מדריך: תיקון פנס אחורי בגרנדיס - עשה זאת בעצמך
-
מדריך תיקון פנס אחורי בגרנדיס - עשה זאת בעצמך
הערה: המדריך בשלבי עריכה.
כמה הקדמות חשובות:
- הדבר הראשון שצריך לדעת -
- מהו המתח (V = וולט) שהיא אמורה לקבל.
- מהי העוצמה שלה (W = וואט).
בדומה לכל מכשיר חשמלי יש את המתח ויש את העוצמה (ההספק). לדוגמא קומקום חשמלי מקבל מתח של 230V ועוצמה של 1000W ובוילר מקבל גם כן מתח 230V אבל עוצמה של 2000W.
ובשביל להתאים שנאי ללדים צריך לדעת מה המתח וכמה עוצמה (הספק) הוא צורך,
מכיוון שיש לדים שיש להם שנאי מובנה בתוכם ויש לדים שצריך לחבר להם שנאי חיצוני.-
צורת החיבור של הלדים - (יש חיבור “טורי” ויש חיבור “מקבילי”)
חיבור טורי - הלדים מחוברים במעגל, כך שהלד הראשון מחובר לחיובי של המתח והשלילי שלו לחיובי של הלד השני והשלילי של הלד השני מחובר לשלילי של המתח כך נוצר מעגל חשמלי, ובכזה חיבור המתח מתחלק לפי הלדים כלומר שאם המתח הוא 3V הרי שהמתח לכל לד הוא 1.5V .
חיבור מקבילי - כלומר שכל הלדים מחוברים בשווה, חיובי לחיובי ושלילי לשלילי, ובכזה חיבור המתח שווה בין כל הלדים, כפי שהיה המתח המקורי. -
מבנה השנאי והלדים המקוריים -
השנאי מוציא מתח שונה לפנסי הדרך ולאורות הבלם. לפנסי הדרך בסביבות ה-4V ולאורות הבלם בסביבות ה-11.5V.
הלדים מחוברים בחיבור טורי - 8 לדים מחוברים בשרשרת של כל החיובי יחד וכל השלילי יחד, החיובי שלהם מחובר לשנאי והשלילי שלהם מחובר לחיובי של הקבוצה הבאה. הקבוצה הבאה גם היא של 8 לדים מחוברים יחד בחיבור טורי, החיובי שלהם לשלילי של הקבוצה הראשונה והשלילי שלהם לחיובי של הקבוצה האחרונה. הקבוצה האחרונה גם היא של 8 לדים מחוברים יחד בחיבור טורי, והשלילי שלהם מחובר בחזרה לשנאי, וכך נוצר מעגל חשמלי, ובכזה מעגל המתח מתחלק לשלוש (הואיל וכל קבוצה מחוברת לחברתה בחיבור מעגלי), יוצא שבפנסי הדרך הלדים מקבלים בערך 1.3V , ובאורות הבלם הלדים מקבלים בערך 4V.
בשנאי המקורי יש רכיבים לשנות את עוצמת המתח שמתאימים לעוצמה של הלדים המקוריים.
אני לא יודע כמה מתח אמורים לקבל הלדים האלו וכמה וואט הם צורכים ולכן לא הצלחתי לחבר לדים לשנאי המקורי, כשניסיתי לחבר את מה שהזמנתי לא היה הבדל בין אורות הדרך לבלם, כנראה בגלל שהלדים שהזמנתי צורכים עוצמה יותר נמוכה, מה שגרם להם לקבל עוצמה חזקה בכל מצב, (לא יודע בדיוק).
אחרי שפותחים את הפנס דבר ראשון אפשר לנסות את כל הלדים אחד אחד כי הרבה פעמים רק חלק נשרפים ובגלל שהם חלק מהמעגל כל המעגל לא עובד, ואפשר לנסות לעשות לבד מעגל של 3 קבוצות טורי (או לקבל מחבר שגם לו הלך הפנס את הלדים שעובדים…),לכן אני הזמנתי שנאי חדש שמוריד את העוצמה של המתח (הוא מתכוונן לכמה שרוצים), וחיברתי את כל 24 הלדים במקביל, כלומר את כל החיובי ביחד וכל השלילי יחד,
ובשביל אורות הדרך הלדים מקבלים עוצמה של 4.5V ובשביל אורות הבלם עוצמה של 12V,
לאורות הדרך המתח מגיע מהשנאי ולאורות הבלם מהרכב עצמו,
אבל עדיין יש בעיה, שבזמן שמחברים את אורות הבלם מגיע מתח גבוה יותר ליציאה של השנאי, שהרי החיבור של שני החיובי מגיע לאותו מקום, ולכן שמים דיודה שזה רכיב שמונע חזרת מתח אחורה לשנאי.
