טיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!
-
@נייטרון-חפשי כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
כלל יסוד של כל מי שהתעסק פעם עם רכב
@מאיר אולי כדאי באצת לפתןח קטגוריה של הדרכות / אזהרות / עצות ראשוניות למי שמתחיל לעבוד לבד על הרכב
הוראות / עצות שנכתבו בדם…
-
@נייטרון-חפשי א’ את הגלגל מניחים ליד הג’ק כך שהוא מאבטח אותו גם אם יפול.
ב’ כשהורדתי את הגלגל לא הייתי צריך להכנס מתחת הרכב הגעתי לקרטר מהצד -
תראו, זה ברור שיש המון כללי בטיחות והחיים שלנו הרבה פעמים תלויים בהם, אבל יש כללים שהם רק לפי הספר כי יש מצב של אחד למאה אלף ומזהירים אותך מיליון פעם שזה סכנת מוות למרות שאתה מאבטח את הסכנה וכו’ רק שאנשים (אחרים) לא רוצים שתיקח ריזיקה ולכן מודיעים לך באופן חד משמעי שזה מסוכן (למרות שהנסיון מראה שלא), ויש סכנות שהם ממשיות ומסוכנות ואנשים כלל לא מודעים להם (למשל לפתוח מכסה של רדיאטור כשהאוטו רותח, זה יכול להעיף גייזר אדיר של מים ב 100 מעלות ישר לפרצוף) לכן כל סכנה כדאי לחשוב באופן מושכל עד כמה היא רלוונטית ולפתור אותה בהתאם ולא רק להגיד זה מסוכן זה מסוכן.
-
@יואלי יקירנו ראיתי שכתבת שיש אנשים (אחרים) שלא רוצים שתיקח ריזיקה לא חושב שיש כאן מישהו מהאחרים האלו פשוט אנשים מביעים את דאגתם ועצתם תומך בפוסט שלך ומאמין בו מעודד כל אחד ואחד לחסוך כמה שקלים
צריך לשים לב לבטיחות זה מה ש @נייטרון-חפשי טוען ובצדק גם אני לא הסכמתי לרעיון של להוסיף אבן לתוספת הגבהה צריך להישמר
חשוב מאוד אם אתם מאלו שלא מרימים אנדברקס תרימו בטיפול זה שאלה של להיות או לחיות -
@ראובן-שבתי כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
פריאוס יש מצתים כאלה ובתוספת המצתים היקרים, המצתים נמצאים ממש למטה מה שהופך את ההחלפה שלהם ליותר מורכבת
- נכון מאוד, אבל רק על פריאוס מ2009 עם מנוע 1.8
- אני עשיתי בעצמי החלפה בפריאוס (2010) ובאמת יש צורך לפרק את כל מה שיושב מתחת השמשה מעל המנוע כולל הווישרים, לקח לי שעה אחת ואני חושב שעבדתי ממש מהר.
-
@נייטרון-חפשי כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
@ראובן-שבתי כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
פריאוס יש מצתים כאלה ובתוספת המצתים היקרים, המצתים נמצאים ממש למטה מה שהופך את ההחלפה שלהם ליותר מורכבת
- נכון מאוד, אבל רק על פריאוס מ2009 עם מנוע 1.8
- אני עשיתי בעצמי החלפה בפריאוס (2010) ובאמת יש צורך לפרק את כל מה שיושב מתחת השמשה מעל המנוע כולל הווישרים, לקח לי שעה אחת ואני חושב שעבדתי ממש מהר.
מסכים הנדסת האנוש בשנתון הזה לקויה, החלפתם פעם נורת דרך בצד של הנהג? סיוט
אם נתמקד בנושא הפוסט כדאי שכל אחד ידע באיזה רכב שהוא מטפל לקראת מה הוא ניגש תשאלו חברים שביצעו עבודה כזאת ברכב מקביל או תראו פעם אחת בשביל השנים הבאות מה בדיוק עושה המכונאי -
@יואלי כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
אבל יש כללים שהם רק לפי הספר
כמו שכתבתי מדובר בכלל יסוד של כל מתחיל מין נוהל עבודה בסיסי שלא מגביל ורק מסייע לעבוד כי גם אם הסיכוי סטטיסיטית הוא… הסיכון במקרה של נפילה הוא גבוה מאוד והזהירות הנדרשת היא קלה לביצוע (הרבה יותר קלה מלרוץ למקלט למשל - גם שם הסטטיסטיקה לא גבוהה)
גם אם תשאל ערבים תגלה שבד"כ הם לא סומכים על ג’ק (וודאי לא על ג’ק רגיל). -
@יואלי כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
הדבר היחיד שאפר אולי להסתבך בו זה פתיחת הפילטר שמן
שימו לב!
לפני שאתם מחליטים שאתם הולכים על זה תתכופפו מתחת לרכב (לאו דווקא - יש רכבים שהפילטר למעלה/מהצד) ותחפשו את הפילטר, יש רכבים (לא הרבה) שצריך לפרק פלסטיקה תחתונה דבר שמאוד לא נעים לעשות בלי ליפט.
אני מכיר מישו שהלך לקנות חלקים, לשאול כלים, לחפש מקום, ואז נסע למוסך! -
בפלאגים יש שני סוגים “רגיל” ו “אירדיום” או “פלטינה” שנחשבים ליותר חזקים
פלאג רגיל יחזיק בין 30K ל 60K לערך
אירדיום לעומתו מגיע ל 100K +
לגביי טיפול 10K (או אולי 15K ) בדר"כ מי שיעשה בעצמו אוהב גם לרכוש כלים כדוגמת ג’ק עגלה או בוקים לרכב
למי שאין ההמלצה הכי טובה היא לבוא עם רכב מכיוון המדרכה ולעצור כמה ס"מ לפני שהגלגלים יורדים וכך יש גישה בדר"כ מספיקה להחלפה
החיסרון שקצת קשה למצוא מדרכה כזו שאפשר גם לחסום אותהנ.ב. לא עברתי על כל הפוסטים כך שאם כפלתי דבריו של מישהו אבקש סליחה מראש -
@יואלי כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
בעוד שזה יחסית אחד הפעולות הכי פשוטות ברכב ללא סיכון וללא כלים מקצועיים כלל.
הערת אגב בחשמלי צריך להחליף נוזל של הבטריות משהו
וכמדומני זה לא כזה פשוט -
@אני-אני-אני
ויש להזהר משוטרים ציפור לחשה לי שזה לא חוקי (החלפת שמן). -
@אליהו כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
ציפור לחשה לי שזה לא חוקי
ציפורים לא מבינות בענייני רכב!
ואגב פעם חשמלאי אמר לי שעל פי חוק אסור להחליף נורה בבית ללא חשמלאי מורשה.
ולמעשה אף שוטר לא יעשה בעיות על כזה דבר. -
@נייטרון-חפשי כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
@אליהו כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
ציפור לחשה לי שזה לא חוקי
ציפורים לא מבינות בענייני רכב!
ואגב פעם חשמלאי אמר לי שעל פי חוק אסור להחליף נורה בבית ללא חשמלאי מורשה.
ולמעשה אף שוטר לא יעשה בעיות על כזה דבר.יש הבדל בין החלפת נורה לבין טיפול. שוטרים לא מחפשים אנשים שעושים טיפולים שלא במוסך אבל אם מישהו יעשה לו “מול העיניים” לא תהיה לו ברירה…
אגב העונש יכול להיות הורדה מהכביש. -
@מאיר כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
אתה שמעת פעם על מישהו שעשו לו בעיות על כזה דבר?
אני הייתי עושה ברחוב מתחת לבית (אני לא גר בבני ברק) ויותר מפעם אחת עברו שם שוטרים וראו
באופן כללי תמיד כדאי להזהר משוטרים כי אם הם מאוד ירצו הם כבר ימצאו על מה לתת דוחמי לא נלחץ טיפה כשמשטרה עוברת אפילו אם הוא הנהג הכי מרובע בתבל -
@נייטרון-חפשי כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
אתה שמעת פעם על מישהו שעשו לו בעיות על כזה דבר?
זהו החוק היבש.
-
@נייטרון-חפשי
כן.
לי.
התעסוקתי עם הרכב התקנתי לעצמי חיישני רוורס משום מה פתחתי מכסה מנוע
אחר 20 דקות הגיעה ניידת שאל אם הכל בסדר ובירר “אני מקווה שאתה לא מתעסק עם השמן”. -
@אליהו כתב בטיפול 10,000 לבד - כל אחד יכול!:
אחר 20 דקות הגיעה ניידת שאל אם הכל בסדר ובירר “אני מקווה שאתה לא מתעסק עם השמן”.
אם זה קרה עם שוטר מנתיבות אז שוטר מהמרכז היה מביא ניידת עם קצין ביטחון וניידת של איכות הסביבה. ו… גרר…
תספר על אדיבותם של שוטרי נתיבות… הם כן יתנו דוחות פה ושם אבל הם הרבה יותר ‘זורמים’ ומכבדים… בקיצור יותר עמךָ…
פעם שוטר עצר אותי בנתיבות לביקורת שיגרתית. לאחר מכן שאל כמה קילומטר הרכב שלי…