דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
כיווץ
לוגו מותג
  1. דף הבית
  2. טיפים בנהיגה
  3. טיפים לחיסכון בדלק.

טיפים לחיסכון בדלק.

מתוזמן נעוץ נעול הועבר טיפים בנהיגה
24 פוסטים 11 כותבים 663 צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • מאירמ מנותק
    מאירמ מנותק
    מאיר
    מנהל ראשי
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי מאיר
    #1

    טיפים לחיסכון בדלק בנהיגה

    א. הימנעו מתאוצות חזקות ככל האפשר. תאוצה חזקה יכולה לצרוך דלק פי 3 ויותר מאשר תאוצה עדינה.
    ב. סעו לאט יותר. נסיעה במהירות 110 קמ"ש צורכת דלק 20% יותר מ90 קמ"ש. מהירות גבוהה צורכת הרבה דלק מכיוון שהמאמץ רב על התפוקה. בנוסף, מהירות גבוהה מ100-110 קמ"ש מצריכה האטות ותאוצות תדירות מה שמוסיף עוד בזבוז דלק.

    נסיעה במהירויות גבוהות לא ממש חוסכות זמן כי תמיד יש עצירות תכופות בגלל רמזורים או נהגים שנוסעים במהירויות סבירות – בדוק. מה גם שברוב ככל המקרים הנהג המהיר לא באמת זקוק לשלש הדקות שחסך בנהיגה המהירה שלו. עוד לא ראיתי נהג מהיר שיצא מהרכב במהירות ורץ לבית רק כי חבל על הזמן…

    ג. האטו רחוק יותר מהרמזור וכדו’. כמה שהפסקתם ללחוץ על הגז מוקדם יותר – חסכתם בדלק.
    ד. האיצו לפני העלייה (במידת האפשר). תאוצה בעליה תצריך כמות גבוהה יותר של אנרגיה לעומת תאוצה במישור.
    ה. סעו במהירות אחידה או השתמשו בבקרת שיוט (נעילת מהירות). בקרת השיוט תשמור על קצב אחיד החוסך בדלק. שימו לב, בקרת השיוט לא תהיה יעילה בדרך הררית שיש בה עליות וירידות. היא תתאמץ יתר על המידה בעליות ותפספס תנופה בירידות שלפני עליה.
    ו. עשו טיפולים לרכב בזמן והשתמשו בסוג שמן שהומלץ ע"י הייצרן.
    ז. בעצירה של מעל לדקה כבו את המנוע זה יכול לחסוך מעל ל15% מצריכת הדלק! (רכבי דיזל הם פחות בנויים להתנעות רצופות)
    ח. הפחיתו משקל מהרכב ככל האפשר. הרכב אינו מחסן. אולי אנחנו לא מרגישים אבל כל קילו משפיע על צריכת הדלק.
    ט. שימרו על לחץ אויר תקין בצמיגים. לחץ אויר נמוך יצרוך כמות גבוהה יותר של דלק וישחק את הצמיגים.
    י. בנסיעה עירונית כדאי לכבות מזגן ולפתוח חלונות (במידת האפשר) בבין עירוני לדעתי עדיף מזגן.

    הסיבה היא שכשנוסעים מהירות גבוהה עם חלון פתוח הרכב הופך למעין מצנח שנבלם ע"י האויר. ואם תשימו לב, תראו שלשמשה האחורית יש מרחב הדבקה כפול ומכופל מזו של הקדמית מהסיבה שהשמשה האחורית בולמת את כל האויר שיזרום לרכב במהירות גבוהה. יש על זה חולקים, אך זו דעתי.

    יא. אם יש כמה דרכים, העדיפו את זו שיש בה פחות פקקים ורמזורים אפי’ אם היא מעט ארוכה יותר מבחינת ק"מ. עצירות ותאוצות צורכות הרבה דלק!
    יב. בכל תדלוק עשו חישוב קילומטר לליטר (תרגיל: מס’ ק"מ לחלק למס’ ליטרים. כמה שהתוצאה גבוהה יותר - סימן שחסכתם יותר) זה יתמרץ אתכם לחסוך בדלק.

    ליצירת קשר לחץ כאן

    אבי יםא סוסיתא 2024ס Y מ 4 תגובות תגובה אחרונה
    15
    • מאירמ מאיר

      טיפים לחיסכון בדלק בנהיגה

      א. הימנעו מתאוצות חזקות ככל האפשר. תאוצה חזקה יכולה לצרוך דלק פי 3 ויותר מאשר תאוצה עדינה.
      ב. סעו לאט יותר. נסיעה במהירות 110 קמ"ש צורכת דלק 20% יותר מ90 קמ"ש. מהירות גבוהה צורכת הרבה דלק מכיוון שהמאמץ רב על התפוקה. בנוסף, מהירות גבוהה מ100-110 קמ"ש מצריכה האטות ותאוצות תדירות מה שמוסיף עוד בזבוז דלק.

      נסיעה במהירויות גבוהות לא ממש חוסכות זמן כי תמיד יש עצירות תכופות בגלל רמזורים או נהגים שנוסעים במהירויות סבירות – בדוק. מה גם שברוב ככל המקרים הנהג המהיר לא באמת זקוק לשלש הדקות שחסך בנהיגה המהירה שלו. עוד לא ראיתי נהג מהיר שיצא מהרכב במהירות ורץ לבית רק כי חבל על הזמן…

      ג. האטו רחוק יותר מהרמזור וכדו’. כמה שהפסקתם ללחוץ על הגז מוקדם יותר – חסכתם בדלק.
      ד. האיצו לפני העלייה (במידת האפשר). תאוצה בעליה תצריך כמות גבוהה יותר של אנרגיה לעומת תאוצה במישור.
      ה. סעו במהירות אחידה או השתמשו בבקרת שיוט (נעילת מהירות). בקרת השיוט תשמור על קצב אחיד החוסך בדלק. שימו לב, בקרת השיוט לא תהיה יעילה בדרך הררית שיש בה עליות וירידות. היא תתאמץ יתר על המידה בעליות ותפספס תנופה בירידות שלפני עליה.
      ו. עשו טיפולים לרכב בזמן והשתמשו בסוג שמן שהומלץ ע"י הייצרן.
      ז. בעצירה של מעל לדקה כבו את המנוע זה יכול לחסוך מעל ל15% מצריכת הדלק! (רכבי דיזל הם פחות בנויים להתנעות רצופות)
      ח. הפחיתו משקל מהרכב ככל האפשר. הרכב אינו מחסן. אולי אנחנו לא מרגישים אבל כל קילו משפיע על צריכת הדלק.
      ט. שימרו על לחץ אויר תקין בצמיגים. לחץ אויר נמוך יצרוך כמות גבוהה יותר של דלק וישחק את הצמיגים.
      י. בנסיעה עירונית כדאי לכבות מזגן ולפתוח חלונות (במידת האפשר) בבין עירוני לדעתי עדיף מזגן.

      הסיבה היא שכשנוסעים מהירות גבוהה עם חלון פתוח הרכב הופך למעין מצנח שנבלם ע"י האויר. ואם תשימו לב, תראו שלשמשה האחורית יש מרחב הדבקה כפול ומכופל מזו של הקדמית מהסיבה שהשמשה האחורית בולמת את כל האויר שיזרום לרכב במהירות גבוהה. יש על זה חולקים, אך זו דעתי.

      יא. אם יש כמה דרכים, העדיפו את זו שיש בה פחות פקקים ורמזורים אפי’ אם היא מעט ארוכה יותר מבחינת ק"מ. עצירות ותאוצות צורכות הרבה דלק!
      יב. בכל תדלוק עשו חישוב קילומטר לליטר (תרגיל: מס’ ק"מ לחלק למס’ ליטרים. כמה שהתוצאה גבוהה יותר - סימן שחסכתם יותר) זה יתמרץ אתכם לחסוך בדלק.

      אבי יםא מנותק
      אבי יםא מנותק
      אבי ים
      מייבין
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
      #2

      @מאיר כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

      סעו לאט יותר. נסיעה במהירות 110 קמ"ש צורכת דלק 20% יותר מ90 קמ"ש.

      יש הבדל בין סוגי הרכבים?
      כלומר האם המהירות המומלצת ביונדאי I10 שונה מהמהירות המומלצת בשברולט מאליבו עם נפח מנוע של 3.6 ליטר?

      adminA מאירמ 2 תגובות תגובה אחרונה
      1
      • אבי יםא אבי ים

        @מאיר כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

        סעו לאט יותר. נסיעה במהירות 110 קמ"ש צורכת דלק 20% יותר מ90 קמ"ש.

        יש הבדל בין סוגי הרכבים?
        כלומר האם המהירות המומלצת ביונדאי I10 שונה מהמהירות המומלצת בשברולט מאליבו עם נפח מנוע של 3.6 ליטר?

        adminA מנותק
        adminA מנותק
        admin
        ניהול טכני
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        @אבי-ים כמדומני שהמומלץ זה 2.5 טורים

        אבי יםא תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • adminA admin

          @אבי-ים כמדומני שהמומלץ זה 2.5 טורים

          אבי יםא מנותק
          אבי יםא מנותק
          אבי ים
          מייבין
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #4

          @admin אם ככה אז זה תלוי בהתאם לטורים ולא למהירות
          לפעמים גם על 120 הרכב בקושי על 2 טורים

          adminA תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • אבי יםא אבי ים

            @admin אם ככה אז זה תלוי בהתאם לטורים ולא למהירות
            לפעמים גם על 120 הרכב בקושי על 2 טורים

            adminA מנותק
            adminA מנותק
            admin
            ניהול טכני
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי admin
            #5

            @אבי-ים זה תלוי במנוע כמובן

            אבל שוב ברור שמהירות נמוכה יותר חוסכת בדלק
            כוונתי היא ש2.5 טורים בדרך כלל זה המהירות שהיצרן מדבר עליה בדיקות שלו

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            1
            • אבי יםא אבי ים

              @מאיר כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

              סעו לאט יותר. נסיעה במהירות 110 קמ"ש צורכת דלק 20% יותר מ90 קמ"ש.

              יש הבדל בין סוגי הרכבים?
              כלומר האם המהירות המומלצת ביונדאי I10 שונה מהמהירות המומלצת בשברולט מאליבו עם נפח מנוע של 3.6 ליטר?

              מאירמ מנותק
              מאירמ מנותק
              מאיר
              מנהל ראשי
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
              #6

              @אבי-ים כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

              @מאיר כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

              סעו לאט יותר. נסיעה במהירות 110 קמ"ש צורכת דלק 20% יותר מ90 קמ"ש.

              יש הבדל בין סוגי הרכבים?
              כלומר האם המהירות המומלצת ביונדאי I10 שונה מהמהירות המומלצת בשברולט מאליבו עם נפח מנוע של 3.6 ליטר?

              תמיד מהירות נמוכה תחסוך בדלק. ברכב בעל נפח מנוע גדול יותר, יתכן והיחס יהיה קטן יותר. אבל אל תשכח שאחת הסיבות לצריכת דלק מרובה במהיריות גבוהות היא האוירודינמיקה. כלומר שבירת הרוח. שאין בינה לנפח המנוע כל קשר. (רכב ספורט עם 1000 כ"ס היה אמור ע"פ חשבון לעבור את ה1000 קמ"ש והסיבה שזה לא כך היא שככל שהמהירות עולה נצרכת כמות גבוהה מאד של כח)

              ליצירת קשר לחץ כאן

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              1
              • M מנותק
                M מנותק
                Mazda
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #7

                הנקודה של הנסיעה במהירות גבוהה שונה בין סוגי מנועים, יש איזור מסויים שהוא האזור הכי מנוצל טוב של המנוע, בד"כ זה כמו שאמרו עד 100 קמ"ש ובאזור ה2.5 טורים.
                בסוזוקי הישנה שהיתה לי מהירות של 100 קמ"ש קירבה אותי ל4 טורים כי היה לה רק 3 הילוכים אבל הנצילות שלה רק עלתה כשנסעתי על 120 מה שמביא אותי למסקנה שכל מנוע תוכנן אחרת ואיזור הנצילות משתנה מרכב לרכב.
                אז תקשיבו למנוע ותדעו.

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • מאירמ מאיר

                  טיפים לחיסכון בדלק בנהיגה

                  א. הימנעו מתאוצות חזקות ככל האפשר. תאוצה חזקה יכולה לצרוך דלק פי 3 ויותר מאשר תאוצה עדינה.
                  ב. סעו לאט יותר. נסיעה במהירות 110 קמ"ש צורכת דלק 20% יותר מ90 קמ"ש. מהירות גבוהה צורכת הרבה דלק מכיוון שהמאמץ רב על התפוקה. בנוסף, מהירות גבוהה מ100-110 קמ"ש מצריכה האטות ותאוצות תדירות מה שמוסיף עוד בזבוז דלק.

                  נסיעה במהירויות גבוהות לא ממש חוסכות זמן כי תמיד יש עצירות תכופות בגלל רמזורים או נהגים שנוסעים במהירויות סבירות – בדוק. מה גם שברוב ככל המקרים הנהג המהיר לא באמת זקוק לשלש הדקות שחסך בנהיגה המהירה שלו. עוד לא ראיתי נהג מהיר שיצא מהרכב במהירות ורץ לבית רק כי חבל על הזמן…

                  ג. האטו רחוק יותר מהרמזור וכדו’. כמה שהפסקתם ללחוץ על הגז מוקדם יותר – חסכתם בדלק.
                  ד. האיצו לפני העלייה (במידת האפשר). תאוצה בעליה תצריך כמות גבוהה יותר של אנרגיה לעומת תאוצה במישור.
                  ה. סעו במהירות אחידה או השתמשו בבקרת שיוט (נעילת מהירות). בקרת השיוט תשמור על קצב אחיד החוסך בדלק. שימו לב, בקרת השיוט לא תהיה יעילה בדרך הררית שיש בה עליות וירידות. היא תתאמץ יתר על המידה בעליות ותפספס תנופה בירידות שלפני עליה.
                  ו. עשו טיפולים לרכב בזמן והשתמשו בסוג שמן שהומלץ ע"י הייצרן.
                  ז. בעצירה של מעל לדקה כבו את המנוע זה יכול לחסוך מעל ל15% מצריכת הדלק! (רכבי דיזל הם פחות בנויים להתנעות רצופות)
                  ח. הפחיתו משקל מהרכב ככל האפשר. הרכב אינו מחסן. אולי אנחנו לא מרגישים אבל כל קילו משפיע על צריכת הדלק.
                  ט. שימרו על לחץ אויר תקין בצמיגים. לחץ אויר נמוך יצרוך כמות גבוהה יותר של דלק וישחק את הצמיגים.
                  י. בנסיעה עירונית כדאי לכבות מזגן ולפתוח חלונות (במידת האפשר) בבין עירוני לדעתי עדיף מזגן.

                  הסיבה היא שכשנוסעים מהירות גבוהה עם חלון פתוח הרכב הופך למעין מצנח שנבלם ע"י האויר. ואם תשימו לב, תראו שלשמשה האחורית יש מרחב הדבקה כפול ומכופל מזו של הקדמית מהסיבה שהשמשה האחורית בולמת את כל האויר שיזרום לרכב במהירות גבוהה. יש על זה חולקים, אך זו דעתי.

