@mik6868 התכוונתי ביחס לBYD, תכלס’ בעל הג’ילי שלקח אותי מאוד מרוצה מהרכב (לפני זה היה לו דאצ’יה סנדרו ידני…)
כנראה זה עניין של הרגל, וגם חן מקח על מקחו (סוטה מז.)
עבד נאמן
-
חוות דעת BYD אטו 3 שנת 2022 -
ייעוץ בקניית רכב@יעקב לא מבין כ"כ את השיח בשרשור
נשמע מדבריך שיש ספר טיפולים. ישנם בעיות שחייבות להבדק על ידי מוסכניק שמתמחה בדאצ’יה ושאפשר לסמוך עליו. העניין עם רכב חברה ברור לכולם, זה רכב פחות שמור, אבל לא מכריח שאין כאן הזדמנות. תבדוק בצורה יסודית, תבין את הבעיות והמחיר שלהם, ותחליט אם שווה לך ובאיזה מחיר.
דווקא החברה האלו בדרך כלל גמישים, לא חשוב להם כל שקל. בפרט עם תגיד לו שצריך טיפולים ותיקונים בעלות של X שקל, ותקזז לו את זה מהמחיר כמובן. -
מה המחיר שמתווך רכב לוקח על עסקה@נ.ר. ברוב ככל המקרים הסוכנים לא מחלקים לך את התשלום, אלא מוכרים לך רכב במחיר מסויים, ואין לך מושג כמה הוא עלה להם. הם גם לא יתנו לך את המידע הזה. מידיעה ברורה בהרבה מקרים הם גורפים 10 אלף ומעלה על עיסקה.
אכן, ישנם מתווכים, בעיקר קטנים יותר, שעוסקים בלמצוא רכב ספציפי ביד 2 וגובים עליו עמלה מוסכמת באזור 2000 שקל, תלוי בעבודה הנדרשת מצידו.
לעניינך, אין לך נפק"מ כמה הסוכן / המתווך מקבל, אלא האם בלעדיו תשלם יותר או פחות. והתשובה על זה היא, אם אתה טיפוס שמבין ברכבים, ויש לך סבלנות ואנרגיה לחפש לבד, לעקוב כמה פעמים ביום ביד2 ולנסוע במיידית למקום ה"מציאה" החדשה שפורסמה - אתה יכול להשיג רכב יותר טוב ביותר זול.
אם לא - בדרך כלל לא תפסיד אצל סוכן, בהרבה מאוד מקרים דווקא תרוויח, ולכל הפחות לא תיפול בפח. מה שכן - אצל סוכנים באופן כללי אין “מציאות”, כי הם מתמחרים הכל, לפעמים תוכל למצוא “במחיר טוב”.
