בקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים
-
בשורה טובה לבעלי הרכב. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל’) מירי רגב מקדמת תקנה חדשה לפיה כלי רכב פרטיים, שעלו על הכביש לפני שלוש עד 10 שנים, יחויבו בביצוע המבחן השנתי (“טסט”) אחת לשנתיים, במקום שנה כיום. על פי התקנות, רכב פרטי חדש פטור כיום מביצוע מבחן רישוי שנתי (טסט) בשלוש השנים הראשונות לרכישתו, ולאחר מכן מחויב לעבור טסט במכון רישוי מדי שנה. לרכבי ליסינג חדשים, הפטור מטסט הוא של שנתיים בלבד.
השרה רגב הנחתה את מינהל התנועה במשרדה לעדכן את התקנות בהתאם למקובל במדינות אירופה המתקדמות, בהן כלי רכב חדשים מחוייבים במבחן שנתי לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן מדי שנתיים. רק במלאת עשר שנים מיום עליית הרכב לכביש, נדרש ביצוע מבחן רישוי לרכב מדי שנה. יצוין כי כיום מרבית כלי הרכב החדשים מצוידים במערכות בדיקה המתריעות במקרה של תקלה במערכות הבטיחות ברכב וכן במנוע ובמכללים נוספים, המיידעים את הנהג על הצורך להגיע מיידית למוסך.
בדגמים מתקדמים, מחשב הרכב מסוגל ליצור קשר ישיר עם מחשב היצרן ולעתים אף לפתור את הבעיה בעצמו. כל אלה הופכים את חובת מבחן הרישוי השנתי מיושנת ומיותרת כאשר מדובר ברכב חדש. על פי בדיקות שביצע משרד התחבורה, היקף הליקויים הצפויים בכלי רכב פרטיים נמוך ביותר במהלך 10 השנים הראשונות לעלייתם לכביש. עם אישור התקנה, כלי רכב פרטיים עד 3.5 טון שנרשמו בשנת 2018 ואילך, יידרשו לבצע מבחן רישוי ראשון לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן בכל שנתיים. החל מ-10 שנים, יידרש מבחן פעם בשנה. מהלך זה מתאפשר הודות להתפתחות הטכנולוגית ולקידמה של הרכב ומערכותיו, לשימוש הרווח במערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות המשפרות את רמת בטיחות הרכב באופן משמעותי, ושילוב מחוונים חכמים המתריעים בפני הנהג על תקלות.
שרת התחבורה ציינה כי המהלך נועד להקל על בעלי הרכב ולחסוך להם זמן, טירחה וכסף. “כלי רכב חדשים מצויידים במערכות בטיחות מתקדמות ומטופלים היטב במסגרת תקופת אחריות היצרן. מדי שנה מאות אלפי כלי רכב חדשים ומתקדמים עוברים את הטסט לרכב בהצלחה אך לא צורך אמיתי. העומס על מכוני הרישוי פוגע בבעלי רכב ישן יותר, אשר נדרשים לבזבז זמן יקר לביצוע הטסט. המהלך יחסוך לציבור זמן המתנה במכון, כסף וביורוקרטיה מיותרת”, הוסיפה השרה רגב.
https://www.gov.il/he/pages/test_cars -
@spider כתב בבקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים:
@יוני גם את אגרת הרישוי נחסוך?
או שהגזמתי…לא נראה לי שהמדינה תפרגן לנו עד כדי כך…
יחסכו לך את המסלול אבל יגרזנו אותך במקום אחר אל תדאג…
אבל בכל זאת מעניין מתי אכן זה יהיה בתוקף -
@יוני כתב בבקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים:
בשורה טובה לבעלי הרכב. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל’) מירי רגב מקדמת תקנה חדשה לפיה כלי רכב פרטיים, שעלו על הכביש לפני שלוש עד 10 שנים, יחויבו בביצוע המבחן השנתי (“טסט”) אחת לשנתיים, במקום שנה כיום. על פי התקנות, רכב פרטי חדש פטור כיום מביצוע מבחן רישוי שנתי (טסט) בשלוש השנים הראשונות לרכישתו, ולאחר מכן מחויב לעבור טסט במכון רישוי מדי שנה. לרכבי ליסינג חדשים, הפטור מטסט הוא של שנתיים בלבד.
השרה רגב הנחתה את מינהל התנועה במשרדה לעדכן את התקנות בהתאם למקובל במדינות אירופה המתקדמות, בהן כלי רכב חדשים מחוייבים במבחן שנתי לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן מדי שנתיים. רק במלאת עשר שנים מיום עליית הרכב לכביש, נדרש ביצוע מבחן רישוי לרכב מדי שנה. יצוין כי כיום מרבית כלי הרכב החדשים מצוידים במערכות בדיקה המתריעות במקרה של תקלה במערכות הבטיחות ברכב וכן במנוע ובמכללים נוספים, המיידעים את הנהג על הצורך להגיע מיידית למוסך.
