החלפת בורר מקור לחום ( מעביר ממצב קור למצב חום ולהפך ) מיצובישי גרנדיס
-
יש מחלה במיצובישי גרנדיס ,( ייתכן בעוד רכבים ) שהבורר לא מעביר ממצב קור למצב חום ולהפך , הלכתי לחשמלאי הנחשב מקצוען ביותר , וכן לעוד מוסכניק , שניהם אמרו לי שהחלפת מנוע זו עבודה מורכבת ביותר ואורכת לפחות חצי יום , אני שקצת מבין לא היה נראה לי כל כך , והתחלתי לברר ולבסוף ביצעתי את העבודה בעצמי לא יותר משעה
השלבים : ( כל זה במידה והמנוע של הבורר או המספריים שלו מקולקלים — לא המחוון על הדשבורד)
א מזמינים באליאקספרס מנועון חדש - במידה והקלקול הוא באמת מהמנוע , קישור בהמשך( 60שח )
ב יש לפתוח את התא כפפות בצד שמאל שלו יש כעין מחזיר שמן שגורם לתא כפפות להיות יציב – לשבור אותו אין צורך בו ( בפרט שגרנדיס הוא רכב כבר ישן - אל דאגה זה לא יוריד שקל במחיר של האוטו
ג עם מברג פס נפריד בין הפלסטיקה העוטפת את התא כפפות התקועה בקליק- קלאק ( קצת בכח ) ונוציא את הברגים הנמצאים שם ( בצד ימין למעלה וגם מתחת לתא כפפות ) בצד שמאל גם נכניס את המברג פס בין הפלסטיק העוטף את התא כפפות לפלסטיק שעליו נמצאים המחוונים של המזגן , שם יש בורג לפי הזכור לי רק מתחת לתא כפפות ולא בפלסטיקה למעלה , אלא רק קליק קלאק
ד כעת נעביר ממצב חום לקור ולהפך ונבדוק : יש שני מנועים , אחד בצד ימין למעלה איפה שהפילטר מזגן ( ממש מעל התא כפפות בעצמו ) המנוע הזה בדרך כלל עובד תמיד ,
ה כעת נעבור לבדוק את המנוע השני , מחובר למנוע זה כעין גלגלת גדולה פלסטיק עם שני מוטות פלסטיק בצבע לבן כאשר פס ברזל קטן מחבר בין שניהם הוא אמור לזוז כאשר מסובבים את המחוון אם הוא לא זז ניתן מכה קטנה לפעמים זה נותן לו אריכות ימים של חצי שנה ויותר
ו אחרי שראינו שהוא לא זז בשום מצב נתחיל לעבוד כלים שצריך: מברג רגיל, מברג ראצט , מספרי פח או סכין ויקטורינוס לא בשימוש , אפשר גם במסור קטן בצורת דיסק שיכול להתחבר למקדחה או מברגה זה מאוד מקצר את הזמן
ז כעת נראה שבכדי להגיע לפלסטיק הלבן יש בעיה רצינית של גישה עם היד , מה שחוסם הוא פלסטיק שחור בתוך פלסטיק זה שוכן המנועון (שמסתבר ששומר עליו מלכלוך (נקרא לו תוספתן ) אך בפועל הוא מוברג לפלסטיק אחר בשני ברגים אחד יותר קרוב אלינו והשני לכוון המכסה מנוע את מה שקרוב אלינו נוציא נשמור בצד
ח אחרי שראינו בבירור מה הפלסטיק המיותר נוכל לחתוך בזהירות רבה את הפלסטיק יש שם שתי קבוצות של חוטי חשמל שמחוברות עם אזיקון שחור, פשוט להוציא אותם עם פלייר מהפלסטיק ובדיוק שם להתחיל לחתוך
ט כאת רואים איפה המנועון מחובר לזרוע פלסטיק נמשוך קצת בכח ונוציא את הזרוע מהמנועון
אחרי שחתכנו הרבה מהפלסטיק יש לנו גישה לתקע שקע של המנועון - להוציא את זה ( לא לקרוע את החוטים , יש כמין כפתור על התקע שלוחצים עליו וזה יוצא בניקל )
י חשוב להדגיש לאורך כל עבודת חיתוך הפלסטיק יש להזהר לא לנענע חזק מדאי את הפלסטיק , כי הלמטה של הפלסטיק מתחבר לצינור של המפוח וחשוב שלא יקרה טעות שזה יוצא
