נורת מצבר שנדלקה
-
נדלק לאחותי נורת מצבר, קורולה 2008, אני מבין שהסיכויים גבוהים שזה קשור לאלטרנטור, הרכב עדיין מניע ולא נתקע, השאלה עכשיו מה עושים…
לכאורה נוסעים מהר למוסך לפני שהרכב יתקע, הבעיה שאתם מבינים כמה מוסך יכול לעשוק בחורה תמימה שלא מבינה כלום ברכב…
יתכן שיגידו לה שהלך אלטרנטור, אבל יתכן שהבעיה היא רק בגומיה שלו, ואז הנזק לא משמעותי, השאלה איך בודקים את זה…
אני יגדיר יותר את השאלה, איך מסבירים לה איך לבדוק את זה.
עוד דבר, חייגתי לחשמלאי רכב, שאומר שעולה 1600 ש’'ח אלטרנטור משופץ מקורי כולל עבודה, נשמע יקר להחריד
עוצו עצה מה לעשות כי אני כבר התבלבלתי -
@YKingsmart 2 דברים חשובים!
- בכלל לא בטוח שזה קשור לאלטרנטור הרבה פעמים כשעוברים מעל שלולית מים ומשפריץ מלמטה נודע מים באחד המגעים וזה נדלק, אם נכבה לך הנורה אחרי כמה שניות תתעלם.
- אם היא דלוקה ברצף אז זה כנראה האלטרנטור אבל! יכול להיות שזה רק פיוז פנימי ותמיד בודקים את זה (עם טסטר שנוגעים בתוך האלטרנטור), אם זה לא פיוז אז הלך החלק ואפשר להחליף או לשפץ.
אני עשיתי לפני חודשיים שיפוץ בקורולה 2008 עלה לי 1000 שח בדיוק.(חדש אגב עולה 1400 כולל מעמ ועבודה).
-
@YKingsmart
כמה דברים- סביר שזה אלטרנטור אבל יתכן גם שהמצבר הלך לעולמו או בדרך לשם ואז אין טעינה טובה (מה שקרה אצלי ג"כ) - אין כל כך דרך לבדוק את זה חוץ מלשים מצבר תקין ולבדוק
- אם זה אלטרנטור ישנם כמה אפשרויות מהיקר לזול כפי שהוצע לי לפני כחצי שנה
מקורי חדש - כ3500 ש"ח
חליפי חדש - כ1500 ש"ח
מקורי משופץ 700-800 ש"ח
מקורי משומש (דהיינו שלא בדקו אם הוא תקול או לא) 500-700 ש"ח
המחירים כוללים עבודה
אפשר גם לשפץ את הקיים לא ידוע לי מה העלות
לדעתי המומלץ ביותר הוא מקורי משופץ או לשפץ את הקיים
-
@טכנולוג כתב בנורת מצבר שנדלקה:
@YKingsmart
מקורי משופץ 700-800 ש"ח
לדעתי המומלץ ביותר הוא מקורי משופץ או לשפץ את הקייםזה הבעיה, שרוצים 1600 על מקורי משופץ…
-
דיברתי עם מוסכניק, שאמר לי שבטוח הלך אלטרנטור! לא רצה להקשיב לשום אפשרות אחרת, רוצה על אלטרנטור מקורי עם חלקים קוריאניים (מה זה אומר בכלל???) 1200 כולל עבודה
או לחילופין משומש (חתול בשק) 600 כמדומני
או שאני יביא אלטרנטור והוא יעשה לי את העבודה ב200 ש"ח
מה המומחים אומרים? -
@YKingsmart כתב בנורת מצבר שנדלקה:
@אנונימוס אבל הרכב נוסע… הוא יכול לנסוע אם הרצועה קרועה?
לא מדובר ברצועת טיימינג (ברכב הזה יש שרשרת לא רצועה) אלא ברצועה אחרת שתפקידה לסובב את האלטרנטור שמייצר חשמל מהסיבוב ומטעין ממנו את המצבר
-
@אנונימוס כתב בנורת מצבר שנדלקה:
לי זה קרה ופשוט נקרע הרצועה אפשרלהסתכל בעין אם חסר רצועה
גם זו אפשרות רק שניתן בקלות לראות אם היא תקינה או קרועה
@YKingsmart פשוט תפתח מכסה מנוע תסתכל בצד שמאל קרוב לפנס אם אתה רואה רצועה שחורה במידה והיא נראית שלימה תניע את הרכב אם היא מסתובבת סימן שהבעיה אינה רצועה -
@YKingsmart באיזה אזור בארץ אתה?
-
@YKingsmart כתב בנורת מצבר שנדלקה:
@אנונימוס אבל הרכב נוסע… הוא יכול לנסוע אם הרצועה קרועה?
