תיקון ראש מנוע לבד
-
@moshe-1 דבר ראשון אתה צריך לברר האם מומלץ לעשות ראש בדגם הספציפי, כי יש מנועים שהבלוק חלש וגם הוא נהרס וצריך לחרוט גם אותו, לפעמים זה פשוט לא מצליח. בנוסף אתה צריך לדעת מה קרה למנוע, כי אם הוא (למשל) התחמם מחוסר שמן מירב הסיכויים שהלכו גם הרינגים ולא תעזור שום חריטה.
ולעניינינו, אני עשיתי את זה ואני מאחל לך הצלחה (תשתדל לשתף ולעדכן).
יש בזה המון פירוק והרכבה עד לראש, אבל החלקים הקשים הם שניים:
הראשון הוא הטיימינג, שבמקרה והוא קצת ישן עדיף לפעמים להחליף על הדרך, אבל במקרה שהוא חדש אפשר בד"כ להחזיק אותו מתוח עם כמה אזיקונים כך שישאר במקום על גלגל התנופה, ולמעלה לסמן מיקומים עם צבע לפני הפירוק (אני לא נגעתי בטיימינג כי לא היה צורך בדגם ההוא, זה לא מצוי).
השני הוא הרכבת הראש, תצטרך לזה ידית מומנט מתאימה, ואת הוראות הסגירה מהיצרן תוכל בד"כ לקבל מהחרט או מקסימום לחפש בגוגל (מקורות מוסמכים, לא GPT ושאר החרטטנים של הרשת!).
לפני כן תעשה בי"ס ותראה לפחות סרטון אחד של החלפת ראש לדגם זה וסרטון אחד של החלפת טיימיניג, וכאן אני דווקא ממליץ להעזר בIA חברותא מטומטם אבל בכ"ז חברותא.
עלויות: סט אטמים (שלייף) כ400 שקל (לראש בודד, למנועי V ובוקסר יש שניים) וחריטה בסכום זהה לפחות, במקרה של החלפת טיימינג זה עלול להוסיף עוד 500-900 שקל. ייתכן שאני מזייף בגדול בתמחור, אם אתה מחליף ברגי ראש זה יוכל לעלות עוד טיפה, מקובל שבמעל 10 מ"מ אין צורך להחליף.
שים לב!- לקנות חלקים איכותיים מחברות טובות.
- לנקות היטב את חורי הברגים (וכ"ש כל השטח) לפני ההרכבה.
אני הייתי ‘חכם’ והזמנתי ברגי ראש כהמלצת היצרן, היו רק סיניים והם היו שווים לברזל.
-
@נייטרון-חפשי וואו תודה על התגובה המפורטת
אצלי הראש התחמם מחוסר מים
השמן במצב תקין.
ראיתי כמה סרטונים של החלפת ראש אבל לא מצאתי סרטון על הדגם הספציפי שלי (ניסאן קשקאי +2 2010)
בנוסף לא הבנתי באמת את כל הקטע עם טיימינג למה צריך להחזיק אותו מתוח
ולמה צריך לסמן מיקומים -
@נייטרון-חפשי וואו תודה על התגובה המפורטת
אצלי הראש התחמם מחוסר מים
השמן במצב תקין.
ראיתי כמה סרטונים של החלפת ראש אבל לא מצאתי סרטון על הדגם הספציפי שלי (ניסאן קשקאי +2 2010)
בנוסף לא הבנתי באמת את כל הקטע עם טיימינג למה צריך להחזיק אותו מתוח
ולמה צריך לסמן מיקומים@moshe-1 כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
אבל לא מצאתי סרטון על הדגם הספציפי שלי (ניסאן קשקאי +2 2010)
תחפש דגמים מקבילים עם אותו מנוע
@moshe-1 כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
בנוסף לא הבנתי באמת את כל הקטע עם טיימינג למה צריך להחזיק אותו מתוח
ולמה צריך לסמן מיקומיםתראה סרטון על החלפת טיימיינג ואם עוד יהיו לך שאלות…
-
@moshe-1 כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
אבל לא מצאתי סרטון על הדגם הספציפי שלי (ניסאן קשקאי +2 2010)
תחפש דגמים מקבילים עם אותו מנוע
@moshe-1 כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
בנוסף לא הבנתי באמת את כל הקטע עם טיימינג למה צריך להחזיק אותו מתוח
ולמה צריך לסמן מיקומיםתראה סרטון על החלפת טיימיינג ואם עוד יהיו לך שאלות…
@נייטרון-חפשי כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
תחפש דגמים מקבילים עם אותו מנוע
איך אני יודע איזה מנוע יש לו?
