דירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל
-
כשאתה מדבר על יצרן רכב בצורה כוללת, זה לא כ"כ אינדיקציה, כי אם אתה אומר טויוטה ומתכוון לקורולה, אז הטנדרים של טויוטה הם השורדים הגדולים לאויו"ש, ומסתמא הם העלו את הממוצע. (במציאות רכבים גדולים שורדים יותר - אוטובוסים מגיעים אפילו ל800K ק"מ ומעלה!)
יש אפשרות בדיקה פשוטה פר דגם, (זה לא טבלה מוכנה, אבל אולי אחד החברהמנים פה יעשה לנו כזאת) תסנן ביד 2 טויוטה קורולה (למשל), ואת התוצאות תציג לפי קילומטרז’. ותראה מהסוף להתחלה.
מצאתי שם כמה וכמה קורולות שהגיעו ל440K ק"מ.
הונדה סיוויק שורדת עד 380 - 400 K ק"מ.
ותתפלאו, יש גם כמה רנואל’ך שסחבו יפה…
היה מעניין אותי דאצ’יה מול רנו, מי השליימזל הגדול. האם ב1999 לא היה דאצ’יה? -
@יוסיוס כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
במציאות רכבים גדולים שורדים יותר - אוטובוסים מגיעים אפילו ל800K ק"מ ומעלה!
זה לא קשור לגודל. זה קשור לערך הרכב כמה שווה להשקיע עליו. בניגוד לרכב פרטי שנוסעים בו מהבית לעבודה, באוטובוס, נוסעים כל היום ולמרות התקלות שווה לתקן מאשר לקנות חדש. כך גם הטנדרים 🛻 שהם רכב עבודה שנוסע המון.
כמובן שרכב שאמור לנסוע המון מייצרים אותו באופן אמין יותר
-
@יוסיוס כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
ותתפלאו, יש גם כמה רנואל’ך שסחבו יפה…
הרנו היו רכבים פשוטים לתחזוקה ולכן החזיקו יפה, הבעיה הייתה שככל שהמערכות השתכללו הוסיפו עוד ועוד עבודות תחזוקה ‘פשוטות’ עד שאתה לא עומד בזה ו’הולך הגיר’ וכו’
אומרים שהגירים של רנו יכולים להחזיק מאות אלפי ק"מ אם תעשה להם החלפת שמן כל… והחלפת פילטר כל… וניקוי כל… וכו’ וכו’ ורק אם הם לא התחממו בטעות פעם אחת או התאמצו יותר מידי. -
@נייטרון-חפשי כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
הרנו היו רכבים פשוטים לתחזוקה ולכן החזיקו יפה, הבעיה הייתה שככל שהמערכות השתכללו הוסיפו עוד ועוד עבודות תחזוקה ‘פשוטות’ עד שאתה לא עומד בזה ו’הולך הגיר’ וכו’
אומרים שהגירים של רנו יכולים להחזיק מאות אלפי ק"מ אם תעשה להם החלפת שמן כל… והחלפת פילטר כל… וניקוי כל… וכו’ וכו’ ורק אם הם לא התחממו בטעות פעם אחת או התאמצו יותר מידי.במילים אחרות אם אתה מטפל במוסך מורשה רנו שעושים בדיוק “שוויצרי” מה שה"צרפתים" אומרים הרכב יחזיק שנים (כמו “תימני” )
-
@נייטרון-חפשי כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
הרנו היו רכבים פשוטים לתחזוקה ולכן החזיקו יפה, הבעיה הייתה שככל שהמערכות השתכללו הוסיפו עוד ועוד עבודות תחזוקה ‘פשוטות’ עד שאתה לא עומד בזה ו’הולך הגיר’ וכו’
אומרים שהגירים של רנו יכולים להחזיק מאות אלפי ק"מ אם תעשה להם החלפת שמן כל… והחלפת פילטר כל… וניקוי כל… וכו’ וכו’ ורק אם הם לא התחממו בטעות פעם אחת או התאמצו יותר מידי.במילים אחרות אם תלך כמו “יקה” רק למוסך מורשה רנו שיעשו לך בדיוק “שוויצרי” מה שה"צרפתים" אומרים הרכב יחזיק שנים (כמו “תימנים”)
מניסיון של אבא שלי -
@יוני כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
מניסיון של אבא שלי
לא הבנתי אם אבא שלך יקה, שוויצרי , צרפתי או תימני
בכל אופן לא שייך לחלק ב-“איך טיפלו ברכב”
דיברו על שרידות
כלומר שימוש סביר/ממוצע ברכב בלי שילקקו אותו ערב בוקר וצהריים
ורנו פחות שורדים בשימוש סביר - טיפול רגיל -
החלפת שמן לפני הזמן לא יפתור הנדסה גרועה , אם בטויוטה השמן עדיין עושה את התכונות שלו אין סיבה שברנו הוא כבר פג תוקף מה גם שרנו לא מחיבים החלפת שמן מוקדמת משאר היצרנים וגם התקן האיורפי לשמנים כולל גם את רנו וכמעט כל שמן מתקדם בעל התקן הנל , בקיצור כמו כל רכב חשוב לתחזק אותו לפי הספר אבל זה לא הבעיה של רנו.
החילוק בין רנו שסיימה את חייה עוד לפני שחגגו לה בת מצווה לאחת שכבר נושקת לחצי מיליון קמ הוא מאד ברור ,
אם מדובר ברכב דיזל ידני עם איבזור פשוט , דבר המצוי ברכבי עבודה בעיקר כמו למשל רנו קנגו או ברכבים הפשוטים שלהם כמו דאציה [שכידוע היא רנו לעניים] אז הוא אמור לשרוד יפה כל עוד לא יעבור איזה התעללות קיצונית
ואם מדובר ברכב מפנק כמיטב המסורת הצרפתית עם בולמים מתאזנים מלחצי שמן וגיר לומד אז יום אחד תקום בבוקר ותגלה שהבולם שכח להתאזן והגיר שכח את החומר הנלמד.
מכיוון שאנשים לא ידעו להסביר לעצמם את ההבדל הם בנו תאוריה נחמדה שאין לה אחיזה במציאות -
@יוסיוס כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
היה מעניין אותי דאצ’יה מול רנו, מי השליימזל הגדול. האם ב1999 לא היה דאצ’יה?
היה רכב דלתא בשנות ה80
-
@יצחק-רשטונ כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
החלפת שמן לפני הזמן לא יפתור הנדסה גרועה , אם בטויוטה השמן עדיין עושה את התכונות שלו אין סיבה שברנו הוא כבר פג תוקף מה גם שרנו לא מחיבים החלפת שמן מוקדמת משאר היצרנים וגם התקן האיורפי לשמנים כולל גם את רנו וכמעט כל שמן מתקדם בעל התקן הנל , בקיצור כמו כל רכב חשוב לתחזק אותו לפי הספר אבל זה לא הבעיה של רנו
אולי לא הובנתי?
לא טענתי שרנו היו יותר אמינים מטויוטה אי פעם, ולא אמרתי ששמן גיר של רנו נהרס יותר מהר, ואפילו לא שרנו מחייבים החלפת שמן גיר מתי שהוא (למיטב ידיעתי הם לא מחייבים כלל).החילוק בין רנו שסיימה את חייה עוד לפני שחגגו לה בת מצווה לאחת שכבר נושקת לחצי מיליון קמ הוא מאד ברור ,
אם מדובר ברכב דיזל ידני עם איבזור פשוט , דבר המצוי ברכבי עבודה בעיקר כמו למשל רנו קנגו או ברכבים הפשוטים שלהם כמו דאציה [שכידוע היא רנו לעניים] אז הוא אמור לשרוד יפה כל עוד לא יעבור איזה התעללות קיצונית
ואם מדובר ברכב מפנק כמיטב המסורת הצרפתית עם בולמים מתאזנים מלחצי שמן וגיר לומד אז יום אחד תקום בבוקר ותגלה שהבולם שכח להתאזן והגיר שכח את החומר הנלמד.
מכיוון שאנשים לא ידעו להסביר לעצמם את ההבדל הם בנו תאוריה נחמדה שאין לה אחיזה במציאותנשמח לשמוע מה היא התיאוריה המדוברת, כי כל שאר הציטוט די תואם למה שכתבתי.
אגב, החזקתי פעם סיטרואן סקסו, וההבנה שלי אז במכונאות לא הייתה ידועה עדיין, ומ"מ היה נראה לי שהרכב הזה לעולם לא נגמר כי תמיד יותר קל ומשתלם להחליף חלקים ולהשאר עם האוטו, כמו מייבש כביסה.
הידעת?
מייבש כביסה לעולם לא מתקלקל, תמיד ניתן לתקן במחיר שפוי
-
@נייטרון-חפשי כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
מייבש כביסה לעולם לא מתקלקל, תמיד ניתן לתקן במחיר שפוי
היום קונים מייבש ב700 שקל לא כדאי לתקן…
-
@aiib כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
כביסה לעולם לא מתקלקל, תמיד ניתן לתקן במחיר שפוי
היום קונים מייבש ב700 שקל לא כדאי לתקן…
ובמקביל קשה להשיג חלפים לסטרואן סקסו
(סליחה אם הגזמתי, אני די עייף.
או קצת יותר מזה) -
@נייטרון-חפשי כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
נשמח לשמוע מה היא התיאוריה המדוברת, כי כל שאר הציטוט די תואם למה שכתבתי
סליחה לא התכוונתי למה שאתה כתבת , אלא לנדון שהתפתח בעקבות ה"אומרים שאם מחליפים שמן גיר וכו" על טיפולים באדיקות יתר
-