מי צודק - המד מהירות או הוויז
-
כשאני אוחז בסביבות ה90 קמ"ש, המד מהירות מראה בערך על 100, ובוויז כתוב בערך 90 [במהירות עירונית לא בדקתי], מי צודק? סביר לי שהוויז שיודע היכן אני נמצא ולא המד מהירות שכבר יותר מעשור לא עבר כיול, השאלה אם אני צודק, והאם יש דרך לתקן את זה, קצת קשה להסתכל כל הזמן בוויז.
-
כשאני אוחז בסביבות ה90 קמ"ש, המד מהירות מראה בערך על 100, ובוויז כתוב בערך 90 [במהירות עירונית לא בדקתי], מי צודק? סביר לי שהוויז שיודע היכן אני נמצא ולא המד מהירות שכבר יותר מעשור לא עבר כיול, השאלה אם אני צודק, והאם יש דרך לתקן את זה, קצת קשה להסתכל כל הזמן בוויז.
-
נשמע שהוויז פחות צודק, כי באופן עקבי הוא מוריד כמה קמ"שים, לא ראיתי אף פעם
שעשה יותר, אפילו שהייתי בכמה סוגי רכבים (שלא מסתבר שכולם היו לא מדוייקים אותו דבר…)
וגם בהגיון נראה שהGPS יהיה פחות מדוייק מרכיב מכני ברכב. -
נשמע שהוויז פחות צודק, כי באופן עקבי הוא מוריד כמה קמ"שים, לא ראיתי אף פעם
שעשה יותר, אפילו שהייתי בכמה סוגי רכבים (שלא מסתבר שכולם היו לא מדוייקים אותו דבר…)
וגם בהגיון נראה שהGPS יהיה פחות מדוייק מרכיב מכני ברכב.@צבי-דורש-ציון כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
נשמע שהוויז פחות צודרק, כי באופן עקבי הוא מוריד כמה קמ"שים, לא ראיתי אף פעם
שעשה יותר, אפילו שהייתי בכמה סוגי רכבים (שלא מסתבר שכולם היו לא מדוייקים אותו דבר…)
וגם בהגיון נראה שהGPS יהיה פחות מדוייק מרכיב מכני ברכב.מישהו פעם טען לי שהוויז הוא המדוייק
והסיבה שברכב הקמ"ש יותר נמוך מעט זה בגלל שהם רוצים שתמיד תיסע על המהירות הנכונה
אין לי מושג אם זה נכון -
@צבי-דורש-ציון כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
נשמע שהוויז פחות צודרק, כי באופן עקבי הוא מוריד כמה קמ"שים, לא ראיתי אף פעם
שעשה יותר, אפילו שהייתי בכמה סוגי רכבים (שלא מסתבר שכולם היו לא מדוייקים אותו דבר…)
וגם בהגיון נראה שהGPS יהיה פחות מדוייק מרכיב מכני ברכב.מישהו פעם טען לי שהוויז הוא המדוייק
והסיבה שברכב הקמ"ש יותר נמוך מעט זה בגלל שהם רוצים שתמיד תיסע על המהירות הנכונה
אין לי מושג אם זה נכוןפוסט זה נמחק! -
פוסט זה נמחק!
@צבי-דורש-ציון כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
@המאעסטר כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
הקמ"ש יותר נמוך מעט
יותר גבוה התכוונת
כן צודק לזה התכוונתי
-
@צבי-דורש-ציון כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
נשמע שהוויז פחות צודרק, כי באופן עקבי הוא מוריד כמה קמ"שים, לא ראיתי אף פעם
שעשה יותר, אפילו שהייתי בכמה סוגי רכבים (שלא מסתבר שכולם היו לא מדוייקים אותו דבר…)
וגם בהגיון נראה שהGPS יהיה פחות מדוייק מרכיב מכני ברכב.מישהו פעם טען לי שהוויז הוא המדוייק
והסיבה שברכב הקמ"ש יותר נמוך מעט זה בגלל שהם רוצים שתמיד תיסע על המהירות הנכונה
אין לי מושג אם זה נכון@המאעסטר כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
והסיבה שברכב הקמ"ש יותר נמוך מעט זה בגלל שהם רוצים שתמיד תיסע על המהירות הנכונה
נראה לי נצמיד לך חברותא את ההוא שטוען שלוויז יש הסכם עם כביש שש…
די כבר, לא כל דבר צריך לעשות קונספירציה.
