פריוס עם סוללה גמורה מפסיק באמצע נסיעה, מישהו מכיר?
-
@YOLEVI מדריך בדיקה לסוללה היברידית
לבדיקה אנחנו צריכים: מתאם OBD, תוכנות: Assistant Hybrid
כדי להתחיל את הבדיקה:
הסוללה צריכה להיות טעונה מלא כמו שבתמונה:מעבירים רכב לעמידה בפארקינג )P), מדליקים מזגן על קור, טמפ הכי נמוכה ואיוורור הכי חזק, מדליקים אורות.
פותחים את ה- Assistant Hybrid ולוחצים במסך הראשי על הגדרות ו Check Battery כמו שבתמונה:משאירים מצב כך ומחכים עד שסוללה תרד ל 2 פסי טעינה וכאשר מנוע ידלק – מייד להפסיק את הבדיקה ע"י לחיצה על Stop
Battery Checkבכל התהליך של הבדיקה – אסור לגעת בדוושאת גז כלל!
אחרי שעשינו את הבדיקה, צריך לייצא אותה לדוח. בשביל זה, ב Asiistant Hybrid במסך הראשי נכנסים ל Reporter Hybrid
כמו שבתמונה:מקבלים מסך הזה:
במסך הזה, מחפשים דוח אחרון שעשינו לסוללה, הוא יהיה מסומן ב X בעמוד HV כמו בתמונה ולוחצים עליו:
נקבל מסך הזה ובו לוחצים על Report Generate:
אחרי זה, במסך הבא, שוב לוחצים על כפתור Report Generate כמו בתמונה:
אחרי זה במסך הבא לוחצים על 3 נקודות בצד ימין למעלה:
ולוחצים על Share:
אחרי זה, התוכנה תתן לכם בחירת שיתוף קובץ, בוחרים מקור הרצוי )ווצאף לדוגמא( ומשתפים.
הסבר בקצרה על נתונים בדוח:
.1 מסתכלים על תוצאות בדיקה ב-Reporter Hybrid:
הנתון שמעניין אותנו זה Capacity Estimated שזה בעצם קיבולת סוללה משוערת. מה שמהווה “עד כמה סוללה תקינה”, נתון
של ה"חיים" שלה. בדוח התקבל נתון Ah5.6 שזה נתון מצויין, סוללה תקינה. הגובה מקסימלית של הנתון זה Ah.6.5.2 פירוט לגבי הדוח הזה:
ניתן לראות מצב של כל תא בנפרד, מסתכלים על Delta Local AVG, אם יותר או קרוב ל0.21- – אז התא לא יציב או הולך לסוף
שלו.
Min – ערך מינימלי, Max – ערך מקסימלי.
Bias AVG – הבדל מתא הכי גבוה.
Delta Local – עד כמה התא שונה מתא ששוכן לו, לפי זה אפשר לראות יציבות תאים..4
עוד גרף מעניין שניתן לראות לפי זה האם תא בודד קופץ מבחינת ירידה\עליית מתח מאחרים. -
פריוס 2010 (שמעתי על הבעיה גם בדגם הישן) עם לכאורה סוללה גמורה מפסיקה לדחוף באמצע נסיעה, הוחלפו לאחרונה פלאגים וקוייל אחד.
לפי מה ששמעתי וראיתי, במקרה של סוללה גמורה הרכב אמור להמשיך כרגיל רק ללא שימוש בהנעה החשמלית.
שמתי לב שכשהרכב בעמידה בנוטרל לפעמים לחיצה על הדוושה מאיץ את המנוע ולפעמים לא מגיב אני לא יודע אם זה תמיד כך.
אגב לאחרונה החלפתי מצערת שהייתה תקולה ואז הייתה אותה בעיה.
בבדיקת מחשב הופיעה רק תקלת סוללה היברידית (P0A80).@נייטרון-חפשי כתב בפריוס עם סוללה גמורה מפסיק באמצע נסיעה, מישהו מכיר?:
פריוס 2010 (שמעתי על הבעיה גם בדגם הישן) עם לכאורה סוללה גמורה מפסיקה לדחוף באמצע נסיעה, הוחלפו לאחרונה פלאגים וקוייל אחד.
לפי מה ששמעתי וראיתי, במקרה של סוללה גמורה הרכב אמור להמשיך כרגיל רק ללא שימוש בהנעה החשמלית.
שמתי לב שכשהרכב בעמידה בנוטרל לפעמים לחיצה על הדוושה מאיץ את המנוע ולפעמים לא מגיב אני לא יודע אם זה תמיד כך.
אגב לאחרונה החלפתי מצערת שהייתה תקולה ואז הייתה אותה בעיה.
בבדיקת מחשב הופיעה רק תקלת סוללה היברידית (P0A80).חוזר לתחילת הנושא:
בשיחה עם תורג’מן הוא טען שבמקרה ואחד התאים מקצר (גמור לגמרי) זה יכול לגרום לכיבוי המנוע. -
@הכל-בעז-ה קודם כל תודה על המדריך המפורט
לי אין היברידי הסיבה ששאלתי אם זה דווקא לפריוס היא כדי לדעת אם זה מתאים גם לרכב לא היברידי ואם האפליקציה הזאת יותר מומלצת מהאחרות
נ.ב. התכנה Assistant Hybrid היא למחשב או לטלפון?@YOLEVI כתב בפריוס עם סוללה גמורה מפסיק באמצע נסיעה, מישהו מכיר?:
Assistant Hybrid
אפליקציה אבל אולי יש גם למחשב לא בדקתי