קולנועית 4 מקומות?
-
מכיוון שאין פורום קולנועיות זה לזה, אני מרשה לעצמי לשאול כאן.
יש לי מחשבה במקום לקנות רכב ולספוג עלויות רישוי,טסט,ביטוח,דלק,תיקונים,חלפים.
לקנות קלונועית 4 מקומות חשמלית
ולפזר איתה את הילדים לנסוע לכולל לגינה ולקניות להנאתי
לפי הידוע לי כלים אלו מגיעים למהירות של 40 קמ"ש
מהירות סבירה לנסיעה בתוך השכונה
מה דעתכם?
כדאי/לא כדאי?
כלכלי/לא כלכלי?
האם יש לזה שוק ביד שניה בין לגבי הקניה עכשיו ובין לגבי הקניה אח"כ?
האם כלים אלו אמינים? או שגם בהם יש טיפולים ותיקונים?
מה החוקים התקפים בנהיגה על כלים אלו?


-
מכיוון שאין פורום קולנועיות זה לזה, אני מרשה לעצמי לשאול כאן.
יש לי מחשבה במקום לקנות רכב ולספוג עלויות רישוי,טסט,ביטוח,דלק,תיקונים,חלפים.
לקנות קלונועית 4 מקומות חשמלית
ולפזר איתה את הילדים לנסוע לכולל לגינה ולקניות להנאתי
לפי הידוע לי כלים אלו מגיעים למהירות של 40 קמ"ש
מהירות סבירה לנסיעה בתוך השכונה
מה דעתכם?
כדאי/לא כדאי?
כלכלי/לא כלכלי?
האם יש לזה שוק ביד שניה בין לגבי הקניה עכשיו ובין לגבי הקניה אח"כ?
האם כלים אלו אמינים? או שגם בהם יש טיפולים ותיקונים?
מה החוקים התקפים בנהיגה על כלים אלו?


-
@משה-שמחה
אפשר לקנות ביד 2
לאחרונה החנויות בירושלים התחילו לקנות כאלה, והם עושים איתם משלוחים
אבל יש לזה כמה חסרונות- איפה אתה חונה? ילדים ישחקו לך עם זה
- אתה צריך עמדת טעינה
- הובלה גם יעלה לך כסף
-
-
@משה-שמחה
אפשר לקנות ביד 2
לאחרונה החנויות בירושלים התחילו לקנות כאלה, והם עושים איתם משלוחים
אבל יש לזה כמה חסרונות- איפה אתה חונה? ילדים ישחקו לך עם זה
- אתה צריך עמדת טעינה
- הובלה גם יעלה לך כסף
-
מכיוון שאין פורום קולנועיות זה לזה, אני מרשה לעצמי לשאול כאן.
יש לי מחשבה במקום לקנות רכב ולספוג עלויות רישוי,טסט,ביטוח,דלק,תיקונים,חלפים.
לקנות קלונועית 4 מקומות חשמלית
ולפזר איתה את הילדים לנסוע לכולל לגינה ולקניות להנאתי
לפי הידוע לי כלים אלו מגיעים למהירות של 40 קמ"ש
מהירות סבירה לנסיעה בתוך השכונה
מה דעתכם?
כדאי/לא כדאי?
כלכלי/לא כלכלי?
האם יש לזה שוק ביד שניה בין לגבי הקניה עכשיו ובין לגבי הקניה אח"כ?
האם כלים אלו אמינים? או שגם בהם יש טיפולים ותיקונים?
מה החוקים התקפים בנהיגה על כלים אלו?


@משה-שמחה כתב בקולנועית 4 מקומות?:
מה דעתכם?
כדאי/לא כדאי?
כלכלי/לא כלכלי?
האם יש לזה שוק ביד שניה בין לגבי הקניה עכשיו ובין לגבי הקניה אח"כ?
האם כלים אלו אמינים? או שגם בהם יש טיפולים ותיקונים?
מה החוקים התקפים בנהיגה על כלים אלו?נענה על ראשון ראשון, ועל אחרון לפני הראשון.
מבחינה חוקית זה לא קלנועית אלא ‘קלאב קאר’ או ‘רכב תפעולי’ [קלנועית היא בלי הגה, בגודל מאוד קטן, עם מקסימום 2 נוסעים ועד 30 קמ"ש.
אמנם לא צריך רשיון נהיגה ומספר רישוי, אבל יש לו כללים משלו, והכלל המרכזי מבחינת החוק הוא שאסור לנסוע בו בכביש (אולי תבקש מ @גיל שיוציא על זה מדריך), אלא רק באזור תפעולי. לא יודע אם אוכפים את זה, אבל לא הייתי מציע לך לנסות את זה בערים מרכזיות מידי. כמו"כ הוא מותר לנהיגה רק מגיל 16, ויש עוד חוקים בזה ואכמ"ל.
ביחס לשאר שאלותיך, ראשית, בפורום רכבים ההקבלה של המוצר הזה לרכב קצת קומית. אבל אם זה עונה לך על המטרות שלך, לבריאות.
דעתינו. משאר הבחינות כמו נראות, יחס בחברה וכו’ אין לדעתינו משמעות. אתה יודע בדיוק מה אתה קונה ואם זה מתאים לך אז למה לא.
כדאי. אם כבר, תקנה יד שניה הרבה יותר זול, לא יודע לגבי ירידת ערך אבל לא נראה לי שיש בזה שוק מספיק מפותח.
מבחינת כלכלית זה יותר יקר מאופניים, לא מקביל לעלות החזקת רכב בשום צורה. אם יש לך חיבור לשקע זה מעולה.
שוק. כתבתי לך שאין לזה שוק משמעותי, אבל אתה יכול למצוא ביד2 יותר מידע שיעזור לך, וכמובן, בסוף לכל נישה יש שוק כלשהו.
אמינות. אין לי ידיעה, אבל מסברא לא סביר שיהיה עלויות משמעותיות שמתקרבות לאחזקת רכב. -
@משה-שמחה כתב בקולנועית 4 מקומות?:
מה דעתכם?
כדאי/לא כדאי?
כלכלי/לא כלכלי?
האם יש לזה שוק ביד שניה בין לגבי הקניה עכשיו ובין לגבי הקניה אח"כ?
האם כלים אלו אמינים? או שגם בהם יש טיפולים ותיקונים?
מה החוקים התקפים בנהיגה על כלים אלו?נענה על ראשון ראשון, ועל אחרון לפני הראשון.
מבחינה חוקית זה לא קלנועית אלא ‘קלאב קאר’ או ‘רכב תפעולי’ [קלנועית היא בלי הגה, בגודל מאוד קטן, עם מקסימום 2 נוסעים ועד 30 קמ"ש.
אמנם לא צריך רשיון נהיגה ומספר רישוי, אבל יש לו כללים משלו, והכלל המרכזי מבחינת החוק הוא שאסור לנסוע בו בכביש (אולי תבקש מ @גיל שיוציא על זה מדריך), אלא רק באזור תפעולי. לא יודע אם אוכפים את זה, אבל לא הייתי מציע לך לנסות את זה בערים מרכזיות מידי. כמו"כ הוא מותר לנהיגה רק מגיל 16, ויש עוד חוקים בזה ואכמ"ל.
ביחס לשאר שאלותיך, ראשית, בפורום רכבים ההקבלה של המוצר הזה לרכב קצת קומית. אבל אם זה עונה לך על המטרות שלך, לבריאות.
דעתינו. משאר הבחינות כמו נראות, יחס בחברה וכו’ אין לדעתינו משמעות. אתה יודע בדיוק מה אתה קונה ואם זה מתאים לך אז למה לא.
כדאי. אם כבר, תקנה יד שניה הרבה יותר זול, לא יודע לגבי ירידת ערך אבל לא נראה לי שיש בזה שוק מספיק מפותח.
מבחינת כלכלית זה יותר יקר מאופניים, לא מקביל לעלות החזקת רכב בשום צורה. אם יש לך חיבור לשקע זה מעולה.
שוק. כתבתי לך שאין לזה שוק משמעותי, אבל אתה יכול למצוא ביד2 יותר מידע שיעזור לך, וכמובן, בסוף לכל נישה יש שוק כלשהו.
אמינות. אין לי ידיעה, אבל מסברא לא סביר שיהיה עלויות משמעותיות שמתקרבות לאחזקת רכב.@עבד-נאמן כתב בקולנועית 4 מקומות?:
לא יודע אם אוכפים את זה, אבל לא הייתי מציע לך לנסות את זה בערים מרכזיות מידי. כמו"כ הוא מותר לנהיגה רק מגיל 16, ויש עוד חוקים בזה ואכמ"ל
בגאולה, ובבני ברק, מסתובבים כמויות כאלו
ראיתי אחד כזה גם נוסע בכביש גהה, וגם על פסי הרקלל"ה ברח’ יפו, אחד המקומות שורצי השוטרים
-
@עבד-נאמן כתב בקולנועית 4 מקומות?:
לא יודע אם אוכפים את זה, אבל לא הייתי מציע לך לנסות את זה בערים מרכזיות מידי. כמו"כ הוא מותר לנהיגה רק מגיל 16, ויש עוד חוקים בזה ואכמ"ל
בגאולה, ובבני ברק, מסתובבים כמויות כאלו
ראיתי אחד כזה גם נוסע בכביש גהה, וגם על פסי הרקלל"ה ברח’ יפו, אחד המקומות שורצי השוטרים
-
@טוסון כתב בקולנועית 4 מקומות?:
ובבני ברק, מסתובבים כמויות כאלו
בבני ברק עברו לריקשות צהובות
רק זה היה חסר כדי להרגיש בהודו
@משה-שמחה
גם ריקשות כאלו זה אופציה, יהיה לך גם תא מטען גדול וכנראה שוק יד 2 גדול יותר@אבי-ים כתב בקולנועית 4 מקומות?:
רק זה היה חסר כדי להרגיש בהודו
להיפך, ללמדך שאין ארץ ישראל חסירה כלום…
-
מכיוון שאין פורום קולנועיות זה לזה, אני מרשה לעצמי לשאול כאן.
יש לי מחשבה במקום לקנות רכב ולספוג עלויות רישוי,טסט,ביטוח,דלק,תיקונים,חלפים.
לקנות קלונועית 4 מקומות חשמלית
ולפזר איתה את הילדים לנסוע לכולל לגינה ולקניות להנאתי
לפי הידוע לי כלים אלו מגיעים למהירות של 40 קמ"ש
מהירות סבירה לנסיעה בתוך השכונה
מה דעתכם?
כדאי/לא כדאי?
כלכלי/לא כלכלי?
האם יש לזה שוק ביד שניה בין לגבי הקניה עכשיו ובין לגבי הקניה אח"כ?
האם כלים אלו אמינים? או שגם בהם יש טיפולים ותיקונים?
מה החוקים התקפים בנהיגה על כלים אלו?


-
@משה-שמחה כתב בקולנועית 4 מקומות?:
מה דעתכם?
כדאי/לא כדאי?
כלכלי/לא כלכלי?
האם יש לזה שוק ביד שניה בין לגבי הקניה עכשיו ובין לגבי הקניה אח"כ?
האם כלים אלו אמינים? או שגם בהם יש טיפולים ותיקונים?
מה החוקים התקפים בנהיגה על כלים אלו?נענה על ראשון ראשון, ועל אחרון לפני הראשון.
מבחינה חוקית זה לא קלנועית אלא ‘קלאב קאר’ או ‘רכב תפעולי’ [קלנועית היא בלי הגה, בגודל מאוד קטן, עם מקסימום 2 נוסעים ועד 30 קמ"ש.
