דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
כיווץ
לוגו מותג
  1. דף הבית
  2. טיפולים, אחזקה ותקלות
  3. הדרכות וטיפים - טיפולים, אחזקה ותקלות
  4. מדריך מצולם: החלפת מיכל עיבוי בניסאן קשקאי J10 (2008-2013)

מדריך מצולם: החלפת מיכל עיבוי בניסאן קשקאי J10 (2008-2013)

מתוזמן נעוץ נעול הועבר הדרכות וטיפים - טיפולים, אחזקה ותקלות
ניסאן קשקאימיכל עיבויהמדריכים של גילתיקוןהחלפת מיכל עיבויj10מדריך
2 פוסטים 2 כותבים 48 צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • ג מנותק
    ג מנותק
    גיל
    מאסטר
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #1

    שלום חברים יקרים!
    האמת היא שאני לא בא לחדש כאן יותר מדי, להחליף מיכל עיבוי לרכב זו בסך הכל פעולה די פשוטה, אבל אני מעלה את העניין על הכתב מ-2 סיבות:
    1. לבעלי רכב דומה (ההדרכה מתאימה לכל סוגי הקשקאי בשנתונים 2008-2013 וכן 2014 הצורה הישנה), שרוצים לוודא שהם עושים את הכל כמו שצריך.
    2. לעודד את החברים לטפל טיפולים קלים בעצמם, זה חוסך הרבה כסף, וכפי שיבואר בסיום הדברים.

    כחודשיים מהיום איתרתי נזילה קלה במיכל העיבוי,

    צילום מסך 2025-09-09 123918.png

    יצוין שבקשקאי אין פתח מילוי לרדיאטור, אלא מדובר במערכת סגורה, ולכן פתח המילוי היחידי הוא במיכל העיבוי (לאפוקי ממערכת פתוחה ששם המיכל נחשב כ"מיכל רזרבות").
    הואיל הבריחה הייתה מזערית מאוד, ב"תפר" שבין החלק העליון של המיכל לחלקו התחתון - הזנחתי מעט את התקלה להמשך. הואיל וכבר קרה לי הדבר בקשקאי הקודמת שלי, ידעתי שמחיר המיכל (בארץ, כולל פקק) באזור 150-170 ש"ח. לכן, אחרי חקירה ודרישה, הזמנתי את המיכל מאלי אקספרס ב-60 ש"ח לפני הנחות, והגיע אליי תוך שבוע וחצי (+צינור חדש להחלפה, שלא ראיתי כרגע צורך להחליף), ללא תקיעות במכס או שאר מרעין בישין.


    הכלים הנחוצים:

    • החלק הזה.
    • מברג שטוח.
    • פלייר/ג’אפקה.
    • בוקסה 10 מ"מ.
    • בוקסה 13 מ"מ.
    • ידית ראצ’ט + מאריך.

    אז נתחיל:
    נוודא שהמנוע קר לחלוטין!
    1. בעזרת מברג שטוח - נשחרר את הבָּנד שמחזיק את הצינור העליון (צינור העודפים) במקומו. שימו לב לא לסובב יותר מדי את הבורג, אחרת הבנד יתפרק ותצטרכו להשחיל אותו בחזרה (חבל על כל דקה). נשחרר את הצינור (שכאמור משמש לעודפים ולא יצא ממנו כעת כלום).
    צילום מסך 2025-09-09 124130.png


    2. בעזרת פלייר/ג’אפקה - נשחרר את הבנד שמחזיק את הצינור התחתון (הצינור הראשי, והיחידי למעשה בקשקאי) ונשחרר את הצינור. נניח לנוזל הקירור להתרוקן לחלוטין, ואף את הצינור נטה ככל האפשר כלפי מטה כדי לרוקן כמה שיותר מהמערכת. על מנת לזרז את התהליך - נפתח את הפקק של מיכל העיבוי על מנת לאפשר כניסת אוויר למערכת.
    צילום מסך 2025-09-09 124220.png


    3. בעזרת בוקסה 13 מ"מ - נפתח את שני הברגים שמחזיקים את גשר האבטחה ונסיר אותו ממקומו (על מנת לקבל גישה להוצאת המיכל הישן והכנסת החדש).
    ![צילום מסך 2025-09-09 124315.png](/assets/uploads/files/1757568888800-ציל
    ום-מסך-2025-09-09-124315.png)


