כל מה שרציתם לדעת על הסייברטראק של טסלה
-
הסייברטראק הוא טנדר העבודה ואולי הרכב הכי מוזר שראיתם אי פעם. אתם לא תאמינו אבל הוא מהיר יותר מפורשה 911 ועם מרכב פלדת אל-חלד עמיד לירי, יש לו אופציה למאריך טווח והטכנולוגיה? כמיטב המסורת של טסלה.
ארבע שנים לאחר שהדגם הוצג לראשונה ולאחר מספר עיכובים ואתגרים בייצור הדגם המורכב, שלמעשה טרם הסתיימו. טסלה החלה בשיווק ובמסירות ראשונות של הטנדר החשמלי הראשון שלה - טסלה סייברטראק.
לטסלה סייברטראק אורך של 5.68 מטר, רוחב של 2.2 מטר, גובה של 1.79 מטר ובסיס גלגלים של 3.81 מטר, כך שהדגם די דומה לטנדר בגודל מלא בשוק האמריקאי (כגון דוג’ וכדו’). הוא אמנם דומה בגודלו, אבל בעיצןב הוא לא דומה לאף רכב שראינו עד היום והוא למעשה דומה מאד לדגם הקונספט.
לא רק העיצוב דומה אלא גם אלמנטים רבים שהיו בקונספט, שחלקם גרמו לעיכוב הארוך בהגעת הדגם לייצור. המרכב חיצוני העשוי מפלדת אל-חלד בעובי של 3 מ"מ שלטענת טסלה היא קשיחה במיוחד והיא שומרת על צורתה גם במקרה של פגיעה והתיקון במקרה הצורך פשוט וקל. כמובן שאי אפשר להציג טסלה חדשה בלי גימיקים ואכן במהלך הצגת הדגם מאסק הציג סרטון בו ירו בנשק על הדלתות ואף כדור לא חדר לחלל תא הנוסעים…
לפי טסלה השמשות עמידות במיוחד ומסוגלות לעמוד בפגיעה של כדור בייסבול במהירות של 110 קמ"ש. ולא רק זה טסלה מציינת כי השמשות האלו מאפשרות בידוד רעשים נדיר בדומה לחלל החיצון…
לסייברטארק שלושה דגמים: דגם “הפשוט” הנעה אחורית עם טווח של 402 ק"מ ותאוצת 0-96 קמ"ש ב 6.5 שניות, ומחירו $60,990. המסירות יחלו רק במהלך שנת 2025 אך שאר הדגמים ישווקו ב2024… דגם האמצעי יעלה $79,990 ולו הנעה כפולה עם הספק מרבי של 600 כ"ס, וטווח נסיעה של 547 ק"מ. לתאוצה מתקזזות 2.4 שניות והיא נממדדת על 4.1 שניות ל96 קמש המהירות מרבית היא 180 קמ"ש וכושר הגרירה הוא עד 5 טון.
הגרסה הבכירה של הסייברטראק נקראת סייברביסט והיא כבר עם שלשה מנועים עם הספק כולל של 845 כ"ס, טווח נסיעה של 515 ק"מ, התאוצה ל96 קמ"ש תתבמע תוך 2.6 קמ"ש. נתון מטורף לרכב במשקל של למעלה מ3 טון! המהירות המרבית היא 210 קמ"ש וכושר גרירה של עד 5 טון והמחיר הוא: $99,990 . (יש לציין שמחירים אלו אינם מיועדים לישראל)
לפי טסלה טעינה של 15 דקות מאפשרת תוספת של כ-219 ק"מ לטווח הנסיעה בדגם ההנעה הכפולה, וזה מפתיע בהתאם למשקלו.
טסלה נותנת את האפשרות להוסיף סוללה שתאריך את הטווח אך המיקום של הסוללה הזו הוא בארגז אשר תופסת כשליש מאורכו. האופציה הזו תהיה רק בדגמי ההנעה הכפולה והיא מאפשרת תוספת נכבדה של כ-200 ק"מ לטווח הנסיעה כך שטווח הנסיעה של הסייברביט כולל מאריך הטווח יעמוד על 708 ק"מ.
לסייברטראק יש מתלי אוויר אדפטיביים (מתכווננים) שמאפשרים להגדיל את מרווח הגחון עד לגובה של 43.2 ס"מ (לצורך השוואה בטויוטה לאנד קרוזר מרווח הגחון הוא 21 ס"מ) ומציעים מהלך מתלה של 30 ס"מ. ןזה המון ביחס לרכב נוסעים. ןלקינוח ההגה של הרכב אינו מחובר בשום צורה מכאנית לגלגלים ויש גם היגוי אחורי.
