כמה נוסעים יכולים לשבת מאחורה?
-
@עמוד-ענן כתב בכמה נוסעים יכולים לשבת מאחורה?:
שמעתי כמה דעות בזה
ברכב פריאוס 2008
האם אפשר להשים 4 ילדים מאחורה?
אפשר אולי לשים 2 ילדים תחת חגורה אחת.
או שאפשר להויף חגורה?
אני שואל כמובן מבחינה חוקית אם שוטר תופס.כעיקרון, רשום ברשיון הרכב כמה נוסעים מורשים לנסוע ברכב.
בעבר היה לי רכב יונדאי I30 שלא היה רשום ברשיון כמה נוסעים יש מאחורה, והמנהג היה להוסיף ספסל בבגאז' (הI30 לפני המתיחה - היה יותר גדול).העניין הוא, שבאמת במקרה כזה לשוטר אין דוח מסודר לתת על זה (בזמנו [4 שנים] לא היה להם בטאבלט דוח מוסדר על דבר כזה. לא ידוע לי שהשתנה). ואכן עצר אותי פעם שוטר ובדק וראה שכולם חגורים ושחרר אותי.
אבל חבר שלי נתקע עם שוטר פחות נחמד, והוא טען (אחרי שחפר בטאבלט ולא מצא דו"ח) שלא ישחרר אותו בלי כלום, ולכן עיכב אותו בערך חצי שעה שחפר את כל האוטו עד שמצא איזה ליקוי שאפשר לתת עליו דוח.
וזה עוד קל...
חבר אחר שלי, השוטר שלח אותו לבית משפט לתעבורה (אחד המקומות הגרועים להגיע אליו למי שיודע..), והשופט נתן לו שלילה לחצי שנה (אם זכרוני אינו מטעני).
ככה שלדעתי אחרי כל הנ"ל, לא כדאי להתחכם.
מלבד דו"ח תנועה, יש גם ביטוח, רכב שנסעו בו מעל המותר - לפי מה ששמעתי (לא אימתתי חוקית) - אין ביטוח.ונראה לי שדי בזה לכל בר דעת לא להתחכם עם החוק. למרות שזה מה שמקובל באזורנו.
בברכת נסיעה נכונה ובטוחה.
אבל אם הוא שולח אותך לבית משפט -
-
@אינטרקום כתב בכמה נוסעים יכולים לשבת מאחורה?:
@עמוד-ענן כתב בכמה נוסעים יכולים לשבת מאחורה?:
שמעתי כמה דעות בזה
ברכב פריאוס 2008
האם אפשר להשים 4 ילדים מאחורה?
אפשר אולי לשים 2 ילדים תחת חגורה אחת.
או שאפשר להויף חגורה?
אני שואל כמובן מבחינה חוקית אם שוטר תופס.כעיקרון, רשום ברשיון הרכב כמה נוסעים מורשים לנסוע ברכב.
בעבר היה לי רכב יונדאי I30 שלא היה רשום ברשיון כמה נוסעים יש מאחורה, והמנהג היה להוסיף ספסל בבגאז' (הI30 לפני המתיחה - היה יותר גדול).העניין הוא, שבאמת במקרה כזה לשוטר אין דוח מסודר לתת על זה (בזמנו [4 שנים] לא היה להם בטאבלט דוח מוסדר על דבר כזה. לא ידוע לי שהשתנה). ואכן עצר אותי פעם שוטר ובדק וראה שכולם חגורים ושחרר אותי.
אבל חבר שלי נתקע עם שוטר פחות נחמד, והוא טען (אחרי שחפר בטאבלט ולא מצא דו"ח) שלא ישחרר אותו בלי כלום, ולכן עיכב אותו בערך חצי שעה שחפר את כל האוטו עד שמצא איזה ליקוי שאפשר לתת עליו דוח.
וזה עוד קל...
חבר אחר שלי, השוטר שלח אותו לבית משפט לתעבורה (אחד המקומות הגרועים להגיע אליו למי שיודע..), והשופט נתן לו שלילה לחצי שנה (אם זכרוני אינו מטעני).
ככה שלדעתי אחרי כל הנ"ל, לא כדאי להתחכם.
מלבד דו"ח תנועה, יש גם ביטוח, רכב שנסעו בו מעל המותר - לפי מה ששמעתי (לא אימתתי חוקית) - אין ביטוח.ונראה לי שדי בזה לכל בר דעת לא להתחכם עם החוק. למרות שזה מה שמקובל באזורנו.
בברכת נסיעה נכונה ובטוחה.
אבל אם הוא שולח אותך לבית משפט -
אני אימתתי אין ביטוח
-
@עמוד-ענן כתב בכמה נוסעים יכולים לשבת מאחורה?:
שמעתי כמה דעות בזה
ברכב פריאוס 2008
האם אפשר להשים 4 ילדים מאחורה?
אפשר אולי לשים 2 ילדים תחת חגורה אחת.
או שאפשר להויף חגורה?
אני שואל כמובן מבחינה חוקית אם שוטר תופס.תבדוק ברשיון הרכב כמה אנשים רשאים לנסוע ברכב. אין חוק שאומר היכן לשבת ואין חוק שאוסר לשתי אנשים לחגור בחגורה אחת (לא מאומת עד הסוף) כן יש חוק מ2014 (לא זוכר אם הוא חל על רכבים שיוצרו מלפני זה) שאומר שמס' הנוסעים ברכב כפי מס' החגורות. (כך שאם מישהו התקין בסטיישן עוד חגורות והסיע 7 אנשים, החטא היחיד שלו זה שינוי בתצורת הרכב שיכול להסתיים בהחרמה)
-
@מאיר איסור על שינוי מבני ברכב – תקנה מהמאה הקודמת
https://www.queenoftheroad.co.il/טור-משפט-ותעבורה-שיפורי-רכב-מה-חוקי-ו/
תקנה 380 (א) לתקנות התעבורה קובעת: “לא ישנה אדם מבנהו של רכב אלא לפי היתר בכתב מאת רשות הרישוי”. ניסוח התקנה לאקוני והוא למעשה קובע כי כל התקנה של מערכת שיפורים ברכב, שלא עברה אישור כתוב של משרד התחבורה היא אסורה.
כל רכב המיובא לישראל עובר הליך שנקרא תקינה, שבו מובא לישראל אב טיפוס של הרכב, שעובר בדיקות לוודא כי הוא עומד בתקני היבוא של מדינת ישראל. לאחר אישור של התקינה, מקבל היבואן אישור לייבא את הרכב לפי התקינה שאושרה.
כל רכב שמיובא לישראל עובר הליך של רישוי (“טסט”), ומקבל אישור לנוע בכבישי ישראל. כל שינוי במנוע הרכב, שינוי הספק, עדכון תוכנה, שינוים בגלגלים, בבלמים, בפנסים, במערכות ההיגוי והמתלים, במרכב או כל שינוי מבנה אחר, אפילו התקנת מושבי מירוץ וחגורות בטיחות אחרות מהמקוריות, שמבוצעת לאחר שהרכב עבר תקינה, אסורה ללא אישור ממשרד התחבורה.
שימו לב שהחוק היבש אינו מתיר כל שינוי ברכב, בניגוד לדעה הרווחת, שיש שינויים שלא ישימו אליהם לב בטסט ולכן הם מותרים.
גם אם הרכב עבר טסט, עדיין בוחן משטרתי או מטעם משרד התחבורה יכול לתת לו הודעה על איסור שימוש והורדה מהכביש במקרה של התקנת שיפורים.
כל שינוי מבני כזה אמור לעבור בחינה ובדיקה של משרד התחבורה, ורק לאחר שהדבר אושר והשינוי נרשם ברישיון הרכב, מותר לרכב לנוע בכבישי ישראל.וכמובן יש גם עוד על הנושא הזה פה https://www.mishpati.co.il/forum/27/2396
מנהל הפורום דודי דויטש, משרד עורכי דין
ענת שלום, שאלה זו עלתה בפורום מספר פעמים, והתקנות בנושא אינן חד משמעיות; בתקנה 83ב לתקנות התעבורה נקבע ; (א) לא ינהג אדם ולא יסע ברכב מן הסוגים האמורים בתקנה 364א או בכל רכב שבו מותקנות חגורות בטיחות אלא-אם-כן הנוהג והנוסעים בו חגורים בחגורת בטיחות או רתומים למושב בטיחות או במושב מגביה ... (ב) הוראות תקנת משנה (א) יחולו על הנוסעים ברכב כמספר החגורות המותקנות בו. לעומתה, תקנה 84 מתייחסת למספר הנוסעים המותר. מספר הנוסעים, כמצוין ברישיון הרכב. כמו כן, תקנה 83 מתייחסת למספר החגורות הקיימות ברכב במקור (ע"י היצרן), הוספת חגורה עלולה להיחשב כשינוי במבנה הרכב, המצריך אישור ממשרד התחבורה, ללא האישור כאמור מתבצעת עבירת תעבורה נוספת. לאור האמור, אמליץ לא להסתכן ולסכן את הנוסעים ברכב, במיוחד לאור העובדה שמדובר בחגורה חיצונית שטיבה לא נבדק ע"י משרד התחבורה. בהצלחה -
@עמוד-ענן כתב בכמה נוסעים יכולים לשבת מאחורה?:
@מאיר כתב בכמה נוסעים יכולים לשבת מאחורה?:
תבדוק ברשיון הרכב כמה אנשים רשאים לנסוע ברכב
אצלי לא רשום כלום
מבדיקה קצרה שעשיתי החוק מתיר ןהוסיע אנשים כמניין החגורות ברכב גם לרכבים שעלו לכביש לפני 2014. כך שתוכל להתקין חגורה אך השוטר יכול להוריד מהכביש על שינוי מרכב הרכב.