חיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?
-
דבר ראשון אני מקווה ששמתי כותרת טובה, דבר שני אני מקווה שאני כותב במקום סבבה, זה המקום הנורמלי שאני יכול לפתוח בו נושא,
למי שיש רכב היברידי יודע (לפחות בטויוטה) שכאשר הבטריה נטענת הטורים מזנקים גבוה
טען לי מישהו שלחיצה על הדוושה (כדי לזלול בטריה) תביא לתוצאה של חיסכון בדלק
האם מישהו יודע אם זה נכון?
כי מסברא אע"פ שהטורים גבוהים הם לכאורה מסתובבים ע"י המנוע החשמלי כדי לפרוק בטריה ולא צורכים דלק -
פוסט זה נמחק!
-
-
@ראובן-שבתי
השאלה פשוטה מאוד ככל הנראה כאשר הבטריה מתמלאת ל 100% היא מתוכננת לפרוק את החשמל ולכן הסל"ד קופץ
טען לי מישהו (שיש לו פריוס) שמישהו אמר לו שבמצב הנ"ל הבטריה בפריקה צורכת גם דלק ושילחץ על הדוושה, ומאז (כך אומר לי אותו חבר) יש לי חיסכון משמעותי בדלק,
השאלה האם זה נכון בדיוק בגלל ש@ראובן-שבתי כתב בחיסכון בלחיצה על דוושת הגז ברכב חשמלי?:
אני רק יודע שטורים לא תמיד מעידים על צריכת דלק גבוהה
וגם שמסברא הפריקה של הדלק מתבצעת ע"י שהיא לכאורה מסובבת את המנוע
-
@אני-אני-אני
בהונדה אינסייט יש סל"ד וגם מד בטריה -
@אני-אני-אני כתב בחיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?:
דבר ראשון אני מקווה ששמתי כותרת טובה, דבר שני אני מקווה שאני כותב במקום סבבה, זה המקום הנורמלי שאני יכול לפתוח בו נושא,
https://rechavimzelaze.ovh/category/15/רכב-חשמלי-והיברידי
זה נשמע כמו קטגוריה מתאימה
-
-
@אני-אני-אני כתב בחיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?:
דבר ראשון אני מקווה ששמתי כותרת טובה, דבר שני אני מקווה שאני כותב במקום סבבה, זה המקום הנורמלי שאני יכול לפתוח בו נושא,
למי שיש רכב היברידי יודע (לפחות בטויוטה) שכאשר הבטריה נטענת הטורים מזנקים גבוה
טען לי מישהו שלחיצה על הדוושה (כדי לזלול בטריה) תביא לתוצאה של חיסכון בדלק
האם מישהו יודע אם זה נכון?
כי מסברא אע"פ שהטורים גבוהים הם לכאורה מסתובבים ע"י המנוע החשמלי כדי לפרוק בטריה ולא צורכים דלקשטויות.
ככל שהלחיצב מתונה כך יגדל הסיכוי שהרכב יסע על חשמל.
לעיתים קורה שנוסעים ממש מתון ולמעשה משתמשים רק בסוללה ואז היא נגמרת וכתוצאה מכך נדלק מנוע הבנזין לכ3 דקות כדי למלאות את הסוללה ויוצא שהנסיעה האיטית (מידי) גרמה להגברת צריכת הדלק. אבל הפתרון לא ללחוץ חזק אלא לתמרן בין המנועים בצורה מתונה.
בבוקר המנוע מניע את עצמו דקה כדי להתחמם ובנתים נוסע רק על חשמל, ובזמן זה, כמה שלוחצים יותר, יופיע במסך צריכה טובה יותר משום שהמהירות עלתה עם כמות דלק זהה ויתכן שחברך דיבר על זה. -
@אני-אני-אני כתב בחיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?:
מתמלאת ל 100% היא מתוכננת לפרוק את החשמל ולכן הסל"ד קופץ
קצת מוזר לי התיאוריה כי הרכב מוגדר שאינו מגיע ל100 אחוז ובד"כ ישאר לך שני פסים ריקים וגם במקרים הנדירים (ירידות ממושכות) שיש טעינה מלאה ויש צורך "לפרוק סוללה" (דבר תמוה מאוד לכשעצמו - מה הסוללה מידי עמוסה אין שם מקום?) פשוט הרכב אמור לעבוד נטו על סוללה ומהר מאוד היא תגמר
יותר נראה לי שהסל"ד עולה כשהרכב טוען את הסוללה ואז לחיצה קצת יותר חזקה משתמשת באותו סל"ד גם לטעינה וגם לנסיעה וכך יש חיסכון כלשהו (נראה לי שזה גם מה שאמר @מאיר) -
דבר ראשון אצלנו הבטריה יכולה להגיע עד לסוף הפסים
דבר שני העלייה של הטורים נגרמת בוודאות מכך שהבטריה נטענה במלואה (זה קורה תמיד אחרי ירידות וכאשר בטריה מלאה בירידות) וכאשר לוחצים על הדוושה הטורים יורדים -
@טכנולוג
אם סוללה ובה זה לא אמור להיות נדיר
אולי תבדוק את הבטריה שלל אם היא תקינה זה נשאר מלא עד הסוף ולאחר זמן יורד פס אחד
לעינינו ,אני שם לב בפריוס שהפוך כמה שאני עוזב את הגז זה הנותן החיסכון תשים לב מהרגע שאתה בתאוצה בצג מראה שאין זרימת דלק שווה חיסכון אשמח שיוכיחו לי אחרת -
@מרדכי-MC כתב בחיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?:
אולי תבדוק את הבטריה שלל אם היא תקינה זה נשאר מלא עד הסוף ולאחר זמן יורד פס אחד
מדובר בסוללה מקורית מטויוטה בת כשנה ובנסיעה רגילה היא לא מתמלאת מאה אחוז ורק בירידות ממושכות היא מתמלאת מאה אחוז
@מרדכי-MC כתב בחיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?:
אני שם לב בפריוס שהפוך כמה שאני עוזב את הגז זה הנותן החיסכון תשים לב מהרגע שאתה בתאוצה בצג מראה שאין זרימת דלק שווה חיסכון אשמח שיוכיחו לי אחרת
אכן גם אני מרגיש ויודע כך
-
@מאיר כתב בחיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?:
בבוקר המנוע מניע את עצמו דקה כדי להתחמם ובנתים נוסע רק על חשמל, ובזמן זה, כמה שלוחצים יותר, יופיע במסך צריכה טובה יותר משום שהמהירות עלתה עם כמות דלק זהה ויתכן שחברך דיבר על זה.
מה שלא בהכרח מחולל נפלאות לסוללה,
שעוד לא הספיקה להגיד "בוקר טוב" וכבר צריכה לסחוב 1.8 טון במהירות של 50-60 קמש
כנ"ל ברוורס במהירויות גבוהות -
@טכנולוג כתב בחיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?:
יותר נראה לי שהסל"ד עולה כשהרכב טוען את הסוללה ואז לחיצה קצת יותר חזקה משתמשת באותו סל"ד גם לטעינה וגם לנסיעה וכך יש חיסכון כלשהו
לא בדקתי
אבל זכור לי שעל המסך באותו זמן מופיעה צריכה יחסית גבוהה
(99.9 L/KM למי שמכיר...) -
@מרדכי-MC כתב בחיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?:
אם סוללה ובה זה לא אמור להיות נדיר
אולי תבדוק את הבטריה שלל אם היא תקינה זה נשאר מלא עד הסוף ולאחר זמן יורד פס אחד
לעינינו ,אני שם לב בפריוס שהפוך כמה שאני עוזב את הגז זה הנותן החיסכון תשים לב מהרגע שאתה בתאוצה בצג@מרדכי-MC באמת סליחה אבל לא הבנתי כמה מההקשרים.
טכנית.
אני ישמח שתסביר שוב כי נשמע שאתה באמת מדבר לעניין. -
@מנוע-אלפיים-טורבו כתב בחיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?:
מה שלא בהכרח מחולל נפלאות לסוללה,
שעוד לא הספיקה להגיד "בוקר טוב" וכבר צריכה לסחוב 1.8 טון במהירות של 50-60 קמש
כנ"ל ברוורס במהירויות גבוהותאתה צודק אבל זה עניין של הרע במיעוטו כי לסחוב 1.8 טון עם מנוע בנזין קר שהשמן עדיין לא התפזר בחוריו וסדקיו ולנסוע על 50-60 קמ"ש זה ממש חורבן.
הטוב ביותר זה לחכות דקה מההנעה או לפחות ליסוע ממש לאט (יציאה מהחניה וכו') למשך דקה. אגב, לא מומלץ לאמץ מנוע קר, כך שאחרי דקה אפשר ליסוע נסיעות רגועות, אך לאמץ את המנוע אחרי 7 דקות שהמנוע בטמפרטורה הריאלית (כ20 דק' בדיזל)
-
@מנוע-אלפיים-טורבו
שאתה נוסע יש חיצים במסך מלמעלה למטה זה פרושו שהבנזין נשרף לריק ולבהלה מובן....
ולכן
כאברך חסכוני מה אני עושה נותן תאוצה ואז עוזב את הגז כך שאני "אוכל חינם"...עד הסוף
עכשיו מקווה שמובן. -
@מאיר כתב בחיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?:
אתה צודק אבל זה עניין של הרע במיעוטו כי לסחוב 1.8 טון עם מנוע בנזין קר שהשמן עדיין לא התפזר בחוריו וסדקיו ולנסוע על 50-60 קמ"ש זה ממש חורבן.
רק מזכיר שהמנוע בנזין הוא 1500 סמ"ק (1800 בחלק מהדגמים) עם 76 כ"ס
לעומת מנוע חשמלי קטן משמעותית עם 40 כ"ס -
@מנוע-אלפיים-טורבו כתב בחיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?:
@מאיר כתב בחיסכון בדלק בלחיצה על דוושת הגז ברכב היברידי?:
אתה צודק אבל זה עניין של הרע במיעוטו כי לסחוב 1.8 טון עם מנוע בנזין קר שהשמן עדיין לא התפזר בחוריו וסדקיו ולנסוע על 50-60 קמ"ש זה ממש חורבן.
רק מזכיר שהמנוע בנזין הוא 1500 סמ"ק (1800 בחלק מהדגמים) עם 76 כ"ס
לעומת מנוע חשמלי קטן משמעותית עם 40 כ"סובכ"ז מנוע דלק עובד בצורה אחרת ובלי שמן מפוזר בכל חדרי המנוע הוא אוכל את עצמו ברזל על ברזל. לעומת זאת מנוע חשמלי קר ככל שיהיה לא נהרס באופן מוחשי מהנסיעה בקור קטן ככל שיהיה.