למה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?
-
כיום מחיר של שיעור נהיגה יכול להגיע ל180 ש"ח ואולי יותר. כשהמחירים הגיעו בזמנו ל120 לשיעור אמרתי לעצמי שאוטוטו יקומו מורים חדשים כדי לנגוס ברווח האדיר... עברו הימים אך לא, אין שום ירידה אלא להיפך... עליה מתמדת שיתכן ותגיע ל400+ ועם ישראל יתלונן ויקנה כמו טטלה...
השאלה היא מדוע זה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה? נכון זה שזה לוקח שנתים, אבל יש מקצועות ריווחים פחות מצריכים למידה של יותר שנים...
חישוב קטן, כמה עולה למורה שיעור נהיגהנניח שמורה נהיגה עושה 10 שיעורים ביום (הם עושים יותר) כלומר 10,560 שיעורים ב4 שנים.
רכב היברידי בסיסי עולה 135,000 ש"ח (טויוטה יאריס) ונניח שימכר ב35,000 ש"ח אחרי 4 שנים (כ250,000ק"מ) כלומר ירידת ערך של 100,000 ש"ח שזה בעצם 10 שקלים ירידת ערך לשיעור
בתקופת אחזקת הרכב המורה יצטרך לעשות 25 טיפולי 10,000 ונניח שטיפול ממוצע עולה 800 ש"ח = 20,000 ש"ח ל4 שנים שזה 2 ש"ח טיפולים לשיעור
עלות הביטוח היא כ15,000 ש"ח לשנה ממוצע (לא מאומת) כלומר 80,000 ש"ח ל4 שנים שזה אומר 8 ש"ח ביטוח לשיעור
אגרת רישוי כ8,000 ש"ח בממוצע ל4 שנים שזה אומר 0.8 ש" לשיעור
דלק: המהירות הממוצעת בתוך העיר היא 20-30 קמ"ש כך שב40 דק' יש כ20 ק"מ ונניח שהרכב לא היברידי שזה יוצא כ20 ש"ח
עולה מן האמור שלמורה הנהיגה יש הוצאות של כ40 ש"ח לשיעור שבמקומם הוא מקבל מינימום 140 ש"ח (ברוטו) וככל הנראה הוא מרויח כ70 ש"ח נטו (אחרי מיסים) לשיעור (לא לשעה)
ומורה שעושה 10 שיעורים ביום (7 שעות) ירויח משכורת נטו של כ18,000 ש"חלכאורה אמורה להיות תחרות מטורפת על המקצוע הריווחי.
-
@במוו כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
א. בדר''כ אין להם את הרכבים ההיברידיים הקטנים, יותר חשמליים או ידני (160-170 אלף ש')
ב. הביטוח אני מאמין שעולה יותר מ15000 (מן הסתם כולל גם מקיף, אע''פ שאת התלמיד זה לא אמור לעניין)
ג. אני לא בקיא כ''כ במס הכנסה, אבל לי על הקבלות מהמורה (שביקשתי ממנו להוציא במיוחד...) כתוב 17% מע''מ ולא 40% -
@במוו כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
לכאורה אמורה להיות תחרות מטורפת על המקצוע הריווחי.
זה העניין, יש תחרות, אבל בהפוכה, עלו המחירים של הדלק ב2 אג' (לא משנה שהם עובדים עם חשמלי) המחירים של השיעור צריכים לעלות. ולהם אין כח להתעסק עם שקלים או בכלל עם חמישיות, זה עולה בעשיריות כל פעם, ואז מגיע המורה התורן שאומר ''הדלק עלה! מגיע לי יותר'' ומעלה בעשר שקל, ומיד אחריו מגיעים כל המורים (שגם ככה חברים אחד של השני דרך הביה''ס) ומעלים גם כן, זה לא תחרות, זה קרטל
-
-
@אושר-מתקרב כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
הביטוח אני מאמין שעולה יותר מ15000 (מן הסתם כולל גם מקיף, אע''פ שאת התלמיד זה לא אמור לעניין)
אני לא חושב שרכבי לימוד נהיגה עושים יותר תאונות!
-
@אושר-מתקרב זה מע"מ לא מס
-
- לא חישבת דלק (ותלמיד זה הנהיגה הכי לא חסכונית)
- למה אתה חושב שהוא יסכים להיות מורה נהיגה עם משכורת של קופאית
תבדוק כמה מקבל טכנאי מזגנים/מחשבים/מוצרי חשמל
תבדוק כמה מקבלת מורה עם תארים וותק
תבדוק כמה מקבל אינסטלטור או חשמלאי
למה אתה חושב שהוא צריך להקים גמ"ח?
