דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
כיווץ
לוגו מותג
  1. דף הבית
  2. מיזוג
  3. שהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה

שהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה

מתוזמן נעוץ נעול הועבר מיזוג
30 פוסטים 13 כותבים 583 צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • תלת אופןת תלת אופן

    @יוסי-לוי כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

    מה גם שלא תמיד זה מעשי לדוגמא אם אתה תקוע בפקק מזדחל חצי שעה או אפילו נסיעה איטית בתוך העיר

    אז אתה יכול פשוט ללחוץ על הברקס והגז ביחד! העיקר שהטורים יעלו

    יש לי גם את הבעיה הזו בתקופה האחרונה
    צריך לטפל בבעיה כמו שהוזכר למעלה או בהחלפת הפילטר או הוספת גז או ניקוי הרדיאטור

    לא כ"כ בטוח שזה בעיה של חוסר גז, יתכן יותר שפשוט המזגן ולחציו ברכב מותאמים לנסיעה קלאסית על 2-3 טורים ובזה הלחצים תואמים את התפוקה הרצויה, משא"כ בסרק/ נסיעה איטית שזה על טורים 1- זה לא מקרר- וזה כנראה מאוד טבעי
    אני מאמין שברכבים היותר חדשים [לא דווקא חשמליים] המדחס הוא חשמלי ועובד כל הזמן על עוצמה קבועה.

    יוסי לויי מנותק
    יוסי לויי מנותק
    יוסי לוי
    מייבין
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #21

    @תלת-אופן יסלח לי כבודו אתה מבין ברכבים כי אני לא מבין לאן ההתכתבות הזו תגיע…

    שמח לעזור כשאני יכול

    תלת אופןת תגובה 1 תגובה אחרונה
    2
    • תלת אופןת תלת אופן

      @יוסי-לוי כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

      מה גם שלא תמיד זה מעשי לדוגמא אם אתה תקוע בפקק מזדחל חצי שעה או אפילו נסיעה איטית בתוך העיר

      אז אתה יכול פשוט ללחוץ על הברקס והגז ביחד! העיקר שהטורים יעלו

      יש לי גם את הבעיה הזו בתקופה האחרונה
      צריך לטפל בבעיה כמו שהוזכר למעלה או בהחלפת הפילטר או הוספת גז או ניקוי הרדיאטור

      לא כ"כ בטוח שזה בעיה של חוסר גז, יתכן יותר שפשוט המזגן ולחציו ברכב מותאמים לנסיעה קלאסית על 2-3 טורים ובזה הלחצים תואמים את התפוקה הרצויה, משא"כ בסרק/ נסיעה איטית שזה על טורים 1- זה לא מקרר- וזה כנראה מאוד טבעי
      אני מאמין שברכבים היותר חדשים [לא דווקא חשמליים] המדחס הוא חשמלי ועובד כל הזמן על עוצמה קבועה.

      מאירמ מנותק
      מאירמ מנותק
      מאיר
      מנהל ראשי
      כתב נערך לאחרונה על ידי
      #22

      @תלת-אופן

      @תלת-אופן כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

      לתת גז על סרק!

      זה לא נח, עלול לבלבל את הנהג (קצת מסוכן) וגם מבזבז המון דלק.

      זה אולי פתרון זמני עד המוסך אבל אי אפשר להתנהל ככה לאורך זמן. במיוחד לא ללחוץ על גז וברקס ביחד (שחוץ מאת הווישרים זה נראה לי הורס כל חלק ברכב)

      ליצירת קשר לחץ כאן

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      5
      • ידניי מנותק
        ידניי מנותק
        ידני
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #23

        מכל השרשור הזה עדין לא הצלחתי להבין, זה שהמזגן בעמידה מוציא פחות קור מבנסיעה, זה משהו שאפשר לסדר או שככה זה?

        מוטי 56מ יצחק רשטוני 2 תגובות תגובה אחרונה
        0
        • ידניי ידני

          מכל השרשור הזה עדין לא הצלחתי להבין, זה שהמזגן בעמידה מוציא פחות קור מבנסיעה, זה משהו שאפשר לסדר או שככה זה?

          מוטי 56מ מנותק
          מוטי 56מ מנותק
          מוטי 56
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #24

          @ידני כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

          מכל השרשור הזה עדין לא הצלחתי להבין, זה שהמזגן בעמידה מוציא פחות קור מבנסיעה, זה משהו שאפשר לסדר או שככה זה?

