דירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל
-
25 שנה על הכביש - הרכבים הכי אמינים; ולמה המידע הזה חשוב כשאתם קונים היום רכב חדש או יד שנייה?
שוק הרכב הישראלי ייחודי בהרבה מובנים מהשווקים המערביים אליהם אנחנו אוהבים להשוות את עצמנו. אחד התחומים הוא עלות הרכב, והמקום ששווי הרכב תופס בתקציב המשפחתי. רכב הוא ההוצאה השנייה בגודלה עבור משק הבית הישראלי, ואחד הקריטריונים החשובים ביותר לצרכן הישראלי הוא ערך הגרט של הרכב או בשפה מקובלת 'כמה תוכל לקבל עליה כשתרצה למכור'. ערך זה נסמך לא מעט מהאמינות הנתפסת של המותג בציבור, כלומר ככל שהרכב נתפס בציבור כאמין יותר, כך הוא גם ישמור על ערכו בצורה הטובה ביותר. בשלב הזה חלקכם כבר ממלמלים על קצות השפתיים 'טויוטה'.
אבל אנחנו לא יכולים להסתפק בתפיסות ואמונות, ולכן ניגשנו לנתוני משרד התחבורה, ובדקנו כלי רכב שעלו לכביש לפני 25 שנים, כלומר בשנת 1999, ובדקנו לכמה מהם יש רישיון בתוקף גם היום, לאחר 25 שנים. המשמעות היא שהרכב שעלה לכביש בשנת 1999 עדיין נוסע ויש מצב שיעמוד לצדכם ברמזור הקרוב.
אבל לא הסתפקנו רק במספרים המוחלטים אלא ניגשנו לבדוק את אחוזי השרידות של כלי הרכב, כלומר רכב שמכר 100 מכוניות בשנת 1999 וכיום 50 מכוניות עדיין נוסעות מציג אחוזי הישרדות של 50%. לעומתו רכב שמכר 1000 כלי רכב, מתוכם עדיין נוסעים על הכבישים 100 כלי רכב, מציג אחוזי הישרדות של 10%, ולכן ימוקם מתחת לרכב הראשון בדוגמא.
אלו מכם שמלמלו 'טויוטה' כשקראו את הפסקה הראשונה, לא טעו. ב-1999 עלו לכביש 7981 כלי רכב מתוצרת טויוטה, מתוכם 1748 עדיין נוסעים היום, כמעט 22%, והיא ניצבת ראשונה באחוזי ההישרדות ובפער גדול מהיתר.
את המקום השני כובשת ב.מ.וו שאמנם מכרה רק 658 כלי רכב בשנת 1999 אולם 106 מתוכם עדיין נוסעים, מעט מעל 16%. למקום השלישי מגיעה מרצדס שמכרה 1326 כלי רכב, מתוכם 159 עדיין עם רישיון בתוקף, 12%.
בכלי רכב משומשים, מגיע השלב בו תקלה יקרה לתיקון עלולה לגרום להשבתת הרכב, שכן תיקון התקלה קרוב לשווי הרכב כולו, ובעלי הרכב עושה את חשבון הכדאיות. לשלושת המקומות הראשונים יש שני הסברים. במקרה של טויוטה – אין תקלות יקרות לתיקון, וכלי הרכב מציגים אמינות בסיסית גבוהה מאוד. במקומות השני והשלישי, מראש שווי הרכב גבוה משמעותית, ולכן גם אם מתרחשת תקלה יקרה עדיין קיימת כדאיות כלכלית לתיקון התקלה, והרכבים לא נגרעים ממצבת כלי הרכב הפעילים.
חשוב להבהיר לפני שנמשיך במורד הדירוג. יש משמעות פרקטית לאמינות של הרכבים האלו כי מדובר בעצם באמינות של חברה, של מותג. חברות משתדלות לשמר את המסורת, לשמר את האיכות ולשמר את האמינות. לא בטוח שזה אכן קרה ויקרה. בכל זאת, על פני השנים יש דגמים חדשים, מיזוגים שינוי הנהלה ועוד, ועדיין זה נותן הערכה שלצד פרמטרים נוספים מעיד על אמינות ואיכות המותג.
במקום הרביעי נמצאת מיצובישי עם כמעט 5000 כלי רכב שנמכרו ב 1999, מתוכם מעל 550 עדיין נוסעים, כלומר כ 11%. במקום החמישי נמצאת הונדה עם 8.63%.
אומרים שהטבלה לא משקרת, ולכן נפנה לתחתית הטבלה, אותה סוגרת דייהו הקוריאנית טרם ההשתלטות של שברולט. בשנת 1999 עלו על כבישי ישראל 3918 כלי רכב מתוצרת דייהו, מתוכם רק לשישה רישיונות בתוקף, 0.15%. רנו במקום אחד לפני האחרון עם כמעט 7800 כלי רכב שנמכרו ב 1999 מתוכם 20 עדיין נוסעים, 0.26%. מעליה סקודה שמכרה 1500 כלי רכב מתוכם בדיוק 4 עם רישיון בתוקף, 0.27%. סיטרואן במקום הרביעי מהסוף על היקף מכירות של 5430 כלי רכב, מהם רק 21 עדיין נוסעים, 0.39%, ואת החמישייה האחרונה סוגרת סיאט עם 1350 כלי רכב שנמכרו ב 1999 מתוכם 8 עדיין מתגלגלים על כבישי ישראל, 0.59%.
עוד ראוי לציין את מלכת המכירות של שנת 1999 – מאזדה, שמכרה 17,186 כלי רכב, מתוכם 653 עדיין נוסעים, 3.8%. חשוב לומר, חלק גדול מהיצרנים עברו מהפיכות גדולות, מיזוגים ורכישות, מהפיכות טכנולוגיות ועוד. לא ניתן באמת להסיק הרבה על כדאיות רכישה של רכב בשנת 2024 לפי נתוני הישרדות של דגמי 1999, עם זאת, המספרים האמיתיים מציגים תמונה מעניינת מאוד על שרידות ואמינות. -
@מאיר הנה מבחן ישראלי בנוגע לרמת האמינות של רכבים ישנים, אבל בכוונה כתבתי בכותרת "שרידות" ולא "אמינות", בגלל השורה שהדגשתי בכתבה לגבי המקום השני והשלישי, שהם זכו במקום הזה לא בגלל אמינות אלא בגלל שווי.
בקיצור, לא זה מה שחברי הפורום מתכוונים "אמינות", המבחן צריך להיות שקלול של הוצאות התיקונים בעשר שנים של מחזיקי כל רכב, אבל זה נתונים שכמובן בלתי אפשרי להשיג... אז נסתפק בזה.
-
@EBA בנוסף לכך כשמדובר בבמוו או במרצדס הרוכש הממוצע שלהם הוא אדם בעל אמצעים שבוודאי טיפל כמו שצריך ובנוסף לא אימץ אותם יותר מידי ובד"כ זה רכבים שלא עשו קילומטראז' מידי גדול ומשום כך אין מספיק אינדיקציה לשרידות של הרכב כי לא אתגרו אותו ולכן אני קצת מפקפק בתוצאות הסקר הזה ובכל מצב לפני שנרוץ לקנות במוו או מרצדס צריך לזכור שגם לפי הטבלה לעיל טויוטה יותר מומלצת ועל הדרך ישאר לנו בכיס קצת עודף "לפיצוחים"
-
@EBA כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
על רנו וסיטרואן אנחנו כבר יודעים
החידוש הוא שיש צרפתיות בגיל כזה עדיין על הכביש
-
@EBA כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
@aiib יונדאי לא יפני, אבל אתה צודק בשאלה.
צודק... ממש התבלבלתי... קוריאני...
למה צודק בשאלה?אל תשכח שהיה מדובר לפני הפריצה הגדולה של יונדאי לשוק.
זה סיבה שמי שהיה לו אותה כבר מכר אותה? או שזאת סיבה שהרכבים שלהם בפועל היו פחות טובים בנקודת הזמן ההיא? -
@aiib כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
@EBA מאד מעניין המיקום של היונדאי. הייתי בטוח שהיפניות אמינות כולם.
בשנתונים האלו מרוב שהרכבים של יונדאי היו דפוקים יונדאי בעצמם רוצים לשכוח את החרפה הזאת..
אם כבר אני הייתי שואל על הונדה איפה הם בעסק?
-
@צילפינגים כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
בשנתונים האלו מרוב שהרכבים של יונדאי היו דפוקים יונדאי בעצמם רוצים לשכוח את החרפה הזאת..
יונדאי התחילה להיות חברה טובה ממתי? [או שעדיין היא לא נחשבת כחברה טובה?...]
-
@aiib כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
@צילפינגים כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
בשנתונים האלו מרוב שהרכבים של יונדאי היו דפוקים יונדאי בעצמם רוצים לשכוח את החרפה הזאת..
יונדאי התחילה להיות חברה טובה ממתי? [או שעדיין היא לא נחשבת כחברה טובה?...]
יונדאי לא מהחברות האמינות ביותר בשוק בוודאי שלא מתחרה עם טויוטה כי זה יצרן קוריאני ולא יפני מה שכן הם בשורות העליונות מבחינת אמינות השנתונים היותר מוצלחים זה באזור 2010 ומעלה אולי גם טיפטיפה למטה אבל לא שווה לקחת סיכון..
-
@צילפינגים כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
יונדאי לא מהחברות האמינות ביותר בשוק בוודאי שלא מתחרה עם טויוטה כי זה יצרן קוריאני ולא יפני מה שכן הם בשורות העליונות מבחינת אמינות
אם זה בשורות העליונות אז זה כן קרוב לטויוטה, לא?
השנתונים היותר מוצלחים זה באזור 2010 ומעלה
2010 מספיק לי...