בדגמים מתקדמים, מחשב הרכב מסוגל ליצור קשר ישיר עם מחשב היצרן ולעתים אף לפתור את הבעיה בעצמו. כל אלה הופכים את חובת מבחן הרישוי השנתי מיושנת ומיותרת כאשר מדובר ברכב חדש. על פי בדיקות שביצע משרד התחבורה, היקף הליקויים הצפויים בכלי רכב פרטיים נמוך ביותר במהלך 10 השנים הראשונות לעלייתם לכביש. עם אישור התקנה, כלי רכב פרטיים עד 3.5 טון שנרשמו בשנת 2018 ואילך, יידרשו לבצע מבחן רישוי ראשון לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן בכל שנתיים. החל מ-10 שנים, יידרש מבחן פעם בשנה. מהלך זה מתאפשר הודות להתפתחות הטכנולוגית ולקידמה של הרכב ומערכותיו, לשימוש הרווח במערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות המשפרות את רמת בטיחות הרכב באופן משמעותי, ושילוב מחוונים חכמים המתריעים בפני הנהג על תקלות.
שרת התחבורה ציינה כי המהלך נועד להקל על בעלי הרכב ולחסוך להם זמן, טירחה וכסף. “כלי רכב חדשים מצויידים במערכות בטיחות מתקדמות ומטופלים היטב במסגרת תקופת אחריות היצרן. מדי שנה מאות אלפי כלי רכב חדשים ומתקדמים עוברים את הטסט לרכב בהצלחה אך לא צורך אמיתי. העומס על מכוני הרישוי פוגע בבעלי רכב ישן יותר, אשר נדרשים לבזבז זמן יקר לביצוע הטסט. המהלך יחסוך לציבור זמן המתנה במכון, כסף וביורוקרטיה מיותרת”, הוסיפה השרה רגב.
https://www.gov.il/he/pages/test_carsבוקר טוב באמת!!!
ככה זה באירופה בהמון מדינותמעניין מתי זה יכנס לתוקף? אחרי הרפורמה בלימודי נהיגה או לפני? -
נחמד מאד, ממשיכים לדאוג לכל הטחונים, בידיוק כמו שהיא עשתה פעם עם המיניבוסים באפליקצייה לעשירים.
כל הציבור עם הרכבים הישנים ילכו כל חצי שנה לטסט, וזה בסדר גמור.
בקו אחד לכותל ידחסו עד מוות כל חג, וכו’ וכו’ העיקר שהטחון יוכל לבלות עוד קצת בדובאי ולא יצטרך ח’‘ו ללכת עוד פעם בשנה לטסט.
ויש לי עוד להאריך, אבל הרעיון הובן.
עריכה : אני ח’'ו חס וחלילה לא כועס! סה’'כ יש כאן אדם שיושב ודואג לעשירים שלא יכלו את ממונם באופן סידרתי, וזה מרגש מאד. (ממש כמו שיטרחו להביא קינוח לאדם שעוד שניה מקיא מאוכל, בזמן שיש אנשים רעבים, ויגידו הא! איזה חוק נפלא!)
את זה כתבתי לפני שיתרגש מאן דהוא מידי, שאולי יש פה מגמת שינוי לתועלת בעיקר הציבור שמסתובב פה בפורום.
כמובן שהתקנה בעיקרה נחמדה ואני מאמין שתמצא תועלת גם לעוד. -
@ITAMAR25 כתב בבקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים:
@Klonimoos לא צריך לכעוס, דבר ראשון יש גם הרבה אברכים עם רכבים בני פחות מ10 שנים.
דבר שני הלא כבר נאמר בתר עני וכו’מותר וצריך לדאוג לכולם.
אין בעיה שדואגים לאברכים עם רכב, יש בעיה שבאופן מגמתי לא דואגים לאלו שאין להם -
@ITAMAR25 כתב בבקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים:
דבר שני הלא כבר נאמר בתר עני וכו’
אבל לא נאמר בשום מקום ‘בתר עשיר וכו’
-
@spider כתב בבקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים:
@יוני גם את אגרת הרישוי נחסוך?
או שהגזמתי…ממש לא… גם רכב חדש שלא עושה מסלול 3 שנים משלם אגרת רישוי עד האגורה האחרונה.
@Klonimoos כתב בבקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים:
ממשיכים לדאוג לכל הטחונים,
הפוך, השרה מירי רגב רוצה שהאנשים ימכרו את הרכב הטרחן בן העשר שמצריך לא פחות מטסט אחד בשנה, ואז תהיה הצפה של רכבים בני 10 ותהיה ירידת מחירים לעניים…
-
@מאיר כתב בבקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים:
הפוך, השרה מירי רגב רוצה שהאנשים ימכרו את הרכב הטרחן בן העשר שמצריך לא פחות מטסט אחד בשנה, ואז תהיה הצפה של רכבים בני 10 ותהיה ירידת מחירים לעניים…
אהבתי!
הייתי ב’‘קטע’’ של נרגנות משהו… ( אע’‘פ שמבחינה היסטורית יש לזה משמעות אבל זה לא עיניינינו…)
לא יודע אם זאת הייתה כוונתה.
אבל אופייני כ’'כ ל @מאיר עם העיניים הטובות שלו, לראות ישר את הטוב!️ -
@יעקב-מ-פינס כתב בבקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים:
רק אני שמתי לב לתאריך בתחילת ההודעה שם?
רק אתה פתחת ת’קישור…
רגע! אז מה קרה עם זה בסוף? -
@יעקב-מ-פינס כתב בבקרוב: "טסט" כל שנתיים לכלי רכב בני שלוש עד עשר שנים:
תגידו
רק אני שמתי לב לתאריך בתחילת ההודעה שם?צודק
משהו עדכני יותר:פרסום ראשון
טסט פעם בשנתיים? המלצה: להקטין תדירות מבחני הרישוי לרכב
דו"ח של רשות האסדרה שהוגש למשרד התחבורה ממליץ להקטין את תדירות מבחני הרישוי, כך שבין השאר כל רכב שגילו עד 10 שנים יעבור טסט פעם בשנתיים בלבד; כמו כן ממליצים שם לבטל את הדרישה לספק אישור בלמים ממוסך מורשה עבור רכב שגילו 15-20 שנה
תומר הדר
19:38, 30.10.24דו"ח מיוחד של רשות האסדרה שהוגש השבוע למשרד התחבורה קובע כי קיימת הצדקה להפחית את תדירות מבחני הרישוי (טסטים) למכוניות בארץ.
כיום בעלי כל מכונית בישראל שגילה מעל שלוש שנים נדרש להגיע פעם בשנה אל מכון רישוי כדי לבדוק את תקינותה. במקרה של מכוניות שגילן פחות משלוש שנים ונמצאות בבעלות פרטית, בעל הרכב צריך רק לשלם מדי שנה את אגרת הרישוי. כאשר גיל המכונית הוא מעל 20 שנה, עליה לעבור טסט מדי חצי שנה. בנוסף, רכב שגילו 15-20 שנה נדרש להגיע לטסט עם אישור תקינות של מערכת הבלמים ממוסך מורשה.
לפי הדו"ח של רשות האסדרה, תדירות ביצוע מבחני הרישוי בישראל גבוהה מהנהוג בעולם. ביפן ובקוריאה הדרומית, למשל, מבוצע מבחן הרישוי מדי שנתיים. בספרד מבוצע מבחן רישוי ראשון לרכבים אחרי ארבע שנים. לאחר מכן הרכב עובר מבחן רישוי מדי שנתיים עד שהוא מגיע לגיל 10. מגיל עשר ואילך- מבוצע מבחן רישוי פעם בשנה.
לפי ההמלצות שהוגשו למשרד התחבורה, מומלץ “לקדם הפחתה של תדירות מבחני הרישוי”. מעבר לכך מומלץ גם לבטל את הדרישה לספק אישור בלמים ברכב שגילו 15-20 שנה. בדו"ח מוצע לבצע את ההקלות בפעימות. בפעימה הראשונה מומלץ על מעבר למודל המקובל בספרד. בפעימה השנייה, כך לפי המלצות רשות האסדרה, יאספו נתונים טכניים ברכבים שהיו מעורבים בתאונות ובהתאם לכך ייקבע האם יהיה ניתן להפחית את מספר מבחני הרישוי עד לרמה שלא יידרש טסט גם מדי שנתיים. בנוסף מומלץ לבטל את מבחן הרישוי מדי חצי שנה לרכב שגילו מעל 20 שנה.
לפי נתוני רשות האסדרה, היקף החיסכון לציבור עקב ביטול הטסט החד שנתי בפעימה הראשונה יהיה 258 מיליון שקל.הדו"ח של רשות האסדה כולל נתונים רבים שטרם נחשפו בישראל. כך למשל, בשנה שעברה נבחנו ב-67 מכוני רישוי ברחבי הארץ 2,902,244 מכוניות. 33.9% מהן נכשלו בטסט. ב-2022 נבחנו במכוני הרישוי 2,858,656 מכוניות – מתוכן 34.7% נכשלו. ב-2021 נבחנו 2,771,736 מכוניות- 36.1% נכשלו בטסט.
לפי נתוני משרד התחבורה, ככל שגיל הרכב עולה - כך הוא נכשל על יותר ליקויים בטסט. למשל, מתוך הרכבים שנכשלו בטסטים, ברכבים שגילם הוא שנה אחת נמצאו בממוצע 1.2 ליקויים לרכב. ברכבים שגילם מעל 15 שנה נמצאו בממוצע 1.74 ליקויים לרכב. עיקר הליקויים שהתגלו ברכבים היותר ותיקים הם ליקויי סרן קדמי וזיהום אוויר.עוד עולה כי רכבי ליסינג והשכרה נכשלים יותר בטסט. כך, בבדיקה שנערכה אשתקד ברכבים בני שלוש שנים התגלה כי 14.8% מהרכבים הפרטיים נכשלו בטסט על ליקויים, לעומת 18.4% ברכבי ליסינג והשכרה.
רשות האסדרה בוחנת עבור המדינה תהליכים רגולטוריים, מגבשת המלצות לשיפורם ומגישה אותן למשרד הממשלתי הרלוונטי.
כלכליסט https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/bj37d1gwyg#google_vignette