והחוטים שמגיעים מהרכב מחוברים כך - שחור לשלילי בשנאי, ירוק (אורות דרך) לחיובי בשנאי ואדום (בלם) ישר לחיובי של הלדים,
ומהשנאי מחברים שלילי לשלילי של הלדים ומהחיובי מחברים לדיודה ומהצד השני של הדיודה (הצד עם הפס האפור) לחיובי של הלדים
ומומלץ לחבר דיודה גם לאדום כדי שלא יחזור מתח חזרה לרכב (למרות שלכאו’ לא אמורה להיות בעיה כי המתח יותר נמוך ממנו)את הלדים עצמם צריך לכופף לגודל של הלד המקורי שיתאים לפנס.
הלדים שהזמנתי כוללים בתוכם שנאי מובנה ל12V והם מאירים בעוצמה טובה כמו המקורי (ככה לפחות נראה לי כשמסתכלים על שני הפנסים יחד).
את הדיודה צריך לחבר כשהפס האפור כלפי הלדים.
את הלדים הדבקתי עם דבק חם ללוח (מומלץ לחבר את הלדים לחוטים לפני החיבור ללוח, פשוט יותר נוח).
קישורים:
הערה לסיום - הפתיחה עצמה של הפנס קצת מסובכת, אני נסרתי את כל המסגרת מאחורה סביב למקום של הלוח, אם יש למשהו רעיון אחר איך לפתוח נשמח לשמוע.
-
K Klonimoos העביר נושא זה מ-תאורה
-
מדריך תיקון פנס אחורי בגרנדיס - עשה זאת בעצמך
הערה: המדריך בשלבי עריכה.
כמה הקדמות חשובות:
- הדבר הראשון שצריך לדעת -
- מהו המתח (V = וולט) שהיא אמורה לקבל.
- מהי העוצמה שלה (W = וואט).
בדומה לכל מכשיר חשמלי יש את המתח ויש את העוצמה (ההספק). לדוגמא קומקום חשמלי מקבל מתח של 230V ועוצמה של 1000W ובוילר מקבל גם כן מתח 230V אבל עוצמה של 2000W.
ובשביל להתאים שנאי ללדים צריך לדעת מה המתח וכמה עוצמה (הספק) הוא צורך,
מכיוון שיש לדים שיש להם שנאי מובנה בתוכם ויש לדים שצריך לחבר להם שנאי חיצוני.-
צורת החיבור של הלדים - (יש חיבור “טורי” ויש חיבור “מקבילי”)
חיבור טורי - הלדים מחוברים במעגל, כך שהלד הראשון מחובר לחיובי של המתח והשלילי שלו לחיובי של הלד השני והשלילי של הלד השני מחובר לשלילי של המתח כך נוצר מעגל חשמלי, ובכזה חיבור המתח מתחלק לפי הלדים כלומר שאם המתח הוא 3V הרי שהמתח לכל לד הוא 1.5V .
חיבור מקבילי - כלומר שכל הלדים מחוברים בשווה, חיובי לחיובי ושלילי לשלילי, ובכזה חיבור המתח שווה בין כל הלדים, כפי שהיה המתח המקורי. -
מבנה השנאי והלדים המקוריים -
השנאי מוציא מתח שונה לפנסי הדרך ולאורות הבלם. לפנסי הדרך בסביבות ה-4V ולאורות הבלם בסביבות ה-11.5V.
הלדים מחוברים בחיבור טורי - 8 לדים מחוברים בשרשרת של כל החיובי יחד וכל השלילי יחד, החיובי שלהם מחובר לשנאי והשלילי שלהם מחובר לחיובי של הקבוצה הבאה. הקבוצה הבאה גם היא של 8 לדים מחוברים יחד בחיבור טורי, החיובי שלהם לשלילי של הקבוצה הראשונה והשלילי שלהם לחיובי של הקבוצה האחרונה. הקבוצה האחרונה גם היא של 8 לדים מחוברים יחד בחיבור טורי, והשלילי שלהם מחובר בחזרה לשנאי, וכך נוצר מעגל חשמלי, ובכזה מעגל המתח מתחלק לשלוש (הואיל וכל קבוצה מחוברת לחברתה בחיבור מעגלי), יוצא שבפנסי הדרך הלדים מקבלים בערך 1.3V , ובאורות הבלם הלדים מקבלים בערך 4V.
בשנאי המקורי יש רכיבים לשנות את עוצמת המתח שמתאימים לעוצמה של הלדים המקוריים.
אני לא יודע כמה מתח אמורים לקבל הלדים האלו וכמה וואט הם צורכים ולכן לא הצלחתי לחבר לדים לשנאי המקורי, כשניסיתי לחבר את מה שהזמנתי לא היה הבדל בין אורות הדרך לבלם, כנראה בגלל שהלדים שהזמנתי צורכים עוצמה יותר נמוכה, מה שגרם להם לקבל עוצמה חזקה בכל מצב, (לא יודע בדיוק).
אחרי שפותחים את הפנס דבר ראשון אפשר לנסות את כל הלדים אחד אחד כי הרבה פעמים רק חלק נשרפים ובגלל שהם חלק מהמעגל כל המעגל לא עובד, ואפשר לנסות לעשות לבד מעגל של 3 קבוצות טורי (או לקבל מחבר שגם לו הלך הפנס את הלדים שעובדים…),לכן אני הזמנתי שנאי חדש שמוריד את העוצמה של המתח (הוא מתכוונן לכמה שרוצים), וחיברתי את כל 24 הלדים במקביל, כלומר את כל החיובי ביחד וכל השלילי יחד,
ובשביל אורות הדרך הלדים מקבלים עוצמה של 4.5V ובשביל אורות הבלם עוצמה של 12V,
לאורות הדרך המתח מגיע מהשנאי ולאורות הבלם מהרכב עצמו,
אבל עדיין יש בעיה, שבזמן שמחברים את אורות הבלם מגיע מתח גבוה יותר ליציאה של השנאי, שהרי החיבור של שני החיובי מגיע לאותו מקום, ולכן שמים דיודה שזה רכיב שמונע חזרת מתח אחורה לשנאי.
והחוטים שמגיעים מהרכב מחוברים כך - שחור לשלילי בשנאי, ירוק (אורות דרך) לחיובי בשנאי ואדום (בלם) ישר לחיובי של הלדים,
ומהשנאי מחברים שלילי לשלילי של הלדים ומהחיובי מחברים לדיודה ומהצד השני של הדיודה (הצד עם הפס האפור) לחיובי של הלדים
ומומלץ לחבר דיודה גם לאדום כדי שלא יחזור מתח חזרה לרכב (למרות שלכאו’ לא אמורה להיות בעיה כי המתח יותר נמוך ממנו)את הלדים עצמם צריך לכופף לגודל של הלד המקורי שיתאים לפנס.
הלדים שהזמנתי כוללים בתוכם שנאי מובנה ל12V והם מאירים בעוצמה טובה כמו המקורי (ככה לפחות נראה לי כשמסתכלים על שני הפנסים יחד).
את הדיודה צריך לחבר כשהפס האפור כלפי הלדים.
את הלדים הדבקתי עם דבק חם ללוח (מומלץ לחבר את הלדים לחוטים לפני החיבור ללוח, פשוט יותר נוח).
קישורים:
הערה לסיום - הפתיחה עצמה של הפנס קצת מסובכת, אני נסרתי את כל המסגרת מאחורה סביב למקום של הלוח, אם יש למשהו רעיון אחר איך לפתוח נשמח לשמוע.
-
מדריך תיקון פנס אחורי בגרנדיס - עשה זאת בעצמך
הערה: המדריך בשלבי עריכה.
כמה הקדמות חשובות:
- הדבר הראשון שצריך לדעת -
- מהו המתח (V = וולט) שהיא אמורה לקבל.
- מהי העוצמה שלה (W = וואט).
בדומה לכל מכשיר חשמלי יש את המתח ויש את העוצמה (ההספק). לדוגמא קומקום חשמלי מקבל מתח של 230V ועוצמה של 1000W ובוילר מקבל גם כן מתח 230V אבל עוצמה של 2000W.
ובשביל להתאים שנאי ללדים צריך לדעת מה המתח וכמה עוצמה (הספק) הוא צורך,
מכיוון שיש לדים שיש להם שנאי מובנה בתוכם ויש לדים שצריך לחבר להם שנאי חיצוני.-
צורת החיבור של הלדים - (יש חיבור “טורי” ויש חיבור “מקבילי”)
חיבור טורי - הלדים מחוברים במעגל, כך שהלד הראשון מחובר לחיובי של המתח והשלילי שלו לחיובי של הלד השני והשלילי של הלד השני מחובר לשלילי של המתח כך נוצר מעגל חשמלי, ובכזה חיבור המתח מתחלק לפי הלדים כלומר שאם המתח הוא 3V הרי שהמתח לכל לד הוא 1.5V .
חיבור מקבילי - כלומר שכל הלדים מחוברים בשווה, חיובי לחיובי ושלילי לשלילי, ובכזה חיבור המתח שווה בין כל הלדים, כפי שהיה המתח המקורי. -
מבנה השנאי והלדים המקוריים -
השנאי מוציא מתח שונה לפנסי הדרך ולאורות הבלם. לפנסי הדרך בסביבות ה-4V ולאורות הבלם בסביבות ה-11.5V.
הלדים מחוברים בחיבור טורי - 8 לדים מחוברים בשרשרת של כל החיובי יחד וכל השלילי יחד, החיובי שלהם מחובר לשנאי והשלילי שלהם מחובר לחיובי של הקבוצה הבאה. הקבוצה הבאה גם היא של 8 לדים מחוברים יחד בחיבור טורי, החיובי שלהם לשלילי של הקבוצה הראשונה והשלילי שלהם לחיובי של הקבוצה האחרונה. הקבוצה האחרונה גם היא של 8 לדים מחוברים יחד בחיבור טורי, והשלילי שלהם מחובר בחזרה לשנאי, וכך נוצר מעגל חשמלי, ובכזה מעגל המתח מתחלק לשלוש (הואיל וכל קבוצה מחוברת לחברתה בחיבור מעגלי), יוצא שבפנסי הדרך הלדים מקבלים בערך 1.3V , ובאורות הבלם הלדים מקבלים בערך 4V.
בשנאי המקורי יש רכיבים לשנות את עוצמת המתח שמתאימים לעוצמה של הלדים המקוריים.
אני לא יודע כמה מתח אמורים לקבל הלדים האלו וכמה וואט הם צורכים ולכן לא הצלחתי לחבר לדים לשנאי המקורי, כשניסיתי לחבר את מה שהזמנתי לא היה הבדל בין אורות הדרך לבלם, כנראה בגלל שהלדים שהזמנתי צורכים עוצמה יותר נמוכה, מה שגרם להם לקבל עוצמה חזקה בכל מצב, (לא יודע בדיוק).
אחרי שפותחים את הפנס דבר ראשון אפשר לנסות את כל הלדים אחד אחד כי הרבה פעמים רק חלק נשרפים ובגלל שהם חלק מהמעגל כל המעגל לא עובד, ואפשר לנסות לעשות לבד מעגל של 3 קבוצות טורי (או לקבל מחבר שגם לו הלך הפנס את הלדים שעובדים…),לכן אני הזמנתי שנאי חדש שמוריד את העוצמה של המתח (הוא מתכוונן לכמה שרוצים), וחיברתי את כל 24 הלדים במקביל, כלומר את כל החיובי ביחד וכל השלילי יחד,
ובשביל אורות הדרך הלדים מקבלים עוצמה של 4.5V ובשביל אורות הבלם עוצמה של 12V,
לאורות הדרך המתח מגיע מהשנאי ולאורות הבלם מהרכב עצמו,
אבל עדיין יש בעיה, שבזמן שמחברים את אורות הבלם מגיע מתח גבוה יותר ליציאה של השנאי, שהרי החיבור של שני החיובי מגיע לאותו מקום, ולכן שמים דיודה שזה רכיב שמונע חזרת מתח אחורה לשנאי.
והחוטים שמגיעים מהרכב מחוברים כך - שחור לשלילי בשנאי, ירוק (אורות דרך) לחיובי בשנאי ואדום (בלם) ישר לחיובי של הלדים,
ומהשנאי מחברים שלילי לשלילי של הלדים ומהחיובי מחברים לדיודה ומהצד השני של הדיודה (הצד עם הפס האפור) לחיובי של הלדים
ומומלץ לחבר דיודה גם לאדום כדי שלא יחזור מתח חזרה לרכב (למרות שלכאו’ לא אמורה להיות בעיה כי המתח יותר נמוך ממנו)את הלדים עצמם צריך לכופף לגודל של הלד המקורי שיתאים לפנס.
הלדים שהזמנתי כוללים בתוכם שנאי מובנה ל12V והם מאירים בעוצמה טובה כמו המקורי (ככה לפחות נראה לי כשמסתכלים על שני הפנסים יחד).
את הדיודה צריך לחבר כשהפס האפור כלפי הלדים.
את הלדים הדבקתי עם דבק חם ללוח (מומלץ לחבר את הלדים לחוטים לפני החיבור ללוח, פשוט יותר נוח).
קישורים:
הערה לסיום - הפתיחה עצמה של הפנס קצת מסובכת, אני נסרתי את כל המסגרת מאחורה סביב למקום של הלוח, אם יש למשהו רעיון אחר איך לפתוח נשמח לשמוע.
-
נ נייטרון חפשי התייחס לנושא זה