@ראשון-בפקק להבנתי התשובה היא לא. בכל מקרה אם האופציה השניה היא וורסו ידנית 2017 היא בהחלט עדיפה מבחינת בטיחות.
אני יודע שבציבור שלנו לצערי הבטיחות היא לא בראש סדר העדיפויות, אני גם חשבתי כך לפני שעברתי תאונה עם כל המשפחה ברכב (ב"ה לא קרה נזק, אבל החשש נשאר, וגדל כשהמשפחה ב"ה גדלה ואיתה תחושת האחריות עליהם…)
עבד נאמן
-
מתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות -
מתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
ציטוט מהקישור שהבאת:
להבנתי הדאצ’יה נענשת משמעותית בציון וכו’…הציטוט שהבאת הוא ציטוט של השואל בפורום שם, שהוא פות"ש שם, תראה את התגובות שהגיבו לו שם.
-
מתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
עם אטראז’, שהוא הרכב שניצח את מבחן כמות ההרוגים למיליון רכבים
מאיפה הנתון הזה?
מכאן
הלודג’י לא ברשימה ההיא כיון שאינו משווק בארצות הברית, אבל רמת הבטיחות שלו מהנמוכות ביותר כמבואר כאן וכאן
בדקתי את זה בזמנו לעומק ואין בידי כעת את כל המראי מקומות -
מתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות@ראשון-בפקק
חלום ישן שלי לעשות את זה, כדי לעבור לוורסו ידנית. אישית עברתי פעם תאונה (עם אטראז’, שהוא הרכב שניצח את מבחן כמות ההרוגים למיליון רכבים ל"ע. ב"ה יצאנו כולנו בשלום), ולכן אני חושש לאסוף את כל משפחתי על לודג’י שרמת הבטיחות שלו מהנמוכות ביותר.
דא עקא, שרוב הנסיעות שלי עירוניות, וכל מי ששאלתי אמר לי שהנהיגה בידני בעיר לא מאוד נחמדה, אלא אם כן אתה “משוגע לדבר”. כנראה שאין לנקודה הזו הכרעה ברורה, כי יש הרבה שמהללים את הנהיגה הידנית, אבל תדע שלא כולם מתחברים לארוע…
בכל מקרה ההמרה לידני לא פותחת לך מידי הרבה דלתות, אלא רק את הוורסו והלודג’י, אבל הם רכבים ממש טובים ובידני הם נמכרים במחירי רצפה.
הוורסו הידני הוא רכב מושלם מכל בחינה, זה הקורולה האמיתית ב7 מקומות. הוא גם חסכוני יותר מהוורסו האוטומטית, אם כי זה לא הנקודה המשמעותית במעבר (החסכון לא מספיק גדול), אלא האמינות של הוורסו הידנית, שהיא עם מנוע 1.6 של קורולה ולא 1.8 כוורסו האוטומט, ועם גיר ידני ולא הגיר הבעייתי של הוורסו האוטומט. -
יש פה הזדמנות שווה? המודעה הזו היא מציאה? השרשור המרכזי | כנסו לשאול ולענות! (בלי דיונים ארוכים)@נ.ר. אם השאלה היא על התמחור, אז התמחור של הקורולה יקר מהשוק, והתמחור של הפריוס סביר
אם השאלה היא איזה רכב מביניהם עדיף - אני לא חושב שיש לי מה לחדש… שניהם הרכבים הכי מוכרים אצל הציבור שלנו וההבדלים ביניהם ידועים לכולם, הבחירה ביניהם תלויה בצרכים כמובן -
עלות קניית רכב והחזקתו@איש-ירושלים
רכב זה לא אופניים, אין מחיר קבוע, כל אחד משלם אחרת זה תלוי בהמון משתנים
באופן כללי המינימום הוא
כ350 שקל ביטוח לנהג חדש, לא כולל מקיף
כ100 שקל אגרת טסט
פעם בכמה חודשים הוצאה של 500-1000 שקל על טיפולים, צמיגים, ברקסים ועוד, כל הבלאי הטבעי שיש בכל רכב
דלק תלוי בנסועה ובצריכה של כל רכב, בדר"כ המינימום הוא כ-400 שקל למי שנוסע קצת (כשיש רכב נוסעים יותר ממה שחושבים קודם לכן)
כמו"כ יש הוצאות לא צפויות שתמיד ישנם כמו תקלות ודוחות, וא"א לצפות אותם
ויש עלות נסתרת של ירידת ערך של הרכב, ובמקביל יש את עלות רכישת הרכב עצמו כמובן (ואם הוא בהלוואה ישנם גם ריביות)
מחשבים את הכל שנתי - לא חודשי - יש חודשים שיוצא יותר ויש חודשים שיוצא פחות -
יש פה הזדמנות שווה? המודעה הזו היא מציאה? השרשור המרכזי | כנסו לשאול ולענות! (בלי דיונים ארוכים)@נ.ר. הקורולה הזו קצת יקרה, נתונים כמובן מעולים,
רק אישית אני לא מאמין בק"מ כ"כ נמוך בקורולה בת 15, בפרט שכאן היא עשתה 7,500 ק"מ לשנה שזה אומר כנראה רק נסיעות עירוניות שממהרות בלאי
סך הכל זה רכב אמין גם ב250 ק"מ, לדעתי לא באמת שווה את המחיר
תוכל למצוא כזה שמור בקצת יותר מ20, השמירת ערך שלו תהיה יותר טובה מזו שתקנה ב28, כי בסופו של יום הרכב מזדקן, ואחרי 18 שנה (לרכב, כשתמכור) אין משמעות כ"כ לק"מ כל עוד הוא לא בשמים, והמחירון יורד
מבחינת תקלות ובעיות היא מאוד אמינה ולא יהיו לך יותר הוצאות לכאו’ ברכב עם 230 ק"מ מאשר ברכב המדובר, ודאי לא משמעותי, קורולה זה בעיקר בלאי טבעי
כמובן לחפש משהו שמור שלא הוזנח -
מה המחיר שמתווך רכב לוקח על עסקה@נ.ר. ברוב ככל המקרים הסוכנים לא מחלקים לך את התשלום, אלא מוכרים לך רכב במחיר מסויים, ואין לך מושג כמה הוא עלה להם. הם גם לא יתנו לך את המידע הזה. מידיעה ברורה בהרבה מקרים הם גורפים 10 אלף ומעלה על עיסקה.
אכן, ישנם מתווכים, בעיקר קטנים יותר, שעוסקים בלמצוא רכב ספציפי ביד 2 וגובים עליו עמלה מוסכמת באזור 2000 שקל, תלוי בעבודה הנדרשת מצידו.
לעניינך, אין לך נפק"מ כמה הסוכן / המתווך מקבל, אלא האם בלעדיו תשלם יותר או פחות. והתשובה על זה היא, אם אתה טיפוס שמבין ברכבים, ויש לך סבלנות ואנרגיה לחפש לבד, לעקוב כמה פעמים ביום ביד2 ולנסוע במיידית למקום ה"מציאה" החדשה שפורסמה - אתה יכול להשיג רכב יותר טוב ביותר זול.
אם לא - בדרך כלל לא תפסיד אצל סוכן, בהרבה מאוד מקרים דווקא תרוויח, ולכל הפחות לא תיפול בפח. מה שכן - אצל סוכנים באופן כללי אין “מציאות”, כי הם מתמחרים הכל, לפעמים תוכל למצוא “במחיר טוב”. -
רכב 5 מק / 7 מק@Lexus יש בזה משהו
אבל הוא נקנה במחיר יותר יקר אז גם אם הוא מוריד באחוזים פחות, בסוף זה יוצא יותר כסף בתכלס’
כמובן שהכל לפי העניין -
רכב 5 מק / 7 מק@מאיר
אני לא רואה כאן ויכוח. העניין הוא שבאופן עקרוני רכב 7 מקומות יוצא פחות כלכלי מרכב 5 מקומות (כמובן בהשוואת תפוחים לתפוחים, למשל פריוס ופריוס פלוס, או קורולה ואאוטלנדר וכדומה, באותם נתונים) – מחיר רכישה יותר יקר עלויות דלק ועוד.
השאלה אם התוספת הזו שווה את הכסף או לא - את זה כל אחד יחליט בעצמו, אישית האנשים שאני מתעסק איתם בדרך כלל, מעדיפים לחסוך יותר…
אכן במקרה ששני האופציות עולות אותו אזור מחיר, עם צריכת דלק דומה, וצפי דומה לעלויות אחזקה, עניין המחיר מתקזז, ואם כן בהחלט למה לא לקנות 7 מקומות שיהיה -
למכירה יונדאי i30 עם ספסל אחורי 7000 ש"ח@ישראל-מאיר-1 שנה? ק"מ? ידיים?
-
האמינות של טויוטה, בכל הרכבים שלהם?