כן, בהחלט יכול יסוע לפחות 10 ק’'מ,
אמור להיות שתי רצועות מהמנוע כמדומני, אם יש לך אחת זה אומר שנקרע לך,
תקנו אותי אם טעיתי, -
@אנונימוס כתב בנורת מצבר שנדלקה:
אמור להיות שתי רצועות מהמנוע כמדומני
נכון אבל ברכב הזה יש רצועה אחת (שמגיעה לאלטרנטור) ובמקום השניה (שנקראת רצועת טיימינג) יש שרשרת
ואני אוסיף על דבריך ואומר שכאשר הרצועה נקרעה או שהאלטרנטור נהרס פירוש הדבר שאין טעינה למצבר או שיש טעינה נמוכה זה לא אומר שהרכב לא יכול לנסוע זה כן אומר שמערכות ברכב שעובדות על חשמל לא יעבדו כראוי (ובכלל זה גם הגיר הרובוטי או הבלמים) אם יגמר החשמל במצבר אבל בד"כ בנסיעה בינעירונית יש סל"ד גבוה שמצליח לייצר מעט חשמל והרכב יסע כרגיל אבל כשתגיע לאזור עירוני שאז נוסעים בסל"ד נמוך אין מספיק חשמל ואז ההילוך לא יעבור או שהבלמים יהיו קשים ללחיצה בקיצור כל מה שעובד על חשמל ולא מכני עלול לקרטע ולכן אם אין לך בוסטר או שאתה אדם שלא אוהב הפתעות והרפתקאות אז עדיף לטפל מיידית ועד אז לא לנסוע
(כאשר זה קרה לי הייתי צריך את הרכב כמה ימים ורק אח"כ החלפתי אלטרנטור אז נסעתי עם בוסטר עוצמתי ברכב וכשראיתי שהמצבר נחלש הייתי מטעין אותו כמה דקות באמצעות הבוסטר וממשיך בנסיעה🤭) -
-
בתכלס, נניח והבעיה היא לא רצועה, אתם ממליצים לקנות את החלק לבד ולשלם על התקנה?
-
@YKingsmart כתב בנורת מצבר שנדלקה:
@טכנולוג כתב בנורת מצבר שנדלקה:
@YKingsmart באיזה אזור בארץ אתה?
היא בצפת… תבין את הבעיה
ואוו רציתי להפנות אותך למישהו במרכז אבל זה לא רלוונטי
-
@YKingsmart כתב בנורת מצבר שנדלקה:
בתכלס, נניח והבעיה היא לא רצועה, אתם ממליצים לקנות את החלק לבד ולשלם על התקנה?
אם אלה המחירים שם אז אין לך מנוס חוץ מלעשות את מה שהצעת
-
@YKingsmart בקורולה מאוד קל להחליף לבד רק בסוף צריך קצת ספרי קרבורטור כי אם לא הבית מצערת שוכח את הקידוד והרכב נכבה וכדאי להטעין את המצבר עם מטען מצברים
-
@טכנולוג כתב בנורת מצבר שנדלקה:
@אנונימוס כתב בנורת מצבר שנדלקה:
אמור להיות שתי רצועות מהמנוע כמדומני
נכון אבל ברכב הזה יש רצועה אחת (שמגיעה לאלטרנטור) ובמקום השניה (שנקראת רצועת טיימינג) יש שרשרת
ואני אוסיף על דבריך ואומר שכאשר הרצועה נקרעה או שהאלטרנטור נהרס פירוש הדבר שאין טעינה למצבר או שיש טעינה נמוכה זה לא אומר שהרכב לא יכול לנסוע זה כן אומר שמערכות ברכב שעובדות על חשמל לא יעבדו כראוי (ובכלל זה גם הגיר הרובוטי או הבלמים) אם יגמר החשמל במצבר אבל בד"כ בנסיעה בינעירונית יש סל"ד גבוה שמצליח לייצר מעט חשמל והרכב יסע כרגיל אבל כשתגיע לאזור עירוני שאז נוסעים בסל"ד נמוך אין מספיק חשמל ואז ההילוך לא יעבור או שהבלמים יהיו קשים ללחיצה בקיצור כל מה שעובד על חשמל ולא מכני עלול לקרטע ולכן אם אין לך בוסטר או שאתה אדם שלא אוהב הפתעות והרפתקאות אז עדיף לטפל מיידית ועד אז לא לנסוע
(כאשר זה קרה לי הייתי צריך את הרכב כמה ימים ורק אח"כ החלפתי אלטרנטור אז נסעתי עם בוסטר עוצמתי ברכב וכשראיתי שהמצבר נחלש הייתי מטעין אותו כמה דקות באמצעות הבוסטר וממשיך בנסיעה🤭)גם כשהרצועה קרועה בנסיעה בינעירונית המצבר יטען? וא’'כ איך?
-
@טכנולוג כתב בנורת מצבר שנדלקה:
@YKingsmart כתב בנורת מצבר שנדלקה:
בתכלס, נניח והבעיה היא לא רצועה, אתם ממליצים לקנות את החלק לבד ולשלם על התקנה?
אם אלה המחירים שם אז אין לך מנוס חוץ מלעשות את מה שהצעת
יש המלצה מאיפה?