רכבים ידניים
-
@ידני כתב ברכבים ידניים:
מי שאוהב לנהוג יהנה מהם הרבה יותר מאוטומט,
מסכים עם כל מה שכתבת. כשעברתי מידני לאוטומט לקח לי זמן להסתגל שצריך להסתכל אחורה ברוורס! ממש ככה.אחת המציאות היפות בידני זה אאוטלנדר 5 מקומות ידני (שזו אגב אלטרנטיבה שאני שוקל) שהמחיר וצריכת הדלק של רכב סדאן עם היתרונות של ג'יפון. מה שכן, שמתי לב שהגיר ידני (לפחות לפי נתוני יצרן) לוקח יותר דלק מהגיר הרציף, וכך גם בטויוטה קורולה (2013-2019).
@הכל-בעז-ה כתב ברכבים ידניים:
תקנה הונדה סיוויק Type-R לא תרצה למכור את הרכב הידני היה קשה לי מאוד להיפרד מהרכב הזה
הוהו לא יכולת לתת סיבוב לפני המכירה? אגב אאל"ט זה הרכב הכי טוב בעולם בהנעה קדמית. מה גם שעם כזה הרבה כח זה מסוכן הנעה אחורית וזה מצריך מיומנות יתירה במיוחד בידני.
@EBA כתב ברכבים ידניים:וזכות קדימה מבחינתי היא לנהג שמצליח לעשות פרצוף יותר מאיים לנהג השני "תיזהר, אני המשוגע כאן"
תעבור לנתיבות שבוע ופתאום תמצא את עצמך מחייך לנהג שלצידך בחיוך עממי תוך כדי שאתה אומר לו "יַעָזִ'י (מתוק. טוניסאית) תעבור אתה כפרה עליך, מה, הדם שלי יותר אדום?" ולא מן הנמנע שזה נעשה תוך כדי שממולך נוסעת ניידת משטרה כשהשוטר שבה מתעסק בפלאפון תוך כדי נהיגה..
לא יודע למה, אבל האיזור משפיע על הנהג. וגם כשאני מגיע לבני ברק האנדרנלין עולה והדוושות קרובות לרצפה יותר מאי פעם..
-
@מאיר כתב ברכבים ידניים:
לא יודע למה, אבל האיזור משפיע על הנהג. וגם כשאני מגיע לבני ברק האנדרנלין עולה והדוושות קרובות לרצפה יותר מאי פעם..
הבעיה זה ההפך
כשאנחנו הבני-ברקים הברברים מגיעים לערים מתורבתותאז מה קרה...
עשיתי פרסה במהירות בלי לעדכן באמצע ברחוב...
למה לצפצף ולקלל.... -
-
@EBA כתב ברכבים ידניים:
כשמך כן אתה, יישר כח!
תודה רבה!
@EBA כתב ברכבים ידניים:
נשאר לי רק לומר לך שתקנה רכב עם אופציה להעביר הילוכים ידנית [רוב הרכבים כמדומני] כדי שתישאר לך לפחות מזכרת מהחוויה...
צודק, עשית לי קצת נחמה.
@EBA כתב ברכבים ידניים:
כמעט שכנעת אותי לשדרג את הרשיון לידני, שמעתי שזה ארבעה שיעורים וטסט, נכון?
חוקית אין חובה לעשות שיעורים, צריך רק לעבור טסט שבודקים בו עם אתה יודע להשתמש עם הגיר בצורה נכונה.
@יוני כתב ברכבים ידניים:
איזה יש לך?
שברולט ספארק 2012 מנוע 1.2
@צילפינגים כתב ברכבים ידניים:
אולי רובוטי...
אתה תעמוד לשמור מאחורי אישתי כשהיא תהיה בצומת או פקק עם עלייה?😀
-
@Klonimoos כתב ברכבים ידניים:
זה חוקית מציאותית? אם אני לומד אצל חבר, והולך לבי''ס לטסט יתנו לי?
זה עניין של קְשוֹרִים. עקרונית ביה"ס יבקש שתעשה שיעור שתיים כדי לודאות שאכן אתה יודע.
-
@מאיר כתב ברכבים ידניים:
כשעברתי מידני לאוטומט לקח לי זמן להסתגל שצריך להסתכל אחורה ברוורס!
לא הבנתי (ודווקא נהגתי על ידני אמנם לא באופן קבוע אלא גם וגם)
שמתי לב שהגיר ידני (לפחות לפי נתוני יצרן) לוקח יותר דלק מהגיר הרציף,
באופן כללי כל מה שכתב @ידני לעניין חיסכון פחות רלוונטי לגירים החדשים שבהם לפעמים המחשב הרבה יותר מוצלח מנהג אנושי ולגיר הרציף יש בלי סוף יחסי העברה.
לא יודע למה, אבל האיזור משפיע על הנהג. וגם כשאני מגיע לבני ברק האנדרנלין עולה והדוושות קרובות לרצפה יותר מאי פעם..
כמה שאתה צודק!
5 דקות נהיגה בירושלים מוציאות אותי מדעתי יותר מכל השעתיים נסיעה עד שם! -
@נייטרון-חפשי כתב ברכבים ידניים:
כשעברתי מידני לאוטומט לקח לי זמן להסתגל שצריך להסתכל אחורה ברוורס!
לא הבנתי
הפעם הראשונה שנהגתי באוטומט, זה היה אחרי שנה שנהגתי רק בידני. האוטומט היה זר לי ולא הרגשתי שאני נוהג. הרגשתי שאני במשחק מחשב יותר מאשר נוהג.. ולקח לי יום-יומיים כדי להחזיר לאוטומטי שבראש לזרוק מבט אחורנית כשנוסעים ברוורס.
זה לא סוד שהשמועות אומרות שרכבים ידניים מעורבים בתאונות 25% פחות!
-
@shay10 כתב ברכבים ידניים:
לא הוספתם שהפוסט שיך רק לגברים....
אתה מעליב את אשתי שנוהגת בידני יותר טוב ממני
-
@הכל-בעז-ה חחח יוצא מן הכלל לגמרי כנראה
-
@מאיר כתב ברכבים ידניים:
זה לא סוד שהשמועות אומרות
אמנם למעשה זה דבר פשוט כי מי שאין לו חוש טכני לא יעשה רשיון ידני, ואותו הדבר באופניים שמאז שהומצא החשמליות יש תאונות בלי סוף כי פעם מי שלא שלט בכלי לא יכל ליסוע יותר מ10 קמ"ש
אולי כדאי להגיש הצעת חוק הכוללת הקלות לנהגי ידני במטרה לצמצם תאונות דרכים? -
@מאיר כתב ברכבים ידניים:
@Klonimoos כתב ברכבים ידניים:
זה חוקית מציאותית? אם אני לומד אצל חבר, והולך לבי''ס לטסט יתנו לי?
זה עניין של קְשוֹרִים. עקרונית ביה"ס יבקש שתעשה שיעור שתיים כדי לודאות שאכן אתה יודע.
נהג אוטומט, שרוצה להשתדרג על ידני כמה שיעורים ממוצע בערך יצטרך לעשות, טכנית כדי לדעת? זה כזה סבוך? אם מספיק שתיים נפנייק את הבי''ס, אבל אם לא נעשה עצמאית, ונלך לקינוח.
> מסכים עם כל מה שכתבת. כשעברתי מידני לאוטומט לקח לי זמן להסתגל שצריך להסתכל אחורה ברוורס! ממש ככה.יש לי חברים שפשוט היו עושים רוורס 'באמצע החיים' כדי 'להעביר הילוך'...
-
@Klonimoos כתב ברכבים ידניים:
נהג אוטומט, שרוצה להשתדרג על ידני כמה שיעורים ממוצע בערך יצטרך לעשות, טכנית כדי לדעת
זה יכול לנוע בין 2-8 שיעורים בערך, תלוי איפה אתה בידני. זה גם תלוי בסוג האדם. יש אנשים עם תפיסה מכאנית חזקה ויש אחרת..
-
@TDI כתב ברכבים ידניים:
אבל בכל מקרה נסיעה בירידות על ניוטרל היא מסוכנת ומבזבזת דלק. חבל.
למה את כ"כ בטוח? אם בגלל הניוטרל הרכב נוסע 10 קמש יותר, לכאו' הטווח שווה את הדלק. במיוחד אם מדובר בירידה סבירה שבשביל להגיע למהירות הרצויה אתה צריך או ללחוץ מעט על הגז או ניוטרל.
לגבי סכנה, אם בולמים בלימת חירום צריך ללחוץ על הקלאץ' (לא בדקתי, אבל נראה לי שהabs יטלטל מאד את המנוע, במידה ולא לוחצים על הקלאץ' בבלימה חזקה במהירות). אבל זה כן מסוכן אם משתמשים בברקס במקום בלימת המנוע בשאר סוגי הבלימות.
-
@TDI כתב ברכבים ידניים:
@ידני כתב ברכבים ידניים:
אפשר לנצל אותם בירידות כדי לנסוע על ניוטרל בשביל תנופה
לנסוע על ניטורל בשביל תנופה???
לא הבנתי מה כתבת, אבל בכל מקרה נסיעה בירידות על ניוטרל היא מסוכנת ומבזבזת דלק. חבל.
אני יסביר: לרכב שלי עם המנוע הצנוע שלו קשה לעלות במהירות סבירה, אז שאני מגיע לירידה אני משאיר את ההילוך החמישי משולב ולוחץ על הקלאץ' כך אני גם מבטח את עצמי שאם אני יצטרך לבלום אני פשוט רק משחרר את הקלאץ' ולא צריך לשלב את ההילוך, וגם מרויח את התנופה שהירידה נותנת לי, אם ההילוך יהיה משולב יהיה לי הרבה יותר קשה להגיע למהירות,
ולענין הדלק, אני חסכן שלא מבזבז מ"ל דלק, אתה צודק, ירידה בניוטרל מבזבזת יותר דלק מבהילוך משולב (הגיון פשוט, המנוע גם שלא לוחצים על הגז צריך להישאר דלוק על סביבות ה800 סל"ד, אם אני בלי הילוך משולב אז המחשב של הרכב זורק כל הזמן דלק למנוע שימשיך להסתובב, אם אני עם הילוך משולב הגלגלים מסובבים את המנוע) אבל בשביל להגיע למהירות גבוה,- אני יצתרך ללחוץ הרבה על הגז
- המנוע יבלום אותי וכמו שכבר כתבו
@אבי-ים כתב ברכבים ידניים:
מבזבזת מעט דלק בזמן הירידה
אבל חוסכת הרבה בזמן העלייה
ו@מאיר
@מאיר כתב ברכבים ידניים:
אם בגלל הניוטרל הרכב נוסע 10 קמש יותר, לכאו' הטווח שווה את הדלק. במיוחד אם מדובר בירידה סבירה שבשביל להגיע למהירות הרצויה אתה צריך או ללחוץ מעט על הגז או ניוטרל