אני ממליץ רק על דברים, א’ פשוטים וברורים, ב’ שיובנו אצל הקורא ב100%, ג’ שלא יכעסו עלי אחר כך בצורה מוגזמת.
לכן כיף לי להמליץ על יפניות – מה שאתה רואה זה מה יש, הכל ברור ואין תלונות.
פחות נח לי להמליץ על צרפתיות, “רק 2014, בלי טורבו, עם הפנסים המחודדים, ותבדוק שהוחלף טיימינג ושמן גיר בזמן, וכשאתה משלב רוורס תחכה כמה שניות לשמור על הגיר”, כי המסר לא עובר ב100%, ואני לא מחפש שיכעסו עליו, ודאי כשאני לא מרוויח מזה כלום…
-
האמינות של טויוטה, בכל הרכבים שלהם?@יצחק-רשטונ סיכום מושלם. כיהודה ועוד לקרא,
טויוטה ניצחו את מבחן האמינות בכל הסגמנטים.
מתחיל מהאייגו הקטנה, ממשיך ביאריס, עולה לCHR, קורולה, פריוס ואוריס, גובה ביאריס קרוס ובקורולה קרוס, מתרחב בקאמרי וברהב 4, גדל בפריוס פלוס, משמין בהיילנדר וסיינה, ומתפרע בלנדר קרוזר.
בכל קטגוריה יש להם את הטוב ביותר, מידי פעם יש פשלות קטנות כמו הדגמים שהוזכרו כאן
הבעיה היא רק המחירים… -
רכב גבוה אמין וחסכוני@אני-0 אולי סוזוקי קראוסובר, תבדוק את עניין הגיר שלו היו על זה דיבורים בעבר
או קשקאי עד 2013
בכל מקרה חסכון בדלק בג’יפון אין במחירים האלו כ"כ -
רכב 5 מק / 7 מק@עדינה-ש מה התקציב ומה הצרכים
-
האמינות של טויוטה, בכל הרכבים שלהם?@א.ד.מ.
הצד השני של המטבע, כשקונים טויוטה בטוחים שזה אמינות מוחלטת, ולכן כשמקבלים ורסו והולך הגיר אחרי 200 אלף ק"מ משמיצים את הדגם, אף על פי שלהרבה לא הולך הגיר, הצריכת דלק שלו יותר טובה מרוב רכבי ה7 מקומות, ושאר המכלולים מאוד אמינים. בצרפתיים אם הרכב מגיע בכלל ל200 אלף, כמות החלקים שמוחלפים שם היא פי כמה -
רכב 5 מק / 7 מק@עדינה-ש כתב ברכב 5 מק / 7 מק:
אני מתלבטת מאד האם לקנות רכב של 5 מק ולמכור אותו עם הרחבת המשפחה, יתכן גם זמן קצר יחסית - באיזור השנתיים.
שנתיים לפחות, זה לא זמן קצר בהחזקת רכב יד שניה.
אם ההתלבטות היא כללית על 5 מקומות או 7 התשובה שלי היא, אם אין צורך בזמן הקרוב אין עניין לקנות 7 מקומות. משלמים על זה יותר בלי צורך, גם בקניה וגם באחזקה
בגזרת ה5 מקומות יש המון רכבים גבוהים שמקבלים תמורה טובה יותר לרכב, במחיר יותר נמוך, עם צריכת דלק יותר טובה. ספציפית הספוטאז’ הוא רכב מבוקש ויחסית שומר על ערכו, יש דגמים יפניים ששומרים על הערך יותר טוב ונחשבים יותר אמינים, אבל גם הספורטאז’ אמין וטוב בהחלט -
האמינות של טויוטה, בכל הרכבים שלהם?@חובק-עולם כתב בהאמינות של טויוטה, בכל הרכבים שלהם?:
@איש-1 יאריס אמין גם אמין. יש דגם אחר בשם יאריס-ורסו שהוא ידוע כאוכל שמן.
כנראה כוונתך לספייס-ורסו
-
מיצובישי אאוטלנדר - צריכת דלק -
מיצובישי אאוטלנדר - צריכת דלק@עדינה-ש
אין לו הרבה מתחרים
שותה בעיר אזור 1/9 חוץ לעיר קצת פחות
מקומות אחוריים לילדים, תא מטען קטן
עלות חלפים יחסית זולה, רכב מאוד אמין
זה סוף הדור הזה שנחשב יותר אמין מהדור החדש, אם כי הירידת ערך שלו תהיה יותר גבוהה כנהוג במחירון של סוף דור
