טסטר ששיקר, וגם הפקח דחה את הערעור, יש מה לעשות?
-
עשיתי טסט והבוחן ממש שיקר בכל מהלך הטסט, הגשתי ערעור וגם הפקח דחה את הערעור.
יש לאן להגיש תלונה על כך? -
@שלמה-ו כתב בטסטר ששיקר, וגם הפקח דחה את הערעור, יש מה לעשות?:
אבל בסוף כולם עוברים ואכן בטסט שעברתי היה לי בוחן ממש חביב הטסט היה ביום שישי וכשסיימתי הוא אמר לי שבת שלום ובשורות טובות וככה הבנתי שעברתי
זה ממש לא קשור, יש הרבה טסטרים שיכשילו על שטויות ואז יאחלו יום טוב ובהצלחה ויחייכו וכו’
טוב שלא התאכזבת הפעם
-
@איציק-1
בהחלט נשמע סיפור מעניין…
נשמח שתרחיב בעניין {כמובן אם תוכל } איך הגעת למצב כזה. -
@מרן-הרב כתב בטסטר ששיקר, וגם הפקח דחה את הערעור, יש מה לעשות?:
מדוע שללו ממך לגשת לטסט?!
כי מי שמגיש ערעור לא יכול להזמין טסט חדש ככה זה… עוד משהו שגורם לתלמיד לחשוב טוב טוב אם הוא רוצה לערער גם אם הוא צודק וככה לסחוב זמן או לנסות שוב והפעם להצליח
ובאשר לנידון עצמו:
אחרי שראיתי את ההתגייסות החד משמעית של כולם לצד של התלמידים רציתי להבהיר
אכן המערכת מסולפת וקיימים בה הרבה פגמים,
היא ממש לא חפה מטעויות ועוד הרבה מעבר לכך…
בהחלט אני מבין את התיסכול
אבל תמיד אני בוחר בחיים להיות בצד הריאלי ומכיוון שכך מובן שאין שום טעם לערער תנסה לשחק את המשחק לפי הכללים גם אם נראה שהכללים לא הוגנים (והם כאלה…)
אם המטרה היא להעמיד את הטסטר במקום אז תצא למלחמת חורמה
אבל אם המטרה היא להחזיק רישיון נהיגה מה שאני הייתי ממליץ לך להזמין טסט שוב ושוב עד למעבר (בסוף עוברים…)
במקרים מסויימים הייתי אומר לך להחליף עיר
אני לא יודע איפה הסיפור שלך קרה אבל אני עשיתי טסט בתל אביב שהוא נקרא מקום קשה מאד ואני יכול לומר שהמון נופלים אבל כל הטסטרים ללא יוצא מן הכלל לא פוסלים על זה שאתה חרדי הם בהחלט הוגנים ונותנים לכולם צאנס,
בתל אביב הבעיה היא אחרת שסביבת הנהיגה מאד מורכבת ומסובכת בעיקר לרכב ידני ולא רק!
בהצלחה… -
@מרן-הרב כן. רק לבורא עולם.
לא באירוניה, הגשתי כמה פעמים. מסופק אם מישהו בכלל עובר על הערעורים.@מתלמד-0 כתב בטסטר ששיקר, וגם הפקח דחה את הערעור, יש מה לעשות?:
מסופק אם מישהו בכלל עובר על הערעורים.
עוברים חד משמעית יש לי חבר שאחרי טסט שמיני
{נכון שזה אחד להרבה אנשים } ערר והתקבל וקיבל רישיון .@מתלמד-0 כתב בטסטר ששיקר, וגם הפקח דחה את הערעור, יש מה לעשות?:
מצטרף לבקשות. ממש מסקרן.
זה יספק אותך ?
-
@רכבניק מסכים אתך שברור שזה לא קשור, והנופת שנוטף מהבוחנים הערביים יוכיח. אדוני, בבקשה וכו’ אבל כל זה שזה נעשה בצביעות ובמלאכותיות. כאן שהבוחן היה חביב וסיים בברכה, לענ"ד זו אינדיקציה.
-
@מתלמד-0 כתב בטסטר ששיקר, וגם הפקח דחה את הערעור, יש מה לעשות?:
מהבוחנים הערביים
גם אני שמתי לב שרוב הבוחנים שהיו לי, היו ערבים
מי יודע אולי שנאת היהודים הצטרפה להם לסיבות הפסילה@מרן-הרב כתב בטסטר ששיקר, וגם הפקח דחה את הערעור, יש מה לעשות?:
@מתלמד-0 כתב בטסטר ששיקר, וגם הפקח דחה את הערעור, יש מה לעשות?:
מהבוחנים הערביים
גם אני שמתי לב שרוב הבוחנים שהיו לי, היו ערבים
מסתמא בירושלים?
-
דרך אגב, מי שיש לו זמן וכח לטפל בכל הנושא הזה של הערעורים לטובת כלל ישראל, יש מה לעשות בעיקרון. אמנם לא בטוח שיועיל, אבל יש מה לנסות.
הייתי פותח על זה שרשור בפנ"ע אלא שאין לי כח להתעסק עם זה, אז אני יכתוב כאן בשתי מילים ואם מישהו יראה לנכון לנסות לעבוד בכיוון יפתח את זה וכו’. אני כותב דברים נורא פשוטים, אבל לפעמים אנשים לא חושבים על הכיוון/לא חושבים שזה יעזור.
בגדול צריך א. להוציא נתונים מדוייקים מחופש המידע של משרד התחבורה (עולה כמה שקלים) ב. כמה שיותר סיפורים מאנשים (אפשר לבדוק כל סיפור כי הטסט מוקלט)
ואז ללכת בדרכים המקובלות ובשלבים. מכתבים לכל הגורמים, מבקר המדינה, הועדה לפניות הציבור של הכנסת או חבר כנסת ספציפי שרותמים אותו לזה, אנשי תקשורת, וכו’ וכו’ מוסיף והולך.
אולי פעם מישהו כבר עשה משהו? לא יודע, אבל לדעתי זה שווה ניסוי, ואפילו אם מישהו כבר ניסה ולא עלתה בידו. -
דרך אגב, מי שיש לו זמן וכח לטפל בכל הנושא הזה של הערעורים לטובת כלל ישראל, יש מה לעשות בעיקרון. אמנם לא בטוח שיועיל, אבל יש מה לנסות.
הייתי פותח על זה שרשור בפנ"ע אלא שאין לי כח להתעסק עם זה, אז אני יכתוב כאן בשתי מילים ואם מישהו יראה לנכון לנסות לעבוד בכיוון יפתח את זה וכו’. אני כותב דברים נורא פשוטים, אבל לפעמים אנשים לא חושבים על הכיוון/לא חושבים שזה יעזור.
בגדול צריך א. להוציא נתונים מדוייקים מחופש המידע של משרד התחבורה (עולה כמה שקלים) ב. כמה שיותר סיפורים מאנשים (אפשר לבדוק כל סיפור כי הטסט מוקלט)
ואז ללכת בדרכים המקובלות ובשלבים. מכתבים לכל הגורמים, מבקר המדינה, הועדה לפניות הציבור של הכנסת או חבר כנסת ספציפי שרותמים אותו לזה, אנשי תקשורת, וכו’ וכו’ מוסיף והולך.
אולי פעם מישהו כבר עשה משהו? לא יודע, אבל לדעתי זה שווה ניסוי, ואפילו אם מישהו כבר ניסה ולא עלתה בידו.@צבי-דורש-ציון
אתה צודק שצריך לטפל בזה ואני בעבר ניסיתי לטפל יש בירושלים מורה נהיגה שהוא יו"ר וועד מורי הנהיגה בירושלים קוראים לו יצחק לוי והוא גם ניסה להיאבק בנושא יש שתי חברות אחד מהם טלדור ואחד מהם מלגם אחד מהם שהם בירושלים ועוד ערים לכאורה מאוד קשה לעבור אצליהם היה מאבק על זה והיה כל מיני תלונות עליהם אבל לא הצליח לדעתי מה שצריך לעשות להרים את הכפפה וללכת לתביעה בבג"ץ על חוסר המקצועיות של הטסטרים, כך לטענת מורי הנהיגה והוועד העומד בראשם וללכת לעתור בבג"ץ על כל נושאי ביטולי הטסטים וחוסר שקיפות בפסילה, למשל בירושלים היה מקרה שבן אדם עבר טסט בטסט הארבעים, אם אני הייתי טסטר בן אדם שלא עובר ארבעים טסטים לא הייתי נותן לו רישיון אלא מאי שהם בעצמם מבינים שפסילה לא בהכרח בעיה של התלמיד אלא גם של הטסטר, ואני לא מדבר על טסטרים שצועקים על התלמידים כדי להפחיד אותם או כל מיני פעולות סתם כי למה לא והם מרגישים טוב עם זה היה צריך להיות שגם על הטסטר צריך להיות מצלמה ועל כל פסילה שינמק מה ולמה הוא נתן את הברקס ולמה הוא נגע בהגה ושפיקוח חיצוני יבקר על הטסטרים ולא פיקוח של הזכיין, ועוד דבר ביטול הדבר הזה שכל אחד יכול להיות טסטר, שלכל טסטר יהיה וותק כמורה נהיגה עם מקצועיות להורדת רמת הלחץ של התלמיד, בדומה להשתלמות שכל מורה נהיגה עובר
אני לא זוכר מה עוד אבל אותו יצחק לוי היה גם בוועדת הכלכלה על הנושא וגם התראיין פעם אצל יצחק טסלר בקול חי והא ניסה לעלות את הנושא הכאוב ואני מקווה שאחד מחבריי הפורום יידע להרים את הכפפה להציל עושק מיד עושקהו ולחסוך עשרות אלפי שקלים של תלמידים שלא עוברים טסטים (ושאף אחד לא יגיד לי שהמורי נהיגה לא רוצים את זה כי הם רוצים להרוויח כסף אז אני יגיד לכם שאין כמעט מורה נהיגה בערים המרכזיות, עלייהם אני מדבר שאין להם כבר תור ארוך עם יומן מוכן עד שנה הבאה ) -
@צבי-דורש-ציון
אתה צודק שצריך לטפל בזה ואני בעבר ניסיתי לטפל יש בירושלים מורה נהיגה שהוא יו"ר וועד מורי הנהיגה בירושלים קוראים לו יצחק לוי והוא גם ניסה להיאבק בנושא יש שתי חברות אחד מהם טלדור ואחד מהם מלגם אחד מהם שהם בירושלים ועוד ערים לכאורה מאוד קשה לעבור אצליהם היה מאבק על זה והיה כל מיני תלונות עליהם אבל לא הצליח לדעתי מה שצריך לעשות להרים את הכפפה וללכת לתביעה בבג"ץ על חוסר המקצועיות של הטסטרים, כך לטענת מורי הנהיגה והוועד העומד בראשם וללכת לעתור בבג"ץ על כל נושאי ביטולי הטסטים וחוסר שקיפות בפסילה, למשל בירושלים היה מקרה שבן אדם עבר טסט בטסט הארבעים, אם אני הייתי טסטר בן אדם שלא עובר ארבעים טסטים לא הייתי נותן לו רישיון אלא מאי שהם בעצמם מבינים שפסילה לא בהכרח בעיה של התלמיד אלא גם של הטסטר, ואני לא מדבר על טסטרים שצועקים על התלמידים כדי להפחיד אותם או כל מיני פעולות סתם כי למה לא והם מרגישים טוב עם זה היה צריך להיות שגם על הטסטר צריך להיות מצלמה ועל כל פסילה שינמק מה ולמה הוא נתן את הברקס ולמה הוא נגע בהגה ושפיקוח חיצוני יבקר על הטסטרים ולא פיקוח של הזכיין, ועוד דבר ביטול הדבר הזה שכל אחד יכול להיות טסטר, שלכל טסטר יהיה וותק כמורה נהיגה עם מקצועיות להורדת רמת הלחץ של התלמיד, בדומה להשתלמות שכל מורה נהיגה עובר
אני לא זוכר מה עוד אבל אותו יצחק לוי היה גם בוועדת הכלכלה על הנושא וגם התראיין פעם אצל יצחק טסלר בקול חי והא ניסה לעלות את הנושא הכאוב ואני מקווה שאחד מחבריי הפורום יידע להרים את הכפפה להציל עושק מיד עושקהו ולחסוך עשרות אלפי שקלים של תלמידים שלא עוברים טסטים (ושאף אחד לא יגיד לי שהמורי נהיגה לא רוצים את זה כי הם רוצים להרוויח כסף אז אני יגיד לכם שאין כמעט מורה נהיגה בערים המרכזיות, עלייהם אני מדבר שאין להם כבר תור ארוך עם יומן מוכן עד שנה הבאה )@אברהם-2
אני מביא שתי קישורים מכתבות בנושא שדברנו מאתר אמס מקול חי
https://www.emess.co.il/radio/1362908
https://www.emess.co.il/radio/1680462