אמנם לא צריך רשיון נהיגה ומספר רישוי, אבל יש לו כללים משלו, והכלל המרכזי מבחינת החוק הוא שאסור לנסוע בו בכביש (אולי תבקש מ @גיל שיוציא על זה מדריך), אלא רק באזור תפעולי. לא יודע אם אוכפים את זה, אבל לא הייתי מציע לך לנסות את זה בערים מרכזיות מידי. כמו"כ הוא מותר לנהיגה רק מגיל 16, ויש עוד חוקים בזה ואכמ"ל.
ביחס לשאר שאלותיך, ראשית, בפורום רכבים ההקבלה של המוצר הזה לרכב קצת קומית. אבל אם זה עונה לך על המטרות שלך, לבריאות.
דעתינו. משאר הבחינות כמו נראות, יחס בחברה וכו’ אין לדעתינו משמעות. אתה יודע בדיוק מה אתה קונה ואם זה מתאים לך אז למה לא.
כדאי. אם כבר, תקנה יד שניה הרבה יותר זול, לא יודע לגבי ירידת ערך אבל לא נראה לי שיש בזה שוק מספיק מפותח.
מבחינת כלכלית זה יותר יקר מאופניים, לא מקביל לעלות החזקת רכב בשום צורה. אם יש לך חיבור לשקע זה מעולה.
שוק. כתבתי לך שאין לזה שוק משמעותי, אבל אתה יכול למצוא ביד2 יותר מידע שיעזור לך, וכמובן, בסוף לכל נישה יש שוק כלשהו.
אמינות. אין לי ידיעה, אבל מסברא לא סביר שיהיה עלויות משמעותיות שמתקרבות לאחזקת רכב.@עבד-נאמן כתב בקולנועית 4 מקומות?:
(אולי תבקש מ @גיל שיוציא על זה מדריך),
יש להגיש בקשה מסודרת בכתב, ולהמתין 730 ימי עסקים…

@עבד-נאמן כתב בקולנועית 4 מקומות?:
מבחינה חוקית זה לא קלנועית אלא ‘קלאב קאר’ או ‘רכב תפעולי’ [קלנועית היא בלי הגה, בגודל מאוד קטן, עם מקסימום 2 נוסעים ועד 30 קמ"ש.
אמנם לא צריך רשיון נהיגה ומספר רישוי, אבל יש לו כללים משלו, והכלל המרכזי מבחינת החוק הוא שאסור לנסוע בו בכביש אלא רק באזור תפעולי. לא יודע אם אוכפים את זה, אבל לא הייתי מציע לך לנסות את זה בערים מרכזיות מידי. כמו"כ הוא מותר לנהיגה רק מגיל 16, ויש עוד חוקים בזה ואכמ"ל.אדייק מעט את דבריך, ברשותך כמובן.
מבחינה לשונית המקורית, קלנועית זה הפירוש של קלאב קאר, שנקראת כך בגלל שהיא משמשת את הגויים לנסיעה במרחבים העצומים של מועדון הגולף, הקרוי בסתם - קלאב.
מכיוון שיש בלבול בין הקלנועית שייכים למצוות מפני שיבה תקום, לבין הקלנועית שעליה מדובר כאן, שינו את שמה של האחרונה ל"גולפית", שוב, בהקשר לתרבות שממנה היא הגיעה.
אגב, יש לה שם מקביל, “גולף קארט”, שזה אותו הרעיון.
מבחינה חוקית,
בעוד שלקלנועית יש את ההגבלות הידועות (או לא ידועות) שציינת בכשרון נתח מהן, ולרכב התפעולי מגבלות רבות עוד יותר (למעשה רכב תפעולי אסור בנסיעה באזור שאיננו “אזור רכב תפעולי” - למי שתהה על שלט כזה מאי קמ"ל), לגולפית אין הגבלות מהסוג הזה, אבל יש הגבלות “רגילות”. הדבר נובע מכך שהיא מוגדרת כרכב מנועי לכל דבר. לכן, בעוד שלקלנועית אין חובה לרישיון נהיגה ורישום וכו’, לגולפית יש חובה.
לגולפית מותר לנסוע בעיר ומחוצה לה, בכל דרך שאין תמרור האוסר זאת (דוגמת תמרורים 216 ו-218). לגולפית מותר לנסוע בכל המהירות שהיא מסוגלת, בכפוף למותר באותה הדרך (טכנית עד 40, תלוי בגולפית). היא כפופה כמובן לכל חוקי התנועה, אסור לה לעלות על מדרכות ולנסוע נגד הכיוון, או לעקוף על קו רציף. וכו’ וכו’, רק נתתי דוגמאות מעשיות.

ברכסים יש שלושה שמיישמים את הרעיון, האמת - שניים, והשלישי היא שלישית, וזה אפילו עוד יותר מצחיק. וכאן נאה להגיה את המיישמים לגירסא שהציע @הכל-בעזרת-השם …
אבל ברצינות, זה תלוי איך זה מרגיש לך, אם מרגיש לך טוב, מי יאמר לך מה תעשה ומה תפעל? -
@עבד-נאמן כתב בקולנועית 4 מקומות?:
(אולי תבקש מ @גיל שיוציא על זה מדריך),
יש להגיש בקשה מסודרת בכתב, ולהמתין 730 ימי עסקים…

@עבד-נאמן כתב בקולנועית 4 מקומות?:
מבחינה חוקית זה לא קלנועית אלא ‘קלאב קאר’ או ‘רכב תפעולי’ [קלנועית היא בלי הגה, בגודל מאוד קטן, עם מקסימום 2 נוסעים ועד 30 קמ"ש.
אמנם לא צריך רשיון נהיגה ומספר רישוי, אבל יש לו כללים משלו, והכלל המרכזי מבחינת החוק הוא שאסור לנסוע בו בכביש אלא רק באזור תפעולי. לא יודע אם אוכפים את זה, אבל לא הייתי מציע לך לנסות את זה בערים מרכזיות מידי. כמו"כ הוא מותר לנהיגה רק מגיל 16, ויש עוד חוקים בזה ואכמ"ל.אדייק מעט את דבריך, ברשותך כמובן.
מבחינה לשונית המקורית, קלנועית זה הפירוש של קלאב קאר, שנקראת כך בגלל שהיא משמשת את הגויים לנסיעה במרחבים העצומים של מועדון הגולף, הקרוי בסתם - קלאב.
מכיוון שיש בלבול בין הקלנועית שייכים למצוות מפני שיבה תקום, לבין הקלנועית שעליה מדובר כאן, שינו את שמה של האחרונה ל"גולפית", שוב, בהקשר לתרבות שממנה היא הגיעה.
אגב, יש לה שם מקביל, “גולף קארט”, שזה אותו הרעיון.
מבחינה חוקית,
בעוד שלקלנועית יש את ההגבלות הידועות (או לא ידועות) שציינת בכשרון נתח מהן, ולרכב התפעולי מגבלות רבות עוד יותר (למעשה רכב תפעולי אסור בנסיעה באזור שאיננו “אזור רכב תפעולי” - למי שתהה על שלט כזה מאי קמ"ל), לגולפית אין הגבלות מהסוג הזה, אבל יש הגבלות “רגילות”. הדבר נובע מכך שהיא מוגדרת כרכב מנועי לכל דבר. לכן, בעוד שלקלנועית אין חובה לרישיון נהיגה ורישום וכו’, לגולפית יש חובה.
לגולפית מותר לנסוע בעיר ומחוצה לה, בכל דרך שאין תמרור האוסר זאת (דוגמת תמרורים 216 ו-218). לגולפית מותר לנסוע בכל המהירות שהיא מסוגלת, בכפוף למותר באותה הדרך (טכנית עד 40, תלוי בגולפית). היא כפופה כמובן לכל חוקי התנועה, אסור לה לעלות על מדרכות ולנסוע נגד הכיוון, או לעקוף על קו רציף. וכו’ וכו’, רק נתתי דוגמאות מעשיות.

ברכסים יש שלושה שמיישמים את הרעיון, האמת - שניים, והשלישי היא שלישית, וזה אפילו עוד יותר מצחיק. וכאן נאה להגיה את המיישמים לגירסא שהציע @הכל-בעזרת-השם …
אבל ברצינות, זה תלוי איך זה מרגיש לך, אם מרגיש לך טוב, מי יאמר לך מה תעשה ומה תפעל?@גיל יש הגבלת נוסעים?
אגב יש גם כאלה סגורות ואתמול ראיתי מישהו שסוחב כורסה על כזה דבר -
@גיל ואיך נדע אם זה רכב תפעולי או גולפית
כמו”כ באזורי יש כמה כאלו ומעולם לא ראיתי לוחית רישוי.@משה-שמחה כתב בקולנועית 4 מקומות?:
@גיל ואיך נדע אם זה רכב תפעולי או גולפית
אני מודה שאני לא יודע כרגע, אין לי נסיון בעניין.
כנראה יש ברישום הרישוי של הכלי יש הגדרה כזו, מטעם היצרן.כמו”כ באזורי יש כמה כאלו ומעולם לא ראיתי לוחית רישוי.
“לוחית רישוי” השתרבב לי, זו טעות, ותיקנתי, אין לה לוחית נכון להיום.
@פתוח-לשמוע כתב בקולנועית 4 מקומות?:
@גיל יש הגבלת נוסעים?
אגב יש גם כאלה סגורות ואתמול ראיתי מישהו שסוחב כורסה על כזה דברכפי הרשום ברישוי מטעם היצרן. כיום יש עד 4 מקומות.
כורסה על כזה דבר זה בהתאם לחוק של מטען חורג על רכב מנועי, ומי אוכף… -
@משה-שמחה כתב בקולנועית 4 מקומות?:
@גיל ואיך נדע אם זה רכב תפעולי או גולפית
אני מודה שאני לא יודע כרגע, אין לי נסיון בעניין.
כנראה יש ברישום הרישוי של הכלי יש הגדרה כזו, מטעם היצרן.כמו”כ באזורי יש כמה כאלו ומעולם לא ראיתי לוחית רישוי.
“לוחית רישוי” השתרבב לי, זו טעות, ותיקנתי, אין לה לוחית נכון להיום.
@פתוח-לשמוע כתב בקולנועית 4 מקומות?:
@גיל יש הגבלת נוסעים?
אגב יש גם כאלה סגורות ואתמול ראיתי מישהו שסוחב כורסה על כזה דברכפי הרשום ברישוי מטעם היצרן. כיום יש עד 4 מקומות.
כורסה על כזה דבר זה בהתאם לחוק של מטען חורג על רכב מנועי, ומי אוכף… -
@עבד-נאמן @הכל-בעזרת-השם
לגבי נראות ושידוכים, אם זה מה שטוב לי ואין שום סיבה הגיונית לא לעשות את זה,
אז לא מעניין הסיבות האלו.
ואגב לגבי אברכים בתפרח יש הרבה אברכים שמחזיקים כאלה. -
מכיוון שאין פורום קולנועיות זה לזה, אני מרשה לעצמי לשאול כאן.
יש לי מחשבה במקום לקנות רכב ולספוג עלויות רישוי,טסט,ביטוח,דלק,תיקונים,חלפים.
לקנות קלונועית 4 מקומות חשמלית
ולפזר איתה את הילדים לנסוע לכולל לגינה ולקניות להנאתי
לפי הידוע לי כלים אלו מגיעים למהירות של 40 קמ"ש
מהירות סבירה לנסיעה בתוך השכונה
מה דעתכם?
כדאי/לא כדאי?
כלכלי/לא כלכלי?
האם יש לזה שוק ביד שניה בין לגבי הקניה עכשיו ובין לגבי הקניה אח"כ?
האם כלים אלו אמינים? או שגם בהם יש טיפולים ותיקונים?
מה החוקים התקפים בנהיגה על כלים אלו?


