אאוטלנדר 2017 ומעלה, דיזל או בנזין? מה מומלץ?
-
בס"ד
כתבו כאן שאאוטלנדר בנזין הוא אמין יחסית.
רק שכידוע הוא לא בדיוק סוחב והגיר והמנוע מרעישים במאמץ.
חשבתי אולי כדאי לחפש ביד 2 אאוטלנדר דיזל שהוא נדיר יותר, השאלה היא האם גם הוא אמין? הוא רועש מידי או שבידוד הרעשים מספיק טוב? יש לו תקלות נפוצות? הטיפולים שלו יקרים יותר? וסתם כך האם בכלל יש תועלת בסולר מבחינת כח וגיר.
תודה רבה -
@simon כתב באאוטלנדר 2017 ומעלה, דיזל או בנזין? מה מומלץ?:
בס"ד
כתבו כאן שאאוטלנדר בנזין הוא אמין יחסית.
רק שכידוע הוא לא בדיוק סוחב והגיר והמנוע מרעישים במאמץ.גיר רציף, 150 כ"ס ב 6,000 סל"ד...
חשבתי אולי כדאי לחפש ביד 2 אאוטלנדר דיזל שהוא נדיר יותר, השאלה היא האם גם הוא אמין?
בגבולות ארצינו נמכרו 144 יחידות סה"כ, למיטב ידיעתי.
אמין יותר מהבנזין, ע"פ כלל-האצבע דיזל עמיד יותר מבנזין (מבחינת אורך חיים).
גיר פלנטרי, גן עדן לעומת רציף, המשאבה בתחנה אולי פחות מחבבת - הנהג כן.
ככלל, למעט המזרקים שעלותם מטורפת, הטורבו (כמו כל רכב דיזל מהעשורים האחרונים) וה-egr, אין הרבה הבדל בינו לבנזין מבחינת מערכות (!).
(יש לו 4*4, אך גם בבנזין זה קיים, בגרסת 'אליט').
עריכה: יש לו גם שרשרת ולא רצועה, אם זה משנה, וזה משנה...הוא רועש מידי או שבידוד הרעשים מספיק טוב?
רועש בהחלט, אופייני לדיזל, אך לא קיצוני.
מה שכן הוא גם רוטט, יותר מרכבי בנזין, אך לא הרבה יותר.יש לו תקלות נפוצות?
אחי, זה אקזמפלר נדיר, מה יכול להיות נפוץ בו? 😉
הטיפולים שלו יקרים יותר?
אם תיקח בחשבון שהרבה מוסכים מסתבכים מול דיזל, וספציפית הרכב הזה הוא עב"מ מבחינתם, במקרה של משהו לא ברור מול מערכת ההנעה - כנראה אתה עשוי למצוא את עצמך מבקר ב'מורשה' (ר"ל), וזו כבר צרה צרורה...
לחילופין אתה עשוי לאתגר את התרגום של גוגל על סרטוני יוטיוב בסנסקריט או מנדרינית-ג'ונג יוואן (שפות אילוסטרציה...).
אגב, המנוע הזה (4N14) הושתל גם ב L200-טרייטון החדש (2020+), נמכרו 575 יח' בין 2020 ל-2022.וסתם כך האם בכלל יש תועלת בסולר מבחינת כח וגיר.
המון!
פתיחה חלשה (ובזבזנית), אך מיד אחריה ים כוח שלא מצריך הצצה מעבר ל-2,000 סל"ד, מצד שני - אין הרבה יותר כוח מזה, כלומר 3,600 זה כבר מעבר לשיא...מי שרוב נסיעותיו הם עירוניות (סגנון תל-אביבי מנומנם = רמזור-פקק-אופניים וחוזר חלילה) עשוי למצוא את חווית הדיזל כמאתגרת, מבזבזת ושוחקת (את האוטו, הנהג הולך שם ברגל...).
אך בעירוני זורם, ועאכו"כ בבין-עירוני ההבדל יורגש, ובגדול. -
@לך-תדע
תודה על התגובה המושקעת.