                  יא. אם יש כמה דרכים, העדיפו את זו שיש בה פחות פקקים ורמזורים אפי’ אם היא מעט ארוכה יותר מבחינת ק"מ. עצירות ותאוצות צורכות הרבה דלק!
                  יב. בכל תדלוק עשו חישוב קילומטר לליטר (תרגיל: מס’ ק"מ לחלק למס’ ליטרים. כמה שהתוצאה גבוהה יותר - סימן שחסכתם יותר) זה יתמרץ אתכם לחסוך בדלק.

                  סוסיתא 2024ס מנותק
                  סוסיתא 2024ס מנותק
                  סוסיתא 2024
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי סוסיתא 2024
                  #8

                  @מאיר כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                  טיפים לחיסכון בדלק בנהיגה

                  י. בנסיעה עירונית כדאי לכבות מזגן ולפתוח חלונות (במידת האפשר) בבין עירוני לדעתי עדיף מזגן.

                  הסיבה היא שכשנוסעים מהירות גבוהה עם חלון פתוח הרכב הופך למעין מצנח שנבלם ע"י האויר. ואם תשימו לב, תראו שלשמשה האחורית יש מרחב הדבקה כפול ומכופל מזו של הקדמית מהסיבה שהשמשה האחורית בולמת את כל האויר שיזרום לרכב במהירות גבוהה. יש על זה חולקים, אך זו דעתי.

                  קראתי פעם (אולי בקארספורום) שעד מהירות של 70 קמ"ש יותר חסכוני לפתוח חלון מלהדליק מזגן ובמהירות גבוהה מ70 חסכוני יותר לסגור (כמובן שזה לא מדע מדויק וזה תלוי מן הסתם גם בסוגי הרכבים אבל זהו הכיוון…)

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  1
                  • מכונאי אני לאמ מנותק
                    מכונאי אני לאמ מנותק
                    מכונאי אני לא
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #9

                    למיטב ידעתי באזור ה2.5 3 סל"ד בממוצע זה התצרוכת הנמוכה ביותר

                    מאירמ תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • מכונאי אני לאמ מכונאי אני לא

                      למיטב ידעתי באזור ה2.5 3 סל"ד בממוצע זה התצרוכת הנמוכה ביותר

                      מאירמ מנותק
                      מאירמ מנותק
                      מאיר
                      מנהל ראשי
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #10

                      @מכונאי-אני-לא כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                      למיטב ידעתי באזור ה2.5 3 סל"ד בממוצע זה התצרוכת הנמוכה ביותר

                      לא יודע מהיכן למדת את זה. הסלד הטוב ביותר זה הסלד האופטימלי לתנאי הכביש. אם הרכב צריך כח ונעשה את זה בסלד נמוך, זה יבזבז המוווון דלק. ואם לא צריך כ"כ כח (כגון מישור וכ"ש ירידות) אז זה יחסוך הסלד הנמוך.
                      זה מאד משתנה ברכב ובמנוע. הסלד הטוב ביותר לכל רכב הוא בד"כ 100 קמ"ש בהילוך הגבוהה ביותר.
                      ושוב תלוי בתנאי הדרך, אם מישהו יסע בסלד כזה בעליה הוא יבזבז המון דחק (וסבלנות).

                      אם יש לך רכב ידני עם מחשב דרך תבדוק את זה.

                      ליצירת קשר לחץ כאן

                      שלמהש מכונאי אני לאמ 2 תגובות תגובה אחרונה
                      3
                      • מאירמ מאיר

                        @מכונאי-אני-לא כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                        למיטב ידעתי באזור ה2.5 3 סל"ד בממוצע זה התצרוכת הנמוכה ביותר

                        לא יודע מהיכן למדת את זה. הסלד הטוב ביותר זה הסלד האופטימלי לתנאי הכביש. אם הרכב צריך כח ונעשה את זה בסלד נמוך, זה יבזבז המוווון דלק. ואם לא צריך כ"כ כח (כגון מישור וכ"ש ירידות) אז זה יחסוך הסלד הנמוך.
                        זה מאד משתנה ברכב ובמנוע. הסלד הטוב ביותר לכל רכב הוא בד"כ 100 קמ"ש בהילוך הגבוהה ביותר.
                        ושוב תלוי בתנאי הדרך, אם מישהו יסע בסלד כזה בעליה הוא יבזבז המון דחק (וסבלנות).

                        אם יש לך רכב ידני עם מחשב דרך תבדוק את זה.

                        שלמהש מנותק
                        שלמהש מנותק
                        שלמה
                        מאסטר
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                        #11

                        @מאיר בירידות אפשר לרוב בתוך העיר רק לגלוש אני שומע לא מעט שאוני מנוע מאנשים שנוסעים בירידה

                        כאן בשביל לעזור :)

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        1
                        • מאירמ מאיר

                          @מכונאי-אני-לא כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                          למיטב ידעתי באזור ה2.5 3 סל"ד בממוצע זה התצרוכת הנמוכה ביותר

                          לא יודע מהיכן למדת את זה. הסלד הטוב ביותר זה הסלד האופטימלי לתנאי הכביש. אם הרכב צריך כח ונעשה את זה בסלד נמוך, זה יבזבז המוווון דלק. ואם לא צריך כ"כ כח (כגון מישור וכ"ש ירידות) אז זה יחסוך הסלד הנמוך.
                          זה מאד משתנה ברכב ובמנוע. הסלד הטוב ביותר לכל רכב הוא בד"כ 100 קמ"ש בהילוך הגבוהה ביותר.
                          ושוב תלוי בתנאי הדרך, אם מישהו יסע בסלד כזה בעליה הוא יבזבז המון דחק (וסבלנות).

                          אם יש לך רכב ידני עם מחשב דרך תבדוק את זה.

                          מכונאי אני לאמ מנותק
                          מכונאי אני לאמ מנותק
                          מכונאי אני לא
                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי מכונאי אני לא
                          #12

                          @מאיר כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                          לא יודע מהיכן למדת את זה. הסלד הטוב ביותר זה הסלד האופטימלי לתנאי הכביש. אם הרכב צריך כח ונעשה את זה בסלד נמוך, זה יבזבז המוווון דלק. ואם לא צריך כ"כ כח (כגון מישור וכ"ש ירידות) אז זה יחסוך הסלד הנמוך.
                          זה מאד משתנה ברכב ובמנוע. הסלד הטוב ביותר לכל רכב הוא בד"כ 100 קמ"ש בהילוך הגבוהה ביותר.
                          ושוב תלוי בתנאי הדרך, אם מישהו יסע בסלד כזה בעליה הוא יבזבז המון דחק (וסבלנות).

                          אם יש לך רכב ידני עם מחשב דרך תבדוק את זה.

                          לא ממש מדויק היות והגיר מתאם הילוך ואם אתה תשמור על הסל"ד תמיד שהיה בכל הילוך בסלד עם צריכה נכונה ולא עם סל"ד גבוהה שצורך יותר 2.5 3 סל"ד זב איזור הסל"ד הטוב

                          לדוגמא קאדי מאקסי הרכב ב180 צורך הכי קצת ואת זה אני אומר אחרי בדיקה
                          ולמה כי הוא מוגבל ל180 אז הסלד שלו נשאר נמוך והרכב לא נקרא
                          בכל הילוך שתהיה אם תישאר על סלד נמוך הרכב יצרוך פחות דלק!!

                          מאירמ תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • מכונאי אני לאמ מכונאי אני לא

                            @מאיר כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                            לא יודע מהיכן למדת את זה. הסלד הטוב ביותר זה הסלד האופטימלי לתנאי הכביש. אם הרכב צריך כח ונעשה את זה בסלד נמוך, זה יבזבז המוווון דלק. ואם לא צריך כ"כ כח (כגון מישור וכ"ש ירידות) אז זה יחסוך הסלד הנמוך.
                            זה מאד משתנה ברכב ובמנוע. הסלד הטוב ביותר לכל רכב הוא בד"כ 100 קמ"ש בהילוך הגבוהה ביותר.
                            ושוב תלוי בתנאי הדרך, אם מישהו יסע בסלד כזה בעליה הוא יבזבז המון דחק (וסבלנות).

                            אם יש לך רכב ידני עם מחשב דרך תבדוק את זה.

                            לא ממש מדויק היות והגיר מתאם הילוך ואם אתה תשמור על הסל"ד תמיד שהיה בכל הילוך בסלד עם צריכה נכונה ולא עם סל"ד גבוהה שצורך יותר 2.5 3 סל"ד זב איזור הסל"ד הטוב

                            לדוגמא קאדי מאקסי הרכב ב180 צורך הכי קצת ואת זה אני אומר אחרי בדיקה
                            ולמה כי הוא מוגבל ל180 אז הסלד שלו נשאר נמוך והרכב לא נקרא
                            בכל הילוך שתהיה אם תישאר על סלד נמוך הרכב יצרוך פחות דלק!!

                            מאירמ מנותק
                            מאירמ מנותק
                            מאיר
                            מנהל ראשי
                            כתב ב נערך לאחרונה על ידי מאיר
                            #13

                            @מכונאי-אני-לא כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                            @מאיר כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                            לא יודע מהיכן למדת את זה. הסלד הטוב ביותר זה הסלד האופטימלי לתנאי הכביש. אם הרכב צריך כח ונעשה את זה בסלד נמוך, זה יבזבז המוווון דלק. ואם לא צריך כ"כ כח (כגון מישור וכ"ש ירידות) אז זה יחסוך הסלד הנמוך.
                            זה מאד משתנה ברכב ובמנוע. הסלד הטוב ביותר לכל רכב הוא בד"כ 100 קמ"ש בהילוך הגבוהה ביותר.
                            ושוב תלוי בתנאי הדרך, אם מישהו יסע בסלד כזה בעליה הוא יבזבז המון דחק (וסבלנות).

                            אם יש לך רכב ידני עם מחשב דרך תבדוק את זה.

                            לא ממש מדויק היות והגיר מתאם הילוך ואם אתה תשמור על הסל"ד תמיד שהיה בכל הילוך בסלד עם צריכה נכונה ולא עם סל"ד גבוהה שצורך יותר 2.5 3 סל"ד זב איזור הסל"ד הטוב

                            לדוגמא קאדי מאקסי הרכב ב180 צורך הכי קצת ואת זה אני אומר אחרי בדיקה
                            ולמה כי הוא מוגבל ל180 אז הסלד שלו נשאר נמוך והרכב לא נקרא
                            בכל הילוך שתהיה אם תישאר על סלד נמוך הרכב יצרוך פחות דלק!!

                            טעות מוחלטת. סוף פסוק!

                            התאמת הסל"ד לנתוני הנסיעה היא החסכונית ביותר!

                            תנסה לעלות עם אופניים עליה של 2 ק"מ בהילוך קשה (מהיר ‘סלד נמוך’…) ואח"כ תגיד לי אם זה מאמץ פחות מהילוך נמוך.

                            אין עוד לדון בשרשור זה בעניין התאמת סל"ד. @מכונאי-אני-לא אתה יכול לפתוח על זה דיון בשרשור חדש.

                            ליצירת קשר לחץ כאן

                            מכונאי אני לאמ תגובה 1 תגובה אחרונה
                            1
                            • מאירמ מאיר

                              @מכונאי-אני-לא כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                              @מאיר כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                              לא יודע מהיכן למדת את זה. הסלד הטוב ביותר זה הסלד האופטימלי לתנאי הכביש. אם הרכב צריך כח ונעשה את זה בסלד נמוך, זה יבזבז המוווון דלק. ואם לא צריך כ"כ כח (כגון מישור וכ"ש ירידות) אז זה יחסוך הסלד הנמוך.
                              זה מאד משתנה ברכב ובמנוע. הסלד הטוב ביותר לכל רכב הוא בד"כ 100 קמ"ש בהילוך הגבוהה ביותר.
                              ושוב תלוי בתנאי הדרך, אם מישהו יסע בסלד כזה בעליה הוא יבזבז המון דחק (וסבלנות).

                              אם יש לך רכב ידני עם מחשב דרך תבדוק את זה.

                              לא ממש מדויק היות והגיר מתאם הילוך ואם אתה תשמור על הסל"ד תמיד שהיה בכל הילוך בסלד עם צריכה נכונה ולא עם סל"ד גבוהה שצורך יותר 2.5 3 סל"ד זב איזור הסל"ד הטוב

                              לדוגמא קאדי מאקסי הרכב ב180 צורך הכי קצת ואת זה אני אומר אחרי בדיקה
                              ולמה כי הוא מוגבל ל180 אז הסלד שלו נשאר נמוך והרכב לא נקרא
                              בכל הילוך שתהיה אם תישאר על סלד נמוך הרכב יצרוך פחות דלק!!

                              טעות מוחלטת. סוף פסוק!

                              התאמת הסל"ד לנתוני הנסיעה היא החסכונית ביותר!

                              תנסה לעלות עם אופניים עליה של 2 ק"מ בהילוך קשה (מהיר ‘סלד נמוך’…) ואח"כ תגיד לי אם זה מאמץ פחות מהילוך נמוך.

                              אין עוד לדון בשרשור זה בעניין התאמת סל"ד. @מכונאי-אני-לא אתה יכול לפתוח על זה דיון בשרשור חדש.

                              מכונאי אני לאמ מנותק
                              מכונאי אני לאמ מנותק
                              מכונאי אני לא
                              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                              #14
                              פוסט זה נמחק!
                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0
                              • מאירמ מאיר

                                טיפים לחיסכון בדלק בנהיגה

                                א. הימנעו מתאוצות חזקות ככל האפשר. תאוצה חזקה יכולה לצרוך דלק פי 3 ויותר מאשר תאוצה עדינה.
                                ב. סעו לאט יותר. נסיעה במהירות 110 קמ"ש צורכת דלק 20% יותר מ90 קמ"ש. מהירות גבוהה צורכת הרבה דלק מכיוון שהמאמץ רב על התפוקה. בנוסף, מהירות גבוהה מ100-110 קמ"ש מצריכה האטות ותאוצות תדירות מה שמוסיף עוד בזבוז דלק.

                                נסיעה במהירויות גבוהות לא ממש חוסכות זמן כי תמיד יש עצירות תכופות בגלל רמזורים או נהגים שנוסעים במהירויות סבירות – בדוק. מה גם שברוב ככל המקרים הנהג המהיר לא באמת זקוק לשלש הדקות שחסך בנהיגה המהירה שלו. עוד לא ראיתי נהג מהיר שיצא מהרכב במהירות ורץ לבית רק כי חבל על הזמן…

                                ג. האטו רחוק יותר מהרמזור וכדו’. כמה שהפסקתם ללחוץ על הגז מוקדם יותר – חסכתם בדלק.
                                ד. האיצו לפני העלייה (במידת האפשר). תאוצה בעליה תצריך כמות גבוהה יותר של אנרגיה לעומת תאוצה במישור.
                                ה. סעו במהירות אחידה או השתמשו בבקרת שיוט (נעילת מהירות). בקרת השיוט תשמור על קצב אחיד החוסך בדלק. שימו לב, בקרת השיוט לא תהיה יעילה בדרך הררית שיש בה עליות וירידות. היא תתאמץ יתר על המידה בעליות ותפספס תנופה בירידות שלפני עליה.
                                ו. עשו טיפולים לרכב בזמן והשתמשו בסוג שמן שהומלץ ע"י הייצרן.
                                ז. בעצירה של מעל לדקה כבו את המנוע זה יכול לחסוך מעל ל15% מצריכת הדלק! (רכבי דיזל הם פחות בנויים להתנעות רצופות)
                                ח. הפחיתו משקל מהרכב ככל האפשר. הרכב אינו מחסן. אולי אנחנו לא מרגישים אבל כל קילו משפיע על צריכת הדלק.
                                ט. שימרו על לחץ אויר תקין בצמיגים. לחץ אויר נמוך יצרוך כמות גבוהה יותר של דלק וישחק את הצמיגים.
                                י. בנסיעה עירונית כדאי לכבות מזגן ולפתוח חלונות (במידת האפשר) בבין עירוני לדעתי עדיף מזגן.

                                הסיבה היא שכשנוסעים מהירות גבוהה עם חלון פתוח הרכב הופך למעין מצנח שנבלם ע"י האויר. ואם תשימו לב, תראו שלשמשה האחורית יש מרחב הדבקה כפול ומכופל מזו של הקדמית מהסיבה שהשמשה האחורית בולמת את כל האויר שיזרום לרכב במהירות גבוהה. יש על זה חולקים, אך זו דעתי.

                                יא. אם יש כמה דרכים, העדיפו את זו שיש בה פחות פקקים ורמזורים אפי’ אם היא מעט ארוכה יותר מבחינת ק"מ. עצירות ותאוצות צורכות הרבה דלק!
                                יב. בכל תדלוק עשו חישוב קילומטר לליטר (תרגיל: מס’ ק"מ לחלק למס’ ליטרים. כמה שהתוצאה גבוהה יותר - סימן שחסכתם יותר) זה יתמרץ אתכם לחסוך בדלק.

                                Y מנותק
                                Y מנותק
                                YOLEVI
                                מייבין
                                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                #15

                                @מאיר מה הדין בירידה האם להוריד את ההילוכים (טיפרוניק) יגרום לצריכה מוגברת של דלק אפילו שאני לא נוגע בגז בגלל שהטורים גבוהים או שמכיוון שלא לוחצים על הדושא אין צריכת דלק? (אני חשבתי כמו הצד השני אבל נאמר לי ע"י כמה אנשים שהצד הראשון הוא הנכון)

                                התקנת ומכירת מולטימדיה, פאנלים, ומצלמות דרך
                                חסימת מולטימדיה אאוטנט/קיידרואיד/אחר
                                סים נטפרי/וויז אופציה לנטסטיק
                                3276568@gmail.com

                                מאירמ אליהוא 2 תגובות תגובה אחרונה
                                0
                                • Y YOLEVI

                                  @מאיר מה הדין בירידה האם להוריד את ההילוכים (טיפרוניק) יגרום לצריכה מוגברת של דלק אפילו שאני לא נוגע בגז בגלל שהטורים גבוהים או שמכיוון שלא לוחצים על הדושא אין צריכת דלק? (אני חשבתי כמו הצד השני אבל נאמר לי ע"י כמה אנשים שהצד הראשון הוא הנכון)

                                  מאירמ מנותק
                                  מאירמ מנותק
                                  מאיר
                                  מנהל ראשי
                                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                  #16

                                  @YOLEVI כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                                  @מאיר מה הדין בירידה האם להוריד את ההילוכים (טיפרוניק) יגרום לצריכה מוגברת של דלק אפילו שאני לא נוגע בגז בגלל שהטורים גבוהים או שמכיוון שלא לוחצים על הדושא אין צריכת דלק? (אני חשבתי כמו הצד השני אבל נאמר לי ע"י כמה אנשים שהצד הראשון הוא הנכון)

                                  הטורים גבוהים מהסיבה הטכנית ולא בגלל הדלק. הורדת הילוכים בירידה הוא מהלך מושכל:
                                  א. הבלמים לא נשחקים ומתבלים.
                                  ב. הבלמים לא מתחממים ונשארים יעילים.
                                  ג. זה לא מוסיף לבלאי של המנוע למרות הסל"ד הגבוה משום שאין קומפרסיה.
                                  ד. מוסיף ליציבות

                                  ליצירת קשר לחץ כאן

                                  KlonimoosK Y 2 תגובות תגובה אחרונה
                                  1
                                  • מאירמ מאיר

                                    @YOLEVI כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                                    @מאיר מה הדין בירידה האם להוריד את ההילוכים (טיפרוניק) יגרום לצריכה מוגברת של דלק אפילו שאני לא נוגע בגז בגלל שהטורים גבוהים או שמכיוון שלא לוחצים על הדושא אין צריכת דלק? (אני חשבתי כמו הצד השני אבל נאמר לי ע"י כמה אנשים שהצד הראשון הוא הנכון)

                                    הטורים גבוהים מהסיבה הטכנית ולא בגלל הדלק. הורדת הילוכים בירידה הוא מהלך מושכל:
                                    א. הבלמים לא נשחקים ומתבלים.
                                    ב. הבלמים לא מתחממים ונשארים יעילים.
                                    ג. זה לא מוסיף לבלאי של המנוע למרות הסל"ד הגבוה משום שאין קומפרסיה.
                                    ד. מוסיף ליציבות

                                    KlonimoosK מנותק
                                    KlonimoosK מנותק
                                    Klonimoos
                                    מגיה מייבין
                                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי Klonimoos
                                    #17

                                    @מאיר
                                    א. זה לא מפעיל את הגיר? נראה לי שגיר יותר יקר מבלמים?! לא?
                                    ב. לשיטתך אם אין לי טיפטרוניק אלא רק L ו2 לדוג’ שזה בעצם משאיר על הילוך ראשוו או שני בעליות קשות מומלץ גם להשאיר על אחד מהם?