          בכל רכב זה יהיה ככה, כך שכנראה לא שייך לסדר את זה…
          אם יש פער חריג, או שלא מוציא בכלל קור בנסיעה, זו תקלה ויש לסדר אותה

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • ידניי ידני

            מכל השרשור הזה עדין לא הצלחתי להבין, זה שהמזגן בעמידה מוציא פחות קור מבנסיעה, זה משהו שאפשר לסדר או שככה זה?

            יצחק רשטוני מנותק
            יצחק רשטוני מנותק
            יצחק רשטונ
            מאסטר
            כתב נערך לאחרונה על ידי
            #25

            @ידני כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

            מכל השרשור הזה עדין לא הצלחתי להבין, זה שהמזגן בעמידה מוציא פחות קור מבנסיעה, זה משהו שאפשר לסדר או שככה זה?

            כשהמזגן תקין לחלוטין לא צריך להיות הבדל מורגש , רוב הסיכויים שפשוט חסר גז אך יכול להיות גם בעיה במדחס או רדיאטור מזגן מלוכלך , בכל אופן קודם כל צריך למלאות גז ורק אחר כך אם חלילה הבעיה ממשיכה יש לבדוק שוב

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • יוסי לויי יוסי לוי

              @תלת-אופן יסלח לי כבודו אתה מבין ברכבים כי אני לא מבין לאן ההתכתבות הזו תגיע…

              תלת אופןת מנותק
              תלת אופןת מנותק
              תלת אופן
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #26

              @יוסי-לוי כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

              יסלח לי כבודו אתה מבין ברכבים

              @מאיר כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

              זה לא נח, עלול לבלבל את הנהג (קצת מסוכן) וגם מבזבז המון דלק.

              @מאיר כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

              במיוחד לא ללחוץ על גז וברקס ביחד (שחוץ מאת הווישרים זה נראה לי הורס כל חלק ברכב)

              @מוטי-56 כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

              בכל רכב זה יהיה ככה, כך שכנראה לא שייך לסדר את זה…

              @יצחק-רשטונ כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

              כשהמזגן תקין לחלוטין לא צריך להיות הבדל מורגש

              קצת סדר בלינץ שעשו עלי פה…
              זה נכון שאני לא נוהג, אבל אני כן מבין קצת ברכבים והרבה במזגנים…
              מה שכתבתי על גז בסרק, זה דבר פשוט וברור (אולי הבינו אותי להעביר לניוטרל תוך כדי נסיעה כדי לתת גז בסרק… אז אני ממש ממש לא התכוונתי לזה ח"ו)
              לפני תחילת נסיעה/ לפני שמעבירים לדרייב- פשוט לתת גז איזה חצי דקה- שהמזגן יתחיל לפעול חזק- אח"כ בד"כ הוא כבר יסתדר יותר טוב.
              ללחוץ על גז וברקס יחד- זה טעות שלי, שאני לא כ"כ מכיר את העניין- וזה באמת עלול לסבך את הנהג [ואת כל הכביש…]
              המזגן בנוי לנסיעה על טורים מעל 1.5, ובאמת אם מתחילת הנסיעה הכל היה בפקקי העירוני של המרכז- אין סיבה שהמזגן יצליח להשתלט על הרכב- גם כשהמזגן תקין לחלוטין ונקי מאוד!
              לכן מומלץ בתחילת נסיעה כזו לתת גז בניוטרל, ואם אח"כ צריך שוב- אז אחרי שפורקים איזה ילד לגן או באיזה רמזור הכי מעצבן בעיר- ניתן שוב להעביר לניוטרל, ולתת גז.
              קרדיט: @נייטרון-חפשי [שגם הוסיף- בעבר ברכבים הידניים זה היה הרבה יותר מצוי- כי כל העברת הילוך וברקס- זה ניוטרל- והנהגים היו עושים את זה הרבה יותר לתת גז בשביל המזגן]
              ונכון שזה לוקח הרבה (…) דלק- אבל כל פעולת המזגן לוקחת הרבה דלק וזה לא משהו הרבה יותר.