וזה גם לא יעזור, בדיוק כמו שאלה שמכוונים את השעון שלהם כמה דקות קדימה לא באמת מגיעים בזמן ללימודים.ולגופו של ענין, כבר כתבתי בעבר דרך פשוטה לבדוק את זה.
כשתסע בכביש מהיר וריק בלילה, תכוון בקרת שיוט או רגל יציבה על מהירות קבועה למשך כמה דקות, תאפס את מד הק"מ, וכשתסיים תחשב את התוצאה ותראה מי המד הנכון.אלא אם כן תטען לי שגם מד המרחק שם לא מדוייק בגלל אינטרס כלשהו, ואז באמת לא יהיה לי איך לעזור, אולי להסתכל כל אבני הדרך של הכביש, אבל גם עליהן אפשר לטעון אותו דבר
עד שלא תיקח בעצמך סרגל ותמדוד את הכביש.
[את ה"מטר" מהטמבור אי אפשר, כי גם אותו המדינה דאגה שיעשו לא מדוייק, כדי שלא יהיו חריגות בנייה או משהו…] -
@המאעסטר כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
והסיבה שברכב הקמ"ש יותר נמוך מעט זה בגלל שהם רוצים שתמיד תיסע על המהירות הנכונה
נראה לי נצמיד לך חברותא את ההוא שטוען שלוויז יש הסכם עם כביש שש…
די כבר, לא כל דבר צריך לעשות קונספירציה.
וזה גם לא יעזור, בדיוק כמו שאלה שמכוונים את השעון שלהם כמה דקות קדימה לא באמת מגיעים בזמן ללימודים.ולגופו של ענין, כבר כתבתי בעבר דרך פשוטה לבדוק את זה.
כשתסע בכביש מהיר וריק בלילה, תכוון בקרת שיוט או רגל יציבה על מהירות קבועה למשך כמה דקות, תאפס את מד הק"מ, וכשתסיים תחשב את התוצאה ותראה מי המד הנכון.אלא אם כן תטען לי שגם מד המרחק שם לא מדוייק בגלל אינטרס כלשהו, ואז באמת לא יהיה לי איך לעזור, אולי להסתכל כל אבני הדרך של הכביש, אבל גם עליהן אפשר לטעון אותו דבר
עד שלא תיקח בעצמך סרגל ותמדוד את הכביש.
[את ה"מטר" מהטמבור אי אפשר, כי גם אותו המדינה דאגה שיעשו לא מדוייק, כדי שלא יהיו חריגות בנייה או משהו…] -
@המאעסטר כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
והסיבה שברכב הקמ"ש יותר נמוך מעט זה בגלל שהם רוצים שתמיד תיסע על המהירות הנכונה
נראה לי נצמיד לך חברותא את ההוא שטוען שלוויז יש הסכם עם כביש שש…
די כבר, לא כל דבר צריך לעשות קונספירציה.
וזה גם לא יעזור, בדיוק כמו שאלה שמכוונים את השעון שלהם כמה דקות קדימה לא באמת מגיעים בזמן ללימודים.ולגופו של ענין, כבר כתבתי בעבר דרך פשוטה לבדוק את זה.
כשתסע בכביש מהיר וריק בלילה, תכוון בקרת שיוט או רגל יציבה על מהירות קבועה למשך כמה דקות, תאפס את מד הק"מ, וכשתסיים תחשב את התוצאה ותראה מי המד הנכון.אלא אם כן תטען לי שגם מד המרחק שם לא מדוייק בגלל אינטרס כלשהו, ואז באמת לא יהיה לי איך לעזור, אולי להסתכל כל אבני הדרך של הכביש, אבל גם עליהן אפשר לטעון אותו דבר
עד שלא תיקח בעצמך סרגל ותמדוד את הכביש.
[את ה"מטר" מהטמבור אי אפשר, כי גם אותו המדינה דאגה שיעשו לא מדוייק, כדי שלא יהיו חריגות בנייה או משהו…]@EBA אם אתה תתבע את יצרן הרכב על כך שבגללו נסעת מידי מהר ולכן קרה… הוא בבעיה, על מהירות נמוכה יותר לא יהיו טענות. ולכן די ברור לדעתי שהיצרן יכייל את המד מתחת לטווח הטעות שלו שהוא להשערתי 5 ק"מ לכל היותר.
ואין סיבה להלחץ מכך שקונספירציה אחת התבררה כאמיתית, זה לא מכריח שכל הקוספירציות צודקות ג"כ (וביל גייטס מנהל את העולם השטוח…).
נ.ב.
מה ההסכם של וויז עם כביש 6? -
בריש השאלה שלך כבר הכרעת ודו"ק
-
@EBA אם אתה תתבע את יצרן הרכב על כך שבגללו נסעת מידי מהר ולכן קרה… הוא בבעיה, על מהירות נמוכה יותר לא יהיו טענות. ולכן די ברור לדעתי שהיצרן יכייל את המד מתחת לטווח הטעות שלו שהוא להשערתי 5 ק"מ לכל היותר.
ואין סיבה להלחץ מכך שקונספירציה אחת התבררה כאמיתית, זה לא מכריח שכל הקוספירציות צודקות ג"כ (וביל גייטס מנהל את העולם השטוח…).
נ.ב.
מה ההסכם של וויז עם כביש 6?@נייטרון-חפשי כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
מה ההסכם של וויז עם כביש 6?
-
בריש השאלה שלך כבר הכרעת ודו"ק
@יצחק-רשטונ
תראה למעיישה, לפי הדיוק (הנכון) שלך, יש סתירה בין הכותרת לתוכן השאלה… -
@EBA אם אתה תתבע את יצרן הרכב על כך שבגללו נסעת מידי מהר ולכן קרה… הוא בבעיה, על מהירות נמוכה יותר לא יהיו טענות. ולכן די ברור לדעתי שהיצרן יכייל את המד מתחת לטווח הטעות שלו שהוא להשערתי 5 ק"מ לכל היותר.
ואין סיבה להלחץ מכך שקונספירציה אחת התבררה כאמיתית, זה לא מכריח שכל הקוספירציות צודקות ג"כ (וביל גייטס מנהל את העולם השטוח…).
נ.ב.
מה ההסכם של וויז עם כביש 6?@נייטרון-חפשי אני לא מבין, המד עובד על GPS כמו בוויז או על רכיב מכני בגלגלים? אם זה משהו מכני איזה סטיה יכולה להיות? אולי של קמ"ש 1, או שזה עובד אחרת?
-
@נייטרון-חפשי אני לא מבין, המד עובד על GPS כמו בוויז או על רכיב מכני בגלגלים? אם זה משהו מכני איזה סטיה יכולה להיות? אולי של קמ"ש 1, או שזה עובד אחרת?
@צבי-דורש-ציון כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
אם זה משהו מכני איזה סטיה יכולה להיות?
לא הבנתי את הקושיא.
יש לי בבית משקל לגז, טווח הטעות שלו הוא עד 5G במוצהר, ומדובר על כלי איכותי שנועד לדייק. זו גם שאלה?
ולמה שGPS מזייף זה ברור לך? -
כשאני אוחז בסביבות ה90 קמ"ש, המד מהירות מראה בערך על 100, ובוויז כתוב בערך 90 [במהירות עירונית לא בדקתי], מי צודק? סביר לי שהוויז שיודע היכן אני נמצא ולא המד מהירות שכבר יותר מעשור לא עבר כיול, השאלה אם אני צודק, והאם יש דרך לתקן את זה, קצת קשה להסתכל כל הזמן בוויז.
-
כשאני אוחז בסביבות ה90 קמ"ש, המד מהירות מראה בערך על 100, ובוויז כתוב בערך 90 [במהירות עירונית לא בדקתי], מי צודק? סביר לי שהוויז שיודע היכן אני נמצא ולא המד מהירות שכבר יותר מעשור לא עבר כיול, השאלה אם אני צודק, והאם יש דרך לתקן את זה, קצת קשה להסתכל כל הזמן בוויז.
@בוטח כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
כשאני אוחז בסביבות ה90 קמ"ש, המד מהירות מראה בערך על 100, ובוויז כתוב בערך 90 [במהירות עירונית לא בדקתי], מי צודק? סביר לי שהוויז שיודע היכן אני נמצא ולא המד מהירות שכבר יותר מעשור לא עבר כיול, השאלה אם אני צודק, והאם יש דרך לתקן את זה, קצת קשה להסתכל כל הזמן בוויז.
לדעתי הוויז צודק מ2 סיבות:
א. בכל רכב יש פער אחר בינו לבין הוויז (בקורלה שלי היה הפרש של כ4 קמש, באוריס היה כמעט 10 (אולי כדי שאחסוך עוד…) ובאאוטלנדר יש כ6 קמ"ש. בכולם מדובר על מהירות של 100 קמ"ש), ואם הטעות בוויז היה צריך להיות פער זהה בינו לבין כל המכוניות.
ב. אפליקציית טורק מביאה נתון מהירות הדומה לוויז המנוגד למהירות המוצגת על לוח השעונים של הרכב אליו האפליקציה מחוברת.
-
@בוטח הוויז פחות צודק, אין לו דיוקים טובים, אפשר לראות את זה אם אתה בעמידה ולא נוסע שלפעמים הוא כותב כמה קמשי"ם למרות שאתה לא זז, או אם אתה פונה לכביש מקביל יש לו כמה שניות לזהות את זה שנסעת בדרך אחרת
@חיים-ברזל כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
אם אתה פונה לכביש מקביל יש לו כמה שניות לזהות את זה שנסעת בדרך אחרת
אני חושב שהסיבה לכך, זה בגלל שהוויז לא מציג לך את המיקום המדוייק שלך במפה, ובמסך אתה רואה מיקום מעובד. זה קורה בגלל שהכבישים שבמפה לא ממוקמים בדיוק רב ויש סטיות לכאן ולכאן (יעידו על כך עיקולים בכביש שאינם מוצגים תמיד כבמציאות ועוד.) וכדי שלא תמצא את עצמך כל פעם מחוץ לכביש הוויז מעבד את המיקום וגם אם יש סטיה קלה הוא עדיין מאמין שאתה במסלול ורק כשנוצר פער משמעותי הוא מתרגם את זה להחלפת מסלול.
אם אני לא טועה באייגו יש מיקום של חץ רגיל ועוד נקודה של מיקום אמיתי.
-
@בוטח כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
כשאני אוחז בסביבות ה90 קמ"ש, המד מהירות מראה בערך על 100, ובוויז כתוב בערך 90 [במהירות עירונית לא בדקתי], מי צודק? סביר לי שהוויז שיודע היכן אני נמצא ולא המד מהירות שכבר יותר מעשור לא עבר כיול, השאלה אם אני צודק, והאם יש דרך לתקן את זה, קצת קשה להסתכל כל הזמן בוויז.
לדעתי הוויז צודק מ2 סיבות:
א. בכל רכב יש פער אחר בינו לבין הוויז (בקורלה שלי היה הפרש של כ4 קמש, באוריס היה כמעט 10 (אולי כדי שאחסוך עוד…) ובאאוטלנדר יש כ6 קמ"ש. בכולם מדובר על מהירות של 100 קמ"ש), ואם הטעות בוויז היה צריך להיות פער זהה בינו לבין כל המכוניות.
ב. אפליקציית טורק מביאה נתון מהירות הדומה לוויז המנוגד למהירות המוצגת על לוח השעונים של הרכב אליו האפליקציה מחוברת.
@מאיר כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
@בוטח כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
כשאני אוחז בסביבות ה90 קמ"ש, המד מהירות מראה בערך על 100, ובוויז כתוב בערך 90 [במהירות עירונית לא בדקתי], מי צודק? סביר לי שהוויז שיודע היכן אני נמצא ולא המד מהירות שכבר יותר מעשור לא עבר כיול, השאלה אם אני צודק, והאם יש דרך לתקן את זה, קצת קשה להסתכל כל הזמן בוויז.
לדעתי הוויז צודק מ2 סיבות:
א. בכל רכב יש פער אחר בינו לבין הוויז (בקורלה שלי היה הפרש של כ4 קמש, באוריס היה כמעט 10 (אולי כדי שאחסוך עוד…) ובאאוטלנדר יש כ6 קמ"ש. בכולם מדובר על מהירות של 100 קמ"ש), ואם הטעות בוויז היה צריך להיות פער זהה בינו לבין כל המכוניות.
ב. אפליקציית טורק מביאה נתון מהירות הדומה לוויז המנוגד למהירות המוצגת על לוח השעונים של הרכב אליו האפליקציה מחוברת.
על א. יכול להיות שהטעות של הוויז היא לא קבועה אלא פשוט לא מדוייקת לכן יש הבדל בין הרכבים
על ב. אם באמת זה ככה אז כנראה שהוויז צודק -
@בוטח כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
כשאני אוחז בסביבות ה90 קמ"ש, המד מהירות מראה בערך על 100, ובוויז כתוב בערך 90 [במהירות עירונית לא בדקתי], מי צודק? סביר לי שהוויז שיודע היכן אני נמצא ולא המד מהירות שכבר יותר מעשור לא עבר כיול, השאלה אם אני צודק, והאם יש דרך לתקן את זה, קצת קשה להסתכל כל הזמן בוויז.
לדעתי הוויז צודק מ2 סיבות:
א. בכל רכב יש פער אחר בינו לבין הוויז (בקורלה שלי היה הפרש של כ4 קמש, באוריס היה כמעט 10 (אולי כדי שאחסוך עוד…) ובאאוטלנדר יש כ6 קמ"ש. בכולם מדובר על מהירות של 100 קמ"ש), ואם הטעות בוויז היה צריך להיות פער זהה בינו לבין כל המכוניות.
ב. אפליקציית טורק מביאה נתון מהירות הדומה לוויז המנוגד למהירות המוצגת על לוח השעונים של הרכב אליו האפליקציה מחוברת.
@מאיר כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
א. בכל רכב יש פער אחר בינו לבין הוויז, ואם הטעות בוויז היה צריך להיות פער זהה בינו לבין כל המכוניות.
זה לא ראיה כי ההפרש לא קבוע גם באותו רכב.
אבל ס"ה אני חושב שהוויז יותר מדוייק בממוצע אבל יש לו 2 חסרונות:
א. שהוא לא מודד בזמן אמת אלא מעדכן מיקום כל X זמן ומחשב את המהירות לפי ההפרש במרחק, ולכן כשאתה משנה מהירות בפתאומיות הוא מגלה את זה אחרי המד שבלוח שעונים, כך שהוא בעצם יותר מדוייק בטווח הארוך אפילו שטווח הטעות שלו הוא בעצם יותר רחב.
ב. אם יש שיבושים בקליטת GPS הוא מזייף במהירות באופן משמעותי, ובעיני ראיתי בתקופת המלחמה את הוויז ברכב עומד מציג מהירות של 216 קמ"ש, ההבנה שלי בזה שבגלל שהקליטה משובשת הוא מנסה לשייך אותי למיקום הכי קרוב שהוא כן קולט ולפעמים הוא מזגזג בין שני מיקומים במרחק של קילומטרים מה שנותן לו להבין שאתה נוסע במהירות הזויה (את המיקום על המפה הוא לא משנה מיידית אלא לפי ממוצעים), וכמו שבאותו מידה קרה שנסעת על 100 קמ"ש והא הציג מהירות 0.