דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      ל

      לוחצגז

      @לוחצגז
      אודות
      פוסטים
      145
      נושאים
      24
      שיתופים
      0
      קבוצות
      0
      עוקבים
      1
      עוקב אחרי
      0

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • מגבים לרכב מתנה למצטרפים לאפליקציית סונול
        ל לוחצגז

        סט מגבים בקיץ.

        ממש מגניב, מעניין איך לא חשבו על זה קודם…

        טיפים והדרכות כללי

      • סקר רכב אדום
        ל לוחצגז

        @מיישה כתב בסקר רכב אדום:

        יש מצב,שמעתי את הסיפור לפני כמה שנים, וסיפרו שזה היה אברך מביתר, נשמע מבוסס, אבל תכל’ס יש מסר חזק, אז מה זה משנה?

        זה מאוד משנה.
        אם זה סיפור אמיתי אז זה עם מסר, ואם זה סתם צ’יזבאט אז אין פה שום מוסר השכל.
        אין עוררין על זה שזה סיפור נחמד, אבל יש הבדל אם זה קרה במציאות או לא.

        מדברים רכב

      • פריוס 2013 רעשים מוזרים בבלימה
        ל לוחצגז

        שלום לכולם!
        ברשותי טויוטה פריוס 2013 מטופלת ושמורה אך ורק בחברה, אך דא עקא יש לי בעיה מוזרה ברכב. כשאני לוחץ על דוושת הבלם (בד"כ אני לוחץ בירידות במהירויות גבוהות כמעט עד חצי הדוושה) ואני משחרר את הדוושה (נניח ברמזור או תאוצה מחדש) יש קול מוזר מכיוון דוושת הבלם, משהו כמו ‘ממממממממ’ כזה ארוך שמשתנה לפי עוצמת הלחיצה על הדוושה.
        שומעים את הרעש הזה גם מחוץ לרכב בצד שמאל מקדימה.
        חוץ מזה הרכב בולם כמו שצריך ובלי תקלות מיוחדות ב"ה.
        וכעת אשמח לעזרתכם, חברי הפורום, מישהו יודע לומר לי ממה הרעש הזה נובע? מה זה אומר? האם מישהו נתקל פעם ברעש דומה?
        אני אישית כבר התרגלתי לרעש, אבל כשאני עוצר במעברי חצייה וכדומה אנשים פתאום מסתכלים עלי מה זה הרעש הזה… בקיצור, לא נעים ולא אסתטי.
        אשמח לכל פיסת או בדל מידע.
        בתודה!

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • חניות בירושלים ובבני ברק
        ל לוחצגז

        @מאיר
        לטובת הכלל, אולי כדאי ששרשור זה יהפוך לנעוץ?

        שאר נושאים

      • מה אומרים על זה?
        ל לוחצגז

        @מוטי-56
        אני לא מכיר אישית את נהוראי.
        וזו אפילו פעם ראשונה שאני רואה כאן את השם הזה.
        אבל אם זה נהוראי שמתעסק בתיווך מכוניות - שווה לך מאוד לשמוע לו, הוא בן אדם ומקצוען ברמות על!
        שוחחתי עימו לא פעם ולא פעמיים ומדובר בבן אדם עם לב זהב וידע מטורף.

        עסקאות רכב

      • כביש מעניין וחריג בדרך לירושלים
        ל לוחצגז

        גם בסרטוני השיווק של ‘אוטו’ מסריטים את ‘מבחן הנסיעה’ בכביש הזה כמדומני
        https://www.youtube.com/watch?v=NHAck-PvSKo
        https://www.youtube.com/watch?v=BWRESoAVR3Y

        מדברים רכב

      • פריוס 2013 רעשים מוזרים בבלימה
        ל לוחצגז

        @משהקפלן
        החלפתי רפידות בלם קדמיות

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • כיצד אתם נוהגים כשהנכם מבחינים ברכב עם תא מטען או דלת פתוחים? (סקר)
        ל לוחצגז
        שאר נושאים

      • ראיתי מציאה ביד 2 אני מניח אותה כאן לטובת הציבור
        ל לוחצגז

        @EBA כתב בראיתי מציאה ביד 2 אני מניח אותה כאן לטובת הציבור:

        מבטיח לך שגם אם לא הייתי קונה שבוע שעבר קורולה 2019 הייתי מגחך, או כועס.