תא הנוסעים של הסייברטראק מיועד לחמישה נוסעים והוא מעוצב באותה הצורה המינימליסטית המאפיינת את שאר דגמי החברה. במרכז הדשבורד תמצאו מסך מולטימדיה "18.5 ענק דרכו שולטים, פחות או יותר, על כל מערכות הרכב השונות, ולטובת הנוסעים מאחור יש גם מסך "9.4 נוסף המשמש כסוג של מערכת מולטימדיה וממשק שליטה על חימום המושבים ועוד. יש לציין כי בשל התכונות הייחודיות של הדגם, לסייברטראק ממשק קצת שונה משאר דגמי טסלה. כמו בשאר דגמי טסלה גם כאן נמצא מערכת שמע עם הרבה רמקולים (15), צמד משטחי טעינה אלחוטיים, שקעי USB לטעינה מהירה של עד 65W. דרך אגב, בצידן החיצוני של של הדלתות לא תמצאו ידיות שכן הפתיחה היא באמצעות כפתורים המותקנים על הקורות.
-
@מאיר - אפילו שזו כתבה תומכת במיוחד לכאורה יש בנו"ט לציין כי התגלו כבר כמה תקלות מביכות ברכב הזה, כמו חוסר עמידות משווע בתנאי שלג ובוץ כבדים… וזה עוד לפני שהרכב נבדק אצל הרוכשים בשלל סיטואציות אחרות שמובטח שהרכב יעמוד בהם.
התפרסם בשבועות האחרונים תיעוד איך הרכב הזה נתקע בשלג או בוץ [לא ראיתי את התיעוד בעצמי] ונאלצו לגרור אותו עם פורד עתיק…
-
@ביתרי כתב בכל מה שרציתם לדעת על הסייברטראק של טסלה:
@מאיר - אפילו שזו כתבה תומכת במיוחד לכאורה יש בנו"ט לציין כי התגלו כבר כמה תקלות מביכות ברכב הזה, כמו חוסר עמידות משווע בתנאי שלג ובוץ כבדים… וזה עוד לפני שהרכב נבדק אצל הרוכשים בשלל סיטואציות אחרות שמובטח שהרכב יעמוד בהם.
התפרסם בשבועות האחרונים תיעוד איך הרכב הזה נתקע בשלג או בוץ [לא ראיתי את התיעוד בעצמי] ונאלצו לגרור אותו עם פורד עתיק…
ראיתי את הסירטון הזה. תמיד החזק מקבל שם רע כי אלה ש"מחפשים" תמיד ימצאו את השלילי.
הסייברטראק נפל לואדי בזוית של כ40 מעלות, שבשלג זה כמו קיר… הגיע טנדר פשוט על השביל וחילץ אותו.
אין לי מניות של טסלה אבל צריך להגיד את האמת.
-
@מרן-הרוששיבע כתב בכל מה שרציתם לדעת על הסייברטראק של טסלה:
@מאיר
לא מבין את הסיפור של מוגן ירי
כשהאוטו נוסע על צמיגים מלאים אויר!מה הבעיה? אם מישהו רוצה להיות בטוח שלא יוכלו לחסל אותו או לפגוע בו בפיגוע כמו שקרה כאן בארץ רח"ל, ברכב מוגן ירי הוא בטוח הרבה יותר, והגלגלים, שיתפוצצו.
-
@מרן-הרוששיבע כתב בכל מה שרציתם לדעת על הסייברטראק של טסלה:
@מאיר
לא מבין את הסיפור של מוגן ירי
כשהאוטו נוסע על צמיגים מלאים אויר!א. כמו שאמר @ביתרי שהרכב לא נתקע בלי צמיגים.
ב. אפשר לשדרג לצמיגי אל תקר (צמיגים עם אויר שהדפנות שלהם חזקות עם יכולת לינסוע ללא אויר…)
@ביתרי כתב בכל מה שרציתם לדעת על הסייברטראק של טסלה:
אם מישהו רוצה להיות בטוח שלא יוכלו לחסל אותו או לפגוע בו בפיגוע כמו שקרה כאן בארץ רח"ל
צר לי לאכזב אבל כנראה שהרכב הזה ישרת עבריינים יותר מאשר חפים מפשע…
-
@מאיר כתב בכל מה שרציתם לדעת על הסייברטראק של טסלה:
צר לי לאכזב אבל כנראה שהרכב הזה ישרת עבריינים יותר מאשר חפים מפשע…
זו בדיוק הסיבה האמיתית שאסור בארץ למגן רכבים…
בחוק נכתבו נימוקים שונים ומשונים על כך שמיגון הרכב מוסיף משקל רב ומסכן את בטיחות הנסיעה וכו’ וכו’, אבל האמת היא שמפחדים שעבריינים יוכלו להשתמש ברכבים ממוגנים.
-
פוסט זה נמחק!
-
@ראובן-שבתי כתב בכל מה שרציתם לדעת על הסייברטראק של טסלה:
@מאיר מה עם קרדיט?
אין קרדיט. זאת כתבה שערכתי בעצמי.
-
פוסט זה נמחק!