יא כעת יש גישה לבורג השני של המנועון , ונותר רק לחכות למנועון שיגיע מאלי אקספרס
תמונות וקישורים בעז"ה בהמשך -
יש מחלה במיצובישי גרנדיס ,( ייתכן בעוד רכבים ) שהבורר לא מעביר ממצב קור למצב חום ולהפך , הלכתי לחשמלאי הנחשב מקצוען ביותר , וכן לעוד מוסכניק , שניהם אמרו לי שהחלפת מנוע זו עבודה מורכבת ביותר ואורכת לפחות חצי יום , אני שקצת מבין לא היה נראה לי כל כך , והתחלתי לברר ולבסוף ביצעתי את העבודה בעצמי לא יותר משעה
השלבים : ( כל זה במידה והמנוע של הבורר או המספריים שלו מקולקלים — לא המחוון על הדשבורד)
א מזמינים באליאקספרס מנועון חדש - במידה והקלקול הוא באמת מהמנוע , קישור בהמשך( 60שח )
ב יש לפתוח את התא כפפות בצד שמאל שלו יש כעין מחזיר שמן שגורם לתא כפפות להיות יציב – לשבור אותו אין צורך בו ( בפרט שגרנדיס הוא רכב כבר ישן - אל דאגה זה לא יוריד שקל במחיר של האוטו
ג עם מברג פס נפריד בין הפלסטיקה העוטפת את התא כפפות התקועה בקליק- קלאק ( קצת בכח ) ונוציא את הברגים הנמצאים שם ( בצד ימין למעלה וגם מתחת לתא כפפות ) בצד שמאל גם נכניס את המברג פס בין הפלסטיק העוטף את התא כפפות לפלסטיק שעליו נמצאים המחוונים של המזגן , שם יש בורג לפי הזכור לי רק מתחת לתא כפפות ולא בפלסטיקה למעלה , אלא רק קליק קלאק
ד כעת נעביר ממצב חום לקור ולהפך ונבדוק : יש שני מנועים , אחד בצד ימין למעלה איפה שהפילטר מזגן ( ממש מעל התא כפפות בעצמו ) המנוע הזה בדרך כלל עובד תמיד ,
ה כעת נעבור לבדוק את המנוע השני , מחובר למנוע זה כעין גלגלת גדולה פלסטיק עם שני מוטות פלסטיק בצבע לבן כאשר פס ברזל קטן מחבר בין שניהם הוא אמור לזוז כאשר מסובבים את המחוון אם הוא לא זז ניתן מכה קטנה לפעמים זה נותן לו אריכות ימים של חצי שנה ויותר
ו אחרי שראינו שהוא לא זז בשום מצב נתחיל לעבוד כלים שצריך: מברג רגיל, מברג ראצט , מספרי פח או סכין ויקטורינוס לא בשימוש , אפשר גם במסור קטן בצורת דיסק שיכול להתחבר למקדחה או מברגה זה מאוד מקצר את הזמן
ז כעת נראה שבכדי להגיע לפלסטיק הלבן יש בעיה רצינית של גישה עם היד , מה שחוסם הוא פלסטיק שחור בתוך פלסטיק זה שוכן המנועון (שמסתבר ששומר עליו מלכלוך (נקרא לו תוספתן ) אך בפועל הוא מוברג לפלסטיק אחר בשני ברגים אחד יותר קרוב אלינו והשני לכוון המכסה מנוע את מה שקרוב אלינו נוציא נשמור בצד
ח אחרי שראינו בבירור מה הפלסטיק המיותר נוכל לחתוך בזהירות רבה את הפלסטיק יש שם שתי קבוצות של חוטי חשמל שמחוברות עם אזיקון שחור, פשוט להוציא אותם עם פלייר מהפלסטיק ובדיוק שם להתחיל לחתוך
ט כאת רואים איפה המנועון מחובר לזרוע פלסטיק נמשוך קצת בכח ונוציא את הזרוע מהמנועון
אחרי שחתכנו הרבה מהפלסטיק יש לנו גישה לתקע שקע של המנועון - להוציא את זה ( לא לקרוע את החוטים , יש כמין כפתור על התקע שלוחצים עליו וזה יוצא בניקל )
י חשוב להדגיש לאורך כל עבודת חיתוך הפלסטיק יש להזהר לא לנענע חזק מדאי את הפלסטיק , כי הלמטה של הפלסטיק מתחבר לצינור של המפוח וחשוב שלא יקרה טעות שזה יוצא
יא כעת יש גישה לבורג השני של המנועון , ונותר רק לחכות למנועון שיגיע מאלי אקספרס
תמונות וקישורים בעז"ה בהמשך -
יש מחלה במיצובישי גרנדיס ,( ייתכן בעוד רכבים ) שהבורר לא מעביר ממצב קור למצב חום ולהפך , הלכתי לחשמלאי הנחשב מקצוען ביותר , וכן לעוד מוסכניק , שניהם אמרו לי שהחלפת מנוע זו עבודה מורכבת ביותר ואורכת לפחות חצי יום , אני שקצת מבין לא היה נראה לי כל כך , והתחלתי לברר ולבסוף ביצעתי את העבודה בעצמי לא יותר משעה
השלבים : ( כל זה במידה והמנוע של הבורר או המספריים שלו מקולקלים — לא המחוון על הדשבורד)
א מזמינים באליאקספרס מנועון חדש - במידה והקלקול הוא באמת מהמנוע , קישור בהמשך( 60שח )
ב יש לפתוח את התא כפפות בצד שמאל שלו יש כעין מחזיר שמן שגורם לתא כפפות להיות יציב – לשבור אותו אין צורך בו ( בפרט שגרנדיס הוא רכב כבר ישן - אל דאגה זה לא יוריד שקל במחיר של האוטו
ג עם מברג פס נפריד בין הפלסטיקה העוטפת את התא כפפות התקועה בקליק- קלאק ( קצת בכח ) ונוציא את הברגים הנמצאים שם ( בצד ימין למעלה וגם מתחת לתא כפפות ) בצד שמאל גם נכניס את המברג פס בין הפלסטיק העוטף את התא כפפות לפלסטיק שעליו נמצאים המחוונים של המזגן , שם יש בורג לפי הזכור לי רק מתחת לתא כפפות ולא בפלסטיקה למעלה , אלא רק קליק קלאק
ד כעת נעביר ממצב חום לקור ולהפך ונבדוק : יש שני מנועים , אחד בצד ימין למעלה איפה שהפילטר מזגן ( ממש מעל התא כפפות בעצמו ) המנוע הזה בדרך כלל עובד תמיד ,
ה כעת נעבור לבדוק את המנוע השני , מחובר למנוע זה כעין גלגלת גדולה פלסטיק עם שני מוטות פלסטיק בצבע לבן כאשר פס ברזל קטן מחבר בין שניהם הוא אמור לזוז כאשר מסובבים את המחוון אם הוא לא זז ניתן מכה קטנה לפעמים זה נותן לו אריכות ימים של חצי שנה ויותר
ו אחרי שראינו שהוא לא זז בשום מצב נתחיל לעבוד כלים שצריך: מברג רגיל, מברג ראצט , מספרי פח או סכין ויקטורינוס לא בשימוש , אפשר גם במסור קטן בצורת דיסק שיכול להתחבר למקדחה או מברגה זה מאוד מקצר את הזמן
ז כעת נראה שבכדי להגיע לפלסטיק הלבן יש בעיה רצינית של גישה עם היד , מה שחוסם הוא פלסטיק שחור בתוך פלסטיק זה שוכן המנועון (שמסתבר ששומר עליו מלכלוך (נקרא לו תוספתן ) אך בפועל הוא מוברג לפלסטיק אחר בשני ברגים אחד יותר קרוב אלינו והשני לכוון המכסה מנוע את מה שקרוב אלינו נוציא נשמור בצד
ח אחרי שראינו בבירור מה הפלסטיק המיותר נוכל לחתוך בזהירות רבה את הפלסטיק יש שם שתי קבוצות של חוטי חשמל שמחוברות עם אזיקון שחור, פשוט להוציא אותם עם פלייר מהפלסטיק ובדיוק שם להתחיל לחתוך
ט כאת רואים איפה המנועון מחובר לזרוע פלסטיק נמשוך קצת בכח ונוציא את הזרוע מהמנועון
אחרי שחתכנו הרבה מהפלסטיק יש לנו גישה לתקע שקע של המנועון - להוציא את זה ( לא לקרוע את החוטים , יש כמין כפתור על התקע שלוחצים עליו וזה יוצא בניקל )
י חשוב להדגיש לאורך כל עבודת חיתוך הפלסטיק יש להזהר לא לנענע חזק מדאי את הפלסטיק , כי הלמטה של הפלסטיק מתחבר לצינור של המפוח וחשוב שלא יקרה טעות שזה יוצא
יא כעת יש גישה לבורג השני של המנועון , ונותר רק לחכות למנועון שיגיע מאלי אקספרס
תמונות וקישורים בעז"ה בהמשך@רכב-כתום האמת שמזמן כבר עשיתי את מה שאתה מתאר אבל לא יצא לכתוב מדריך מסודר לזה
אתה יכול לראות כמה כתבת ואני חושב שלולא שעשיתי את זה כמה פעמים קשה להבין למה אתה מתכוון עד שלא רואים בעיניים…
בכל מקרה כל הכבוד על הזמן שהשקעת ואם תצליח להעלות תמונות אז עוד יותר טובאבל תרשה לי לחדש לך דבר קטן
הרבה פעמים המנוע לא מתקלקל וניתן לסדר אותו בקלות
פותחים את המנוע (עניין של ארבעה ברגים וכמה קליפסים) ובהרבה מקרים מה שבסך הכל קורה שהגלגל שיניים שעל ציר המנוע מתנתק (כנראה ברבות השנים ההדבקה שלו הולכת) והוא בורח מהתפיסה שלו על המנוע וממילא לא מניע את כל המערכת
מה שצריך לעשות זה פשוט להדביק את החלק בחזרה במקום (מי שיפתח יבין למה אני מתכוון)
והכל יבוא על מקומו בשלוםממה שאני ראיתי עד היום ברוב המקרים זו הבעיה, לפעמים באמת המנוע הולך ומה שצריך לעשות זה להזמין חדש כמו שכתבת
בהצלחה
-
נקודה לציון: המנוע הנ"ל פועל 2 פעולות, הוא מזיז את הכנפיים של מעברי האוויר וכך גורם לאוויר לעבור דרך רדיאטור החימום/מאדה הקירור, אך בנוסף הוא פותח/סוגר ברז למעבר נוזל קירור המנוע לתוך רדיאטור החימום.
בדרך כלל מה שגורם למנוע הנ"ל להתקלקל זה לא איכות ייצור נמוכה אלא הצטברות אבנית בתוך הברז הנ"ל עקב שימוש במי ברז, לפעמים האבנית מצטברת ברמה כזאת שצריך כח חזק לסובב את הברז מה שבוודאי ישבור גם את המנוע החדש. הפתרון המלא הוא להחליף את כל החלק כולל הברז וזו הסיבה שהמוסך והחשמלאי דיברו על חצי יום עבודה (פירוק דשבורד…). -
@רכב-כתום האמת שמזמן כבר עשיתי את מה שאתה מתאר אבל לא יצא לכתוב מדריך מסודר לזה
אתה יכול לראות כמה כתבת ואני חושב שלולא שעשיתי את זה כמה פעמים קשה להבין למה אתה מתכוון עד שלא רואים בעיניים…
בכל מקרה כל הכבוד על הזמן שהשקעת ואם תצליח להעלות תמונות אז עוד יותר טובאבל תרשה לי לחדש לך דבר קטן
הרבה פעמים המנוע לא מתקלקל וניתן לסדר אותו בקלות
פותחים את המנוע (עניין של ארבעה ברגים וכמה קליפסים) ובהרבה מקרים מה שבסך הכל קורה שהגלגל שיניים שעל ציר המנוע מתנתק (כנראה ברבות השנים ההדבקה שלו הולכת) והוא בורח מהתפיסה שלו על המנוע וממילא לא מניע את כל המערכת
מה שצריך לעשות זה פשוט להדביק את החלק בחזרה במקום (מי שיפתח יבין למה אני מתכוון)
והכל יבוא על מקומו בשלוםממה שאני ראיתי עד היום ברוב המקרים זו הבעיה, לפעמים באמת המנוע הולך ומה שצריך לעשות זה להזמין חדש כמו שכתבת
בהצלחה
-
נקודה לציון: המנוע הנ"ל פועל 2 פעולות, הוא מזיז את הכנפיים של מעברי האוויר וכך גורם לאוויר לעבור דרך רדיאטור החימום/מאדה הקירור, אך בנוסף הוא פותח/סוגר ברז למעבר נוזל קירור המנוע לתוך רדיאטור החימום.
בדרך כלל מה שגורם למנוע הנ"ל להתקלקל זה לא איכות ייצור נמוכה אלא הצטברות אבנית בתוך הברז הנ"ל עקב שימוש במי ברז, לפעמים האבנית מצטברת ברמה כזאת שצריך כח חזק לסובב את הברז מה שבוודאי ישבור גם את המנוע החדש. הפתרון המלא הוא להחליף את כל החלק כולל הברז וזו הסיבה שהמוסך והחשמלאי דיברו על חצי יום עבודה (פירוק דשבורד…).@נייטרון-חפשי כתב בהחלפת בורר מקור לחום ( מעביר ממצב קור למצב חום ולהפך ) מיצובישי גרנדיס:
נקודה לציון: המנוע הנ"ל פועל 2 פעולות, הוא מזיז את הכנפיים של מעברי האוויר וכך גורם לאוויר לעבור דרך רדיאטור החימום/מאדה הקירור, אך בנוסף הוא פותח/סוגר ברז למעבר נוזל קירור המנוע לתוך רדיאטור החימום.
בדרך כלל מה שגורם למנוע הנ"ל להתקלקל זה לא איכות ייצור נמוכה אלא הצטברות אבנית בתוך הברז הנ"ל עקב שימוש במי ברז, לפעמים האבנית מצטברת ברמה כזאת שצריך כח חזק לסובב את הברז מה שבוודאי ישבור גם את המנוע החדש. הפתרון המלא הוא להחליף את כל החלק כולל הברז וזו הסיבה שהמוסך והחשמלאי דיברו על חצי יום עבודה (פירוק דשבורד…).כנפיים – אתה לא מתכוון למאוורר בצד ימין למעלה ( איפה שהפילטר ) נכון ?
-
@נייטרון-חפשי כתב בהחלפת בורר מקור לחום ( מעביר ממצב קור למצב חום ולהפך ) מיצובישי גרנדיס:
נקודה לציון: המנוע הנ"ל פועל 2 פעולות, הוא מזיז את הכנפיים של מעברי האוויר וכך גורם לאוויר לעבור דרך רדיאטור החימום/מאדה הקירור, אך בנוסף הוא פותח/סוגר ברז למעבר נוזל קירור המנוע לתוך רדיאטור החימום.
בדרך כלל מה שגורם למנוע הנ"ל להתקלקל זה לא איכות ייצור נמוכה אלא הצטברות אבנית בתוך הברז הנ"ל עקב שימוש במי ברז, לפעמים האבנית מצטברת ברמה כזאת שצריך כח חזק לסובב את הברז מה שבוודאי ישבור גם את המנוע החדש. הפתרון המלא הוא להחליף את כל החלק כולל הברז וזו הסיבה שהמוסך והחשמלאי דיברו על חצי יום עבודה (פירוק דשבורד…).כנפיים – אתה לא מתכוון למאוורר בצד ימין למעלה ( איפה שהפילטר ) נכון ?
-
@יוסי-לוי
אכן פתחתי את המנוע , כפי שציינת אבל זה לא מחזיק מעמד הרבה זמן עדיף אליאקספרס אפילו ממקורי ישן