    4. בעזרת בוקסה 10 מ"מ - נפתח את הבורג היחידי (ניסאן עשו לנו חיים קלים, אין מה לומר) שמחזיק את המיכל למקומו.
    צילום מסך 2025-09-09 124348.png
    נשים לב למיקומו של חור ההברגה - מעליו יש חור נוסף, רחב יותר, שלא תתבלבלו בהרכבת המיכל החדש ותנסו להבריג לשם - זה לא יתברג.
    צילום מסך 2025-09-09 124606.png


    5. נוציא את המיכל הישן - בדחיפה קלה קדימה (יש לו מעין מסילה שהוא עובר בה) וסיבוב לימין, באופן הבא:
    צילום מסך 2025-09-09 124519.png


    62f137a2-8917-4536-80d8-21576af99ff8-image.png
    (הסימון הוא ע"ג תמונה של המיכל לפני הפירוק, הואיל ולא צילמתי את המיכל מרחוק בשלב הפירוק)


    6. נכניס את המיכל החדש - באופן ההפוך שבו הוצאנו את המיכל הישן.
    שימו לב שהיציאות לצינורות ממוקמים באופן הבא:
    c20469da-d41a-4e19-aa8b-9e57a09f5fb8-image.png


    7. נבריג את המיכל החדש למקומו - שימו לב שוב למיקום הבורג.


    8. נמקם את גשר האבטחה בחזרה למקומו ונבריג אותו.


    9. נחבר את הצינורות - העליון והתחתון למקומם. יש לוודא באמצעות משיכה מתונה שהצינור יושב במקומו.
    צילום מסך 2025-09-09 124725.png


    10. נמלא נוזל קירור - רצוי מקורי או תואם מקורי (במקרה שלי - נוזל קירור כחול של Peak - מסדרת לונג לייף - עד 240,000 ק"מ או 5 שנים).
    צילום מסך 2025-09-09 124807.png
    לא לסגור עדיין את הפקק - יש לאפשר את יציאת האוויר מהמערכת, וגם יהיה צורך במילוי נוסף.


    11. נמתין מס’ דקות עד שלא נראה בועות אוויר יוצאות מהמערכת דרך המיכל הפתוח.
    לאחר מכן נמלא שוב כמה שחסר ונתניע את הרכב ונמתין מספר דקות נוספות, עד שהמנוע מגיע לטמפ’ עבודה רגילה - ולוודא שאין עליית חום מעבר לכך - זה הסימן שהכל נעשה כשורה.
    הטוב ביותר להפעיל (לאחר שלב זה) את המזגן על חום גבוה - על מנת לאפשר זרימה מלאה של נוזל הקירור והוצאה מלאה של האוויר (אוויר במערכת הקירור גורם לעליה בחום המנוע).
    נוודא בסביבת המיכל והצינורות שאין שום נזילה - ונסגור היטב את הפקק. הרכב מוכן לנסיעה מיידית - אם יש צורך.


    12. בהזדמנות הראשונה כשהרכב מתקרר - לבדוק את מפלס הנוזל במיכל - ולמלא עד לקו ה-MAX אם חסר נוזל.
    שימו לב: מילוי יתר של נוזל קירור (בפרט במערכת סגורה) עלול לגרום לחץ על המיכל ולגרום להיסדקותו.


    לסיום:
    הפעולות מאוד קלות לביצוע, בפרט בניסאן שעשו לנו כאמור חיים קלים מאוד.
    הקטע הוא, שכדי להנות מהעבודה התקשרתי למוסכניק ידוע באזורנו ושאלתי אותו תוך הדגשה שאני רק מתעניין במחיר (דחיישינן להונאת דברים) כמה יעלה התענוג, כשכבר יש לי מיכל חדש לצורך העבודה. הוא ענה - 300 ש"ח (האמת - הגזים לגמרי).
    אז לסיכומו של דבר, ב-20 דקות עבודה (עבודה איטית לצורך צילום) חסכתי 400 ש"ח, 300 על לכאורה על העבודה, עוד 100 על החלק, ומה גם שאת החלק המקורי תיקנתי בקלות ע"י סיליקון מנועים (עמיד בחום) שקוף ובכך הרווחתי חלף מקורי בחינם.
    אה, ונהניתי, מאוד.
    בהצלחה!


    דבר שצריך להרגיל, להאיר פנים לאדם "רגיל", וזה בעצם כל התרגיל.
    למדריכים שכתבתי בס"ד 🙏 לחץ כאן

    ט תגובה 1 תגובה אחרונה
    8
    • ג גיל

      שלום חברים יקרים!
      האמת היא שאני לא בא לחדש כאן יותר מדי, להחליף מיכל עיבוי לרכב זו בסך הכל פעולה די פשוטה, אבל אני מעלה את העניין על הכתב מ-2 סיבות:
      1. לבעלי רכב דומה (ההדרכה מתאימה לכל סוגי הקשקאי בשנתונים 2008-2013 וכן 2014 הצורה הישנה), שרוצים לוודא שהם עושים את הכל כמו שצריך.
      2. לעודד את החברים לטפל טיפולים קלים בעצמם, זה חוסך הרבה כסף, וכפי שיבואר בסיום הדברים.

      כחודשיים מהיום איתרתי נזילה קלה במיכל העיבוי,

      צילום מסך 2025-09-09 123918.png

      יצוין שבקשקאי אין פתח מילוי לרדיאטור, אלא מדובר במערכת סגורה, ולכן פתח המילוי היחידי הוא במיכל העיבוי (לאפוקי ממערכת פתוחה ששם המיכל נחשב כ"מיכל רזרבות").
      הואיל הבריחה הייתה מזערית מאוד, ב"תפר" שבין החלק העליון של המיכל לחלקו התחתון - הזנחתי מעט את התקלה להמשך. הואיל וכבר קרה לי הדבר בקשקאי הקודמת שלי, ידעתי שמחיר המיכל (בארץ, כולל פקק) באזור 150-170 ש"ח. לכן, אחרי חקירה ודרישה, הזמנתי את המיכל מאלי אקספרס ב-60 ש"ח לפני הנחות, והגיע אליי תוך שבוע וחצי (+צינור חדש להחלפה, שלא ראיתי כרגע צורך להחליף), ללא תקיעות במכס או שאר מרעין בישין.


      הכלים הנחוצים:

      • החלק הזה.
      • מברג שטוח.
      • פלייר/ג’אפקה.
      • בוקסה 10 מ"מ.
      • בוקסה 13 מ"מ.
      • ידית ראצ’ט + מאריך.

      אז נתחיל:
      נוודא שהמנוע קר לחלוטין!
      1. בעזרת מברג שטוח - נשחרר את הבָּנד שמחזיק את הצינור העליון (צינור העודפים) במקומו. שימו לב לא לסובב יותר מדי את הבורג, אחרת הבנד יתפרק ותצטרכו להשחיל אותו בחזרה (חבל על כל דקה). נשחרר את הצינור (שכאמור משמש לעודפים ולא יצא ממנו כעת כלום).
      צילום מסך 2025-09-09 124130.png


      2. בעזרת פלייר/ג’אפקה - נשחרר את הבנד שמחזיק את הצינור התחתון (הצינור הראשי, והיחידי למעשה בקשקאי) ונשחרר את הצינור. נניח לנוזל הקירור להתרוקן לחלוטין, ואף את הצינור נטה ככל האפשר כלפי מטה כדי לרוקן כמה שיותר מהמערכת. על מנת לזרז את התהליך - נפתח את הפקק של מיכל העיבוי על מנת לאפשר כניסת אוויר למערכת.
      צילום מסך 2025-09-09 124220.png


      3. בעזרת בוקסה 13 מ"מ - נפתח את שני הברגים שמחזיקים את גשר האבטחה ונסיר אותו ממקומו (על מנת לקבל גישה להוצאת המיכל הישן והכנסת החדש).
      ![צילום מסך 2025-09-09 124315.png](/assets/uploads/files/1757568888800-ציל
      ום-מסך-2025-09-09-124315.png)


      4. בעזרת בוקסה 10 מ"מ - נפתח את הבורג היחידי (ניסאן עשו לנו חיים קלים, אין מה לומר) שמחזיק את המיכל למקומו.
      צילום מסך 2025-09-09 124348.png
      נשים לב למיקומו של חור ההברגה - מעליו יש חור נוסף, רחב יותר, שלא תתבלבלו בהרכבת המיכל החדש ותנסו להבריג לשם - זה לא יתברג.
      צילום מסך 2025-09-09 124606.png


      5. נוציא את המיכל הישן - בדחיפה קלה קדימה (יש לו מעין מסילה שהוא עובר בה) וסיבוב לימין, באופן הבא:
      צילום מסך 2025-09-09 124519.png


      62f137a2-8917-4536-80d8-21576af99ff8-image.png
      (הסימון הוא ע"ג תמונה של המיכל לפני הפירוק, הואיל ולא צילמתי את המיכל מרחוק בשלב הפירוק)


      6. נכניס את המיכל החדש - באופן ההפוך שבו הוצאנו את המיכל הישן.
      שימו לב שהיציאות לצינורות ממוקמים באופן הבא:
      c20469da-d41a-4e19-aa8b-9e57a09f5fb8-image.png


      7. נבריג את המיכל החדש למקומו - שימו לב שוב למיקום הבורג.


      8. נמקם את גשר האבטחה בחזרה למקומו ונבריג אותו.


      9. נחבר את הצינורות - העליון והתחתון למקומם. יש לוודא באמצעות משיכה מתונה שהצינור יושב במקומו.
      צילום מסך 2025-09-09 124725.png


      10. נמלא נוזל קירור - רצוי מקורי או תואם מקורי (במקרה שלי - נוזל קירור כחול של Peak - מסדרת לונג לייף - עד 240,000 ק"מ או 5 שנים).
      צילום מסך 2025-09-09 124807.png
      לא לסגור עדיין את הפקק - יש לאפשר את יציאת האוויר מהמערכת, וגם יהיה צורך במילוי נוסף.


      11. נמתין מס’ דקות עד שלא נראה בועות אוויר יוצאות מהמערכת דרך המיכל הפתוח.
      לאחר מכן נמלא שוב כמה שחסר ונתניע את הרכב ונמתין מספר דקות נוספות, עד שהמנוע מגיע לטמפ’ עבודה רגילה - ולוודא שאין עליית חום מעבר לכך - זה הסימן שהכל נעשה כשורה.
      הטוב ביותר להפעיל (לאחר שלב זה) את המזגן על חום גבוה - על מנת לאפשר זרימה מלאה של נוזל הקירור והוצאה מלאה של האוויר (אוויר במערכת הקירור גורם לעליה בחום המנוע).
      נוודא בסביבת המיכל והצינורות שאין שום נזילה - ונסגור היטב את הפקק. הרכב מוכן לנסיעה מיידית - אם יש צורך.


      12. בהזדמנות הראשונה כשהרכב מתקרר - לבדוק את מפלס הנוזל במיכל - ולמלא עד לקו ה-MAX אם חסר נוזל.
      שימו לב: מילוי יתר של נוזל קירור (בפרט במערכת סגורה) עלול לגרום לחץ על המיכל ולגרום להיסדקותו.


      לסיום:
      הפעולות מאוד קלות לביצוע, בפרט בניסאן שעשו לנו כאמור חיים קלים מאוד.
      הקטע הוא, שכדי להנות מהעבודה התקשרתי למוסכניק ידוע באזורנו ושאלתי אותו תוך הדגשה שאני רק מתעניין במחיר (דחיישינן להונאת דברים) כמה יעלה התענוג, כשכבר יש לי מיכל חדש לצורך העבודה. הוא ענה - 300 ש"ח (האמת - הגזים לגמרי).
      אז לסיכומו של דבר, ב-20 דקות עבודה (עבודה איטית לצורך צילום) חסכתי 400 ש"ח, 300 על לכאורה על העבודה, עוד 100 על החלק, ומה גם שאת החלק המקורי תיקנתי בקלות ע"י סיליקון מנועים (עמיד בחום) שקוף ובכך הרווחתי חלף מקורי בחינם.
      אה, ונהניתי, מאוד.
      בהצלחה!

      ט מנותק
      ט מנותק
      טכנולוג
      מאסטר
      כתב נערך לאחרונה על ידי טכנולוג
      #2

      @גיל פצצה!!!
      בנוסף לכ20 מדריכים מתומצתים וברורים אנחנו זוכים למדריך הטכני השני שלך יעיל וברור (השקעת לצלם כל פרט - מושלם) וכמו תמיד תענוג לקרוא את כל מה שאתה כותב גם למי שאין קשקאי
      תודה רבה

      ליצירת קשר בכל עניין במייל Msh92810@gmail.com

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      1
      • ג גיל התייחס לנושא זה
      • ג גיל התייחס לנושא זה

      36

      מחובר

      1.9k

      משתמשים

      6.3k

      נושאים

      83.5k

      פוסטים
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום