השימוש בסוללה בקיץ בימים חמים
-
@Klonimoos כתב בהמלצה לשמירת אורך החיים של הבטרייה בפריוס:
@רוני-לוי
כל רכב עם פער בין הקיץ לחורף בגלל המזגן על קור שמפעיל מדחס קצת צמא לדלק..וזה לא קשור לסוללה, זה קשור לאנרגיה כללית שהרכב צורך, הוא לוקח אותה גם מהדלק בסוף...
לחסוך דלק? חפש בפורום תקבל טיפים. למשל פה
בקיץ דווקא? מזגן?- תפתח חלונות ותן לאוטו להתאוורר לפני שאתה מפעיל מזגן,
- אל תעמוד עם האוטו דלוק ומזגן בקיץ, זה לא בית, זה מיועד לנסיעה.
- ואין מצווה להדליק מזגן כי ''קיץ'' תגלה לפעמים, בעיקר בלילה שעד 70 קמ''ש(??) יש בריזה די נעימה... אנשים משלמים יקר על גג נפתח....
עוד לחסוך??
||
בבקשה:||
קח אותי בקלות תראה את השעה...
-
@Klonimoos כתב בהשימוש בסוללה בקיץ בימים חמים:
וזה לא קשור לסוללה, זה קשור לאנרגיה כללית שהרכב צורך, הוא לוקח אותה גם מהדלק בסוף...
פער גדול מידי
מזגן לא מצדיק את הפער (לפחות אצלי ממש ממש אין פער שקרוב למספרים האלה) -
@ראובן-שבתי כתב בהשימוש בסוללה בקיץ בימים חמים:
פער גדול מידי
מזגן לא מצדיק את הפער (לפחות אצלי ממש ממש אין פער שקרוב למספרים האלה)חשבתי על זה בעיקרון...
אך מכיוון שהבדיקה שלו לכאו' לא כ''כ יסודית, תדייק בדבריו תראה שיתכן והפער הוא סה'''כ 3. בין 1/14 ל- 1/17 .
אם הוא באמת ''יקה'' וכל תידלוק עוקב, והוא רואה פער של 1/13 ל- 1/18 אכן זה פער גדול!
מניסיוני המועט, בני אדם רגילים לא ''יקים'' כמו שכתבתי, כך שמאד יתכן שהפער הוא 3 ועם התנהלות מופרזת של מזגן, אפשר להגיע אפי' קצת ליותר. (כמו שציינתי, הדלקה מיידית של מזגן על אוטו בוער וחלונות סגורים, פקקים יומיומיים וכדו')
תאוריה בלבד: מכיוון וזה רכב היברידי, שבחורף מנצל מקסימום שימוש בבטריה ומה שלא יכול אז דלק, לכאו' כשאתה מוסיף בקיץ מזגן כולו הולך לדלק, ואז יש פערים גדולים. תקנו אותי אם אני טועה. °fa-info°(כאילו שאם לא הייתי מבקש לא היו מתקנים...)
עוד נקודה מכיוון וזה 2009 אם אכן הפער גדול, יתכן והמזגן קצת זקן ועובד קשה יותר... ואז אולי הכיוון שכתב @EBA שם יעזור פה. -
@ראובן-שבתי כתב בהשימוש בסוללה בקיץ בימים חמים:
@Klonimoos כתב בהשימוש בסוללה בקיץ בימים חמים:
וזה לא קשור לסוללה, זה קשור לאנרגיה כללית שהרכב צורך, הוא לוקח אותה גם מהדלק בסוף...
פער גדול מידי
מזגן לא מצדיק את הפער (לפחות אצלי ממש ממש אין פער שקרוב למספרים האלה)קודם כל מדובר ברכב היברידי שהמזגן אוכל לו את הסוללה (בעיקר בהנעה בצהריים הלוהט) וכפי שאמר @Klonimoos
אגב צריך לחשב לפי אחוזים ולא יחידות של ק"מ.
-
||@Klonimoos כתב בהשימוש בסוללה בקיץ בימים חמים:
@Klonimoos כתב בהמלצה לשמירת אורך החיים של הבטרייה בפריוס:
@רוני-לוי
כל רכב עם פער בין הקיץ לחורף בגלל המזגן על קור שמפעיל מדחס קצת צמא לדלק..וזה לא קשור לסוללה, זה קשור לאנרגיה כללית שהרכב צורך, הוא לוקח אותה גם מהדלק בסוף...
לחסוך דלק? חפש בפורום תקבל טיפים. למשל פה
בקיץ דווקא? מזגן?- תפתח חלונות ותן לאוטו להתאוורר לפני שאתה מפעיל מזגן,
- אל תעמוד עם האוטו דלוק ומזגן בקיץ, זה לא בית, זה מיועד לנסיעה.
- ואין מצווה להדליק מזגן כי ''קיץ'' תגלה לפעמים, בעיקר בלילה שעד 70 קמ''ש(??) יש בריזה די נעימה... אנשים משלמים יקר על גג נפתח....
עוד לחסוך??
בבקשה:
קח אותי בקלות תראה את השעה...
אתה מזכיר לי סיפור שהיה בישיבה לפני עידן הסמארטפונים . המשגיח עבר ליד השירותים והוא רואה חוט מאריך מהחדר עד לשירותים בקיצור היה בטוח שהוא תפס דג שמן אם איזה מחשב הוא חיכה שם איזה 20 דקות ובסוף יצא משם בחור מלא אם מאוורר ביד||
-
@רוני-לוי כשתבוא אליי לסדר את המולטימדיה, אני אנקה או אחליף לך גם את הפילטר של המזגן על הדרך, ככה הוא יתאמץ פחות.
ובכל מקרה, אולי אצלך הסיבה היא לא חורף/קיץ, אלא שמאז שקנית את הרכב הוא המשיך להזדקן והסוללה התעייפה קצת, בכל זאת הוא עבר את ה300 שגם בפריוס זה כבר גיל גבורות