              מנגו כשר טוב לעבודת השם

              תלת אופןת תגובה 1 תגובה אחרונה
              7
              • נייטרון חפשינ מנותק
                נייטרון חפשינ מנותק
                נייטרון חפשי
                מאסטר
                כתב נערך לאחרונה על ידי מאיר
                #27

                כפי שכתב @תלת-אופן מזגן תמיד יקרר פחות בעמידה
                והסיבות לזה הם:

                1. המדחס ברוב הרכבים הוא מכני ופועל על המנוע, אם המנוע עובד חלש גם המדחס חלש, מלבד מה שכתב הכל בעז"ה.
                2. בנסיעה הרוח מקררת את הרדיאטור יותר ממה שהוונטה יכולה לקרר, ונקודה זו נכונה גם ברכבים בעלי מדחס חשמלי (פריוס למשל).
                  ברור שכשהמזגן חלש מאיזו שהיא סיבה אז בעמידה הוא יהיה עוד יותר חלש ובימים חמים כאלו אפילו לא יקרר.
                  הפתרון הפשוט שהציע @תלת-אופן (ואני גם נוהג כך) הוא כשנכנסים לרכב לוהט או כשמחכים לילדים שיצאו מהגן לתת מעט גז כדי להגביר את פעולת המדחס, אלא שלצערי זה לא מספיק עוזר בגלל הסיבה השניה שהיא משמעותית לא פחות.

                ולדעתי העובדה ש @תלת-אופן אע"פ שאינו נוהג הבין זאת מדעתו על סמך ידיעתו והבנתו במכלולי הרכב והמזגן (מלבד מה שהיא ראויה להערכה) מוכיחה שניתן לעשות עם השכל הרבה יותר ממה שעושות הידיים ואיזהו חכם וכו’

                pikolinou@gmail.com

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                4
                • תלת אופןת תלת אופן

                  @יוסי-לוי כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

                  יסלח לי כבודו אתה מבין ברכבים

                  @מאיר כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

                  זה לא נח, עלול לבלבל את הנהג (קצת מסוכן) וגם מבזבז המון דלק.

                  @מאיר כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

                  במיוחד לא ללחוץ על גז וברקס ביחד (שחוץ מאת הווישרים זה נראה לי הורס כל חלק ברכב)

                  @מוטי-56 כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

                  בכל רכב זה יהיה ככה, כך שכנראה לא שייך לסדר את זה…

                  @יצחק-רשטונ כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

                  כשהמזגן תקין לחלוטין לא צריך להיות הבדל מורגש

                  קצת סדר בלינץ שעשו עלי פה…
                  זה נכון שאני לא נוהג, אבל אני כן מבין קצת ברכבים והרבה במזגנים…
                  מה שכתבתי על גז בסרק, זה דבר פשוט וברור (אולי הבינו אותי להעביר לניוטרל תוך כדי נסיעה כדי לתת גז בסרק… אז אני ממש ממש לא התכוונתי לזה ח"ו)
                  לפני תחילת נסיעה/ לפני שמעבירים לדרייב- פשוט לתת גז איזה חצי דקה- שהמזגן יתחיל לפעול חזק- אח"כ בד"כ הוא כבר יסתדר יותר טוב.
                  ללחוץ על גז וברקס יחד- זה טעות שלי, שאני לא כ"כ מכיר את העניין- וזה באמת עלול לסבך את הנהג [ואת כל הכביש…]
                  המזגן בנוי לנסיעה על טורים מעל 1.5, ובאמת אם מתחילת הנסיעה הכל היה בפקקי העירוני של המרכז- אין סיבה שהמזגן יצליח להשתלט על הרכב- גם כשהמזגן תקין לחלוטין ונקי מאוד!
                  לכן מומלץ בתחילת נסיעה כזו לתת גז בניוטרל, ואם אח"כ צריך שוב- אז אחרי שפורקים איזה ילד לגן או באיזה רמזור הכי מעצבן בעיר- ניתן שוב להעביר לניוטרל, ולתת גז.
                  קרדיט: @נייטרון-חפשי [שגם הוסיף- בעבר ברכבים הידניים זה היה הרבה יותר מצוי- כי כל העברת הילוך וברקס- זה ניוטרל- והנהגים היו עושים את זה הרבה יותר לתת גז בשביל המזגן]
                  ונכון שזה לוקח הרבה (…) דלק- אבל כל פעולת המזגן לוקחת הרבה דלק וזה לא משהו הרבה יותר.

                  תלת אופןת מנותק
                  תלת אופןת מנותק
                  תלת אופן
                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                  #28

                  @תלת-אופן
                  דבר נוסף שרציתי להוסיף ושכחתי
                  בצורה שבהתחלה המזגן עובד על פול עד שהרכב מתקרר, ואח"כ הוא יעבוד יותר חלש- זה האופציה המומלצת למזגן
                  והיום קוראים לזה מזגן אינוורטר

                  מנגו כשר טוב לעבודת השם

                  לך תדע...ל תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • תלת אופןת תלת אופן

                    @תלת-אופן
                    דבר נוסף שרציתי להוסיף ושכחתי
                    בצורה שבהתחלה המזגן עובד על פול עד שהרכב מתקרר, ואח"כ הוא יעבוד יותר חלש- זה האופציה המומלצת למזגן
                    והיום קוראים לזה מזגן אינוורטר

                    לך תדע...ל מנותק
                    לך תדע...ל מנותק
                    לך תדע...
                    מייבין
                    כתב נערך לאחרונה על ידי לך תדע...
                    #29

                    @תלת-אופן כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

                    והיום קוראים לזה מזגן אינוורטר

                    כוונתך מן הסתם שבאופן זה מתקבלת תוצאה כמו של מזגן אינוורטר (שיא תפוקה בהתחלה, ובהמשך - עוצמה פחותה), כי כמובן המזגן לא פועל באמצעות זרם ישר (כמו שגם לא בזרם חילופין, אם יש דבר כזה בכלל ברכב, אך כנראה שלא…), ממיר זרם אין שם בכל מקרה, לא?

                    דיסקליימר: בקושי עם 12V אני עוד איכשהו מתמודד, אל תעמיס עלי תלת פאזי…
                    או בשפת בנ"א: לא חושב שחידשתי לך משהו שלא ידעת, רק הבהרתי את הנקודה.

                    1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

                    תלת אופןת תגובה 1 תגובה אחרונה
                    3
                    • לך תדע...ל לך תדע...

                      @תלת-אופן כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

                      והיום קוראים לזה מזגן אינוורטר

                      כוונתך מן הסתם שבאופן זה מתקבלת תוצאה כמו של מזגן אינוורטר (שיא תפוקה בהתחלה, ובהמשך - עוצמה פחותה), כי כמובן המזגן לא פועל באמצעות זרם ישר (כמו שגם לא בזרם חילופין, אם יש דבר כזה בכלל ברכב, אך כנראה שלא…), ממיר זרם אין שם בכל מקרה, לא?

                      דיסקליימר: בקושי עם 12V אני עוד איכשהו מתמודד, אל תעמיס עלי תלת פאזי…
                      או בשפת בנ"א: לא חושב שחידשתי לך משהו שלא ידעת, רק הבהרתי את הנקודה.

                      תלת אופןת מנותק
                      תלת אופןת מנותק
                      תלת אופן
                      כתב נערך לאחרונה על ידי תלת אופן
                      #30

                      @לך-תדע כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

                      מתקבלת תוצאה כמו של מזגן אינוורטר

                      ממש כך!!!

                      @לך-תדע כתב בשהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה:

                      בקושי עם 12V אני עוד איכשהו מתמודד, אל תעמיס עלי תלת פאזי…

                      דווקא בהיברידיות (אולי רק בפריוס ואולי גם בכל חשמלית) המתח הוא 400V
                      ומשום מה גם יש שם ממיר אינוורטר- שהוא כן הופך את המתח לזרם חילופי- לא יודע למה- אך זה לא כדי שיהיה שם מזגן אינוורטר… (קרדיט: @נייטרון-חפשי)

                      אינוורטר- פירושו ממיר/ מהפך ובהיברידיות יש ממיר אינוורטר ובמזגני אינוורטר ג"כ יש את הממיר הזה- ולכן נקרא שמם אינוורטר- על אף שזה לא קשור לפעולת המזגן [עושים את זה במזגן כדי שיוכלו לשחק עם המתח החילופי- לצורך פעולת הגברת והנמכת פעולת המדחס]

                      מנגו כשר טוב לעבודת השם

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      3

                      • 1
                      • 2

                      5

                      מחובר

                      1.4k

                      משתמשים

                      4.7k

                      נושאים

                      63.8k

                      פוסטים
                      • התחברות

                      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                      • פוסט ראשון
                        פוסט אחרון
                      0
                      • דף הבית
                      • תקנון הפורום
                      • המדריך המלא למשתמש
                      • פוסטים אחרונים
                      • משתמשים
                      • חיפוש גוגל בפורום