ומה הדגמים המקבילים שלו? -
@נייטרון-חפשי כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
תחפש דגמים מקבילים עם אותו מנוע
איך אני יודע איזה מנוע יש לו?
ומה הדגמים המקבילים שלו?@moshe-1 כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
איך אני יודע איזה מנוע יש לו?
כמעט כל מי שיש לו אותו נפח מנוע בניסאן יש לו אותו מנוע בודאי באזור השנתונים האלו.
תנסה לראות במשומשת, תכתוב את המספר של הרכב ומיד יעלה לך הפרטים של הרכב, כמ’'כ אתה יכול לבדוק ביד 2, אבל הכי טוב משומשת. -
@נייטרון-חפשי כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
תחפש דגמים מקבילים עם אותו מנוע
איך אני יודע איזה מנוע יש לו?
ומה הדגמים המקבילים שלו?@moshe-1 כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
@נייטרון-חפשי כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
תחפש דגמים מקבילים עם אותו מנוע
איך אני יודע איזה מנוע יש לו?
ומה הדגמים המקבילים שלו?ספר הנהג, יש שם את כל המנועים של אותו הדגם.
-
@moshe-1 כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
החלפת מנוע
החלפת ראש מנוע
א. אני רואה ברשימה שגיל הביא שיש לך שרשרת תזמון ולא רצועה, וזה עלול להיות הרבה יותר מסובך, אין לי נסיון איך עושים את זה עם שרשרת ואולי כדאי לך לרדת מזה.
ב. אתה לא חייב את אותו דגם מנוע בדיוק, אני מאמין שבלית ברירה גם מנוע מדגם אחר באותו סדרה יהיה טוב.
ג. אני מאמין שכן תוכל למצוא סרטון לדגם הספציפי, אולי תיעזר בAI כדי לחפש (אתה מחפש באנגלית אני מקווה) וברור שעם נטפרי זה הרבה יותר מורכב. -
תגובה: ראש מנוע
אחרי בירור לגבי עלות התיקון הגעתי למסקנה שלא כדאי לי להשקיע את העלות
ומאז אני משתעשע במחשבה לתקן ראש מנוע לבד
(עשיתי כמה טיפולים לרכב לבד כמו החלפת קווילים תיקון נזילות החלפת פלאגים )
אני יודע שלתקן ראש מנוע זה הרבה רמות מעל
לכן אשמח לדעת המומחים פה האם זה אפשרי
תודה רבה -
@moshe-1 כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
החלפת מנוע
החלפת ראש מנוע
א. אני רואה ברשימה שגיל הביא שיש לך שרשרת תזמון ולא רצועה, וזה עלול להיות הרבה יותר מסובך, אין לי נסיון איך עושים את זה עם שרשרת ואולי כדאי לך לרדת מזה.
ב. אתה לא חייב את אותו דגם מנוע בדיוק, אני מאמין שבלית ברירה גם מנוע מדגם אחר באותו סדרה יהיה טוב.
ג. אני מאמין שכן תוכל למצוא סרטון לדגם הספציפי, אולי תיעזר בAI כדי לחפש (אתה מחפש באנגלית אני מקווה) וברור שעם נטפרי זה הרבה יותר מורכב.@נייטרון-חפשי כתב בתיקון ראש מנוע לבד:
החלפת ראש מנוע
בעקבות ההדגשה שלך @נייטרון-חפשי אני מתחיל לחשוב אולי אחרי שאני יפתח את המנוע
אני יגלה שצריך לתקן \ להחליף את כל המנוע ואז זה בטח עוד יותר מסובךהשאלה שלי האם יש דרך לדעת לפני הפתיחה איפה הבעיה האם רק בראש או גם בבלוק?