-
@אושר-מתקרב כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
החידוש הוא שיש צרפתיות בגיל כזה עדיין על הכביש
אז הצרפתיות לא היו מחוברות למחשבי רכב שעושים בהם את כל הבעיות
-
@EBA כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
@מאיר הנה מבחן ישראלי בנוגע לרמת האמינות של רכבים ישנים
אני הייתי קורא לזה מבחן שמירת הערך בשנה ה25 של הרכב. זה בעצם המבחן האמיתי! לא יותר מזה!
האמינות היא פקטור חשוב בשמירת הערך, ולכן טויוטה זכתה במקום ראשון (כמובן שרכב שלא מתקלקל בכלל, ישרוד. אבל אין דבר כזה ותמיד תבוא התקלה שתייצר את השאלה על כדאיות התיקון).
אבל יש באמת הרבה סיבות לשמירת ערך בשנה ה25 כך שהאמינות רק מובלעת בניהם ויפה דרשת כשהטסת את המילה "אמינים" מהכותרת שבכתבה המקורית (במיוחד כשהכתבה הזו לא אמינה או מקצועית והיא בקושי חובבנית... שמו תמונה של קורולה שאינה רלוונטית לארץ)
-
@EBA כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
במקרה של טויוטה – אין תקלות יקרות לתיקון, וכלי הרכב מציגים אמינות בסיסית גבוהה מאוד.
@מאיר כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
אמינות היא פקטור חשוב בשמירת הערך, ולכן טויוטה זכתה במקום ראשון
באמינות המצב משתנה לאט לאט J.D. Power
-
@מרקורי כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
באמינות המצב משתנה לאט לאט J.D. Power
אוי לא.. אלה מבחני אמינות מזעזעים שמחשבים גם פנצ'רים.. הם בודקים רכבים חדשים שבהם התקלות הן בסיגנון 'הבלוטוס לא מתחבר' וכדו'
למשל אם המנוע של הכרב הולך אחרי 80 אק"מ זה לא יחשב לבעיית אמינות כי הסקר בודק רכבים בני שנה שעדיין לא הגיעו לקילומטר הנ"ל.
האמינות נמדדת אחרי שנים שהרכב בכביש, וזה ימדד ע"י מחיר התיקון, התדירות ומהות התקלה (נתקע באמצע הכביש, חום מנוע או ידית שנשברת)
-
@EBA כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
אלו מכם שמלמלו 'טויוטה' כשקראו את הפסקה הראשונה, לא טעו. ב-1999 עלו לכביש 7981 כלי רכב מתוצרת טויוטה, מתוכם 1748 עדיין נוסעים היום, כמעט 22%, והיא ניצבת ראשונה באחוזי ההישרדות ובפער גדול מהיתר.
במקום הרביעי נמצאת מיצובישי עם כמעט 5000 כלי רכב שנמכרו ב 1999, מתוכם מעל 550 עדיין נוסעים, כלומר כ 11%.במילים אחרות החברה השניה היא מיצובישי
מעניין באלו קילומטרים מדובר מה השיאים של החברות -
@EBA כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
את המקום השני כובשת ב.מ.וו שאמנם מכרה רק 658 כלי רכב בשנת 1999 אולם 106 מתוכם עדיין נוסעים, מעט מעל 16%. למקום השלישי מגיעה מרצדס שמכרה 1326 כלי רכב, מתוכם 159 עדיין עם רישיון בתוקף, 12%.
בנוסף למה שאמרו כאן לרכבי יוקרה ישנים יש שוק מיוחד של חובבי המותג בדרך כלל ערבים או להבדיל רוסים שמחדשים את הרכב ברמת הבורג והם שופכים המון המון כסף על התהליך הזה , בפרט אם מדובר באיזה רכב עם טוויסט מיוחד כמו גג נפתח או הנעה אחורית או איזה גירסת m . ככה שזה בוודאי לא עניין של אמינות
במקום הרביעי נמצאת מיצובישי עם כמעט 5000 כלי רכב שנמכרו ב 1999, מתוכם מעל 550 עדיין נוסעים, כלומר כ 11%. במקום החמישי נמצאת הונדה עם 8.63%.
הדבר המדהים פה הוא שמיצובישי קיבלה את המקום השני אל אף שלרכבים שלה אין את השמירת ערך המטורפת שיש לרכבי טויוטה ישנים ועדיין הבעלים בוחרים לא להשבית אותם , דבר המצביע על אמינות גבוהה מאד , אל אף שבמחשבה שניה סביר להניח שגם במיצובישי וגם בטויוטה רוב הרכבים שמרכיבים את הנתון הזה הם הרכבי שטח L200 מאגנום/פאגרו ולחילופין היילקס/פראדו , שברכבים האלו כידוע גם השרידות גבוהה מאד וגם הערך והתמורה שהם נותנים כמעט תמיד שווה להמשיך להשקיע בהם.
בכל אופן לי באופן אישי מאד כואב על הענק היפני שהפך לעוד שוליה בתאגיד רנו הבעייתי , עיין ערך מיצובישי קולט החדשה שהיא רנו קליו עם סמלים של מיצובישי -
@יצחק-רשטונ כתב בדירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל:
בכל אופן לי באופן אישי מאד כואב
אל תקח את זה אישית...