למה בירידה הרכב לוקח יותר דלק מעמידה?
-
הרכב שלי (סובארו B4) בעמידה לוקח 0.7 ל100 ק"מ, ובירידה (בלי גז כמובן) - בערך 3.5 ל100 ק"מ,
זה לא אמורה להיות אותה צריכה? הרי אין מאמץ מנוע בכלל -
הרכב שלי (סובארו B4) בעמידה לוקח 0.7 ל100 ק"מ, ובירידה (בלי גז כמובן) - בערך 3.5 ל100 ק"מ,
זה לא אמורה להיות אותה צריכה? הרי אין מאמץ מנוע בכלל@אושר-מתקרב בירידה זה צריך לעמוד על 0.0 ל 100 ק"מ.
וגם אם אתה בנסיעה במישור ואתה עוזב את דוושת הגז לגמרי אחרי כ-3 שניות צריך להופיע במחשב הדרך צריכה של 0.0 ל 100 ק"מ. -
@אושר-מתקרב בירידה זה צריך לעמוד על 0.0 ל 100 ק"מ.
וגם אם אתה בנסיעה במישור ואתה עוזב את דוושת הגז לגמרי אחרי כ-3 שניות צריך להופיע במחשב הדרך צריכה של 0.0 ל 100 ק"מ. -
@DanielC זה לא 0.0 כי המחשב כן מזריק דלק למנוע, כדי לשמור אותו מונע
@אושר-מתקרב זה 0.0 בנסיעה בירידה/במישור שאתה משחרר דוושת גז המנוע נשאר מונע על ידי הגלגלים שמסתובבים, הגיר מסובב את המנוע ולא דלק.
במצב הזה המנוע לא מזריק אפי’ לא גרגר דלק.
משא"כ במצבים דלעיל אם תכניס בניוטרל בשביל “לחסוך” (לאלה שחושבים שהם חוסכים) אתה בעצם מנתק את הגיר מהמנוע ואין מי שיסובב אותו ולכן תראה צריכת דלק של “עמידה” בשביל להחזיק את המנוע מונע. -
בעמידה לא מחשבים צריכה לפי ק"מ שהרי אתה לא זז, הצריכה בעמידה צריכה להמדד לפי זמן פעולה.
עכ"פ לגבי ירידות הרכב כנראה כן מזריק איזשהוא כמות מינימלית של דלק כדי לשמור על בעירה רציפה ואולי גם בלמת קצת חזק והרכב הוריד הילוך לשמור על בלימת מנוע והסלד עלה
[לא עשיתי על זה בדיקה מעמיקה אבל כך נראה לי מסברא וכן כך יצא בבדיקתו של ר’ @מאיר כאן וביאר באריכות ר’ @נייטרון-חפשי כאן] -
בעמידה לא מחשבים צריכה לפי ק"מ שהרי אתה לא זז, הצריכה בעמידה צריכה להמדד לפי זמן פעולה.
עכ"פ לגבי ירידות הרכב כנראה כן מזריק איזשהוא כמות מינימלית של דלק כדי לשמור על בעירה רציפה ואולי גם בלמת קצת חזק והרכב הוריד הילוך לשמור על בלימת מנוע והסלד עלה
[לא עשיתי על זה בדיקה מעמיקה אבל כך נראה לי מסברא וכן כך יצא בבדיקתו של ר’ @מאיר כאן וביאר באריכות ר’ @נייטרון-חפשי כאן]@יצחק-רשטונ כתב בלמה בירידה הרכב לוקח יותר דלק מעמידה?:
וביאר באריכות ר’ @נייטרון-חפשי כאן]
-
הרכב שלי (סובארו B4) בעמידה לוקח 0.7 ל100 ק"מ, ובירידה (בלי גז כמובן) - בערך 3.5 ל100 ק"מ,
זה לא אמורה להיות אותה צריכה? הרי אין מאמץ מנוע בכלל@אושר-מתקרב כשאני נוסע נגיד את ירידות של 443 אני רואה שהטורים עולים לפי מהירות הנסיעה גם שאני לא לוחץ גז אז אולי זה הסיבה של צריכת דלק
-
@אושר-מתקרב כשאני נוסע נגיד את ירידות של 443 אני רואה שהטורים עולים לפי מהירות הנסיעה גם שאני לא לוחץ גז אז אולי זה הסיבה של צריכת דלק
@הרשלה-0 כתב בלמה בירידה הרכב לוקח יותר דלק מעמידה?:
@אושר-מתקרב כשאני נוסע נגיד את ירידות של 443 אני רואה שהטורים עולים לפי מהירות הנסיעה גם שאני לא לוחץ גז אז אולי זה הסיבה של צריכת דלק
אין קשר, הגלגלים מסובבים את המנוע יותר מהר.
-
@אושר-מתקרב כשאני נוסע נגיד את ירידות של 443 אני רואה שהטורים עולים לפי מהירות הנסיעה גם שאני לא לוחץ גז אז אולי זה הסיבה של צריכת דלק