התאמת הילוך לתנאי הדרך (מפוצל).
-
@מאיר כתב במבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר 2015 גיר ידני 5 מקומות רמת גימור invite:
למה אין הילוך שישי? למה? לדעתי התשובה היא דמידע ידע מרא דמיצובישי שאם יהיה הילוך שישי, בעליות סבירות או עקיפות בינוניות, האזרח היפני וכ"ש הישראלי יתעצלו להוריד הילוך לחמישי או רביעי וידרסו את דוושת הגז בכדי לקבל את כמות הכוח הרצויה ואח"כ יתלוננו על צריכת הדלק…
חידשת לי!
לא ידעתי שהישארות על הילוך גבוה במקום שצריך להוריד מגבירה את צריכת הדלק.
תודה על הסקירה, מרתק מאוד.@רפאל-יהושע כתב במבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר 2015 גיר ידני 5 מקומות רמת גימור invite:
@מאיר כתב במבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר 2015 גיר ידני 5 מקומות רמת גימור invite:
למה אין הילוך שישי? למה? לדעתי התשובה היא דמידע ידע מרא דמיצובישי שאם יהיה הילוך שישי, בעליות סבירות או עקיפות בינוניות, האזרח היפני וכ"ש הישראלי יתעצלו להוריד הילוך לחמישי או רביעי וידרסו את דוושת הגז בכדי לקבל את כמות הכוח הרצויה ואח"כ יתלוננו על צריכת הדלק…
חידשת לי!
לא ידעתי שהישארות על הילוך גבוה במקום שצריך להוריד מגבירה את צריכת הדלק.
תודה על הסקירה, מרתק מאוד.באמת גם אני תמה על כך, כי הרי הטורים בסלד נמצאים על נמוך מאשר אם אני על הילוך נמוך יותר, שאז לכאו’ הצריכת דלק גם אמורה להיות נמוכה יותר מ אשר אם אוריד הילוך. איפה אני טועה בהבנת הדברים?
-
@רפאל-יהושע כתב במבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר 2015 גיר ידני 5 מקומות רמת גימור invite:
@מאיר כתב במבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר 2015 גיר ידני 5 מקומות רמת גימור invite:
למה אין הילוך שישי? למה? לדעתי התשובה היא דמידע ידע מרא דמיצובישי שאם יהיה הילוך שישי, בעליות סבירות או עקיפות בינוניות, האזרח היפני וכ"ש הישראלי יתעצלו להוריד הילוך לחמישי או רביעי וידרסו את דוושת הגז בכדי לקבל את כמות הכוח הרצויה ואח"כ יתלוננו על צריכת הדלק…
חידשת לי!
לא ידעתי שהישארות על הילוך גבוה במקום שצריך להוריד מגבירה את צריכת הדלק.
תודה על הסקירה, מרתק מאוד.באמת גם אני תמה על כך, כי הרי הטורים בסלד נמצאים על נמוך מאשר אם אני על הילוך נמוך יותר, שאז לכאו’ הצריכת דלק גם אמורה להיות נמוכה יותר מ אשר אם אוריד הילוך. איפה אני טועה בהבנת הדברים?
-
@שברולט כתב במבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר 2015 גיר ידני 5 מקומות רמת גימור invite:
באמת גם אני תמה על כך, כי הרי הטורים בסלד נמצאים על נמוך … שאז לכאו’ הצריכת דלק גם אמורה להיות נמוכה יותר…
יש משתנה נוסף, כמות הדלק לפעימה…
-
@שברולט
גם אם מספר אקראי של 900 סל"ד מייצג 900 הצתות (והוא לא!), אין נתון אחיד של כמות הדלק לכל הצתה שכזו, וממילא גם סל"ד ספציפי במכפלת זמן ספציפית - לא ממש שווה ערך לכמות דלק ספציפית.
או בניסוח אוחר: לפחות חלק מהרכבים יודעים לבזבז בסל"ד נמוך יותר דלק מאשר בסל"ד גבוה, לפעמים… -
@שברולט
גם אם מספר אקראי של 900 סל"ד מייצג 900 הצתות (והוא לא!), אין נתון אחיד של כמות הדלק לכל הצתה שכזו, וממילא גם סל"ד ספציפי במכפלת זמן ספציפית - לא ממש שווה ערך לכמות דלק ספציפית.