-
@עבד-נאמן כתב בקולנועית 4 מקומות?:
(אולי תבקש מ @גיל שיוציא על זה מדריך),
יש להגיש בקשה מסודרת בכתב, ולהמתין 730 ימי עסקים…

@עבד-נאמן כתב בקולנועית 4 מקומות?:
מבחינה חוקית זה לא קלנועית אלא ‘קלאב קאר’ או ‘רכב תפעולי’ [קלנועית היא בלי הגה, בגודל מאוד קטן, עם מקסימום 2 נוסעים ועד 30 קמ"ש.
אמנם לא צריך רשיון נהיגה ומספר רישוי, אבל יש לו כללים משלו, והכלל המרכזי מבחינת החוק הוא שאסור לנסוע בו בכביש אלא רק באזור תפעולי. לא יודע אם אוכפים את זה, אבל לא הייתי מציע לך לנסות את זה בערים מרכזיות מידי. כמו"כ הוא מותר לנהיגה רק מגיל 16, ויש עוד חוקים בזה ואכמ"ל.אדייק מעט את דבריך, ברשותך כמובן.
מבחינה לשונית המקורית, קלנועית זה הפירוש של קלאב קאר, שנקראת כך בגלל שהיא משמשת את הגויים לנסיעה במרחבים העצומים של מועדון הגולף, הקרוי בסתם - קלאב.
מכיוון שיש בלבול בין הקלנועית שייכים למצוות מפני שיבה תקום, לבין הקלנועית שעליה מדובר כאן, שינו את שמה של האחרונה ל"גולפית", שוב, בהקשר לתרבות שממנה היא הגיעה.
אגב, יש לה שם מקביל, “גולף קארט”, שזה אותו הרעיון.
מבחינה חוקית,
בעוד שלקלנועית יש את ההגבלות הידועות (או לא ידועות) שציינת בכשרון נתח מהן, ולרכב התפעולי מגבלות רבות עוד יותר (למעשה רכב תפעולי אסור בנסיעה באזור שאיננו “אזור רכב תפעולי” - למי שתהה על שלט כזה מאי קמ"ל), לגולפית אין הגבלות מהסוג הזה, אבל יש הגבלות “רגילות”. הדבר נובע מכך שהיא מוגדרת כרכב מנועי לכל דבר. לכן, בעוד שלקלנועית אין חובה לרישיון נהיגה ורישום וכו’, לגולפית יש חובה.
לגולפית מותר לנסוע בעיר ומחוצה לה, בכל דרך שאין תמרור האוסר זאת (דוגמת תמרורים 216 ו-218). לגולפית מותר לנסוע בכל המהירות שהיא מסוגלת, בכפוף למותר באותה הדרך (טכנית עד 40, תלוי בגולפית). היא כפופה כמובן לכל חוקי התנועה, אסור לה לעלות על מדרכות ולנסוע נגד הכיוון, או לעקוף על קו רציף. וכו’ וכו’, רק נתתי דוגמאות מעשיות.

ברכסים יש שלושה שמיישמים את הרעיון, האמת - שניים, והשלישי היא שלישית, וזה אפילו עוד יותר מצחיק. וכאן נאה להגיה את המיישמים לגירסא שהציע @הכל-בעזרת-השם …
אבל ברצינות, זה תלוי איך זה מרגיש לך, אם מרגיש לך טוב, מי יאמר לך מה תעשה ומה תפעל?@גיל לרייזרים של השטח מותר לנסוע בכביש?
איך מגדירים אותו כגולפית? כרכב תפעולי או כ…?
עריכה: מן הסתם זה מוגדר כ’טרקטורון’ מה שזה באמת… שמותר רק במושב/קיבוץ…
ככה יש לך בזה עוד שימוש חוץ מלקחת את הילדים לגן, אמנם זה הרבה יותר יקר מגולפיותאם במקרה יעלה הרצון אצלך לכתוב ע"כ, תוכל לכלול בנושא גם את הסאנשיין למיניהם, בעלי מס’ רישוי, אבל הבנתי שאפשר לנסוע בהם רק בעיר, ואפילו לא בין שני כפרים