        ידוע שאם תתקין מברשות על תחתית הקורולה הרכב יהפוך לאוטו מטאטא מרוב שהוא מגרד את האספלט כל היום…

        עסקאות רכב

      • האם קיבלתי דו"ח?
        ל לוחצגז

        אתמול נסעתי בכביש 1 מבית שמש לכיוון ירושלים, בקטע של העלייה לפני המנהרה נסעתי במהירות של 114 קמ"ש ומאחורי היה רכב שנסע, לא יחסתי לכך חשיבות, אך לאחר דקה הרכב שנסע מאחורי עקף אותי ונוכחתי לראות שמדובר במשטרת תנועה - הצ’קלקות לא היו פעילות.

        המשטרה המשיכה בנסיעה ולאחר כמה מטרים הדליקה את הצ’קלקות ועצרה רכב אחר.

        השאלה הנשאלת היא; בכביש 1 המהירות המותרת היא 90 קמ"ש, וכאן חרגתי ב 24 קמ"ש, האם יתכן שהניידת שנסעה מאחורי תיעדה את המהירות שלי ואקבל את הדו"ח בדואר? או שאם לא עצרו אותי כנראה שהם דילגו ממני לקרבן הבא? ואם לא קיבלתי דו"ח, מדוע המשטרה לא עצרה אותי כשהייתי בחריגה של 24 קמ"ש מעל המותר?

        אודה לעונים

        מדברים רכב

      • פריוס 2013 רעשים מוזרים בבלימה
        ל לוחצגז

        @משהקפלן
        שמן ברקס (נוזל בלמים אולי)? וואלה לא יודע.
        אני בימים הקרובים יעשה טיפול 10000 ואני יבקש מהמוסכניק להוסיף את זה.
        עוד רעיונות? מאסטרים נוספים? איפה הם כשצריך אותם 😉 ?

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • סקודה וטויוטה עובדים עם אותו המעצב?
        ל לוחצגז

        רציני?

        אין גאונות מיוחדת בלעצב פנסים שמתקפלים כלפי מעלה, זה לא פרארי או מזראטי שהעיצובים שלהם מיוחדים ול’מייבינים’ בלבד. זה כנראה טלפתיה בין מעצבי המכוניות האלה.

        ואגב הראב 4 החדשה, זלזול מופגן בלקוחות. כל סינית שנייה כבר נראית יותר בוגרת.

        שאר נושאים

      • ראיתי מציאה ביד 2 אני מניח אותה כאן לטובת הציבור
        ל לוחצגז

        @אברך-מתמיד כתב בראיתי מציאה ביד 2 אני מניח אותה כאן לטובת הציבור:

        https://www.yad2.co.il/vehicles/item/f8bwmwe2?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=9&pagination=1

        לכאורה זה לא מציאה. זה מנתניה.

        עסקאות רכב

      • על מחיר הדלק לחודש הבא...
        ל לוחצגז

        תכלס חודש הבא המחיר עולה או יורד?

        מדברים רכב דלק מחיר הדלק בנזין הנספח הכלכלי חור בכיס

      • דחוף! תקלה פריוס 2010 p0400 p0103
        ל לוחצגז

        מתוך ג’ימני

        תקלות P0400 ו-P0103 בטויוטה פריוס 2010
        אוקיי, קיבלת שני קודי תקלות שונים בפריוס 2010 שלך: P0400 ו-P0103. בוא נפרט מה כל אחד מהם אומר ומה הסבירות לתקלה.

        1. קוד תקלה P0400: בעיה במערכת EGR
          P0400 מציין: “Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction” – כלומר, תקלה בזרימת הגזים במערכת מיחזור גזי הפליטה (EGR).
          מהי מערכת EGR? זוהי מערכת שנועדה להפחית את פליטת המזהמים (בעיקר תחמוצות חנקן, NOx). היא עושה זאת על ידי החזרת כמות קטנה של גזי פליטה מהאגזוז בחזרה אל סעפת היניקה של המנוע. גזים אלו, שהם אינרטיים (לא בוערים), מורידים את טמפרטורת הבעירה בצילינדרים וכך מפחיתים את ייצור המזהמים.
          מה התקלה אומרת? שהמחשב (ECU) מזהה זרימה לא תקינה של גזים במערכת ה-EGR. ייתכן שיש זרימה חסומה, זרימה חלשה מדי, או שהזרימה כלל לא מתרחשת.
          תסמינים אפשריים:
          נורית “בדוק מנוע” (Check Engine) דולקת.
          עלייה בצריכת דלק.
          ביצועי מנוע ירודים, גמגום או חוסר סחיבה, במיוחד תחת עומס.
          במקרים חמורים: רעידות בסרק, ואף כיבוי מנוע.
          גורמים נפוצים לתקלה P0400 בפריוס:
          סתימה במקרר ה-EGR או בצינורות ה-EGR: זוהי הסיבה הנפוצה ביותר בפריוס מדור 3 (שנתונים 2010-2015). פיח ומשקעים מצטברים במקרר ה-EGR ובצינורות שלו, חוסמים את מעבר הגזים.
          תקלה בשסתום ה-EGR (EGR Valve): השסתום עצמו יכול להיתקע פתוח או סגור, או שהוא לא נפתח/נסגר כראוי.
          תקלה בחיישן מיקום שסתום ה-EGR: חיישן זה מודד את פתח השסתום ושולח מידע למחשב.
          בעיות חיווט או מחבר במערכת ה-EGR.
        2. קוד תקלה P0103: בעיה בחיישן MAF (זרימת אוויר המונית)
          P0103 מציין: “Mass Air Flow (MAF) Circuit High Input” – כלומר, קלט מתח גבוה מהצפוי מהמעגל של חיישן זרימת האוויר המונית.
          מהו חיישן MAF? חיישן זה מודד את כמות האוויר הנכנסת למנוע בזמן אמת. המידע הזה חיוני למחשב הרכב כדי לקבוע כמה דלק להזריק למנוע עבור תערובת אוויר/דלק אופטימלית, וכן כדי לשלוט על מערכות אחרות כמו ה-EGR.
          מה התקלה אומרת? שהחיישן שולח אות מתח גבוה מדי למחשב, מה שמעיד על בעיה במדידה או בתקשורת.
          תסמינים אפשריים:
          נורית “בדוק מנוע” (Check Engine) דולקת.
          צריכת דלק גבוהה במיוחד (המנוע עלול להזריק יותר מדי דלק).
          ביצועי מנוע ירודים, חוסר כוח, גמגום, או קושי בהאצה.
          קשיי התנעה או כיבוי מנוע.
          עשן שחור מהאגזוז (בגלל תערובת עשירה מדי).
          גורמים נפוצים לתקלה P0103:
          חיישן MAF מלוכלך או תקול: זו הסיבה הנפוצה ביותר. לכלוך, שומן או אבק מצטברים על החיישן ופוגעים ביכולת המדידה שלו. החיישן גם יכול פשוט להתקלקל.
          קצר חשמלי במעגל החיישן: חיווט פגום, מחבר רופף או קורוזיה.
          סתימה או דליפת אוויר משמעותית במערכת היניקה (לא סביר כמו לכלוך חיישן).
          בעיה ביחידת בקרת המנוע (ECM/ECU): נדיר, אך אפשרי.
          הקשר בין התקלות (P0400 ו-P0103):
          ייתכן שיש קשר בין שתי התקלות:

        אם חיישן ה-MAF (P0103) מדווח על קריאות שגויות (למשל, מודד יותר אוויר ממה שנכנס בפועל), המחשב עלול לשלוט בצורה לא נכונה במערכת ה-EGR, מה שעלול לגרום לקוד P0400.
        מצד שני, בעיות במערכת ה-EGR (P0400) יכולות להשפיע על זרימת האוויר הנכנסת למנוע, מה שעלול לגרום לחיישן ה-MAF לדווח על קריאות לא תקינות, ואף להוביל ללכלוך מוגבר שלו.
        בפריוס 2010, סתימת מקרר ה-EGR (P0400) היא תקלה נפוצה מאוד וידועה. לעיתים קרובות, הפיח שגורם לסתימה זו יכול גם להשפיע על חיישנים אחרים במערכת, כמו חיישן ה-MAF.

        מה לעשות?
        גש למוסך המתמחה בטויוטה/היברידיות: יש חשיבות גדולה לאבחון נכון. מוסך שיודע לטפל בפריוס ידע בדיוק היכן לחפש.
        דיאגנוסטיקה מקצועית: טכנאי יצטרך לבדוק את שני הקודים ולראות אילו מהם “פעילים” (Active) ואילו “שמורים” (Stored). הוא יבחן את קריאות החיישנים השונים (MAF, EGR) בזמן אמת.
        התחלה מטיפול קל יותר:
        ניקוי חיישן MAF: זהו תיקון זול וקל יחסית שיכול לפתור את קוד P0103. משתמשים בתרסיס מיוחד לניקוי חיישני MAF.
        בדיקת מערכת EGR: אם קוד P0103 לא נפתר בניקוי חיישן MAF, יש להתמקד במערכת ה-EGR. בפריוס 2010, ככל הנראה יהיה צורך לפרק ולנקות את מקרר ה-EGR ואת צינורות ה-EGR. זו עבודה הדורשת פירוק לא מעט חלקים ועלולה להיות מורכבת יותר.
        בדיקת שסתום ה-EGR: וודא ששסתום ה-EGR עצמו תקין (נפתח ונסגר כראוי).
        בדיקת חיווט ומחברים: תמיד יש לוודא שאין בעיות חשמל או חיבורים רופפים/קורוזיה.
        אל תזניח את התקלות האלו. הן משפיעות ישירות על ביצועי המנוע, צריכת הדלק, ואף על אורך חיי המנוע בטווח הארוך אם הבעיות במערכות האלו לא נפתרות.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • ראיתי מציאה ביד 2 אני מניח אותה כאן לטובת הציבור
        ל לוחצגז

        @תלת-גוונא כתב בראיתי מציאה ביד 2 אני מניח אותה כאן לטובת הציבור:

        @לוחצגז לא נראה לי ככה לשלול. זה לכאורה פרטי
        סוחר היה מעלה תמונות אחרי שטיפה

        בדיוק בגלל שהוא לא רוצה שיחשבו שזה מסוחר הוא מצלם את זה ככה…

        עסקאות רכב

      • רכב ניסיוני
        ל לוחצגז

        @אוטופון זה יענה לך על כל השאלות

        https://www.youtube.com/watch?v=hCWL0XF_f8Y

        |=ואגב, אני לא בטוח שמערכת כמו שמותקנת במונדאו תהיה ידידותית לכל נהג ישראלי ממוצע, ולו רק בגלל מה שרואים בסרטון מדקה 6:05 ואילך…=|

        מדברים רכב

      • פריוס תקלה מעניינת
        ל לוחצגז

        אפשר את מספר הטלפון של יחיא?
        והאם האזור שם לא מסוכן? צריך להיכנס לתוך הכפר?
        אשמח ליותר פרטים, כי כנראה גם אני אצטרךלהחליף בקרוב.
        בברכה

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שרשור המשך: רכבים מענייינים שראיתם בכביש
        ל לוחצגז

        @שלמה כתב בשרשור המשך: רכבים מענייינים שראיתם בכביש:

        שני הרכבים מדהימים ביופים,

        לא הגזמת? זה בכל זאת טויוטה אוריס…

        מדברים רכב
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 3 / 4
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום