מתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות
-
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
האם זה משתלם כלכלית? האם השוק של ה-7 מקומות הידניים באמת מציע מציאות שוות ומחירים משמעותית יותר נמוכים, או שההיצע כל כך קטן שזה לא שווה את המאמץ של הטסט?
רכב מול רכב. נניח דאציה לודגי מול טויוטה ורסו בגרסה האוטומטית שלו תוכל למצא את הדאציה עם נתונים טובים יותר או מקבילים. בשליש מחיר. לדוגמה. נראה לי אפילו פורסם בפורום בעבר דאציה לודגי 2019 יד ראשונה 93000 ק"מ ב35000 ש"ח.
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
חווית הנהיגה ביום-יום: איך זה מרגיש לעבור מאוטומט לידני,(אין לי היכרות בכלל עם נהיגה בידני,אבל דווקא נראה לי שאני יתחבר לחויה של להרגיש את החלק הטכני בנהיגה)
אז למען הגילוי הנאות אני בעל דאציה לודגי. והגעתי אליו ממיצובישי אטראז ידני גם הוא. אבל לפני האטראז נהגתי בעיקר על אוטומטיות. היה איזה שבוע שבוע וחצי הסתגלות, והעסק ךץ, גם לדעתי מהנה יותר וגם זה כבר נכנס אצלך בזיכרון שריר, אתהלא צריך באמת כבר להקדיש מחשבה, “ראשון … שני… שלישי שני” וכן הלאה. זה כבר באוטומט. והבונוס הוא מיומנות בקריאת כביש והבנה של תכנון מקדים.
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
חיסכון בדלק: האם ההבדל בין ידני לאוטומט ממש מורגש בצריכת הדלק?
ידני מול אוטומט אותו מנוע היום זה לא כ"כ הבדל. אבל למשל הטויוטה ורסו הוא מנוע שונה בידני מהאוטומט. באוטומט זה מנוע 1.8 ובידני זה המנוע של הקורולה 1.6 חסכוני יותר.
הדאציה לודגי זה עולם אחר של חיסכון כי זה מנוע טורבו דיזל (בבנזין לא לגעת כלל. מנוע לא אמין בעליל.) חסכוני מאוד. ברמות ה1-ל-17 משולב אמיתי בנהיגה ממוצעת ואפילו מהירה.@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
בנזין או דיזל? מבחינת אמינות/חסכון בדלק/טיפולים מה עדיף?
תלוי מאוד בתווי הנסיעה שלך. אם הוא כולל בין עירוני ממושך הדיזל יהיה חסכוני אמין ונעים לשיוט. אם התווי עירוני לך על הוורסו הידני. אמינות פנטסטית וחלפים יחסית זולים. מנוע של קורולה כאמור.
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
ושאלת השאלות: איזה רכב מומלץ אחרי כל הנידון כאן
מבחינת מרווח פנים . הדאציה לודגי לוקח את כולם בהליכה. הרכב הכי מרווח בקטגוריה חד משמעית ועם שימושיות יוצאת דופן. אבל מבחינת הנוחות הכללית הוא מרגיש "טנדרוני " כזה . סטייל ברלינגו. הוא לא מכוון לנוחות מרבית או לתחושה של משפחתי קטן.הבחירה בידך ,כמובן בכפוף לצורת הנסיעה וכמו שפירטתי למעלה.
בהצלחה.@חובק-עולם
תודה רבה (אני חדש, לא יכול לתת
…)
כמובן קראתי את הסקירה המלאה שלך על הדאציה לודגי (לא יודע איך שמים פה קישור…)וכמובן זה אחת הסיבות למחשבה שלי לעבור לידני. אבל אהבתי את ההשוואה שלך עכשיו לורסו , המעלות והחסרונות של כל אחד משתיהם. אתה עוזר לי להתמקד יותר במה אני צריך. -
@ראשון-בפקק
חלום ישן שלי לעשות את זה, כדי לעבור לוורסו ידנית. אישית עברתי פעם תאונה (עם אטראז’, שהוא הרכב שניצח את מבחן כמות ההרוגים למיליון רכבים ל"ע. ב"ה יצאנו כולנו בשלום), ולכן אני חושש לאסוף את כל משפחתי על לודג’י שרמת הבטיחות שלו מהנמוכות ביותר.
דא עקא, שרוב הנסיעות שלי עירוניות, וכל מי ששאלתי אמר לי שהנהיגה בידני בעיר לא מאוד נחמדה, אלא אם כן אתה “משוגע לדבר”. כנראה שאין לנקודה הזו הכרעה ברורה, כי יש הרבה שמהללים את הנהיגה הידנית, אבל תדע שלא כולם מתחברים לארוע…
בכל מקרה ההמרה לידני לא פותחת לך מידי הרבה דלתות, אלא רק את הוורסו והלודג’י, אבל הם רכבים ממש טובים ובידני הם נמכרים במחירי רצפה.
הוורסו הידני הוא רכב מושלם מכל בחינה, זה הקורולה האמיתית ב7 מקומות. הוא גם חסכוני יותר מהוורסו האוטומטית, אם כי זה לא הנקודה המשמעותית במעבר (החסכון לא מספיק גדול), אלא האמינות של הוורסו הידנית, שהיא עם מנוע 1.6 של קורולה ולא 1.8 כוורסו האוטומט, ועם גיר ידני ולא הגיר הבעייתי של הוורסו האוטומט.@עבד-נאמן כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
חלום ישן שלי לעשות את זה, כדי לעבור לוורסו ידנית. אישית עברתי פעם תאונה (עם אטראז’, שהוא הרכב שניצח את מבחן כמות ההרוגים למיליון רכבים ל"ע. ב"ה יצאנו כולנו בשלום), ולכן אני חושש לאסוף את כל משפחתי על לודג’י שרמת הבטיחות שלו מהנמוכות ביותר.
מה רמת הבטיחות של הדאציה? כמו האטראז?
@עבד-נאמן כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
עם אטראז’, שהוא הרכב שניצח את מבחן כמות ההרוגים למיליון רכבים
מאיפה הנתון הזה?
-
@עבד-נאמן כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
חלום ישן שלי לעשות את זה, כדי לעבור לוורסו ידנית. אישית עברתי פעם תאונה (עם אטראז’, שהוא הרכב שניצח את מבחן כמות ההרוגים למיליון רכבים ל"ע. ב"ה יצאנו כולנו בשלום), ולכן אני חושש לאסוף את כל משפחתי על לודג’י שרמת הבטיחות שלו מהנמוכות ביותר.
מה רמת הבטיחות של הדאציה? כמו האטראז?
@עבד-נאמן כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
עם אטראז’, שהוא הרכב שניצח את מבחן כמות ההרוגים למיליון רכבים
מאיפה הנתון הזה?
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
עם אטראז’, שהוא הרכב שניצח את מבחן כמות ההרוגים למיליון רכבים
מאיפה הנתון הזה?
מכאן
הלודג’י לא ברשימה ההיא כיון שאינו משווק בארצות הברית, אבל רמת הבטיחות שלו מהנמוכות ביותר כמבואר כאן וכאן
בדקתי את זה בזמנו לעומק ואין בידי כעת את כל המראי מקומות -
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
האם זה משתלם כלכלית? האם השוק של ה-7 מקומות הידניים באמת מציע מציאות שוות ומחירים משמעותית יותר נמוכים, או שההיצע כל כך קטן שזה לא שווה את המאמץ של הטסט?
רכב מול רכב. נניח דאציה לודגי מול טויוטה ורסו בגרסה האוטומטית שלו תוכל למצא את הדאציה עם נתונים טובים יותר או מקבילים. בשליש מחיר. לדוגמה. נראה לי אפילו פורסם בפורום בעבר דאציה לודגי 2019 יד ראשונה 93000 ק"מ ב35000 ש"ח.
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
חווית הנהיגה ביום-יום: איך זה מרגיש לעבור מאוטומט לידני,(אין לי היכרות בכלל עם נהיגה בידני,אבל דווקא נראה לי שאני יתחבר לחויה של להרגיש את החלק הטכני בנהיגה)
אז למען הגילוי הנאות אני בעל דאציה לודגי. והגעתי אליו ממיצובישי אטראז ידני גם הוא. אבל לפני האטראז נהגתי בעיקר על אוטומטיות. היה איזה שבוע שבוע וחצי הסתגלות, והעסק ךץ, גם לדעתי מהנה יותר וגם זה כבר נכנס אצלך בזיכרון שריר, אתהלא צריך באמת כבר להקדיש מחשבה, “ראשון … שני… שלישי שני” וכן הלאה. זה כבר באוטומט. והבונוס הוא מיומנות בקריאת כביש והבנה של תכנון מקדים.
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
חיסכון בדלק: האם ההבדל בין ידני לאוטומט ממש מורגש בצריכת הדלק?
ידני מול אוטומט אותו מנוע היום זה לא כ"כ הבדל. אבל למשל הטויוטה ורסו הוא מנוע שונה בידני מהאוטומט. באוטומט זה מנוע 1.8 ובידני זה המנוע של הקורולה 1.6 חסכוני יותר.
הדאציה לודגי זה עולם אחר של חיסכון כי זה מנוע טורבו דיזל (בבנזין לא לגעת כלל. מנוע לא אמין בעליל.) חסכוני מאוד. ברמות ה1-ל-17 משולב אמיתי בנהיגה ממוצעת ואפילו מהירה.@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
בנזין או דיזל? מבחינת אמינות/חסכון בדלק/טיפולים מה עדיף?
תלוי מאוד בתווי הנסיעה שלך. אם הוא כולל בין עירוני ממושך הדיזל יהיה חסכוני אמין ונעים לשיוט. אם התווי עירוני לך על הוורסו הידני. אמינות פנטסטית וחלפים יחסית זולים. מנוע של קורולה כאמור.
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
ושאלת השאלות: איזה רכב מומלץ אחרי כל הנידון כאן
מבחינת מרווח פנים . הדאציה לודגי לוקח את כולם בהליכה. הרכב הכי מרווח בקטגוריה חד משמעית ועם שימושיות יוצאת דופן. אבל מבחינת הנוחות הכללית הוא מרגיש "טנדרוני " כזה . סטייל ברלינגו. הוא לא מכוון לנוחות מרבית או לתחושה של משפחתי קטן.הבחירה בידך ,כמובן בכפוף לצורת הנסיעה וכמו שפירטתי למעלה.
בהצלחה.@חובק-עולם כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
אז למען הגילוי הנאות אני בעל דאציה לודגי. והגעתי אליו ממיצובישי אטראז ידני גם הוא. אבל לפני האטראז נהגתי בעיקר על אוטומטיות. היה איזה שבוע שבוע וחצי הסתגלות, והעסק ךץ, גם לדעתי מהנה יותר וגם זה כבר נכנס אצלך בזיכרון שריר, אתהלא צריך באמת כבר להקדיש מחשבה, “ראשון … שני… שלישי שני” וכן הלאה. זה כבר באוטומט. והבונוס הוא מיומנות בקריאת כביש והבנה של תכנון מקדים.
היה לך רישיון לידני מלכתחילה או שהשלמת?
-
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
עם אטראז’, שהוא הרכב שניצח את מבחן כמות ההרוגים למיליון רכבים
מאיפה הנתון הזה?
מכאן
הלודג’י לא ברשימה ההיא כיון שאינו משווק בארצות הברית, אבל רמת הבטיחות שלו מהנמוכות ביותר כמבואר כאן וכאן
בדקתי את זה בזמנו לעומק ואין בידי כעת את כל המראי מקומות@עבד-נאמן
ציטוט מהקישור שהבאת:
להבנתי הדאצ’יה נענשת משמעותית בציון(בעיקר תחת safety Assist) כתוצאה מחוסר במגביל מהירות(שלא מעניין אותי, לא נוסע מהר), תזכורת לחגורות מאחור(שגם לא מפריע לי, הילדים חוגרים), וחוסר ב ESC שמאוד חשוב, אך כן קיים בדגם המיובא בארץ אך לא בדגם שנבחן.סך הכל ההגנה הפאסיבית נראית בסדר(יש יותר טובים).
אנחנו מתכוונים לחזק אותה בכסאות בטיחות עם ציונים גבוהים מאוד וגם להתקין מובילאי\
המבחן מ 2012, אבל למיטב ידיעתי ההגדרות השתנו בעיקר בתחום הבטיחות האקטיבית, שגם ככה רלוונטי כמעט ורק למכוניות חדשות מאוד,וגם שם לא לכולן.
אני משער שהציונים הפאסיביים אין שינוי.
כך שבהנחה שאני קונה רכב משנת 2015 נניח, לכל רכב מ 2015 לא יהיה שום אמצעים אקטיביים(וגם לרכב חדש יש לא מעט כאלה), ולכן הציון של הדאצ’יה רלוונטי במאה אחוז.
במצב הזה אני לא רואה בעיה בדאצ’יה שאין עם כל רכב אחר בארץ.סוף ציטוט.
מה קורה שם עם כריות אויר לדוגמא?
דרך אגב אחלה “מראי מקומות”… -
@חובק-עולם כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
אז למען הגילוי הנאות אני בעל דאציה לודגי. והגעתי אליו ממיצובישי אטראז ידני גם הוא. אבל לפני האטראז נהגתי בעיקר על אוטומטיות. היה איזה שבוע שבוע וחצי הסתגלות, והעסק ךץ, גם לדעתי מהנה יותר וגם זה כבר נכנס אצלך בזיכרון שריר, אתהלא צריך באמת כבר להקדיש מחשבה, “ראשון … שני… שלישי שני” וכן הלאה. זה כבר באוטומט. והבונוס הוא מיומנות בקריאת כביש והבנה של תכנון מקדים.
היה לך רישיון לידני מלכתחילה או שהשלמת?
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
היה לך רישיון לידני מלכתחילה או שהשלמת?
מלכתחילה.
-
לגבי האבזור הבטיחותי בדאצ’יה, כדאי לעי’ באשכול שפתחתי בזמנו בנושא הזה.
-
לגבי האבזור הבטיחותי בדאצ’יה, כדאי לעי’ באשכול שפתחתי בזמנו בנושא הזה.
@רפאל-יהושע
ואווווו… אני רואה שאין נושא שלא נטחן עד דק פה בפורום…תודה
-
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
עם אטראז’, שהוא הרכב שניצח את מבחן כמות ההרוגים למיליון רכבים
מאיפה הנתון הזה?
מכאן
הלודג’י לא ברשימה ההיא כיון שאינו משווק בארצות הברית, אבל רמת הבטיחות שלו מהנמוכות ביותר כמבואר כאן וכאן
בדקתי את זה בזמנו לעומק ואין בידי כעת את כל המראי מקומות -
שלום לכל חו"ר הפורום
קודם כל, כמשתמש חדש, אני חייב לציין את רמת המקצועיות, הידע הרחב והרצון של החברים כאן לעזור לכל אחד ואחד הם פשוט יוצאי דופן.
אני נמצא כרגע בצומת דרכים ומחפש לשמוע מבעלי ניסיון. אני מחפש לשדרג לרכב של 7 מקומות, וכידוע, השוק של הרכבים בקטגוריה הזו די יקר או מציע רכבים שחוקים מאוד בתקציב שאני יכול להוציא (20\30 אל"ש)
חושב להשלים את הרישיון שלי (כרגע יש לי אוטומט בלבד) לגיר ידני, מתוך מחשבה שזה יפתח לי היצע רחב וזול יותר של רכבי 7 מקומות (כמו דאצ’יה לודג’י/טויוטה ורסו וכדומה).
אשמח מאוד להיעזר בניסיון העשיר של חברי הפורום בכמה נקודות:
האם זה משתלם כלכלית? האם השוק של ה-7 מקומות הידניים באמת מציע מציאות שוות ומחירים משמעותית יותר נמוכים, או שההיצע כל כך קטן שזה לא שווה את המאמץ של הטסט?
חווית הנהיגה ביום-יום: איך זה מרגיש לעבור מאוטומט לידני,(אין לי היכרות בכלל עם נהיגה בידני,אבל דווקא נראה לי שאני יתחבר לחויה של להרגיש את החלק הטכני בנהיגה)
חיסכון בדלק: האם ההבדל בין ידני לאוטומט ממש מורגש בצריכת הדלק?
בנזין או דיזל? מבחינת אמינות/חסכון בדלק/טיפולים מה עדיף?
ושאלת השאלות: איזה רכב מומלץ אחרי כל הנידון כאן
אציין שכבר קראתי המון חומר פה בפורום על כל נושא בנפרד, אבל אשמח אם מישהו יוכל לסכם לי את כל המכלול הזה יחד, במיוחד מאנשים שעשו מעבר דומה או שמחזיקים רכב משפחתי ידני.
תודה רבה מראש לכולם!
@ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:
שלום לכל חו"ר הפורום
קודם כל, כמשתמש חדש, אני חייב לציין את רמת המקצועיות, הידע הרחב והרצון של החברים כאן לעזור לכל אחד ואחד הם פשוט יוצאי דופן.
ואני חייב לציין את השאלה המושלמת שלך, עם על הפרטים והצדדים, ממש עושה חשק לענות.
אני נמצא כרגע בצומת דרכים ומחפש לשמוע מבעלי ניסיון. אני מחפש לשדרג לרכב של 7 מקומות, וכידוע, השוק של הרכבים בקטגוריה הזו די יקר או מציע רכבים שחוקים מאוד בתקציב שאני יכול להוציא (20\30 אל"ש)
ובחודש זה ספציפית המצב עוד הרבה יותר גרוע… “חודש הרכב” של האברכים.
האם זה משתלם כלכלית? האם השוק של ה-7 מקומות הידניים באמת מציע מציאות שוות ומחירים משמעותית יותר נמוכים, או שההיצע כל כך קטן שזה לא שווה את המאמץ של הטסט?
כמו שפירטו לך, בוודאות כן.
חווית הנהיגה ביום-יום: איך זה מרגיש לעבור מאוטומט לידני,(אין לי היכרות בכלל עם נהיגה בידני,אבל דווקא נראה לי שאני יתחבר לחויה של להרגיש את החלק הטכני בנהיגה)
כמעט כל מי שפגשתי עם ידני מצהיר שהוא לא יעזוב את זה כל עוד תהיה לו ברירה, רק בגלל החווית נהיגה.
חיסכון בדלק: האם ההבדל בין ידני לאוטומט ממש מורגש בצריכת הדלק?
חד משמעית, בגדול. כמובן רק אחרי שתלמד לעבוד איתו כמו שצריך.
