בקשת ייעוץ לרכישת רכב חדש
-
@איציק-0
נראה לי שזה הכתבה שאתה צריך לקרא
https://www.auto.co.il/article/roadtest/136138-comparison-tests-kia-ev6
https://www.youtube.com/watch?v=0_QXWRIGXQMשים לב לקטע הזה:שבילים
כך גם בדרכים שמעבר לאספלט, כיאה לרכבי פנאי. בשבילים – EV6 הפגין קופצנות יתר; איוניק 5 היה רך אבל מדי; bZ4X היה הנוח ביותר בשטח; אניאק משהו באמצע. -
@איציק-0 כתב בבקשת ייעוץ לרכישת רכב חדש:
מעוניין בחוו"ד וייעוץ על דגם לקנייה (יד ראשונה) - עם הפרמטרים הכלליים הבאים:
- רכב 5 מקומות
- הנעה על חשמל
- יצרן אמין וותיק, לא BYD ודומיו
- טווח נסיעה מכובד
- מראה מאוזן - לא קטן מדי ולא חסר פרופורציות בגודל
- עדיפות לאופצייה לשילוב למצב שטח
בתודה מראש.
אני הייתי הולך על טסלה מודל y בדגם עם ההנעה הכפולה. המחיר 282,000
למרות ש @תצמנ טוען בשימך שהוא מצועצע, אני אישית לא חושב ככה.
הרכב עונה על ששת הדרישות.
- 5 מקומות
- חשמלי
- יצרן נחשב לאמין לפחות בארץ. אגב לטסלה יש את הניסיון הרב ביותר ביצור רכבים חשמליים.
- טווח נסיעה 533 ק"מ ע"פ wltp.
- מראה זה טעם וריח כך שההחלטה אצלך, ועכ"פ כל רכב מצוי נראה מאוזן בגלל שהעין התרגלה (אני זוכר כשסיטרואן פיקסו 7 מקומות יצא, הוא היה שנוי במחלוקת ולכל הדעות היה מוזר. היום הוא נראה רגיל לחלוטין ואפי’ קצת משעמם…)
- לדגם הספציפי יש הנעה כפולה (לדגם הפשוט יותר אין). אם זה לשבילים קצת יותר קשים או שלג ובוץ אז זה סבבה. אבל אם אדונך מעוניין ברכב שטח עם הצלבות וכו’ - לא נראה לי שיש רכב שכזה בטווח המחיר.
-
הרכב החשמלי המומלץ ביותר ע"פ הקריטריונים שהגדרת ובכלל הוא יונדאי איוניק 5
הוא רכב שניצח בכל מבחן השוואתי שנערך לו בארץ נגד המתחרות מבית טויוטה וסקודה.יש לו יתרונות רבים על שאר הרכבים ואם תרצה אפרט…
יש דגם עם הנעה אחורית שפחות מתאים לשטח ויש דגם יקר משמעותית עם הנעה כפולה וכח מפלצתי, למבינים. -
@ברדלס כתב בבקשת ייעוץ לרכישת רכב חדש:
יש דגם עם הנעה אחורית שפחות מתאים לשטח ויש דגם יקר משמעותית עם הנעה כפולה וכח מפלצתי, למבינים.
IONIQ 5 N?
או אולי - IONIQ 5 NPX1?בכל מקרה הראשון צפוי להיות מיובא לארץ רק בסוף השנה (הלועזית…), ומחירו צפוי להיות כ-430K.
לשם השוואה גרסת ה4*4 בסדרה הרגילה של האיוניק עולה 225K.
בלי קשר, המראה שלו עשוי להרתיע רבים וטובים (גם בגרסת הבסיס, אבל זה כבר עניין של ניואנסים דקים יותר.)
גרסת ה-N
גרסת NPX1
-
@טכנולוג
אכן בגרסה הרגילה יש 160 מ"מ, אין (לי) מידע על גרסת הN, אך אין סיבה שזה יהיה יותר גבוה, אם כבר הפוך.
אגב, יש גרסת XRT שמיועדת לשטח, עם הגבהה של 3.8 ס"מ, אך היא קיימת רק בתמונות ריגול, בינתיים…
(לשאלת אחד החברים: כנראה גם הם מתפדחים מה’עז’ שיצאה להם…)
-
@TESLA כתב בבקשת ייעוץ לרכישת רכב חדש:
@לך-תדע
לא בטוח, כי לא שמענו על טסלה/BYD/MG4 שנגנבים באותה כמות (טוענים שטסלה בכלל לא נגנבת).לגבי הטסלה - זה באמת עניין של אבטחה.
אגב, עדיין (חלק מ)חברות הביטוח דורשות קודנית בטסלה, אך היא מחוברת בד"כ רק למצבר, וד"ל… -
@איציק-0 כתב בבקשת ייעוץ לרכישת רכב חדש:
רכב 5 מקומות
הנעה על חשמל
יצרן אמין וותיק, לא BYD ודומיו
טווח נסיעה מכובד
מראה מאוזן - לא קטן מדי ולא חסר פרופורציות בגודל
עדיפות לאופצייה לשילוב למצב שטחנתחיל מהסוף מצב שטח אמיתי יש כרגע רק לרנגלר החשמלית או להאמר החדשה , כל השאר הם גיפונים חמודים שסך הכללי בנויים [מבחינת סוג השילדה והמתלים וכו] בדיוק כמו כל משפחתית רק עם מעט יותר גובה ומראה גיפוני אז כולם נכנסים תחת ההגדרה של מתאימים לנסיעת שבילים רגועה ולא מעבר ,
לגבי היצרן האמין והוותיק אני חושב שיש כאן משהו שצריך לחדד , בשנים האחרונות העולם משתנה במהירות מטורפת ואחד מהדברים הוא רכבים חשמליים אך זה מתבטא בהמון תחומים וסין היום עומדת בראש המערך הזה מעל כולם , דוגמא לדבר BYD שהזכרת מייצרת את הסוללות עבור “טסלה” האמריקאית עוד דוגמא ג’ילי הסינית היא היום הבעלים של “וולבו” השוודית כמו כן של סמארט לוטוס ועוד , עוד דוגמא לדבר היא שיצרנים מכובדים כמו טויוטה פולקסוואגן ומאזדה פונות ליצרנים סינים לשיתופי פעולה עיין לדוגמא מאזדה ez6 טויוטה BZ3 וכו’ אז נכון שזה לא כזה פשוט ובסין היום פועלות למעלה מ150 יצרני רכב וחלקם בטח לא ישרדו יותר מכמה שנים ספורות , אך עדיין צריך לשים לב שתכלס חלקם מתקדמים היום בתחום החשמלי יותר מיצרנים וותיקים , ולמשל רכבים כמו זיקר x לא נופלים מרכבים דומים של יצרן מוכר [ byd אטו 3 ספציפית באמת בנוי ברמה מאד נמוכה לדעתי]
בקיצור רק הזמן יגיד איזה רכב חשמלי באמת יהיה אמין לאורך זמן וכמה תהייה האורך חיים של הסוללות וכדו’בכל אופן הרכב שלעניות דעתי יענה על כל הדרישות שלך בצורה הכי טובה וגם באמת בנוי ברמה מאד גבוהה ועם טווח מכובד זה איוניק 5 , טויוטה bz4x גם רעיון טוב וסביר להניח שישמור קצת יותר על הערך אך הסוללה שלו קטנה יותר , את הצמד מבין פולקסוואגן וסקודה אני לא כל כך מכיר אישית אבל הייתי נזהר מאירופאיות בדבר חדש
-
מה עדיף זה https://www.yad2.co.il/vehicles/item/lzy0rwba?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=10&pagination=1
או זה https://www.yad2.co.il/vehicles/item/lzy0rwba?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=10&pagination=1
או זה https://www.yad2.co.il/vehicles/item/n11v79m7?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=3&pagination=1
מדובר בשבילי אני נוסע המון בתוך העיר בתור משלוחן -
@זיידה כתב בבקשת ייעוץ לרכישת רכב חדש:
מדובר בשבילי אני נוסע המון בתוך העיר בתור משלוחן
לא עברתי על הקישורים…
עברת על זה?
עריכה: זה יתן לך אולי עוד אפיקי שיקולים כלכליים.
ואגב, הרכבים המוצעים שם, גם נמכרים כחדשים יותר בתקציב של 70k וכדו’, שם הציעו לו פשוט שנתונים וק’'מ לתקציב שלו. -
@זיידה כתב בבקשת ייעוץ לרכישת רכב חדש:
מה עדיף זה https://www.yad2.co.il/vehicles/item/lzy0rwba?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=10&pagination=1
או זה https://www.yad2.co.il/vehicles/item/lzy0rwba?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=10&pagination=1
או זה https://www.yad2.co.il/vehicles/item/n11v79m7?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=3&pagination=1
מדובר בשבילי אני נוסע המון בתוך העיר בתור משלוחןהמודעה הראשונה והשניה זה אותה מודעה.
לגוש"ע. אם אתה עושה משלוחים של דברים גדולים ואתה צריך תא מטען ענק, בודאי שכדאי ללכת על הסטיישן. במידה והמשלוחים הם סבירים בגודלם לדעתי לך על המודעה השלישית משום שהוא בתצורת סדאן ששומרת על ערכה יותר מהסטיישן. כ’'כ הוא מאובזר יותר.
כל האמור כאן זה ללא התייחסות למצב הרכב או אמינות המוכר וכו’ אלא טכנית על סוג הרכב. בסכומים האלו מומלץ לעשות בדיקת מכון (כדאי לעבור עם העין כמה שניתן כדי לנסות לחסוך את הבדיקה).