דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      טוען כתבות...
      🔈 שמע כבוי
      ⏱️ טוען...
      1
      -- טוען --
      לוגו רכבים זה לזה
      1. דף הבית
      2. טיפים והדרכות כללי
      3. המדריך המלא להחזקת רכב אספנות

      המדריך המלא להחזקת רכב אספנות

      מתוזמן נעוץ נעול הועבר טיפים והדרכות כללי
      המדריכים של גילרכב אספנותרישויחוקאגרת רישוימשרד התחבורהאכיפה
      36 פוסטים 15 כותבים 7.6k צפיות
      • מהישן לחדש
      • מהחדש לישן
      • הכי הרבה הצבעות
      תגובה
      • תגובה כנושא
      התחברו כדי לפרסם תגובה
      נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
      • ה מנותק
        ה מנותק
        הבאר
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #25

        שברולט קאווליר 96
        193000 קילומטר
        4000 שקל
        הכל ברכב עובד חלק חוץ מהמנוע החשמלי של החלונות הימנים
        רישיון רכב 397 שקל
        ביטוח צד ג’ 1800 שקל בגלל שאני נהג חדש בלי עבר ביטוחי
        נסעתי בו כבר 500 קילומטר וברוך השם הכל עובד

        מ אבי יםא 2 תגובות תגובה אחרונה
        9
        • ה הבאר

          שברולט קאווליר 96
          193000 קילומטר
          4000 שקל
          הכל ברכב עובד חלק חוץ מהמנוע החשמלי של החלונות הימנים
          רישיון רכב 397 שקל
          ביטוח צד ג’ 1800 שקל בגלל שאני נהג חדש בלי עבר ביטוחי
          נסעתי בו כבר 500 קילומטר וברוך השם הכל עובד

          מ מנותק
          מ מנותק
          מתלמד 0
          מייבין
          כתב נערך לאחרונה על ידי מתלמד 0
          #26

          @הבאר כייף לך. שמח בשבילך.👏👏 הרבה רכב בקצת כסף. תיהנה ממנו וסע בדרכים ישרות!!🚗🚗🚗🚗

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          2
          • ה הבאר

            שברולט קאווליר 96
            193000 קילומטר
            4000 שקל
            הכל ברכב עובד חלק חוץ מהמנוע החשמלי של החלונות הימנים
            רישיון רכב 397 שקל
            ביטוח צד ג’ 1800 שקל בגלל שאני נהג חדש בלי עבר ביטוחי
            נסעתי בו כבר 500 קילומטר וברוך השם הכל עובד

            אבי יםא מחובר
            אבי יםא מחובר
            אבי ים
            מייבין
            כתב נערך לאחרונה על ידי
            #27

            @הבאר דגם יפיפה
            הרבה יותר מזה שבא אחריו
            אני חושב שממש שווה לך לשמור עליו ולטפח אותו
            המחיר שלו יעלה משנה לשנה
            מסתמא ההוצאה הגדולה בסיפור זה הדלק
            כמה ק"מ לליטר?

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            2
            • ה מנותק
              ה מנותק
              הבאר
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #28

              1 ל 11
              הרוב בין עירוני

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              3
              • נייטרון חפשינ מנותק
                נייטרון חפשינ מנותק
                נייטרון חפשי
                מאסטר
                כתב נערך לאחרונה על ידי
                #29

                @טוסון כתב בבקרוב - טסט אחת לשנתיים במקום כל שנה, איך זה יעבוד?:

                לפי התקנות המוצעות, רכבי אספנות לא יצטרכו יותר תעודת כשירות ממוסך כתנאי לחידוש הרישיון. לפי הנוסח, בישראל יש כ-18 אלף רכבי אספנות ורוצים להקל עליהם. על הדרך גם רוצים לבטל את בדיקת החורף שלהם.

                pikolinou@gmail.com

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                4
                • נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

                  @גיל תודה על המדריך המדהים באופן אופייני 😉

                  מכיוון שעד שעלה המדריך לאוויר הספקתי לרכוש רכב אספנות ולחקור לא מעט בנושא, אז כמה הערות ברשותך.

                  • הסיבה לבלבולים בנושא (כמו למשל העניין נשיאת המטען) הם שינויים בחוק שלא מגיעים מספיק למודעות בגלל העובדה שזה לא מעסיק את רוב האוכלוסיה.
                    בכמה מילים על מה שקרה: בעבר רכב אספנות בישראל היה דבר מורכב ולא שימושי עקב המגבלות המרובות, ההגיון בזה היה שאם אתה מחזיק ברכב לצרכי שימור אין סיבה להתיר בו שימוש עצמי מלבד ‘פוזה’, (מגבלות לדוגמה: איסור ליסוע בכביש מהיר), בהשתדלות המשוגעים לדבר שונתה הגישה, בטענה שגישה זו גורמת לאחזקת רכב אספנות להיות תחביב בלבד ללא שימושיות, דבר שרבים לא יכולים להרשות לעצמם ומוביל לגריטת רכבי אספנות רבים, המגבלה היחידה שנשארה היא איסור נסיעה בשעות העומס (7-9).

                  • לאחזקת רכב אספנות יש 2 סיבות עיקריות, האחת היא ‘משוגעים לדבר’ שפיתחו להם הובי שכזה והם בד"כ חברים במועדוני אספנות ומשקיעים ברכביהם פי כמה מכל רכב ויוצאים איתו לסיבובי ראווה מפעם לפעם, (זה הרבה יותר יקר מלהחזיק כלב אבל מצד שני זה פחות משעבד ויותר נקי, הוא לא ישפוך לך שמן גיר בבית בגלל שלא יצאת איתו בזמן…).
                    ויש את אלו שפשוט אוהבים את זה ובד"כ זה אנשים מבוגרים שפיתחו סנטימנטים לרכב הספציפי שלהם ולא מוכנים להתפטר ממנו בשום מחיר (והם גם בטוחים שהוא שווה מיליונים כי הוא נדיר וכו’, לא תמיד הם אובייקטביים).
                    יש גם כאלו שקצת מזה וקצת מזה (ויש גם אותי עם סיבה נוספת שאפרט בהמשך).

                  • @גיל כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                  בסיום הפעולה תתבקשו לשלם אגרת שינוי רישום (נכון לכתיבת השורות, לא מצאתי אזכור לגבי התעריף).

                  אם זה נכון אז אין תעריף, אני רשמתי ולא נדרשתי לשלם. ייתכן שזה חוק שנועד לאפשר למשרד התחבורה לקבוע עמלה.

                  • @גיל כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                  אם רכב האספנות שלכם עמד שנים בחניה הביתית שלכם ללא רישיון למשל, כאשר תרצו לנסוע עליו תצטרכו לשלם אגרה חד פעמית (כ-350 ש"ח) למשרד הרישוי.

                  אגרת רישוי שנתית היא כ350 ש"ח אבל נראה שהתכוונת לכתוב על אי חיוב תשלום אגרה רטרואקטיבית ושכחת אצלך כמה שורות טקסט.

                  • רכב אספנות מחוייב ב’בדיקת חורף כרכב מסחרי, אם כי ניתן להניח שהשוטר שאינו מעודכן באיסור נשיאת מטען אינו מעודכן גם בזה.

                  • @גיל כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                  חוק נוסף המתייחס לרכבי אספנות נקרא “חוק הפטור ממס רכב וינטאג’” המעניק פטור מסוים ממיסוי לרכבי אספנות, כגון:

                  מיסוי על דלק.

                  הלוואי!
                  ספר לי איך מממשים את זה כי רציתי לקנות פריוייה אך ירדתי מזה כשהגעתי לחישוב עלויות הדלק.

                  • @גיל כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                  החוק החמישי לגבי רכבי אספנות הוא “חוק רישום רכבי אספנות”, המחייב את בעלי הרכבים לרשום את הרכב במשרד התחבורה.

                  כל זמן שלא בוצע רישום הרכב אינו מוגדר כרכב אספנות על כל המשתמע מה שגורם לבעלי רכבי אספנות רבים להמנע מרישום אספנות (במיוחד לאור כל ההגבלות שהיו בעבר), להבנתי, חוק זה מחייב לשנות רישום אם כי בשטח בעלי הרכבים לא מודעים לכך ולא ידוע לי על משמעות חוקית כלשהי לאי יישום ה’חוק’.

                  • @גיל כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                  הובלת מטען ע"י רכב מסחרי הרשום כרכב אספנות -

                  הוא הדין לגבי שימוש ורישום ברכב אספנות לצרכי עבודה, אני מניח שמכיוון שהסעיף הזה גם נמחק לא יכולת לדעת מה היה רשום בו.

                  @גיל כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                  הערה: הדו-שיח אכן התרחש, לחובבי תיאוריית “סיפורי בדים”. ונואלו🧠, חייב לציין…

                  ולא עוד אלא שמיטפשים ונעשים בד בבד…

                  • @גיל כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                  המטרה של החוק הזה היא בעצם לעודד החזקה של רכבי אספנות כדי לשמר רכבים היסטוריים וכמובן כדי שנראה אותם כמה שיותר על כבישי ישראל.

                  נכון לכתיבת שורות אלו, אני עדיין לא מצליח להתחבר לרציונל…

                  הניסוח הנ"ל נכתב מן הסתם ע"י חברי מועדון החמש שמן הסתם הם אלו שקידמו את החוקים הנ"ל והם ‘משוגעים לדבר’ מה שתורם להבנת העניין, השאלה שלך (אני מניח) היא למה ומה פתאום הסכימו לזה המחוקקים ובזה יש לי הסבר מניח את הדעת, מכיוון שרכב אספנות נועד בעיקר לשימור ולא לנסיעה אין סיבה להשית עליו מיסים שנועדו לתת למדינה נתח מהצריכה בדגש על מוצרי מותרות ובהתחשב בכך שרכב אספנות כמעט לא נוסע ולא משתמש בתשתיות ובדלק. (ולדעתי גם בגלל שמדובר בקבוצה קטנה לא אכפת להם לפרגן להם הנחה, וכפי שמסופר על ראש הממשלה הראשון שהסכים לתקצב את הישיבות כי הם מיעוט שהולך להגמר לדעתו].

                  ועכשיו: למה אני מחזיק רכב אספנות?
                  דבר ראשון כי אני אוהב את זה, אוהב דברים ישנים, ואוהב מכניקה, וכאן יש לי הכל בחבילה אחת.
                  אמנם, אם הדבר היה דורש ממני הוצאות כספיות ו/או בזבוז זמן רב לא הייתי יכול לבזבז כך את חיי,
                  אבל כאן מגיע הדבר השני: עלות טסט לרכב אספנות עומדת על כ400 שקלים לשנה, הצעת מחיר שקיבלתי לביטוח לרכבי לכל נהג מגיל 24 היא כ 1,200 ש"ח חובה וצד ג’.
                  הקטע של הפוזה פחות קיים ברכב שלי, תסתכלו בתמונה ותווכחו:
                  וטעכגסבה.png

                  מ מנותק
                  מ מנותק
                  משה בלום
                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                  #30

                  @נייטרון-חפשי כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                  אבל כאן מגיע הדבר השני: עלות טסט לרכב אספנות עומדת על כ400 שקלים לשנה, הצעת מחיר שקיבלתי לביטוח לרכבי לכל נהג מגיל 24 היא כ 1,200 ש"ח חובה וצד ג’.

                  האם הביטוח שקיבלת הוא עם הגבלת ק"מ?
                  כי אני חושב עכשיו על קניית רכב אספנות, ושמעתי שהביטוח מגבילים את הק"מ,
                  יש אפשרות לקבל ביטוח שאוכל כל חודש לנסוע כאלף ק"מ?

                  רציתי לקנות פריוייה אך ירדתי מזה כשהגעתי לחישוב עלויות הדלק.

                  כמה הוא באמת צורך?
                  (מישהו רוצה למכור לי עכשיו פריוויה)

                  סוסיתא קדישתאס תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • מ משה בלום

                    @נייטרון-חפשי כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                    אבל כאן מגיע הדבר השני: עלות טסט לרכב אספנות עומדת על כ400 שקלים לשנה, הצעת מחיר שקיבלתי לביטוח לרכבי לכל נהג מגיל 24 היא כ 1,200 ש"ח חובה וצד ג’.

                    האם הביטוח שקיבלת הוא עם הגבלת ק"מ?
                    כי אני חושב עכשיו על קניית רכב אספנות, ושמעתי שהביטוח מגבילים את הק"מ,
                    יש אפשרות לקבל ביטוח שאוכל כל חודש לנסוע כאלף ק"מ?

                    רציתי לקנות פריוייה אך ירדתי מזה כשהגעתי לחישוב עלויות הדלק.

                    כמה הוא באמת צורך?
                    (מישהו רוצה למכור לי עכשיו פריוויה)

                    סוסיתא קדישתאס מנותק
                    סוסיתא קדישתאס מנותק
                    סוסיתא קדישתא
                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                    #31

                    @משה-בלום כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                    רציתי לקנות פריוייה אך ירדתי מזה כשהגעתי לחישוב עלויות הדלק.

                    כמה הוא באמת צורך?
                    (מישהו רוצה למכור לי עכשיו פריוויה)

                    ראיתי בירושלים פריוויה עם מערכת גז.
                    עשה לי תיאבון לא נורמלי…

                    נייטרון חפשינ Y 2 תגובות תגובה אחרונה
                    3
                    • סוסיתא קדישתאס סוסיתא קדישתא

                      @משה-בלום כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                      רציתי לקנות פריוייה אך ירדתי מזה כשהגעתי לחישוב עלויות הדלק.

                      כמה הוא באמת צורך?
                      (מישהו רוצה למכור לי עכשיו פריוויה)

                      ראיתי בירושלים פריוויה עם מערכת גז.
                      עשה לי תיאבון לא נורמלי…

                      נייטרון חפשינ מנותק
                      נייטרון חפשינ מנותק
                      נייטרון חפשי
                      מאסטר
                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                      #32

                      @סוסיתא-קדישתא כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                      ראיתי בירושלים פריוויה עם מערכת גז.

                      בכמה?
                      אולי אני ארצה

                      pikolinou@gmail.com

                      סוסיתא קדישתאס טוסוןט 2 תגובות תגובה אחרונה
                      2
                      • נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

                        @סוסיתא-קדישתא כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                        ראיתי בירושלים פריוויה עם מערכת גז.

                        בכמה?
                        אולי אני ארצה

                        סוסיתא קדישתאס מנותק
                        סוסיתא קדישתאס מנותק
                        סוסיתא קדישתא
                        כתב נערך לאחרונה על ידי
                        #33

                        @נייטרון-חפשי כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                        @סוסיתא-קדישתא כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                        ראיתי בירושלים פריוויה עם מערכת גז.

                        בכמה?
                        אולי אני ארצה

                        לא ראיתי למכירה,
                        ראיתי פריוויה…

                        סליחה על הבלבול

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        1
                        • נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

                          @סוסיתא-קדישתא כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                          ראיתי בירושלים פריוויה עם מערכת גז.

                          בכמה?
                          אולי אני ארצה

                          טוסוןט מנותק
                          טוסוןט מנותק
                          טוסון
                          מייבין
                          כתב נערך לאחרונה על ידי
                          #34

                          @נייטרון-חפשי אני ראיתי ביד2 לפני תקופה לא ארוכה
                          לא זוכר הפרטים

                          כללו של דבר, האדם לא נברא בעבור מצבו בעולם הזה אלא בעבור מצבו בעולם הבא, אלא שמצבו בעולם הזה הוא אמצעי…
                          (מס"י פ"א)
                          נחייה ולא…

                          סוסיתא קדישתאס תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • טוסוןט טוסון

                            @נייטרון-חפשי אני ראיתי ביד2 לפני תקופה לא ארוכה
                            לא זוכר הפרטים

                            סוסיתא קדישתאס מנותק
                            סוסיתא קדישתאס מנותק
                            סוסיתא קדישתא
                            כתב נערך לאחרונה על ידי
                            #35

                            @טוסון כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                            @נייטרון-חפשי אני ראיתי ביד2 לפני תקופה לא ארוכה
                            לא זוכר הפרטים

                            עדיין יש מישהי
                            https://www.yad2.co.il/vehicles/item/cmytqkjq

                            תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • סוסיתא קדישתאס סוסיתא קדישתא

                              @משה-בלום כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                              רציתי לקנות פריוייה אך ירדתי מזה כשהגעתי לחישוב עלויות הדלק.

                              כמה הוא באמת צורך?
                              (מישהו רוצה למכור לי עכשיו פריוויה)

                              ראיתי בירושלים פריוויה עם מערכת גז.
                              עשה לי תיאבון לא נורמלי…

                              Y מנותק
                              Y מנותק
                              yso
                              כתב נערך לאחרונה על ידי
                              #36

                              @סוסיתא-קדישתא כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:

                              ראיתי בירושלים פריוויה עם מערכת גז.

                              אפשר ואולי עדיף להתקין מערכת גז חדשה במקום לקנות קיים,
                              מבחינת בלאי של המנוע.
                              כמובן בשום שכל שלא לזרוק כסף לפח. חבל

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0

                              • 1
                              • 2

                              102

                              מחובר

                              3.0k

                              משתמשים

                              9.7k

                              נושאים

                              130.7k

                              פוסטים
                              • התחברות

                              • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                              • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                              • פוסט ראשון
                                פוסט אחרון
                              0
                              • דף הבית
                              • תקנון הפורום
                              • מילון מושגים המלא
                              • המדריך המלא למשתמש
                              • פוסטים אחרונים
                              • משתמשים
                              • חיפוש גוגל בפורום
                              • פנייה למנהל הפורום