קיה סיד 2008 • מנוע נכבה בעצירה או בעמידה
-
שלום רב. אני הולך עם הבעיה הזו כבר תקופה ארוכה - כמה חודשים טובים.
הרבה פעמים כשאני עוצר או כבר כשהרכב עומד (והמנוע פועל וההילוכים אוטומטיים על D) המנוע נכבה. זה אומר שפשוט המנוע עצמו נכבה, לא הרכב כולו (מה שאומר שמזגן ממשיך לפעול, והמערכת מולטימדיה ומטענים). בלוח מחוונים מופיע סימן של רכב עם מפתח, כי המפתח בסוויץ’ והמנוע כבוי.
זה לא קורה תמיד, ולא הצלחתי לשים את היד על המקרים המדויקים שגורמים לזה לקרות.
כשזה קורה אני מעביר ל-N או P (כי לא ייתן לי להתניע על D) ומתניע, לרוב לוקח לו הרבה זמן ואני מתעקש איתו עד שמתניע. כשמתניע במצב כזה, לרוב כתוב בלוח מחוונים ESP OFF (מערכת ESP בקרת יציבות כבויה) ולא ניתן לבטל את זה, והמנוע רוקד קצת, אז אני מיד מכבה שוב ומתניע (הפעם בדרך כלל הוא נותן להתניע מיד בלי בעיות) והכל כרגיל.אמרו לי זה מצערת (שזה אומר להחליף מצערת? או יספיק ניקוי מצערת?). השאלה אם יש למישהו כאן ניסיון עם כזה דבר, ומה באמת איך הכי נכון לבדוק את זה (אין לי מחשב רכב זמין) ולסדר את זה?
תודה רבה. -
אני לא הייתי כ’'כ מייחס חשיבות לקודי תקלה הללו.
הייתי חושב קצת בכיון של @נייטרון-חפשי שיש בעיה באספקת דלק. או פילטר דלק.@מיוחד כתב בקיה סיד 2008 • מנוע נכבה בעצירה או בעמידה:
הייתי חושב קצת בכיון של @נייטרון-חפשי שיש בעיה באספקת דלק. או פילטר דלק.
מה גם שמאוד קל לבדוק את זה עם קצת ספריי קרבורטור.
זה מנוע בנזין? -
@יצחק-רשטונ כתב בקיה סיד 2008 • מנוע נכבה בעצירה או בעמידה:
C1513
יוניט ברקס או מנורת ברקס
וואו! עכשיו יש לי רעיון אולי זה קשור לקצר כלשהו??
כמו כאן.
יש לכם רעיון איך לבדוק ולאמת כזה דבר?
כלומר שיש לי קצר כשאני לוחץ ברקס (כי יש קצר כלשהו בחוטים של המנורת ברקס) אבל הוא לא קורה כל הזמן כנראה כי זה מגעים שזזים.
אולי ללחוץ ברקס ולדפוק על הבגאז’ בכל מיני צורות…@chv כתב בקיה סיד 2008 • מנוע נכבה בעצירה או בעמידה:
כלומר שיש לי קצר כשאני לוחץ ברקס (כי יש קצר כלשהו בחוטים של המנורת ברקס) אבל הוא לא קורה כל הזמן כנראה כי זה מגעים שזזים.
אולי ללחוץ ברקס ולדפוק על הבגאז’ בכל מיני צורות…גם בלי קשר לתקלה הנ"ל כדאי לסדר קצר במנורת ברקס [מעבר לבטיחות שבנורת ברקס תקינה , קצר זה אף פעם לא טוב]
וכמבון לסדר לא הכוונה לדפוק על הבאגז’ אלא לראות מה מקור הקצר ולסדר את זה . -
@דוד-100 כתב בקיה סיד 2008 • מנוע נכבה בעצירה או בעמידה:
האם זה קורה לך לאחר נסיעה ארוכה דווקא או אפילו קצרה?
רק בנסיעות קצרות, בנסיעות ארוכות לא זכור לי שנתקלתי בבעיה.
@נייטרון-חפשי כתב בקיה סיד 2008 • מנוע נכבה בעצירה או בעמידה:
זה מנוע בנזין?
כן
-
אז לאחר זמן. יכול להיות שזו אחת השטויות הכי גדולות שנשמעו פה. אבל כל הזמן הזה כלל לא בדקתי שמן
היתה לי אפילו פעם ב צצה נורה של לחץ שמן אבל לא ייחסתי לה חשיבות מרוב שהרכב היה ‘בעייתי’ עבורי גם ככה.
יום אחד בדקתי שמן והיה מתחת למינימום (לך תדע אולי לא היה בכלל…) מילאתי איזה 3 ליטר שמן וזה הגיע ל-F (מלא).
מאז לא חזרה הבעיה… (אולי פעם אחת או פעמיים אבל גם עליהם אני לא בטוח)אבל עדיין יש לי חששות ותהיות שזה אולי קשור לדלק - למשאבת דלק או משהו בסגנון.
יש הרבה פעמים ריח חזק מאוד של דלק והיום הרכב היה על ליפט והיה אפשר לראות שיש נזילה משמעותית של דלק שמצטברת על המיכל דלק. המכונאי הסתכל נתן מבט או שניים ואמר שזה המיכל בעייתי וצריך להחליף אותו. אני רוצה ללכת לעוד מישהו שיגיד מה הוא חושב. -
אז לאחר זמן. יכול להיות שזו אחת השטויות הכי גדולות שנשמעו פה. אבל כל הזמן הזה כלל לא בדקתי שמן
היתה לי אפילו פעם ב צצה נורה של לחץ שמן אבל לא ייחסתי לה חשיבות מרוב שהרכב היה ‘בעייתי’ עבורי גם ככה.
יום אחד בדקתי שמן והיה מתחת למינימום (לך תדע אולי לא היה בכלל…) מילאתי איזה 3 ליטר שמן וזה הגיע ל-F (מלא).
מאז לא חזרה הבעיה… (אולי פעם אחת או פעמיים אבל גם עליהם אני לא בטוח)אבל עדיין יש לי חששות ותהיות שזה אולי קשור לדלק - למשאבת דלק או משהו בסגנון.
יש הרבה פעמים ריח חזק מאוד של דלק והיום הרכב היה על ליפט והיה אפשר לראות שיש נזילה משמעותית של דלק שמצטברת על המיכל דלק. המכונאי הסתכל נתן מבט או שניים ואמר שזה המיכל בעייתי וצריך להחליף אותו. אני רוצה ללכת לעוד מישהו שיגיד מה הוא חושב.@chv כתב בקיה סיד 2008 • מנוע נכבה בעצירה או בעמידה:
יש הרבה פעמים ריח חזק מאוד של דלק והיום הרכב היה על ליפט והיה אפשר לראות שיש נזילה משמעותית של דלק שמצטברת על המיכל דלק. המכונאי הסתכל נתן מבט או שניים ואמר שזה המיכל בעייתי וצריך להחליף אותו. אני רוצה ללכת לעוד מישהו שיגיד מה הוא חושב.
פעם סתמתי נזילה ממיכל דלק עם אפוקסי, ואגב יש לזה השפעה גם על דיוק ההזרקה.
אבל אם אתה רוצה להאריך בזב אז תפתח שרשור חדש (עם קישור לכאן). -
אז לאחר זמן. יכול להיות שזו אחת השטויות הכי גדולות שנשמעו פה. אבל כל הזמן הזה כלל לא בדקתי שמן
היתה לי אפילו פעם ב צצה נורה של לחץ שמן אבל לא ייחסתי לה חשיבות מרוב שהרכב היה ‘בעייתי’ עבורי גם ככה.
יום אחד בדקתי שמן והיה מתחת למינימום (לך תדע אולי לא היה בכלל…) מילאתי איזה 3 ליטר שמן וזה הגיע ל-F (מלא).
מאז לא חזרה הבעיה… (אולי פעם אחת או פעמיים אבל גם עליהם אני לא בטוח)אבל עדיין יש לי חששות ותהיות שזה אולי קשור לדלק - למשאבת דלק או משהו בסגנון.
יש הרבה פעמים ריח חזק מאוד של דלק והיום הרכב היה על ליפט והיה אפשר לראות שיש נזילה משמעותית של דלק שמצטברת על המיכל דלק. המכונאי הסתכל נתן מבט או שניים ואמר שזה המיכל בעייתי וצריך להחליף אותו. אני רוצה ללכת לעוד מישהו שיגיד מה הוא חושב.@chv כתב בקיה סיד 2008 • מנוע נכבה בעצירה או בעמידה:
אז לאחר זמן. יכול להיות שזו אחת השטויות הכי גדולות שנשמעו פה. אבל כל הזמן הזה כלל לא בדקתי שמן
היתה לי אפילו פעם ב צצה נורה של לחץ שמן אבל לא ייחסתי לה חשיבות מרוב שהרכב היה ‘בעייתי’ עבורי גם ככה.
יום אחד בדקתי שמן והיה מתחת למינימום (לך תדע אולי לא היה בכלל…) מילאתי איזה 3 ליטר שמן וזה הגיע ל-F (מלא).
מאז לא חזרה הבעיה… (אולי פעם אחת או פעמיים אבל גם עליהם אני לא בטוח)אבל עדיין יש לי חששות ותהיות שזה אולי קשור לדלק - למשאבת דלק או משהו בסגנון.
יש הרבה פעמים ריח חזק מאוד של דלק והיום הרכב היה על ליפט והיה אפשר לראות שיש נזילה משמעותית של דלק שמצטברת על המיכל דלק. המכונאי הסתכל נתן מבט או שניים ואמר שזה המיכל בעייתי וצריך להחליף אותו. אני רוצה ללכת לעוד מישהו שיגיד מה הוא חושב.בדרך כלל ביונדאי זה מהצינור לא מהמיכל תבדוק שוב אם זה קורה רק שממלאים פול
-
מה עם חיישן קראנק?
-
מה עם חיישן קראנק?
@אלוף-העולם-1 אני לא יודע מה זה ואיך בודקים, אבל בבדיקות מחשב שעשיתי בזמנו לא ראו כזה דבר
ולא היו לי נורות מנוע בתקופה הזו. לא משהו שנשאר תקוע בכל אופן