או בניסוח אוחר: לפחות חלק מהרכבים יודעים לבזבז בסל"ד נמוך יותר דלק מאשר בסל"ד גבוה, לפעמים…@לך-תדע כתב במבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר 2015 גיר ידני 5 מקומות רמת גימור invite:
@שברולט
גם אם מספר אקראי של 900 סל"ד מייצג 900 הצתות, אין נתון אחיד של כמות הדלק לכל הצתה שכזו, וממילא גם סל"ד ספציפי במכפלת זמן ספציפית - לא ממש שווה ערך לכמות דלק ספציפית.יש עוד בעיה שרמת הלחץ בצילנדר גבוהה מאוד בגלל הלחץ שיש מהגיר בהילוך גבוה וסלד נמוך וזה גורם ללחץ במנוע שגורם שחיקה למנוע
-
@שברולט
גם אם מספר אקראי של 900 סל"ד מייצג 900 הצתות (והוא לא!), אין נתון אחיד של כמות הדלק לכל הצתה שכזו, וממילא גם סל"ד ספציפי במכפלת זמן ספציפית - לא ממש שווה ערך לכמות דלק ספציפית.
או בניסוח אוחר: לפחות חלק מהרכבים יודעים לבזבז בסל"ד נמוך יותר דלק מאשר בסל"ד גבוה, לפעמים… -
הענין בהילוך נמוך שיש יותר מומנט ולכן בתפוקה לזמן נגיד ב10 שניות הרכב יסע 10 מטר, משא’‘כ בהילוך גבוה שהמומנט/כח נמוך הוא יסע ב15/20 שניות, למה, כי המנוע לא מצליח לסחוב את הרכב. [לא מדוייק כ’'כ אבל הרעיון מקוה שמובן]
-
@מיוחד אני מבין את זה, אבל עדיין בסופו של דבר המאמץ של המנוע פוחת כפי שרואים בסלד, אז למה הצריכה יותר גבוהה?
@שברולט כתב במבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר 2015 גיר ידני 5 מקומות רמת גימור invite:
המאמץ של המנוע פוחת כפי שרואים בסלד
זה משכתבתי לך שהמאמץ גובר ולא פוחת נכון שיש פחות סיבובי מנוע אבל המנוע מתאמץ יותר
-
@מיוחד אני מבין את זה, אבל עדיין בסופו של דבר המאמץ של המנוע פוחת כפי שרואים בסלד, אז למה הצריכה יותר גבוהה?
@שברולט כתב במבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר 2015 גיר ידני 5 מקומות רמת גימור invite:
@מיוחד אני מבין את זה, אבל עדיין בסופו של דבר המאמץ של המנוע פוחת כפי שרואים בסלד, אז למה הצריכה יותר גבוהה?
אדם שמנסה להרים מקרר ולא מצליח מתאמץ פחות?
המנוע מנסה להסתובב המוווווון בגלל המוווווון דלק שהוא מקבל אך מצליח להסתובב רק מעט בגלל יחס העברה לא נכון לתנאי הדרך.
-
מ מאיר העביר נושא זה מ-סקירות רכב
-
מאוד פשוט להסביר ולהוכיח את זה כך:
בירידה עם תנופה חזקה ואתה על 150 קמ"ש בלי ללחוץ על הגז, הסל"ד יכול להיות גבוה מאוד ללא טיפת דלק אחת!באמת הנתון של סל"ד הוא [כמעט] ממש לא חשוב לנהיגה (מלבד הידיעה שטורים גבוהים כשלעצמם- (גם ללא מאמץ מנוע) שוחקים את המנוע), ולכן היום בהרבה רכבים אין כזה מד.
היה יותר תועלתי לשים מד מאמץ מנוע במקום מד סיבובי מנוע. -
מאוד פשוט להסביר ולהוכיח את זה כך:
בירידה עם תנופה חזקה ואתה על 150 קמ"ש בלי ללחוץ על הגז, הסל"ד יכול להיות גבוה מאוד ללא טיפת דלק אחת!באמת הנתון של סל"ד הוא [כמעט] ממש לא חשוב לנהיגה (מלבד הידיעה שטורים גבוהים כשלעצמם- (גם ללא מאמץ מנוע) שוחקים את המנוע), ולכן היום בהרבה רכבים אין כזה מד.
היה יותר תועלתי לשים מד מאמץ מנוע במקום מד סיבובי מנוע.@תלת-אופן
זה נכון, למרות שבעבר טענו פה נגדי על כך משלל ראיות, אני עדיין סבור כך (לא זוכר אם היו לי תשובות לפירכות או לא).אבל! אתה נוגע בסיטואציה מאד מסוימת, מה שמותיר (כביכול) ברירה בינארית: או 0.5 מ’'ל דלק לפעימה (כמובן שזרקתי סתם מספר), או 0 אחד עגול לפעימת בוכנה.
בהודעתי לעיל חידדתי את העובדה שכמעט לכל מנוע יש מנעד מסוים לכמות הדלק, כך שגם אם מוזרק דלק (וזה המצב הכמעט מוחלט כשלוחצים על הגז) - עדיין יתכן ומוזרק 0.1 מ’‘ל, ויתכן ומוזרק 2 מ’'ל דלק לכל פעימת בוכנה.
ולכן: ‘‘X סל’‘ד לא שווה לכמות דלק Y’’. נקודה.יש הבדלים כמובן בין מנועים אטמוספריים למנועים מוגדשים, ובין מנועי דיזל למנועים מונעי בנזין, אך עצם העיקרון מתקיים בכולם, ברמות שונות.
-
@תלת-אופן
זה נכון, למרות שבעבר טענו פה נגדי על כך משלל ראיות, אני עדיין סבור כך (לא זוכר אם היו לי תשובות לפירכות או לא).אבל! אתה נוגע בסיטואציה מאד מסוימת, מה שמותיר (כביכול) ברירה בינארית: או 0.5 מ’'ל דלק לפעימה (כמובן שזרקתי סתם מספר), או 0 אחד עגול לפעימת בוכנה.
בהודעתי לעיל חידדתי את העובדה שכמעט לכל מנוע יש מנעד מסוים לכמות הדלק, כך שגם אם מוזרק דלק (וזה המצב הכמעט מוחלט כשלוחצים על הגז) - עדיין יתכן ומוזרק 0.1 מ’‘ל, ויתכן ומוזרק 2 מ’'ל דלק לכל פעימת בוכנה.
ולכן: ‘‘X סל’‘ד לא שווה לכמות דלק Y’’. נקודה.יש הבדלים כמובן בין מנועים אטמוספריים למנועים מוגדשים, ובין מנועי דיזל למנועים מונעי בנזין, אך עצם העיקרון מתקיים בכולם, ברמות שונות.
@לך-תדע כתב בהתאמת הילוך לתנאי הדרך (מפוצל).:
אבל! אתה נוגע בסיטואציה מאד מסוימת, מה שמותיר (כביכול) ברירה בינארית: או 0.5 מ’'ל דלק לפעימה (כמובן שזרקתי סתם מספר), או 0 אחד עגול לפעימת בוכנה.
בהודעתי לעיל חידדתי את העובדה שכמעט לכל מנוע יש מנעד מסוים לכמות הדלק, כך שגם אם מוזרק דלק (וזה המצב הכמעט מוחלט כשלוחצים על הגז) - עדיין יתכן ומוזרק 0.1 מ’‘ל, ויתכן ומוזרק 2 מ’'ל דלק לכל פעימת בוכנה.
ולכן: ‘‘X סל’‘ד לא שווה לכמות דלק Y’’. נקודה.ברור שכמות הדלק המוזרקת משתנה כל הזמן באין ספור אפשרויות לכמות, וזה תלוי לפי כמות האוויר שנכנסת שמשתנה לפי פתיחת המצערת שתלויה בלחיצת דוושת הגז,
ובכיוון ההפוך- לחיצה על הדוושת גז פותחת את המצערת שמכניסה יותר אוויר החיישנים מזהים את כמות האוויר שנכנסה ומזריקים דלק ביחס תואם,
כעת נוצר פיצוץ חזק יותר שמסובב את המנוע יותר מהר [ויותר חזק] ואז גם הבוכנות נפתחות ונסגרות ומתמלאות ומתפוצצות יותר מהר וזה כשלעצמו לוקח גם יותר דלק
וזה מעין באין כאחד. -
@לך-תדע כתב בהתאמת הילוך לתנאי הדרך (מפוצל).:
אבל! אתה נוגע בסיטואציה מאד מסוימת, מה שמותיר (כביכול) ברירה בינארית: או 0.5 מ’'ל דלק לפעימה (כמובן שזרקתי סתם מספר), או 0 אחד עגול לפעימת בוכנה.
בהודעתי לעיל חידדתי את העובדה שכמעט לכל מנוע יש מנעד מסוים לכמות הדלק, כך שגם אם מוזרק דלק (וזה המצב הכמעט מוחלט כשלוחצים על הגז) - עדיין יתכן ומוזרק 0.1 מ’‘ל, ויתכן ומוזרק 2 מ’'ל דלק לכל פעימת בוכנה.
ולכן: ‘‘X סל’‘ד לא שווה לכמות דלק Y’’. נקודה.ברור שכמות הדלק המוזרקת משתנה כל הזמן באין ספור אפשרויות לכמות, וזה תלוי לפי כמות האוויר שנכנסת שמשתנה לפי פתיחת המצערת שתלויה בלחיצת דוושת הגז,
ובכיוון ההפוך- לחיצה על הדוושת גז פותחת את המצערת שמכניסה יותר אוויר החיישנים מזהים את כמות האוויר שנכנסה ומזריקים דלק ביחס תואם,
כעת נוצר פיצוץ חזק יותר שמסובב את המנוע יותר מהר [ויותר חזק] ואז גם הבוכנות נפתחות ונסגרות ומתמלאות ומתפוצצות יותר מהר וזה כשלעצמו לוקח גם יותר דלק
וזה מעין באין כאחד.