חום מנוע S.O.S
-
ערב טוב
אני נוהג על פוקוס ברוך ה ללא הרבה תקלות
לאחרונה יש לי תופעה שחום מנוע עולה באמצע נביעה נדלקת התראה אדומה תכף ומיד החום יורד ונדלקת מורה כתומה
בדקתי מים ובאמת היה חסר מילאתי מים אין נזילה על פניו …
לאחר שבוע שוב פעם אותו דבר והפעם לא חסר מים
מה שכן על המכסה מנוע מבפנים יש ספוג כזה שחור שבמקום שמכוון מעל מיכל המים הכל היה רטוב מים וממש נזל ,וזה שבדקתי מיד לאחר נזילה ,מה שלכאורה אומר שאומנם נזילה אין אבל יש התאדות ברמה גבוהה
לאחר בדיקה נוספת ראיתי שאצלי ברב ( אולי זה ככה בכל הרכבים ) המיכל בנוי כאילו משתי חצאים ואצלי יש איזה קטע שזה השתחרר ויצא משם אוויר חם מיד לאחר נסיעה
שאלת י היא כזאת האם יש לתלות בעיה של חום מנוע מהסוג הנ"ל גם אם למעשה יש מים ?
וא"כ האם יש להניח שהפגם שגילתי במיכל זה הבעיה ?
וא"כ כמה עולה לתקן כזה דבר ?
יישר כח לעונים -
-
-
@הונדה-אינסייט תודה
-
@RLSS כתב בחום מנוע S.O.S:
@שלמה לכשלעצמו המשפט נכון אך לא הבנתי איך לזה עונה על השאלה?
@הכל-בעז-ה הוא חברינו לפורום בחור מוכשר עם לא מעט ידע והמון אהבה לעזור לזולת תייגתי אותו כדי שבמידה ותהיה לו תשובה הוא יראה את הפוסט ויענה
סתם למען היעילות תעלה תמונה של האיזור שאתה מדבר אליו
מה אם בדיקה של הפקק? -
@RLSS כתב בחום מנוע S.O.S:
ערב טוב
אני נוהג על פוקוס ברוך ה ללא הרבה תקלות
לאחרונה יש לי תופעה שחום מנוע עולה באמצע נביעה נדלקת התראה אדומה תכף ומיד החום יורד ונדלקת מורה כתומה
בדקתי מים ובאמת היה חסר מילאתי מים אין נזילה על פניו …
לאחר שבוע שוב פעם אותו דבר והפעם לא חסר מים
מה שכן על המכסה מנוע מבפנים יש ספוג כזה שחור שבמקום שמכוון מעל מיכל המים הכל היה רטוב מים וממש נזל ,וזה שבדקתי מיד לאחר נזילה ,מה שלכאורה אומר שאומנם נזילה אין אבל יש התאדות ברמה גבוהה
לאחר בדיקה נוספת ראיתי שאצלי ברב ( אולי זה ככה בכל הרכבים ) המיכל בנוי כאילו משתי חצאים ואצלי יש איזה קטע שזה השתחרר ויצא משם אוויר חם מיד לאחר נסיעה
שאלת י היא כזאת האם יש לתלות בעיה של חום מנוע מהסוג הנ"ל גם אם למעשה יש מים ?
וא"כ האם יש להניח שהפגם שגילתי במיכל זה הבעיה ?
וא"כ כמה עולה לתקן כזה דבר ?
יישר כח לעוניםרק מעלה השערה…
בפעם הראשונה היה חסר מים ובשניה פשוט הפקק לא היה סגור כראוי
וביתר פירוט המנוע מתחמם מאוד במהלך הנסיעה וכדי להמנע מחימום יתר שעלול להרוס אותו יש מערכת קירור שמורכבת ממים הרדיאטור ועוד כמה רכיבים שלא רלוונטיים כרגע המים מתקררים ברדיאטור וממשיכים בצינורות למנוע ומקררים אותו ושוב חוזרים לרדיאטור וחוזר חלילה ונוצר מצב שהמים שיוצרים מהרדיאטור רותחים ולפעמים מגיעים ל70-80 מעלות ואפי’ יותר ואז יש שם כעין סיר לחץ ולכן יש פקק שנסגר מאוד חזק (אגב אסור בתכלית האיסור לפתוח פקק כשהמנוע חם זה עלול להתפרץ בפנים עם אדים ומים רותחים) ולכן כשסוגרים את הפקק מרגישים שהוא נסגר ואז צריך לסובב עוד קצת לסגירה הרמטית יתכן שלא סגרת עד הסוף ולכן האדים בורחים -
@RLSS כתב בחום מנוע S.O.S:
@טכנולוג תודה
אבל האם הגיוני שיעלה חום מנוע בעוד שלא חסר מים מתחת למינימום?לא חסר דברים שגורמים למנוע להתחמם
-
@RLSS כתב בחום מנוע S.O.S:
ואצלי יש איזה קטע שזה השתחרר ויצא משם אוויר חם מיד לאחר נסיעה
זה ודאי לא בסדר, תבדוק את זה דבר ראשון.
וא"כ האם יש להניח שהפגם שגילתי במיכל זה הבעיה ?
כן
וא"כ כמה עולה לתקן כזה דבר ?
להחליף מיכל מפירוק, לא אמור להיות יותר מ200 ש"ח, לא כולל עבודה.
-
@ראובן-שבתי כתב בחום מנוע S.O.S:
לא חסר דברים שגורמים למנוע להתחמם
עכשיו אני אוחז שזו פוקוס, יש שם בעיה בשעון של החום מנוע, תבדוק גם את זה…
-
-
@RLSS חשוב לדעת איזה שנה כי פוקוס 2 שהיה עד 2011 צורה ישנה יש לה מיכל מים כמו של המזדה 3 שנסדק ומאבד מים. חוץ מזה יכול להיות מהפקק מים שעל המנוע מתחת למכסה שסתומים . אתה יכול להוציא חוט הצתה ולראות אם יש מים באזור הפלגים. ועוד סיבה היות וכבר היה חסר מים התרמוסטט נתפס ונועל מים במנוע ולכן מתחמם או שהמאוורר לא עובד ועוד סיבות צריך פשוט להתחיל מהקל לכבד