למה יש חימום לבית מצערת?
-
לבית מצערת מגיעים המים החמים מהמנוע, מוסכניק הסביר לי שזה רק לארצות קרות מאוד ובארץ זה לא נצרך כלל
אתמול מוסכניק אחר אמר לי שזה אומנם נכון אבל גם בארץ אם יש לשם חימום זה חוסך יותר בדלק
שאלתי היא האם זה נכון ומה הסברא בזה? בגלל שהאוויר חם אז הוא נשרף יותר בקלות אז צריך פחות דלק?
ואם כן עד כמה זה משמעותי ההבדל בדלק?
(אצלי היה חלודה שהתחילה להתפורר אז עשיתי מעקף)
יישר כח למומחים
-
לבית מצערת מגיעים המים החמים מהמנוע, מוסכניק הסביר לי שזה רק לארצות קרות מאוד ובארץ זה לא נצרך כלל
אתמול מוסכניק אחר אמר לי שזה אומנם נכון אבל גם בארץ אם יש לשם חימום זה חוסך יותר בדלק
שאלתי היא האם זה נכון ומה הסברא בזה? בגלל שהאוויר חם אז הוא נשרף יותר בקלות אז צריך פחות דלק?
ואם כן עד כמה זה משמעותי ההבדל בדלק?
(אצלי היה חלודה שהתחילה להתפורר אז עשיתי מעקף)
יישר כח למומחים
-
לבית מצערת מגיעים המים החמים מהמנוע, מוסכניק הסביר לי שזה רק לארצות קרות מאוד ובארץ זה לא נצרך כלל
אתמול מוסכניק אחר אמר לי שזה אומנם נכון אבל גם בארץ אם יש לשם חימום זה חוסך יותר בדלק
שאלתי היא האם זה נכון ומה הסברא בזה? בגלל שהאוויר חם אז הוא נשרף יותר בקלות אז צריך פחות דלק?
ואם כן עד כמה זה משמעותי ההבדל בדלק?
(אצלי היה חלודה שהתחילה להתפורר אז עשיתי מעקף)
יישר כח למומחים
-
@YOLEVI
בעקרון זה נועד שלא יהיה קפאון בבית מצערת.
גם קשור לענין אויר שחם פחות צפוף וצריכת דלק אוויר יותר מדוייקת.
גם מיועד שאם האויר קר אז הוא מזהה שהוא קר ופותח לתת יותר אויר למנווע לחמם.
דלק חסכון נו קצת. -
@מיוחד כתב בלמה יש חימום לבית מצערת?:
ם מיועד שאם האויר קר אז הוא מזהה שהוא קר ופותח לתת יותר אויר למנווע לחמם
לא הבנתי
את מה פותח? זה מצערת ידנית או בעצם רגליתלמעיישה אתה אומר שזה לא בעיה להשאיר ככה?
-
@מיוחד כתב בלמה יש חימום לבית מצערת?:
יש מחשב לא. [זה תלוי בדגם של הרכב, יש ידני ויש מחשב].
לנסר 2008 הצורה הישנה יש מחשב??
-
@מיוחד כתב בלמה יש חימום לבית מצערת?:
יש מחשב לא. [זה תלוי בדגם של הרכב, יש ידני ויש מחשב].
לנסר 2008 הצורה הישנה יש מחשב??
-
כתבתי על זה בעבר באיזה פוסט, מדוע עוברים נוזלי קירור בבית מצערת .
יש אומרים שזה נועד לקרר את המצערת שנפתחת ונסגרת כל הזמן
ויש אומרים שזה בשביל לקרר את האוויר מכיוון שכמו כל חומר [חוץ ממים] גם אוויר נדחס יותר כשהוא קר וממילא יש בו תכולת חמצן גבוהה יותר [וזה הסיבה שברכבי טורבו יש אינטרקולר]
ויש אומרים ולדעתי זה האמת כמו שכתב @מיוחד בריש דבריו שזה נועד דווקא לחמם את בית המצערת כדי למנוע תופעה שנקראת “הקרחה” שברגע שאוויר קר עובר במהירות דרך המצערת הנוזלים שבו עלולים לקפוא על המצערת ולתקוע את המצערת.[לגבי השאלה אם בלנסר המצערת היא חשמלית או מכנית , בצורה הישנה היא מכנית - אתה יכול לראות את הקפיץ ליד המצערת שאתה ממש יכול לשחק איתו ולעלות טורים גם בלי לגעת בדוושה של הגז ובצורה החדשה היא אלקטרונית]
-
כתבתי על זה בעבר באיזה פוסט, מדוע עוברים נוזלי קירור בבית מצערת .
יש אומרים שזה נועד לקרר את המצערת שנפתחת ונסגרת כל הזמן
ויש אומרים שזה בשביל לקרר את האוויר מכיוון שכמו כל חומר [חוץ ממים] גם אוויר נדחס יותר כשהוא קר וממילא יש בו תכולת חמצן גבוהה יותר [וזה הסיבה שברכבי טורבו יש אינטרקולר]
ויש אומרים ולדעתי זה האמת כמו שכתב @מיוחד בריש דבריו שזה נועד דווקא לחמם את בית המצערת כדי למנוע תופעה שנקראת “הקרחה” שברגע שאוויר קר עובר במהירות דרך המצערת הנוזלים שבו עלולים לקפוא על המצערת ולתקוע את המצערת.[לגבי השאלה אם בלנסר המצערת היא חשמלית או מכנית , בצורה הישנה היא מכנית - אתה יכול לראות את הקפיץ ליד המצערת שאתה ממש יכול לשחק איתו ולעלות טורים גם בלי לגעת בדוושה של הגז ובצורה החדשה היא אלקטרונית]
@יצחק-רשטונ כתב בלמה יש חימום לבית מצערת?:
ויש אומרים ולדעתי זה האמת כמו שכתב @מיוחד בריש דבריו שזה נועד דווקא לחמם את בית המצערת כדי למנוע תופעה שנקראת “הקרחה” שברגע שאוויר קר עובר במהירות דרך המצערת הנוזלים שבו עלולים לקפוא על המצערת ולתקוע את המצערת.
זו הסיבה!
בשביל העניין של צפיפות האוויר וטמפרטורה יש חיישן טרמוסטטי לאוויר הנכנס. -
כתבתי על זה בעבר באיזה פוסט, מדוע עוברים נוזלי קירור בבית מצערת .
יש אומרים שזה נועד לקרר את המצערת שנפתחת ונסגרת כל הזמן
ויש אומרים שזה בשביל לקרר את האוויר מכיוון שכמו כל חומר [חוץ ממים] גם אוויר נדחס יותר כשהוא קר וממילא יש בו תכולת חמצן גבוהה יותר [וזה הסיבה שברכבי טורבו יש אינטרקולר]
ויש אומרים ולדעתי זה האמת כמו שכתב @מיוחד בריש דבריו שזה נועד דווקא לחמם את בית המצערת כדי למנוע תופעה שנקראת “הקרחה” שברגע שאוויר קר עובר במהירות דרך המצערת הנוזלים שבו עלולים לקפוא על המצערת ולתקוע את המצערת.[לגבי השאלה אם בלנסר המצערת היא חשמלית או מכנית , בצורה הישנה היא מכנית - אתה יכול לראות את הקפיץ ליד המצערת שאתה ממש יכול לשחק איתו ולעלות טורים גם בלי לגעת בדוושה של הגז ובצורה החדשה היא אלקטרונית]
@יצחק-רשטונ כתב בלמה יש חימום לבית מצערת?:
כתבתי על זה בעבר באיזה פוסט, מדוע עוברים נוזלי קירור בבית מצערת .
יש אומרים שזה נועד לקרר את המצערת שנפתחת ונסגרת כל הזמן
ויש אומרים שזה בשביל לקרר את האוויר מכיוון שכמו כל חומר [חוץ ממים] גם אוויר נדחס יותר כשהוא קר וממילא יש בו תכולת חמצן גבוהה יותר [וזה הסיבה שברכבי טורבו יש אינטרקולר]
ויש אומרים ולדעתי זה האמת כמו שכתב @מיוחד בריש דבריו שזה נועד דווקא לחמם את בית המצערת כדי למנוע תופעה שנקראת “הקרחה” שברגע שאוויר קר עובר במהירות דרך המצערת הנוזלים שבו עלולים לקפוא על המצערת ולתקוע את המצערת.[לגבי השאלה אם בלנסר המצערת היא חשמלית או מכנית , בצורה הישנה היא מכנית - אתה יכול לראות את הקפיץ ליד המצערת שאתה ממש יכול לשחק איתו ולעלות טורים גם בלי לגעת בדוושה של הגז ובצורה החדשה היא אלקטרונית]
ודאי שזה לחמם ולא לקרר כי זה מגיע לשם ישירות מהמנוע! אם זה היה כדי לקרר זה היה אמור להגיע לשם אחרי הרדיאטור ולפני המנוע