-
@במוו אז ככה, אמרו כאן הרבה דברים מאוד נכונים, העיקרי ביניהם הוא העובדה שלא חישבת את הדלק, שזה עוד כמה עשרות שקלים לשיעור.
לדעתי ירידת הערך היא יותר ממה שכתבת, לא יודע מה איתך, אני לא אקנה רכב שעשה 250 אלף בלימודי נהיגה ב35 אלף שקל, אולי 20
הטיפולים שחישבת הם לפי רכב רגיל, בלימוד נהיגה יש בלאי מואץ בעיקר של הבלמים, צריך להחליף אותם הרבה הרבה מעבר לרכב רגיל.
יש את ההסבה לרכב לימוד נהיגה שזה כמה אלפים, וגם את המצלמות של הטסט שזו עלות שהמורה משלם אותה.
ויש תשלום לבי"ס נהיגה שהוא חבר בו.
ואחרי כל זה - לידיעתך השכר הממוצע במשק הוא באזור 14,000 ש"ח, והגיוני מאוד שעבודה פיזית ומעייפת כמו של מורה נהיגה תהיה שווה ככה. -
@אבי-ים כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
לא חישבת דלק (ותלמיד זה הנהיגה הכי לא חסכונית)
צודק תיקנתי.
אבל עדיין הנתונים אהלו קצת מחמירים ואפשר להכפיל רווח עם קצת רצון: רכב חשמלי (זה בול למורי נהיגה {טווח גבוה בעיר}) ועוד קצת (הרבה) שעות (כמעט כל מורה מתחיל ב7 ומסיים ב6 עם שעה מנוחה)
-
@במוו עוד כמה נקודות
אם זה מורה נהיגה תחת בית ספר לנהיגה, יש עוד ידיים שבוחשות מלמעלה וצריכות לקבל את הנתח שלהם (והוא יותר גדול משל המורה עצמו)
ואם הוא עצמאי, יש לו הוצאות של ראיית חשבון וכד' ריצות לכל מיני משרדים ועוד הרבה כאב ראש על חשבון השעות הפנויות שלו... וכל זה אתה רוצה שהוא יעשה תמורת 60-50 ש"ח לשעה? -
@מאיר כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
@אושר-מתקרב כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
הביטוח אני מאמין שעולה יותר מ15000 (מן הסתם כולל גם מקיף, אע''פ שאת התלמיד זה לא אמור לעניין)
אני לא חושב שרכבי לימוד נהיגה עושים יותר תאונות!
אבל תלמיד זה בן אדם שאין לו רשיון ואתה נותן לו לנהוג אז הסיכון גדול
רק היום יום שני י"ז אדר א' התפרסם ביתד על תלמידת נהיגה בת 20 מירושלים שהתפכה עם המורה נהיגה שלה ביחד -
@אבי-ים כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
@במוו עוד כמה נקודות
אם זה מורה נהיגה תחת בית ספר לנהיגה, יש עוד ידיים שבוחשות מלמעלה וצריכות לקבל את הנתח שלהם (והוא יותר גדול משל המורה עצמו)
ואם הוא עצמאי, יש לו הוצאות של ראיית חשבון וכד' ריצות לכל מיני משרדים ועוד הרבה כאב ראש על חשבון השעות הפנויות שלו... וכל זה אתה רוצה שהוא יעשה תמורת 60-50 ש"ח לשעה?זה ממש לא 50-60 לשעה. אני למדתי בירושלים אצל מורה שכיר שקבל חצי מהמחיר של השיעור מבלי לשלם שום הוצאה (רכב דלק וכו'). בזמנו עלה לי שיעור 130 ש"ח כך שעל שעה הוא קיבל כ100 ש"ח וזה כשהוא שכיר. לו היה עצמאי הוא היה מקבל כ140 לשעה. וזה כששיעור עלה 130. כיום שיעור יכול להגיע 180 ש"ח כך שהחשבון אחר לגמרי... ויכול בקלות להגיע ל40,000 ש"ח בחודש.
-
@שלוימי-ט כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
@מאיר כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
@אושר-מתקרב כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
הביטוח אני מאמין שעולה יותר מ15000 (מן הסתם כולל גם מקיף, אע''פ שאת התלמיד זה לא אמור לעניין)
אני לא חושב שרכבי לימוד נהיגה עושים יותר תאונות!
אבל תלמיד זה בן אדם שאין לו רשיון ואתה נותן לו לנהוג אז הסיכון גדול
רק היום יום שני י"ז אדר א' התפרסם ביתד על תלמידת נהיגה בת 20 מירושלים שהתפכה עם המורה נהיגה שלה ביחדזה כמובן מקרה חריג אני מאמין שאתה לא רואה כזה דבר כל שני וחמישי. למעשה בשיעור נהיגה המורה והתלמיד מאד בפוקוס, לא עושים שטויות, שומרים מרחק, נוסעים לאט וכו' וכו' אז נכון שיש סיכוי שהנער יעשה איזה טעות אבל זה רחוק יחסית.
-
@במוו כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
זה ממש לא 50-60 לשעה. אני למדתי בירושלים אצל מורה שכיר שקבל חצי מהמחיר של השיעור מבלי לשלם שום הוצאה (רכב דלק וכו'). בזמנו עלה לי שיעור 130 ש"ח כך שעל שעה הוא קיבל כ100 ש"ח
איך 100 ש"ח???
שיעור זה מינימום 40 דקות, תוסיף עוד שהייה קצרה בין תלמיד לתלמיד (כ- 5 דקות) והוא מקבל 85 ש"ח לשעה
[לעבודה שבה הוא צריך להיות 100% בריכוז, לשבת בכיסא בלי אפשרות למתוח אברים (במיוחד אם הוא קנה את ההיברידים הקטנים)] -
@אבי-ים כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
@במוו כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
זה ממש לא 50-60 לשעה. אני למדתי בירושלים אצל מורה שכיר שקבל חצי מהמחיר של השיעור מבלי לשלם שום הוצאה (רכב דלק וכו'). בזמנו עלה לי שיעור 130 ש"ח כך שעל שעה הוא קיבל כ100 ש"ח
איך 100 ש"ח???
שיעור זה מינימום 40 דקות, תוסיף עוד שהייה קצרה בין תלמיד לתלמיד (כ- 5 דקות) והוא מקבל 85 ש"ח לשעהלמה צריך שהיה בין התלמידים? אני למדתי אצל 3 מורים ואצל כולם היו 20 שניות של החלפה והם לא היו נספרו. אבל אתה כן צודק לגבי מע"מ
-
@מאיר כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
למה צריך שהיה בין התלמידים? אני למדתי אצל 3 מורים ואצל כולם היו 20 שניות של החלפה
לפעמים זה 20 שניות ולפעמים הוא צריך לנסוע ולקחת תלמיד ממקום יותר מרוחק
כמו"כ יש שעות מתות שלאף תלמיד זה לא מסתדר, ולכן פרסתי את הזמן הנ"ל ל-5 דקות ממוצע לשיעור@מאיר כתב בלמה כ"כ קשה להיות מורה נהיגה?:
אבל אתה כן צודק לגבי מע"מ
לא כתבתי את זה
אבל כמובן שזה נכון -
יש למורים הנחה משמעותית בקניית הרכב, הם לא משלמים מס
-
@במוו לדעתי יש הסבר פשוט שעדיין לא ראיתי שהוזכר - למורה נהיגה צריך שתי תכונות בסיסיות שבלעדיהם אין מה לדבר
- להיות מורה תחשוב שאתה מלמד את אותו דבר כל יום מחדש עם אותם טעויות הבנאדם לא רואה תמרורים, לא נותן זכות קדימה, מאיץ במקומות שאסור לעבור את ה40 ועוד ועוד זה כבר נמאס אתה מתעצבן עליו והוא עליך בסוף אתה צריך אופי של אדם שמוכן ואפילו אוהב ללמד ולא לצאת מהכלים כשאתה רואה את אותו דבר חוזר על עצמו שוב ושוב הוראה באופן כללי זה מקצוע שוחק מאוד אפשר לומר שאין בו התחדשות זה דברים שחוזרים על עצמם כל הזמן
- אתה צריך לאהוב רכב וגם לאהוב נהיגה יש אנשים שלא אוהבים לנהוג וגם אלה שאוהבים אין הרבה שנוח להם לעשות את זה יום יום זה מעייף ומתיש
זה לדעתי הסיבות הראשונות ומי שאין לו את התכונות האלה לא משנה כמה זה כלכלי (כמובן בגבולות הסביר) הוא לא יעבוד בתחום אח"כ יש עוד חישובים של רווחיות וכו'