשמוע כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
מאשדוד לנתיבות ניתן לנסוע דרך 7 ואז 6 בחינם
אם זה הצעה טובה מעניין שאף פעם הוויז לא הציע לי
נסעת בשעות הפקקים אחה"צ או בוקר?
-
@פתוח-לשמוע כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
מאשדוד לנתיבות ניתן לנסוע דרך 7 ואז 6 בחינם
אם זה הצעה טובה מעניין שאף פעם הוויז לא הציע לי
נסעת בשעות הפקקים אחה"צ או בוקר?
-
@יוני שישי קלאסי בצהריים בין 45-50 דקות
@פתוח-לשמוע כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
@יוני שישי קלאסי בצהריים בין 45-50 דקות
אז דרך 4 יותר מהר
אבל בשעות עומס משם יותר מהר -
> ומאשדוד עד נתיבות יש באזור ה-30 רמזורים)
30??? קצת מוגזם באיזור 5 על כביש 4 ועוד כמה בודדים כמו ליד שדרות
@יוני כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
מאשדוד לנתיבות ניתן לנסוע דרך 7 ואז 6 בחינם
אם זה הצעה טובה מעניין שאף פעם הוויז לא הציע לי
@פתוח-לשמוע כמה פעמים נסעת במקטע הזה שאתה כל כך בטוח שאני מגזים?
בא תשאל את @מאיר אם אני הגזמתי
אם אני זוכר המספר המדויק זה 26 אבל כתבתי באזור 30 כי אני לא ממש בטוח במספר המדויק (פעם ספרתי)
מה שברור שאין בודדים באזור שדרות. כל נתיבותי שרואה את מה שכתבת מתפוצץ עכשיו מצחוק ובוכה כאחד@יוני כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
מאשדוד לנתיבות ניתן לנסוע דרך 7 ואז 6 בחינם
ארוך משמעותית בזמן