כתבת "ככלל, למעט המזרקים שעלותם מטורפת, הטורבו (כמו כל רכב דיזל מהעשורים האחרונים) וה-egr, אין הרבה הבדל בינו לבנזין מבחינת מערכות!"- כל כמה זמן מחלפים מזרקים ובאיזה סדר גודל של מחיר מדובר?
- הטורבו ביפניות נוטה להתקלקל כמו בצרפתיות?
- כמדומני שהבנזין ללא טורבו, אז עדיף בנזין?
- מה זה egr ומתי צריך להחליפו?
תודה רבה
-
@simon כתב באאוטלנדר 2017 ומעלה, דיזל או בנזין? מה מומלץ?:
- כל כמה זמן מחלפים מזרקים ובאיזה סדר גודל של מחיר מדובר?
לא משהו שאמורים להחליף בשגרה, תמיד אפשר (לנסות) לשפץ, ביבוא עצמי זה סדר גודל של אלף חמש-מאות, למזרק בודד, ויש 4 כאלו...
- הטורבו ביפניות נוטה להתקלקל כמו בצרפתיות?
לא שידוע לי, אבל בכ"ז זה רכיב רגיש ובעיקר יקר, בקיצור: כשזה קורה זה כואב.
- כמדומני שהבנזין ללא טורבו, אז עדיף בנזין?
כל רכבי הדיזל בשנים האחרונות מצוידים בטורבו, כמדומה שכחלק מ'המגמה הירוקה', כעיקרון הוא מוסיף כוח בפחות נפח (מנוע), רק שהוא רגיש (הכל יחסי, הוא לא עשוי מזכוכית, אל תדאג...) ויקר וכדלעיל.
- מה זה egr ומתי צריך להחליפו?
'אקזוסט גאז רסירקוליישן' - 'השבת גז פליטה'.
מחזיר חלק מהגזים שיוצאים מהמנוע ('אגזוז') לתוך תא הבעירה, בכדי לצנן את המנוע ולהפחית היווצרות של NOx מהבעירה, מפחית כח מנוע, מפייח את המנוע, ונוטה להתקלקל (להסתם/להתקע).
במקרים כאלו צריך לנקות, ואם זה לא עוזר להחליף (עלות השסתום בין 1,000 ביבוא עצמי ל-4,000 אצל היבואן, בערך...).
יש הנוהגים מראש לסתום אותו, רק שברכבים מודרניים צריך גם 'לשחק' עם מחשב הרכב כדי שהוא לא 'יתחרפן' מזה...
עדיין בהשוואה למערכות אוריאה המצויות ברכבי דיזל מודרניים, זו רק חצי צרה, או פחות מכך, זה מה יש...כבונוס, כתבה מעניינת על הרכב, במפתיע יש לציין שחלקה נכון, אם כי החלק העירוני לא לגמרי ברור לי, אולי פעם דברים היו שונים...
(כנ"ל המתלים - ממש לא מתעלים על עצמם, אך בהחלט סבירים) -
למה לא את הבנזין?
אם בחיסכון עסקינן אז מאוד מומלץ להסב לגז -
@שמואל-קליין כתב באאוטלנדר 2017 ומעלה, דיזל או בנזין? מה מומלץ?:
למה לא את הבנזין?
אם בחיסכון עסקינן אז מאוד מומלץ להסב לגזהדיזל אכן לא יותר מדי חסכוני, וגם מי שכל נסיעותיו בכביש 6 באישון ליל, לא יגיע ממנו לחיסכון משמעותי, בפרט בהתחשב במחיר הדיזל, אא"כ מצאת תחנה זולה ואז זה דומה למחיר הבנזין, פחות או יותר.
הוא כן יותר חזק, כטבעם של הדיזלים (שניהם 150 כ"ס, לא אותו קג"מ, 37 מול 20), ואולי יותר עמיד, @לך-תדע...
לא נשכח את הגיר הרציף, שמהווה מקור לז'רגון שלם של ברכות באידיש-אוקראינית, בגרסת 'לימיטד' פשוט אין אותו...
אה, הוא גם מאובזר בשפע, אבל באמת לא בשביל זה קונים רכב, בבית יש יותר פינוקים...נ.ב. תיארתי את הנקודות, לא המלצתי, לא ממליץ, לא אמליץ על כל רכב/מוצר, אין לי כתפיים (וארנק) לההוא שיטען לי 'עלך קא סמיכנא'...
גילוי נאות: כותב השורות עשוי להחזיק באחד או יותר מניירות הערך המוזכרים לעיל. טל"ח.
🙃 -
@קינג-קומפיוטר כתב באאוטלנדר 2017 ומעלה, דיזל או בנזין? מה מומלץ?:
@simon לדעתי זה רכב מאוד לא נפוץ ובגלל זה אתה תשלם את החיסכון בדלק במחיר של חלפים ותיקונים למנוע הנדיר הזה
זה לא רק מחיר כלכלי אלא כאב ראש. השגת חלפים לרכב נדיר זה פשוט סחרחורת ויתכן שהמשתמש יאלץ לחכות מס' ימים עד שיגיע חלק.
-
@simon כתב באאוטלנדר 2017 ומעלה, דיזל או בנזין? מה מומלץ?:
שאאוטלנדר אמין ולא רואה מוסך
אמין זה מילה יחסית, גם הוא לפעמים הולך למוסך....( אגלה לך שלא פעם ראיתי טויוטה במוסך.. ולא רק בשביל טיפול 10k ...) חוץ מיזה שיש חלפים שקשורים לבלאי, אפשר להתקע במשהו... יכולים להתקע בך...וכדו'
כמובן ששום דבר לא 'פשוט', בעז''ה שלא תצטרך אף פעם, אבל גם מי שאוכל סוכריות זה לא 'פשוט' שיצטרך רופא שיניים...
ועיין כאן. -
@simon כתב באאוטלנדר 2017 ומעלה, דיזל או בנזין? מה מומלץ?:
חשבתי שאאוטלנדר אמין ולא רואה מוסך,
רכב שלא רואה מוסך זה רכב מושבת...
לרכב יש בלאי טבעי ותקלות אופייניות גם לאמין שברכבים.. מה גם שמכיוון שהרכב נדיר יתכן וקשה למצוא לו פילטר אויר או פילטר שמן, פילטר סולר וכו'. אגב, אם יש חלק נדיר אז היבואן חוגג על זה וקורע במחיר..
בנוסף, צריך לראות אם המנוע הזה הוא מיצובישי באמת או שהוא שאול מייצרן אחר -
@מאיר כתב באאוטלנדר 2017 ומעלה, דיזל או בנזין? מה מומלץ?:
בנוסף, צריך לראות אם המנוע הזה הוא מיצובישי באמת או שהוא שאול מייצרן אחר.
מיצובישי על מלא, 4N1 היא משפחת מנועים של מיצובישי עצמה.
המנוע הספציפי משווק החל מ-2013 באאוטלנדר ומ-2020 בטרייטון (575 יח' בין 10.20 ל10.22).
ב-2006 הכריזו מיצובישי ורנו על שת"פ בפיתוח של סדרת מנועי 4N1, אך לא ברור מה התקדם משם מבחינת רנו.
הרחבה -
@חובק-עולם בדיוק בגלל שזה לא קשור לכ"ס
זה קשור לקג"מ שבדיזל הוא יותר גבוה -
@קינג-קומפיוטר נכון ועדיין ישנם דגמים שאפילו עם הקגם המטורף של הדיזל הם טיפה מזדנבים אחרי הבנזין
-
@חובק-עולם כתב באאוטלנדר 2017 ומעלה, דיזל או בנזין? מה מומלץ?:
@קינג-קומפיוטר נכון ועדיין ישנם דגמים שאפילו עם הקגם המטורף של הדיזל הם טיפה מזדנבים אחרי הבנזין
אתה מדבר על רכבי דיזל עם כ"ס נמוך, אך במקרה של האוטלנדר לשניהם יש את אותו הספק אזי המומנט מהווה יתרון.