                                    ''חכם לב, יקח מצוות!''
                                    🖋כתבתי פוסט, 🧠כיוונתי לשם מצוות גמילות חסדים! 💰הרווחתי את הרווח האמיתי! 🙏

                                    מאירמ תגובה 1 תגובה אחרונה
                                    👍 😉
                                    0
                                    • מאירמ מאיר

                                      @YOLEVI כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                                      @מאיר מה הדין בירידה האם להוריד את ההילוכים (טיפרוניק) יגרום לצריכה מוגברת של דלק אפילו שאני לא נוגע בגז בגלל שהטורים גבוהים או שמכיוון שלא לוחצים על הדושא אין צריכת דלק? (אני חשבתי כמו הצד השני אבל נאמר לי ע"י כמה אנשים שהצד הראשון הוא הנכון)

                                      הטורים גבוהים מהסיבה הטכנית ולא בגלל הדלק. הורדת הילוכים בירידה הוא מהלך מושכל:
                                      א. הבלמים לא נשחקים ומתבלים.
                                      ב. הבלמים לא מתחממים ונשארים יעילים.
                                      ג. זה לא מוסיף לבלאי של המנוע למרות הסל"ד הגבוה משום שאין קומפרסיה.
                                      ד. מוסיף ליציבות

                                      Y מנותק
                                      Y מנותק
                                      YOLEVI
                                      מייבין
                                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                      #18

                                      @מאיר אז אתה אומר שזה לא שואב דלק כך גם אני חשבתי אך היו (לא מומחים בתחום) שאמרו לי בנחרצות שזה וודאי מבזבז הרבה דלק, רק השאלה באמת האם זה גורם בלאי לגיר או לשאר החלקים

                                      התקנת ומכירת מולטימדיה, פאנלים, ומצלמות דרך
                                      חסימת מולטימדיה אאוטנט/קיידרואיד/אחר
                                      סים נטפרי/וויז אופציה לנטסטיק
                                      3276568@gmail.com

                                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      0
                                      • Y YOLEVI

                                        @מאיר מה הדין בירידה האם להוריד את ההילוכים (טיפרוניק) יגרום לצריכה מוגברת של דלק אפילו שאני לא נוגע בגז בגלל שהטורים גבוהים או שמכיוון שלא לוחצים על הדושא אין צריכת דלק? (אני חשבתי כמו הצד השני אבל נאמר לי ע"י כמה אנשים שהצד הראשון הוא הנכון)

                                        אליהוא מנותק
                                        אליהוא מנותק
                                        אליהו
                                        מייבין
                                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                        #19

                                        @YOLEVI כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                                        @מאיר מה הדין בירידה האם להוריד את ההילוכים (טיפרוניק) יגרום לצריכה מוגברת של דלק אפילו שאני לא נוגע בגז בגלל שהטורים גבוהים או שמכיוון שלא לוחצים על הדושא אין צריכת דלק? (אני חשבתי כמו הצד השני אבל נאמר לי ע"י כמה אנשים שהצד הראשון הוא הנכון)

                                        אם יש לך מחשב דרך ברכב הוא יפתור לך את הספק

                                        יש לך שאלה על רכב היברידי? eg7114839@gmail.com

                                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                                        0
                                        • KlonimoosK Klonimoos

                                          @מאיר
                                          א. זה לא מפעיל את הגיר? נראה לי שגיר יותר יקר מבלמים?! לא?
                                          ב. לשיטתך אם אין לי טיפטרוניק אלא רק L ו2 לדוג’ שזה בעצם משאיר על הילוך ראשוו או שני בעליות קשות מומלץ גם להשאיר על אחד מהם?

                                          מאירמ מנותק
                                          מאירמ מנותק
                                          מאיר
                                          מנהל ראשי
                                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                          #20

                                          @מרן-הרוששיבע כתב בטיפים לחיסכון בדלק.:

                                          זה לא מפעיל את הגיר? נראה לי שגיר יותר יקר מבלמים?! לא?

                                          בודאי שזה מפעיל את הגיר, אבל אין התנגדות. (חשוֹב. בתאוצה יש התנגדות של רכב שלם עם רוכביו - כ1.5 טון. בבלימה יש התנגדות מונוטונית זעירה מהמנוע שאינה יכולה להזיק במעבר ההילוכים)
                                          כך שזה לא הורס כלל את הגיר גם אם תרד ירדות באורך של 4,000,000 ק"מ.

                                          לגבי צריכת הדלק, בודאי שזה לא צורך הרבה דלק! כנראה שאיזה מישהו החליט שאם שומעים חזק את המנוע כנראה שהוא ‘מתאמץ’…

                                          ליצירת קשר לחץ כאן

                                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                                          1

                                          • 1
                                          • 2

                                          5

                                          מחובר

                                          1.4k

                                          משתמשים

                                          4.7k

                                          נושאים

                                          63.8k

                                          פוסטים
                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • דף הבית
                                          • תקנון הפורום
                                          • המדריך המלא למשתמש
                                          • פוסטים אחרונים
                                          • משתמשים
                                          • חיפוש גוגל בפורום