דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
כיווץ
לוגו מותג
  1. דף הבית
  2. תאורה
  3. עצות ותדריכים
  4. מדריך: תיקון פנס אחורי בגרנדיס - עשה זאת בעצמך

מדריך: תיקון פנס אחורי בגרנדיס - עשה זאת בעצמך

מתוזמן נעוץ נעול הועבר עצות ותדריכים
מיצובישי גרנדיספנס אחוריעשה זאת בעצמךdiy
3 פוסטים 3 כותבים 82 צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • נמהנ מנותק
    נמהנ מנותק
    נמה
    כתב נערך לאחרונה על ידי גיל
    #1

    מדריך תיקון פנס אחורי בגרנדיס - עשה זאת בעצמך

    הערה: המדריך בשלבי עריכה.

    כמה הקדמות חשובות:

    • הדבר הראשון שצריך לדעת -
    1. מהו המתח (V = וולט) שהיא אמורה לקבל.
    2. מהי העוצמה שלה (W = וואט).

    בדומה לכל מכשיר חשמלי יש את המתח ויש את העוצמה (ההספק). לדוגמא קומקום חשמלי מקבל מתח של 230V ועוצמה של 1000W ובוילר מקבל גם כן מתח 230V אבל עוצמה של 2000W.

    ובשביל להתאים שנאי ללדים צריך לדעת מה המתח וכמה עוצמה (הספק) הוא צורך,
    מכיוון שיש לדים שיש להם שנאי מובנה בתוכם ויש לדים שצריך לחבר להם שנאי חיצוני.

    • צורת החיבור של הלדים - (יש חיבור “טורי” ויש חיבור “מקבילי”)
      חיבור טורי - הלדים מחוברים במעגל, כך שהלד הראשון מחובר לחיובי של המתח והשלילי שלו לחיובי של הלד השני והשלילי של הלד השני מחובר לשלילי של המתח כך נוצר מעגל חשמלי, ובכזה חיבור המתח מתחלק לפי הלדים כלומר שאם המתח הוא 3V הרי שהמתח לכל לד הוא 1.5V .
      חיבור מקבילי - כלומר שכל הלדים מחוברים בשווה, חיובי לחיובי ושלילי לשלילי, ובכזה חיבור המתח שווה בין כל הלדים, כפי שהיה המתח המקורי.

    • מבנה השנאי והלדים המקוריים -
      השנאי מוציא מתח שונה לפנסי הדרך ולאורות הבלם. לפנסי הדרך בסביבות ה-4V ולאורות הבלם בסביבות ה-11.5V.
      הלדים מחוברים בחיבור טורי - 8 לדים מחוברים בשרשרת של כל החיובי יחד וכל השלילי יחד, החיובי שלהם מחובר לשנאי והשלילי שלהם מחובר לחיובי של הקבוצה הבאה. הקבוצה הבאה גם היא של 8 לדים מחוברים יחד בחיבור טורי, החיובי שלהם לשלילי של הקבוצה הראשונה והשלילי שלהם לחיובי של הקבוצה האחרונה. הקבוצה האחרונה גם היא של 8 לדים מחוברים יחד בחיבור טורי, והשלילי שלהם מחובר בחזרה לשנאי, וכך נוצר מעגל חשמלי, ובכזה מעגל המתח מתחלק לשלוש (הואיל וכל קבוצה מחוברת לחברתה בחיבור מעגלי), יוצא שבפנסי הדרך הלדים מקבלים בערך 1.3V , ובאורות הבלם הלדים מקבלים בערך 4V.


    בשנאי המקורי יש רכיבים לשנות את עוצמת המתח שמתאימים לעוצמה של הלדים המקוריים.
    אני לא יודע כמה מתח אמורים לקבל הלדים האלו וכמה וואט הם צורכים ולכן לא הצלחתי לחבר לדים לשנאי המקורי, כשניסיתי לחבר את מה שהזמנתי לא היה הבדל בין אורות הדרך לבלם, כנראה בגלל שהלדים שהזמנתי צורכים עוצמה יותר נמוכה, מה שגרם להם לקבל עוצמה חזקה בכל מצב, (לא יודע בדיוק).
    אחרי שפותחים את הפנס דבר ראשון אפשר לנסות את כל הלדים אחד אחד כי הרבה פעמים רק חלק נשרפים ובגלל שהם חלק מהמעגל כל המעגל לא עובד, ואפשר לנסות לעשות לבד מעגל של 3 קבוצות טורי (או לקבל מחבר שגם לו הלך הפנס את הלדים שעובדים…),

    לכן אני הזמנתי שנאי חדש שמוריד את העוצמה של המתח (הוא מתכוונן לכמה שרוצים), וחיברתי את כל 24 הלדים במקביל, כלומר את כל החיובי ביחד וכל השלילי יחד,
    ובשביל אורות הדרך הלדים מקבלים עוצמה של 4.5V ובשביל אורות הבלם עוצמה של 12V,
    לאורות הדרך המתח מגיע מהשנאי ולאורות הבלם מהרכב עצמו,
    אבל עדיין יש בעיה, שבזמן שמחברים את אורות הבלם מגיע מתח גבוה יותר ליציאה של השנאי, שהרי החיבור של שני החיובי מגיע לאותו מקום, ולכן שמים דיודה שזה רכיב שמונע חזרת מתח אחורה לשנאי.
    והחוטים שמגיעים מהרכב מחוברים כך - שחור לשלילי בשנאי, ירוק (אורות דרך) לחיובי בשנאי ואדום (בלם) ישר לחיובי של הלדים,
    ומהשנאי מחברים שלילי לשלילי של הלדים ומהחיובי מחברים לדיודה ומהצד השני של הדיודה (הצד עם הפס האפור) לחיובי של הלדים
    ומומלץ לחבר דיודה גם לאדום כדי שלא יחזור מתח חזרה לרכב (למרות שלכאו’ לא אמורה להיות בעיה כי המתח יותר נמוך ממנו)

    את הלדים עצמם צריך לכופף לגודל של הלד המקורי שיתאים לפנס.

    הלדים שהזמנתי כוללים בתוכם שנאי מובנה ל12V והם מאירים בעוצמה טובה כמו המקורי (ככה לפחות נראה לי כשמסתכלים על שני הפנסים יחד).
    את הדיודה צריך לחבר כשהפס האפור כלפי הלדים.
    את הלדים הדבקתי עם דבק חם ללוח (מומלץ לחבר את הלדים לחוטים לפני החיבור ללוח, פשוט יותר נוח).


    קישורים:

    • נורות לד
      הזמנתי את “12V 5mm Round” (בצבע אדום כמובן).
    • שנאי.
    • דיודה.

    הערה לסיום - הפתיחה עצמה של הפנס קצת מסובכת, אני נסרתי את כל המסגרת מאחורה סביב למקום של הלוח, אם יש למשהו רעיון אחר איך לפתוח נשמח לשמוע.

    ט ג 2 תגובות תגובה אחרונה
    9
    • KlonimoosK Klonimoos העביר נושא זה מ-תאורה
    • נמהנ נמה

      מדריך תיקון פנס אחורי בגרנדיס - עשה זאת בעצמך

      הערה: המדריך בשלבי עריכה.

      כמה הקדמות חשובות:

      • הדבר הראשון שצריך לדעת -
      1. מהו המתח (V = וולט) שהיא אמורה לקבל.
      2. מהי העוצמה שלה (W = וואט).

      בדומה לכל מכשיר חשמלי יש את המתח ויש את העוצמה (ההספק). לדוגמא קומקום חשמלי מקבל מתח של 230V ועוצמה של 1000W ובוילר מקבל גם כן מתח 230V אבל עוצמה של 2000W.

      ובשביל להתאים שנאי ללדים צריך לדעת מה המתח וכמה עוצמה (הספק) הוא צורך,
      מכיוון שיש לדים שיש להם שנאי מובנה בתוכם ויש לדים שצריך לחבר להם שנאי חיצוני.

      • צורת החיבור של הלדים - (יש חיבור “טורי” ויש חיבור “מקבילי”)
        חיבור טורי - הלדים מחוברים במעגל, כך שהלד הראשון מחובר לחיובי של המתח והשלילי שלו לחיובי של הלד השני והשלילי של הלד השני מחובר לשלילי של המתח כך נוצר מעגל חשמלי, ובכזה חיבור המתח מתחלק לפי הלדים כלומר שאם המתח הוא 3V הרי שהמתח לכל לד הוא 1.5V .
        חיבור מקבילי - כלומר שכל הלדים מחוברים בשווה, חיובי לחיובי ושלילי לשלילי, ובכזה חיבור המתח שווה בין כל הלדים, כפי שהיה המתח המקורי.

      • מבנה השנאי והלדים המקוריים -
        השנאי מוציא מתח שונה לפנסי הדרך ולאורות הבלם. לפנסי הדרך בסביבות ה-4V ולאורות הבלם בסביבות ה-11.5V.
        הלדים מחוברים בחיבור טורי - 8 לדים מחוברים בשרשרת של כל החיובי יחד וכל השלילי יחד, החיובי שלהם מחובר לשנאי והשלילי שלהם מחובר לחיובי של הקבוצה הבאה. הקבוצה הבאה גם היא של 8 לדים מחוברים יחד בחיבור טורי, החיובי שלהם לשלילי של הקבוצה הראשונה והשלילי שלהם לחיובי של הקבוצה האחרונה. הקבוצה האחרונה גם היא של 8 לדים מחוברים יחד בחיבור טורי, והשלילי שלהם מחובר בחזרה לשנאי, וכך נוצר מעגל חשמלי, ובכזה מעגל המתח מתחלק לשלוש (הואיל וכל קבוצה מחוברת לחברתה בחיבור מעגלי), יוצא שבפנסי הדרך הלדים מקבלים בערך 1.3V , ובאורות הבלם הלדים מקבלים בערך 4V.


      בשנאי המקורי יש רכיבים לשנות את עוצמת המתח שמתאימים לעוצמה של הלדים המקוריים.
      אני לא יודע כמה מתח אמורים לקבל הלדים האלו וכמה וואט הם צורכים ולכן לא הצלחתי לחבר לדים לשנאי המקורי, כשניסיתי לחבר את מה שהזמנתי לא היה הבדל בין אורות הדרך לבלם, כנראה בגלל שהלדים שהזמנתי צורכים עוצמה יותר נמוכה, מה שגרם להם לקבל עוצמה חזקה בכל מצב, (לא יודע בדיוק).
      אחרי שפותחים את הפנס דבר ראשון אפשר לנסות את כל הלדים אחד אחד כי הרבה פעמים רק חלק נשרפים ובגלל שהם חלק מהמעגל כל המעגל לא עובד, ואפשר לנסות לעשות לבד מעגל של 3 קבוצות טורי (או לקבל מחבר שגם לו הלך הפנס את הלדים שעובדים…),

      לכן אני הזמנתי שנאי חדש שמוריד את העוצמה של המתח (הוא מתכוונן לכמה שרוצים), וחיברתי את כל 24 הלדים במקביל, כלומר את כל החיובי ביחד וכל השלילי יחד,
      ובשביל אורות הדרך הלדים מקבלים עוצמה של 4.5V ובשביל אורות הבלם עוצמה של 12V,
      לאורות הדרך המתח מגיע מהשנאי ולאורות הבלם מהרכב עצמו,
      אבל עדיין יש בעיה, שבזמן שמחברים את אורות הבלם מגיע מתח גבוה יותר ליציאה של השנאי, שהרי החיבור של שני החיובי מגיע לאותו מקום, ולכן שמים דיודה שזה רכיב שמונע חזרת מתח אחורה לשנאי.
      והחוטים שמגיעים מהרכב מחוברים כך - שחור לשלילי בשנאי, ירוק (אורות דרך) לחיובי בשנאי ואדום (בלם) ישר לחיובי של הלדים,
      ומהשנאי מחברים שלילי לשלילי של הלדים ומהחיובי מחברים לדיודה ומהצד השני של הדיודה (הצד עם הפס האפור) לחיובי של הלדים
      ומומלץ לחבר דיודה גם לאדום כדי שלא יחזור מתח חזרה לרכב (למרות שלכאו’ לא אמורה להיות בעיה כי המתח יותר נמוך ממנו)

      את הלדים עצמם צריך לכופף לגודל של הלד המקורי שיתאים לפנס.

      הלדים שהזמנתי כוללים בתוכם שנאי מובנה ל12V והם מאירים בעוצמה טובה כמו המקורי (ככה לפחות נראה לי כשמסתכלים על שני הפנסים יחד).
      את הדיודה צריך לחבר כשהפס האפור כלפי הלדים.
      את הלדים הדבקתי עם דבק חם ללוח (מומלץ לחבר את הלדים לחוטים לפני החיבור ללוח, פשוט יותר נוח).


      קישורים:

      • נורות לד
        הזמנתי את “12V 5mm Round” (בצבע אדום כמובן).
      • שנאי.
      • דיודה.

      הערה לסיום - הפתיחה עצמה של הפנס קצת מסובכת, אני נסרתי את כל המסגרת מאחורה סביב למקום של הלוח, אם יש למשהו רעיון אחר איך לפתוח נשמח לשמוע.

      ט מנותק
      ט מנותק
      טכנולוג
      מאסטר
      כתב נערך לאחרונה על ידי
      #2

      @נמה תותח…
      אהבתי את זה שלא פחדת לנסות מדריך יפה מאוד

      ליצירת קשר בכל עניין במייל Msh92810@gmail.com

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      1
      • נמהנ נמה

        מדריך תיקון פנס אחורי בגרנדיס - עשה זאת בעצמך

        הערה: המדריך בשלבי עריכה.

        כמה הקדמות חשובות:

        • הדבר הראשון שצריך לדעת -
        1. מהו המתח (V = וולט) שהיא אמורה לקבל.
        2. מהי העוצמה שלה (W = וואט).

        בדומה לכל מכשיר חשמלי יש את המתח ויש את העוצמה (ההספק). לדוגמא קומקום חשמלי מקבל מתח של 230V ועוצמה של 1000W ובוילר מקבל גם כן מתח 230V אבל עוצמה של 2000W.

        ובשביל להתאים שנאי ללדים צריך לדעת מה המתח וכמה עוצמה (הספק) הוא צורך,
        מכיוון שיש לדים שיש להם שנאי מובנה בתוכם ויש לדים שצריך לחבר להם שנאי חיצוני.

        • צורת החיבור של הלדים - (יש חיבור “טורי” ויש חיבור “מקבילי”)
          חיבור טורי - הלדים מחוברים במעגל, כך שהלד הראשון מחובר לחיובי של המתח והשלילי שלו לחיובי של הלד השני והשלילי של הלד השני מחובר לשלילי של המתח כך נוצר מעגל חשמלי, ובכזה חיבור המתח מתחלק לפי הלדים כלומר שאם המתח הוא 3V הרי שהמתח לכל לד הוא 1.5V .
          חיבור מקבילי - כלומר שכל הלדים מחוברים בשווה, חיובי לחיובי ושלילי לשלילי, ובכזה חיבור המתח שווה בין כל הלדים, כפי שהיה המתח המקורי.

        • מבנה השנאי והלדים המקוריים -
          השנאי מוציא מתח שונה לפנסי הדרך ולאורות הבלם. לפנסי הדרך בסביבות ה-4V ולאורות הבלם בסביבות ה-11.5V.
          הלדים מחוברים בחיבור טורי - 8 לדים מחוברים בשרשרת של כל החיובי יחד וכל השלילי יחד, החיובי שלהם מחובר לשנאי והשלילי שלהם מחובר לחיובי של הקבוצה הבאה. הקבוצה הבאה גם היא של 8 לדים מחוברים יחד בחיבור טורי, החיובי שלהם לשלילי של הקבוצה הראשונה והשלילי שלהם לחיובי של הקבוצה האחרונה. הקבוצה האחרונה גם היא של 8 לדים מחוברים יחד בחיבור טורי, והשלילי שלהם מחובר בחזרה לשנאי, וכך נוצר מעגל חשמלי, ובכזה מעגל המתח מתחלק לשלוש (הואיל וכל קבוצה מחוברת לחברתה בחיבור מעגלי), יוצא שבפנסי הדרך הלדים מקבלים בערך 1.3V , ובאורות הבלם הלדים מקבלים בערך 4V.


        בשנאי המקורי יש רכיבים לשנות את עוצמת המתח שמתאימים לעוצמה של הלדים המקוריים.
        אני לא יודע כמה מתח אמורים לקבל הלדים האלו וכמה וואט הם צורכים ולכן לא הצלחתי לחבר לדים לשנאי המקורי, כשניסיתי לחבר את מה שהזמנתי לא היה הבדל בין אורות הדרך לבלם, כנראה בגלל שהלדים שהזמנתי צורכים עוצמה יותר נמוכה, מה שגרם להם לקבל עוצמה חזקה בכל מצב, (לא יודע בדיוק).
        אחרי שפותחים את הפנס דבר ראשון אפשר לנסות את כל הלדים אחד אחד כי הרבה פעמים רק חלק נשרפים ובגלל שהם חלק מהמעגל כל המעגל לא עובד, ואפשר לנסות לעשות לבד מעגל של 3 קבוצות טורי (או לקבל מחבר שגם לו הלך הפנס את הלדים שעובדים…),

        לכן אני הזמנתי שנאי חדש שמוריד את העוצמה של המתח (הוא מתכוונן לכמה שרוצים), וחיברתי את כל 24 הלדים במקביל, כלומר את כל החיובי ביחד וכל השלילי יחד,
        ובשביל אורות הדרך הלדים מקבלים עוצמה של 4.5V ובשביל אורות הבלם עוצמה של 12V,
        לאורות הדרך המתח מגיע מהשנאי ולאורות הבלם מהרכב עצמו,
        אבל עדיין יש בעיה, שבזמן שמחברים את אורות הבלם מגיע מתח גבוה יותר ליציאה של השנאי, שהרי החיבור של שני החיובי מגיע לאותו מקום, ולכן שמים דיודה שזה רכיב שמונע חזרת מתח אחורה לשנאי.
        והחוטים שמגיעים מהרכב מחוברים כך - שחור לשלילי בשנאי, ירוק (אורות דרך) לחיובי בשנאי ואדום (בלם) ישר לחיובי של הלדים,
        ומהשנאי מחברים שלילי לשלילי של הלדים ומהחיובי מחברים לדיודה ומהצד השני של הדיודה (הצד עם הפס האפור) לחיובי של הלדים
        ומומלץ לחבר דיודה גם לאדום כדי שלא יחזור מתח חזרה לרכב (למרות שלכאו’ לא אמורה להיות בעיה כי המתח יותר נמוך ממנו)

        את הלדים עצמם צריך לכופף לגודל של הלד המקורי שיתאים לפנס.

        הלדים שהזמנתי כוללים בתוכם שנאי מובנה ל12V והם מאירים בעוצמה טובה כמו המקורי (ככה לפחות נראה לי כשמסתכלים על שני הפנסים יחד).
        את הדיודה צריך לחבר כשהפס האפור כלפי הלדים.
        את הלדים הדבקתי עם דבק חם ללוח (מומלץ לחבר את הלדים לחוטים לפני החיבור ללוח, פשוט יותר נוח).


        קישורים:

        • נורות לד
          הזמנתי את “12V 5mm Round” (בצבע אדום כמובן).
        • שנאי.
        • דיודה.

        הערה לסיום - הפתיחה עצמה של הפנס קצת מסובכת, אני נסרתי את כל המסגרת מאחורה סביב למקום של הלוח, אם יש למשהו רעיון אחר איך לפתוח נשמח לשמוע.

        ג מנותק
        ג מנותק
        גיל
        מאסטר
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        @נמה מדריך נפלא. כל הכבוד! לך בכחך זה…


        דבר שצריך להרגיל, להאיר פנים לאדם "רגיל", וזה בעצם כל התרגיל.
        למדריכים שכתבתי בס"ד 🙏 לחץ כאן

        תגובה 1 תגובה אחרונה
        2
        • נייטרון חפשינ נייטרון חפשי התייחס לנושא זה

        13

        מחובר

        1.7k

        משתמשים

        5.6k

        נושאים

        74.8k

        פוסטים
        • התחברות

        • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

        • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
        • פוסט ראשון
          פוסט אחרון
        0
        • דף הבית
        • תקנון הפורום
        • מילון מושגים המלא
        • המדריך המלא למשתמש
        • פוסטים אחרונים
        • משתמשים
        • חיפוש גוגל בפורום