דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      יצחק רשטוני

      יצחק רשטונ

      @יצחק רשטונ
      מאסטר
      אודות
      פוסטים
      2.0k
      נושאים
      37
      שיתופים
      0
      קבוצות
      2
      עוקבים
      7
      עוקב אחרי
      0

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • רכבים מענייינים שראיתם בכביש
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @יוסיס כתב ברכבים מענייינים שראיתם בכביש:

        אפרופו מספרי רכבים, אני נסעתי ברכב טויוטה קורולה 2007 שעשה תאונה (לא אני נהגתי), עם רכב טויוטה קורולה 2007, שהמספר שלהם היה זהה לגמרי חוץ ממספר אחד…

        בחיהם ובמותם לא נפרדו

        מדברים רכב

      • אאוטלנדר מומלץ?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @גלגלי-רוח כתב באאוטלנדר מומלץ?:

        איך צריכת הדלק שלה?
        (הבנתי שהיא קרובה בצריכה לגרנדיס, זה נכון?)

        לגרנדיס מנוע 2.4 עם 170 כ"ס וגיר אוטו’ 4 הילוכים ומרכב כבד
        לאוטלנדר מנוע 2.0 עם 150 כ"ס וגיר רציף ומרכב מעט קל יותר
        ככה שבגדול האוטלנדר חסכוני יותר ובחדשות אף אופציה למצב אקו [חסכון] שמעדן את תגובות המצערת לחסכון נוסף , מה שכן לא מדובר על פערים ענקיים כמו הבדל בין היברידי או טורבו לרגיל אבל בהחלט יש פערים

        גם לאאוטלנדר הישנות יותר יש גירסאות בעלות מנוע 2.4 של הגרנדיס ושילוב ומצב שטח שכבר יהיה די קרוב לגרניס בצריכה

        ושוב ראוי וחשוב להדגיש- הצריכת דלק משתנה מאד בהתאם לסגנון הנהיגה עד כדי פערים של 30-40 % באותה רכב ובאותה דרך

        עסקאות רכב

      • למה יש חימום לבית מצערת?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        כתבתי על זה בעבר באיזה פוסט, מדוע עוברים נוזלי קירור בבית מצערת .
        יש אומרים שזה נועד לקרר את המצערת שנפתחת ונסגרת כל הזמן
        ויש אומרים שזה בשביל לקרר את האוויר מכיוון שכמו כל חומר [חוץ ממים] גם אוויר נדחס יותר כשהוא קר וממילא יש בו תכולת חמצן גבוהה יותר [וזה הסיבה שברכבי טורבו יש אינטרקולר]
        ויש אומרים ולדעתי זה האמת כמו שכתב @מיוחד בריש דבריו שזה נועד דווקא לחמם את בית המצערת כדי למנוע תופעה שנקראת “הקרחה” שברגע שאוויר קר עובר במהירות דרך המצערת הנוזלים שבו עלולים לקפוא על המצערת ולתקוע את המצערת.

        [לגבי השאלה אם בלנסר המצערת היא חשמלית או מכנית , בצורה הישנה היא מכנית - אתה יכול לראות את הקפיץ ליד המצערת שאתה ממש יכול לשחק איתו ולעלות טורים גם בלי לגעת בדוושה של הגז ובצורה החדשה היא אלקטרונית]

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • בוסטרים נשלפים
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @קיה-ריו אני מתחיל להאמין שיש משהו בראש של השוודים לקומבינות הנדסיות פשוטות להזכירכם גם איקאה משם.

        מדברים רכב

      • קנית רכב מבן דוד (ערבי)
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        שווה בריחה

        עסקאות רכב

      • סיפור על חום מנוע עד הסוף + מזגן שלא מקרר + אדים שיוצאים ממיכל מים הרזרבי, וכמה שאלות קטנות...
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @ישראל10 כתב בסיפור על חום מנוע עד הסוף + מזגן שלא מקרר + אדים שיוצאים ממיכל מים הרזרבי, וכמה שאלות קטנות...:

        א. האם תקין לנסוע ללא תרמוסטט?
        ב. האם 200 ש"ח זה עלות סבירה לפרוק תרמוסטט?
        ג. האם ייתכן שהביטול התרמוסטט היה לשווא וכל הבעיה הייתה רק המכסה רדיאטור ? [החום מנוע טיפס והמזגן לא עבד, מכיוון שהמים יתאדו מהר מאוד דרך המיכל הרזרבי].
        ד. האם 50 ש"ח למכסה רדיאטור זה עלות סבירה? [כמובן יש באלי ב10 ש"ח כולל משלוח, אני שואל לגבי מחירים בארץ.

        א. בקיץ ואולי גם בחורף הישראלי לא כל כך נורא אך עדיף שלא [תפקידו העיקרי של הטרמוסטט הוא לאפשר לרכב להתחמם עד לטמפרטורה הרצויה ורק אז להפתח, במידה ואתה נוסע תמיד ללא טרמוסטט לוקח למנוע יותר זמן להתחמם ומכאן יש לך יותר בלאי מכיוון שהטמפרטורת עבודה האידיאלית של המנוע היא בין 90 ל104 מעלות בנוסף הרכב מזהה שהמנוע לא התחמם והוא מחמם את המנוע על ידי איחור הצתה והעשרת תערובת דלק דבר שגורם לצריכת דלק מיותרת]
        ב.כן
        ג.לא ברור לי
        ד.50 שח מה כבר יכול להיות
        ה.יש דרך קלה מאד לבדוק טרמוסטט , מכניסים אותו לתוך קומקום שעכשיו רתח ובודקים אם הוא נפתח , אם הדומה לחמור היה עושה את זה היה חוסך לך את שאלה א ו ג
        ו. להבא ובלי קשר למקרה הזה מומלץ לא לטפל אצל הבני דודים זה מביא רק נזקים!!!

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • הטרמפיסטים....
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        אז אין לי סיפור כל כך דרמטי אבל מכיוון שזה קרה ממש לפני חצי שעה אני יספר:
        ראיתי בחור מזרוחניק בסגנון נוער הגבעות עוצר טרמפים בצומת יד בנימין עצרתי לו ופתחתי את החלון לומר לו לאיפה אני מגיע, פתאום קפץ מתהחנה איזה יהודי מאנ"ש ודוחף את הבחור ואומר לי “אני אני הזמנתי” הוא כנראה חשב שאני הדרייבר שהוא הזמין אבל אני שיחקתי אותה שאני לא מבין על מה הוא מדבר ושאלתי “מה הזמנת פיצה?” הוא מילמל משהוא באיידיש וחזר לתחנה
        בנתיים הנער הפרוע זז משם מההלם ואני המשכתי בתחושה משונה משהו

        מדברים רכב

      • רכב 7 מקומות מה הכי מומלץ עד 45K
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @בנג-ה כתב ברכב 7 מקומות מה הכי מומלץ עד 45K:

        מיצובישי קולט 2025 ה"יפני" הוא בדיוק אותו רנו רנו קליאו ה"צרפתי".

        לא הבנתי מה רצית לומר בזה , מיצובישי נרכשה על ידי ניסאן ונכנסה בזה לשותפות עם רנו
        וממילא לקולט יש את אותה בעיה של הניסאן אקס טרייל , שהיא צרפתית ולא יפנית !

        מה שאתה אומר שהיום יש הרבה שיתופי פעולה בין יצרנים וסמל יפני בחזית לא מכריח שהוא באמת יפני נכון מאד ובדיוק בגלל זה אומרים פה להזהר מהניסאן כי הוא לא באמת יפני ולכן צריך לפקוח יותר את העינים .
        ברור שיש דגמים צרפתים טובים יותר וטובים פחות אבל בהחלט יש סיבה מצוינת לחשוש כי את המוניטין המפוקפק שלהם הם קנו ביושר

        עסקאות רכב רכבים מומלצים

      • סיפור על חום מנוע עד הסוף + מזגן שלא מקרר + אדים שיוצאים ממיכל מים הרזרבי, וכמה שאלות קטנות...
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @ישראל10 כתב בסיפור על חום מנוע עד הסוף + מזגן שלא מקרר + אדים שיוצאים ממיכל מים הרזרבי, וכמה שאלות קטנות...:

        מתוך תקווה שהמסוכניק [היהודי] מבין לי חלק יפני ולא סיני…

        אין לי כח להכנס לנושא הזה
        אבל בקצרה
        לא כל מוסכניק יהודי הוא טוב
        כל מוסכניק ערבי הוא לא טוב

        כמו שכבר אמרתי הוא יכל רק לבדוק לך את הטרמוסטט ולא ישר לזרוק אותו ואם הוא באמת היה תפוס הוא יכל באותה הזדמנות להרכיב תרמוסטט חדש ולחסוך לך את המחיר של פעמיים עבודה

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • על מחיר הדלק לחודש הבא...
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @EBA כתב בעל מחיר הדלק לחודש הבא...:

        ה"בשורה לנהגים"

        הבשורה היא שזה לא עלה עוד 🤕

        מדברים רכב דלק מחיר הדלק בנזין הנספח הכלכלי חור בכיס

      • יעוץ ברכישת רכב חשמלי
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        ללא ספק מדובר בהנחה משמעותית ומשתלמת מאד .
        רק חשוב לשים לב לכמה דברים א. הבעלים ירשם כ01 ולא כ00 ב. הרכב נרשם כמודל 2024 ולא כ2025 ג. בעלות ראשונה “ליסינג” ולא “פרטי”
        כמובן שעדיין מדובר בהנחה משמעותית מאד וגדולה בהרבה מהחסרונות האלו, אבל כן צריך לחשב גם אותם במכירה עתידית

        עסקאות רכב

      • פלאשינג, כן או לא?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @YOLEVI כתב בפלאשינג, כן או לא?:

        איך אני יכול לדעת אם יש בוצה? איך הרכב אמור להתנהג עם בוצה? וכמה זה שכיח בלנסר 2008?
        תודה רבה

        אין מה לחשוש סע רגוע לשלום , כל עוד הרכב עובד ואתה מטפל בזמן הכל בסדר …
        [אם חלילה תדלק לך נורת לחץ שמן, תעצור בצד וקח את הרכב על גרר למוסך שיפתח קרטר ויעשה פלאש קצר]

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • הפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו)
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @משה-הלוי כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):

        NO20260104-151545-021679+(1) (1).mp4 תאונה בבית שמש שהסתיימה בנס

        אהבתי , כמה רגעים לפני התאונה הפיג’ו התפלח מהמדרכה לנתיב שלך
        בזכות זה הוא ספג את העוגמת נפש מקפיצת הילד במקומך .

        מדברים רכב

      • התייעצות אאוטלנדר 2013-2016
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        סיכום העניין
        באוטלנדר גם החדש [2021-2024] גם הקודם [2013-2020] וגם הישן [2008-2012] יש גיר רציף .
        גיר רציף הוא גיר מעט עדין יותר אבל סך הכל בפרט באוטלנדר נחשב אמין.
        אך באמת הוא רגיש יותר להזנחה ולהתעללות .

        חשוב להחליף שמן גיר כל 80 אק"מ לשמן מקורי או בדוחק לשמן שמיועד לגיר CVT של יצרן שמנים מוכר ובעל תקן J4 [או J1] של מיצבישי .

        [חשוב גם שלא תהייה בעיה במערכת קירור של הגיר למשל לא מזמן ראיתי רכב אחרי שסידרו לו תאונה והכל נראה פיקס אבל לא החזירו את הרדיאטור גיר למקומו המקורי אחרי שהתושבת שלו התעקמה והוא ממש זז מהמקום עד שכמעט נגע בגלגל ]

        עסקאות רכב

      • שאלה לעיון
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @מנדי-פיזון כתב בשאלה לעיון:

        מדובר הרבה פה נגד הגיר של הוורסו לפי מה שהבנתי זה בגלל שזה גיר רציף cvt שיותר רגיש ומתקלקל יותר מהר (אולי בגלל הרצועה שבין הגלגלים שנשחקת)
        לעומת זאת אאוטלנדר נחשבת כאחת האמינות למורות שיש לה גם גיר רציף
        איפה ההבדל?

        קודם כל לא בטוח שבאמת וורסו בעיתית יותר , ראיתי גם בעלי מיצובישי שהלך להם הגיר וראיתי גם בעלי וורסו מרוצים, עכ"פ לכאו יש בסיס לשמועה …

        יש כמה יצרניות גירים CVT יפניות מרכזיות האחת נקראת JATCO והיא בבעלות עיקרית של ניסאן עם כמה אחוזים למיצובישי וסוזוקי והשניה נקראת AISIN והיא בבעלות טויוטה

        יש גם יצרנים שמייצרים רק לעצמם כדוגמת סובארו [בחברת האם שנקראת פוג’י תעשיות כבדות] והיא יצרה גיר רציף כבר לפני 40 בדור הראשון של סובארו גאסטי [1985] שהייה בעל בעיות אמינות קשות וב15 שנים האחרונות היא שוב התחילה לייצר אותם ,דרך אגב ממה שאני פגשתי הרציף של סובארו דיי אמין והתקלות שכן ראיתי הם בסלנואידים שאחראים על היחסים בגיר

        במרבית הרכבים בעלי הגיר רציף יש גיר של ג’אטקו ביניהם ניסאן מיצובישי רנו קרייזלר סוזוקי ועוד ובטויוטה יש גיר של אייסין, יכול להיות שבדגמים הראשונים יותר הייתה אמינות גבוהה יותר לדגמים של גאטקו לאומת הדגמים של אייסין (אל אף שהרשת מלאה בתלונות על הגירים הרציפים בחלק מהדגמים של ג’אטקו בניסאן וסוזוקי) וגם לכל אחת מהיצרניות האלו היה כמה מודלים של גירים לפי גודל הרכב וכדו’
        בקיצור יש המון סוגי גירים רציפים וגם אם בכולם הטכנולוגיה עצמה זהה בסוף מדובר במוצרים שונים שאחת יכולה להיות אמינה מהשניה וכדאי לבדוק על כל רכב ספציפי [אני מאמין שהיום כבר כולם שיפרו את הדגמים שלהם]

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • קצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        כשהביאו את הקרוז לארץ הקמפין שלהם היה ככה-
        “טויוטה קורולה? שברולט קרוז ! ושהרכב הטוב ינצח”
        😊 😊 😊

        מדברים רכב

      • חוות דעת על רכב
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        קודם כל תתקשר אליו ותשאל אותו איך הרכב
        אחר כך תשאל אם הכל פיקס, תגיד לו שאתה גם ככה תיקח לבדיקה אבל אין לך כח לבוא סתם , שיהיה כנה איתך
        אחר כך תשאל את זה עוד פעם !
        אחר כך תגיד לו אז אתה אומר שהכל מאה אחוז ? המזגן קור ? המזגן חום? החלונות ? הגיר ? המנוע ? אין התחממות ? אין נזילות ? אין רעידות ? איך הברקסים ?איך הצמיגים? היו תאונות ?
        ותפתח את האוזניים טוב טוב לשמוע בין המילים אם הוא מסתיר משהו [זה כמו בשידוכים שאומרים שהבחור לא מקל הכוונה שהוא שמן]
        ואחר כך תשאל שוב אז אתה אומר שהכל פיקס שאני לא יקח סתם לבדיקה ?

        חשוב מאד לשאול 4 פעמים !

        אחרי זה תכתוב פה מה יצא מהשיחה

        עסקאות רכב

      • צביעת רכב
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @שלמה כתב בצביעת רכב:

        נשמע כמו רכב שהתחמם

        הוא אומר שכל הרכב עם דהייה ורק במכסה זה קיצוני יותר , אז לא בהכרח שמדובר בהתחממות.
        [תמיד הגג, המכסה מנוע, והחלק העליון של הפאגז לוקים יותר כי הם בצורה מאונכת וחוטפים יותר שמש ישירה והמכסה מנוע עוד יותר מכולם כי כשהמנוע פועל יש לו חום גם מבפנים אפילו כשהוא פועל בטמפרטורה אידיאלית]

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שרשור "חיות על הכביש"
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @ביתשמשניק כתב בשרשור "חיות על הכביש":

        א) הערבי ההוא באיזה רכב הוא נוהג?

        ב.מ.וו סידרה 3 ישנה

        ב) איך עושים את זה? הגה ובלמים? באיזה צורה?

        הנעה אחורית [כלומר לא תוכל לעשות את זה ברכב שלך כי שלך הנעה קדמית]

        1. העשן הוא מהברקסים או מאלמנט אחר?

        צמיגים

        מדברים רכב

      • מחפש רכב סופר מיני חסכוני ואמין בגודל של פורד פיאסטה לפחות עד 20 אל"ש
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        מה עם מיצובישי אטראז?
        יש הרבה מידע בפורום הנכבד הזה אם תרצה לדעת עליו יותר

        עסקאות רכב
      • 1 / 1
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום