עתיד המכוניות החשמליות
-
@לוחצגז כן אבל אני דיברתי בעיקר על הירידת ערך שתהיה מטורפת
@יוסי-לוינטל
הוא אשר אמרתי, למרות ההתקדמות הטכנולוגית בתחום עדיין יהיה ביקוש בשוק המשומשות לרכבים ‘מיושנים’ יותר, כמו הבי איי די והג’ילי.
כמו שמחירם של הרבה רכבים עם מערכת הנעה מיושנת יחסית המבוססות בנזין לא ירדו במחירם משמעותית מאז כניסת החשמליות לשוק.
ואם בטווח עסקינן, טווח של 350 ק"מ מספיקים לאדם הממוצע, זה שיש יותר טווח ברכבים חדשים לא בהכרח יגרום לפגיעה בשוק המשומשות של הרכב. -
ראיתי פעם סרטון של מישהו שמסביר למה לא ריווחי לקנות עכשיו רכב חשמלי, והוא הסביר שהרי ברור לכולנו שהמצב העכשווי שלוקח בין 30 ל40 דקות מינימום למלאת בטרייה אינו מצב שימשך עוד זמן רב, ובעוד תקופה קצרה תהיה פריצת דרך ויפתחו בטרייה שתיטען בתוך דקות ספורות, ויוכלו לנסוע איתה הרבה יותר מ400 הק"מ העכשווים, וא"כ בעוד שנתיים או שלוש כל אלה שקנו רכבים חשמליים עכשיו יתקעו עם הרכבים שלהם, כי מי ירצה לקנות רכב שלוקח שעה להטעין אותו והוא נוסע בקושי 400-500 ק"מ, ותהיה ירידת ערך דראסטית של הרכבי החשמליים הישנים, ורציתי לשאול את חברי המלומדים מן הפורום הזה מה דעתכם האם אתם מסכימים עם נבואת הזעם הזו או שלא?
@יוסי-לוינטל אני חושב שהנושא הזה טעון ותלוי את מי אתה שואל
אם אתה שואל מישהו שקנה חשמלית והשקיע 150,000-200,000 ש"ח ודאי שיגיד לך שלעולם לא ירד המחיר יותר מהפחת הטבעי
ואם אתה שואל בעלי רכב בנזין או מתלבטים שאינם עושים מעשה יגידו לך שלכאו’ יירד משמעותי המחיר של החשמליות ולכן כדאי להמתין ולספוג את הדלק לבנתיים. -
ראיתי פעם סרטון של מישהו שמסביר למה לא ריווחי לקנות עכשיו רכב חשמלי, והוא הסביר שהרי ברור לכולנו שהמצב העכשווי שלוקח בין 30 ל40 דקות מינימום למלאת בטרייה אינו מצב שימשך עוד זמן רב, ובעוד תקופה קצרה תהיה פריצת דרך ויפתחו בטרייה שתיטען בתוך דקות ספורות, ויוכלו לנסוע איתה הרבה יותר מ400 הק"מ העכשווים, וא"כ בעוד שנתיים או שלוש כל אלה שקנו רכבים חשמליים עכשיו יתקעו עם הרכבים שלהם, כי מי ירצה לקנות רכב שלוקח שעה להטעין אותו והוא נוסע בקושי 400-500 ק"מ, ותהיה ירידת ערך דראסטית של הרכבי החשמליים הישנים, ורציתי לשאול את חברי המלומדים מן הפורום הזה מה דעתכם האם אתם מסכימים עם נבואת הזעם הזו או שלא?
@יוסי-לוינטל כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
לא ריווחי לקנות עכשיו רכב חשמלי
כל רכישת רכב מהניילונים לא ריווחית. גם לטענתו שרכב חשמלי של היום יהיה פרימיטיבי בעוד מס’ שנים, לכאו’ גם בנזין יהיה פרימיטיבי.
@יוסי-לוינטל כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
שלוקח שעה להטעין אותו והוא נוסע בקושי 400-500 ק"מ,
לגבי נהגי מוניות הוא צודק בהחלט! אבל לשאר העם שנוסעים עם הרכב לעיתים רחוקות נסיעות ממש ארוכות, לא נראה לי שהם ישלמו סכומי עתק רק בשביל לחסוך 20 דק’ טעינה פעם בחודש-חודשיים…
@יוסי-לוינטל כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
האם אתם מסכימים עם נבואת הזעם הזו או שלא?
היום אין אפי’ נביאי בעל, מה נאמר אנחנו?.. מה שכן, הבעיה לדעתי אחרת והיא: סין. רמת היצור שלהם, איך נאמר בעדינות, לא סתם אליאקספרס נותנים לרשום חוות דעת עד כחודש מקבלת המוצר…
-
ראיתי פעם סרטון של מישהו שמסביר למה לא ריווחי לקנות עכשיו רכב חשמלי, והוא הסביר שהרי ברור לכולנו שהמצב העכשווי שלוקח בין 30 ל40 דקות מינימום למלאת בטרייה אינו מצב שימשך עוד זמן רב, ובעוד תקופה קצרה תהיה פריצת דרך ויפתחו בטרייה שתיטען בתוך דקות ספורות, ויוכלו לנסוע איתה הרבה יותר מ400 הק"מ העכשווים, וא"כ בעוד שנתיים או שלוש כל אלה שקנו רכבים חשמליים עכשיו יתקעו עם הרכבים שלהם, כי מי ירצה לקנות רכב שלוקח שעה להטעין אותו והוא נוסע בקושי 400-500 ק"מ, ותהיה ירידת ערך דראסטית של הרכבי החשמליים הישנים, ורציתי לשאול את חברי המלומדים מן הפורום הזה מה דעתכם האם אתם מסכימים עם נבואת הזעם הזו או שלא?
@יוסי-לוינטל אחרי שקראתי בעיון רב את דברי חברי התותחים פה, אודה ולא אבוש שדעתי היא שונה.
ויש במה להתבייש, כי “באתר דזקוקין דנורא ובעורין דאשא מאן מעייל בר נפחא לתמן” (ב"מ פה:)
כי אומנם נכון שלא רווחי לקנות שום רכב חדש, משום ירידת הערך המיידית מעצם העובדה שהגלגלים אמרו “שלום עליכם” לאספלט (וכמו הבדיחה הקבועה שלי על יאכטה שנרטבת), וכדברי ר’ @מאיר שמוחו חד וחריף בחשבונות הנ"ל (ובכל עניין).
והן אמת שרכבים חשמליים מסין שווים (לכל הפחות בעיניי, וכבר אני רואה לקוחות “מרוצים” שפתחו ב"מרוצים" אחר רכבים אחרים (“לא תחסום”, הייתי חייב).
ונכון שבאופן יחסי בעלי טסלה ורכבים איכותיים נוספים דיווחו שלא ממש הפסידו, וכדברי ר’ @מיוחד (שעיונו מבעית, והבעית אותי שוב לאחרונה), אלא שבעזות קלה אני סובר שקניית רכב חשמלי עד כה הייתה סוג של קניית גאדג’ט חדש, שאתה נהנה ומתלהב, ויש על מה, אבל הבעיה שברכב - כל שניה יוצא חדש, ושלא כמו רכבי הבנזין - השכלולים והקפיצות הטכנולוגיות שלהן הם ממש לפי לוח הכפל, ולא רק שהוסיפו אחרי עשר שנים הנעה ללא מפתח או כסאות מחוממים. דובר לאחרונה שטויוטה למשל כבר הודיעו שהצפי לטווח סוללה בדגמים הבאים יהיה באזור 1300 ק"מ (לא זוכר את המס’ המדוייק), וזמן הטעינה הולך ומשתפר משנה לשנה, ואני בספק אם אלו מכלולים שיהיה אפשר להחליף (כי איזה חברה תהיה מטופשת תשקיע בייצור סוללה חדשה מותאמת לדגם הישן, במקום לכוף אותך לקנות את הדגם החדש ולהרוויח עליך “בוחטה” הרבה יותר גדולה), ואת"ל שיהיה אפשרי להחליף - מי אמר שזה יהיה כדאִי להחליף. מישהו כאן באמת רואה את עצמו מחליף סוללה ב-20K ש"ח?
אני לא טוען שלא כדאי בכלל בכלל לקנות רכב חשמלי, אדרבה, זה אמור להוות חסכון (למרות שגם העניין הזה הוא לוט בערפל עם כל הדיבורים על “מס נסועה” ולך תדע מה ילד יום), אבל מי שחושב שהוא יקנה איזו ג’ילי ב-“החל מ-169,000” וחושב שבעוד שנתיים-שלוש הוא ימכור אותה מבלי להפסיד כ-50% בירידת הערך - חי בגן עדן של…
אתם מוזמנים לבדוק ביד2 מה קורה עם הג’ילי לדוגמא כיום, איך אנשים לא מפרסמים ביותר מ-110K רכבים שנקנו ב-180K לפחות, ולא מצליחים למכור אותם במחירים האלו. הסוכנויות הן יותר ריאליות במחירים (לפחות במשהו…וגם בזה הן מגזימות) ולא מציעות למכירה ביותר מ-100K.
שבעוד שנתיים אקנה ג’ילי (נפלתי עליהם רק לשם הדוגמא) ב-140K יד שנייה עם טווח של “עד 490 ק"מ” (כאילו אין הפעלת מזגן ועליות וירידות במדינת ישראל) כשאוכל לקנות ב-180K ג’ילי שהיא חדשה יותר, יפה יותר, מהניילונים, עם טווח כפול, וטעינה מהירה יותר.
ולסיום - גם אם אתם חושבים שאני מבלבל את המוח (קורה הרבה) - זה השיקול שעולה במוחו של כל אדם ואדם ששוקל לקנות רכב חשמלי - וגם אם השיקול (לסברתכם) אינו נכון - עצם קיומו בשוק - גורם לירידת ערך חדה מאוד בשוק. אלו החיים. -
@מיוחד כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
[למרות שמשהו קנה טסלה בהתחלה ואחרי 2 או 3 שנים מכר אותה, ועשה חשבון שהוא לא הפסיד דולר, [אולי הרויח לא זוכר]
המסקנה: מי שקונה חשמלי - שיעשה את זה בליסינג, ואחרי שלוש שנים שהסוכנות תשבור את הראש מה לעשות עם זה…
זה שווה לדוגמא לאדם שנוסע כל יום ממודיעין עילית לירושלים [ויש מאות כאלה], ומשלם דלק חודשי מעל 2200 ש"ח, שייקח את הסכום הזה וישים בליסינג על החשמלי, ירוויח להתפנק על רכב חדש ויחסוך את הטיפולים של רכב בנזין ישן. משתלם.ובאופן כללי, הכתבה הנ"ל אמורה דווקא לעודד את אנ"ש, בעצם מספרים לך שעוד שנתיים שלוש תוכל לקנות BYD בת חמש - שש שנים - רכב חשמלי, גבוה עם נוחות של רכב מנהלים וביצועים של רכב ספורט, במחיר 55 אלף ש"ח… מה רע? ומה אכפת לך שבאותו הזמן הצפונבונים מהפקק באיילון יתחדשו עם רכב שנוסע 1300 ק"מ בטעינה?
לך יהיה נניח טווח ריאלי של 200 ק"מ, מספיק בשביל הנסיעות השוטפות, [כשאתה מטעין אותו כל לילה, אחרי שניידת דרך ביהכנ"ס את חשבון החשמל, ובחרת בתוכנית עם 20% הנחה בחשמל הלילי…] -
אתם מזכירים לי שהייתי צעיר וכולנו נסענו על כרכרה רתומה לסוסים כמה חששנו אז מהמכונית …
הרי היה הרבה יותר פשוט לקנות סוס צעיר היה לנו עשר שנים של שקט וכל מה שהיינו צריכים זה לדאוג למעט קש …תכלס’ עוד לא גיבשתי דעה ברורה בנושא, בעיקר בגלל שבאמת אין לדעת מה יוליד יום אל אף כל הסברות היפות לכאן ולכאן
-
@מיוחד כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
[למרות שמשהו קנה טסלה בהתחלה ואחרי 2 או 3 שנים מכר אותה, ועשה חשבון שהוא לא הפסיד דולר, [אולי הרויח לא זוכר]
המסקנה: מי שקונה חשמלי - שיעשה את זה בליסינג, ואחרי שלוש שנים שהסוכנות תשבור את הראש מה לעשות עם זה…
זה שווה לדוגמא לאדם שנוסע כל יום ממודיעין עילית לירושלים [ויש מאות כאלה], ומשלם דלק חודשי מעל 2200 ש"ח, שייקח את הסכום הזה וישים בליסינג על החשמלי, ירוויח להתפנק על רכב חדש ויחסוך את הטיפולים של רכב בנזין ישן. משתלם.ובאופן כללי, הכתבה הנ"ל אמורה דווקא לעודד את אנ"ש, בעצם מספרים לך שעוד שנתיים שלוש תוכל לקנות BYD בת חמש - שש שנים - רכב חשמלי, גבוה עם נוחות של רכב מנהלים וביצועים של רכב ספורט, במחיר 55 אלף ש"ח… מה רע? ומה אכפת לך שבאותו הזמן הצפונבונים מהפקק באיילון יתחדשו עם רכב שנוסע 1300 ק"מ בטעינה?
לך יהיה נניח טווח ריאלי של 200 ק"מ, מספיק בשביל הנסיעות השוטפות, [כשאתה מטעין אותו כל לילה, אחרי שניידת דרך ביהכנ"ס את חשבון החשמל, ובחרת בתוכנית עם 20% הנחה בחשמל הלילי…]@EBA כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
המסקנה: מי שקונה חשמלי - שיעשה את זה בליסינג, ואחרי שלוש שנים שהסוכנות תשבור את הראש מה לעשות עם זה…
אחי עשה את זה באמת
יצא לו משתלם מאוד בגלל שזה היה סוף שנה והחברות רצו למכור כמה שיותר רכבים
ורק המחיר של הדלק שהוא היה משלם היה כמו התשלום החודשי עבור הרכב
וזה כמובן בלי ביטוח טיפולים וכמובן רכב חדש -
@מיוחד כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
[למרות שמשהו קנה טסלה בהתחלה ואחרי 2 או 3 שנים מכר אותה, ועשה חשבון שהוא לא הפסיד דולר, [אולי הרויח לא זוכר]
המסקנה: מי שקונה חשמלי - שיעשה את זה בליסינג, ואחרי שלוש שנים שהסוכנות תשבור את הראש מה לעשות עם זה…
זה שווה לדוגמא לאדם שנוסע כל יום ממודיעין עילית לירושלים [ויש מאות כאלה], ומשלם דלק חודשי מעל 2200 ש"ח, שייקח את הסכום הזה וישים בליסינג על החשמלי, ירוויח להתפנק על רכב חדש ויחסוך את הטיפולים של רכב בנזין ישן. משתלם.ובאופן כללי, הכתבה הנ"ל אמורה דווקא לעודד את אנ"ש, בעצם מספרים לך שעוד שנתיים שלוש תוכל לקנות BYD בת חמש - שש שנים - רכב חשמלי, גבוה עם נוחות של רכב מנהלים וביצועים של רכב ספורט, במחיר 55 אלף ש"ח… מה רע? ומה אכפת לך שבאותו הזמן הצפונבונים מהפקק באיילון יתחדשו עם רכב שנוסע 1300 ק"מ בטעינה?
לך יהיה נניח טווח ריאלי של 200 ק"מ, מספיק בשביל הנסיעות השוטפות, [כשאתה מטעין אותו כל לילה, אחרי שניידת דרך ביהכנ"ס את חשבון החשמל, ובחרת בתוכנית עם 20% הנחה בחשמל הלילי…]@EBA כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
[כשאתה מטעין אותו כל לילה, אחרי שניידת דרך ביהכנ"ס את חשבון החשמל, ובחרת בתוכנית עם 20% הנחה בחשמל הלילי…]
דרך החניה הפרטית שבטח יש לך בלב בני ברק/קריית סייפר…
המסקנה: מי שקונה חשמלי - שיעשה את זה בליסינג, ואחרי שלוש שנים שהסוכנות תשבור את הראש מה לעשות עם זה…
אם כבר, דרך חברת מימון, ככה אחרי 5 שנים אתה גם מקבל את הרכב, בחינם (את הסכום החודשי אתה חוסך בדלק)
-
ראיתי פעם סרטון של מישהו שמסביר למה לא ריווחי לקנות עכשיו רכב חשמלי, והוא הסביר שהרי ברור לכולנו שהמצב העכשווי שלוקח בין 30 ל40 דקות מינימום למלאת בטרייה אינו מצב שימשך עוד זמן רב, ובעוד תקופה קצרה תהיה פריצת דרך ויפתחו בטרייה שתיטען בתוך דקות ספורות, ויוכלו לנסוע איתה הרבה יותר מ400 הק"מ העכשווים, וא"כ בעוד שנתיים או שלוש כל אלה שקנו רכבים חשמליים עכשיו יתקעו עם הרכבים שלהם, כי מי ירצה לקנות רכב שלוקח שעה להטעין אותו והוא נוסע בקושי 400-500 ק"מ, ותהיה ירידת ערך דראסטית של הרכבי החשמליים הישנים, ורציתי לשאול את חברי המלומדים מן הפורום הזה מה דעתכם האם אתם מסכימים עם נבואת הזעם הזו או שלא?
@יוסי-לוינטל לענ"ד “הנביא” קצת נסחף כי יש כאן שני סיבות שבגללם אמורה להיות ירידת ערך
- זה רכב חדש וכמו שאמרו קודמי כל רכב חדש מקבל ירידת ערך גבוהה מעצם עלייתו לכביש
- יצאו דגמים חדשים שיאפילו על הישנים
אז לגבי הטיעון הראשון זה לא סיבה לא לקנות כי רוב מי שקונה רכב חשמלי חדש הוא אדם בעל אמצעים (שגם בלי החשמלי הוא היה קונה חדש) ולא מפחיד אותו הירידת ערך
או שהוא אדם שנוסע המון וזה מתקזז לו עם החיסכון בדלקולגבי הטיעון השני הרי ברור שלא הולך לצאת דגם כזה בשנה הקרובה מדובר על כמה שנים (בודדות) קדימה (בואו לא נתבלבל הרכבים החשמליים בישראל כבר משווקים 5 שנים ועדיין לא היתה קפיצה כ"כ משמעותית בסוללה אז לא נראה לי שפתאום תוך שנה יצאו דגמים עם 1000 ק"מ ומעלה) ומכיוון שרכב סטנדרטי אחרי 10 שנים שווה כעשירית מהמחיר ששווה רכב חדש כזה אז אני לא חושב שכאן תהיה ירידה הרבה יותר גדולה ולכן מהסיבה הזאת פחות צריך לחשוש
ובנוסף כנראה שכשיצא רכב עם טווח גדול משמעותית או עם זמן טעינה קצר במיוחד אז הוא יתומחר בהתאם וזה לא יוזיל את הישנים אלא רק ייקר את החדשים (כשיצאו הרכבים החשמליים היו כאלה שייחלו שהרכבים הרגילים יוזלו אבל קרה ההיפך - הרכבים החשמליים נמכרו בכמה עשרות יותר וגם הרגילים החדשים העלו מחירים וכך כל השוק התייקר)
אני כן הייתי חושש כמו שאמר ר’ @גיל בחכמתו שכל עניין מס הנסועה הופך את העסק לפחות משתלם כי החיסכון של הדלק נחתך בגלל תשלום המס -
@יוסי-לוינטל לענ"ד “הנביא” קצת נסחף כי יש כאן שני סיבות שבגללם אמורה להיות ירידת ערך
- זה רכב חדש וכמו שאמרו קודמי כל רכב חדש מקבל ירידת ערך גבוהה מעצם עלייתו לכביש
- יצאו דגמים חדשים שיאפילו על הישנים
אז לגבי הטיעון הראשון זה לא סיבה לא לקנות כי רוב מי שקונה רכב חשמלי חדש הוא אדם בעל אמצעים (שגם בלי החשמלי הוא היה קונה חדש) ולא מפחיד אותו הירידת ערך
או שהוא אדם שנוסע המון וזה מתקזז לו עם החיסכון בדלקולגבי הטיעון השני הרי ברור שלא הולך לצאת דגם כזה בשנה הקרובה מדובר על כמה שנים (בודדות) קדימה (בואו לא נתבלבל הרכבים החשמליים בישראל כבר משווקים 5 שנים ועדיין לא היתה קפיצה כ"כ משמעותית בסוללה אז לא נראה לי שפתאום תוך שנה יצאו דגמים עם 1000 ק"מ ומעלה) ומכיוון שרכב סטנדרטי אחרי 10 שנים שווה כעשירית מהמחיר ששווה רכב חדש כזה אז אני לא חושב שכאן תהיה ירידה הרבה יותר גדולה ולכן מהסיבה הזאת פחות צריך לחשוש
ובנוסף כנראה שכשיצא רכב עם טווח גדול משמעותית או עם זמן טעינה קצר במיוחד אז הוא יתומחר בהתאם וזה לא יוזיל את הישנים אלא רק ייקר את החדשים (כשיצאו הרכבים החשמליים היו כאלה שייחלו שהרכבים הרגילים יוזלו אבל קרה ההיפך - הרכבים החשמליים נמכרו בכמה עשרות יותר וגם הרגילים החדשים העלו מחירים וכך כל השוק התייקר)
אני כן הייתי חושש כמו שאמר ר’ @גיל בחכמתו שכל עניין מס הנסועה הופך את העסק לפחות משתלם כי החיסכון של הדלק נחתך בגלל תשלום המס -
@טכנולוג כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
אז לא נראה לי שפתאום תוך שנה יצאו דגמים עם 1000 ק"מ ומעלה)
@גיל בהחלט, בשני הכתבות שצירפת מדובר על משהו בתוכניות אבל לא יצא לשיווק (אפי’ מחוץ לישראל)
בכתבה הראשונה מדובר על רכב יוקרה במחיר של חצי מיליון ש"ח (המחיר הזה הוא לדגם הקיים כיום בישראל עם סוללה שמגיעה רק ל500 ק"מ)
ובכתבה השניה מדובר על סוללות שיש באפשרותם להגיע ליכולת כזאת ואני אכן לא מתווכח האם זה יקרה או לא השאלה היא מתי (עוד שנתים ויותר) וכמה (בהתחלה ברכבי יוקרה ורק אחרי כמה שנים ברכבים פשוטים יותר שגם הם יהפכו להיות יוקרתיים קצת בגלל זה ולכן המחיר שלהם צפוי לעלות כמו שאמרתי לעיל ולא להוזיל את החשמליות הרגילות) -
בלי לחלוק על כל החכמים שמגיבים כאן.
יש התקדמות של מוצר בתחילת הדרך, ויש התקדמות של מוצר שהוא כבר מבוסס.לדוגמא אוזניות בלוטוס’. לפני 10 שנים כמעט ולא היה קיים.
בתחילת הדרך, האוזניות היו נחותות מאוד, וכל הזמן היו שדרוגים ממש משמעותיים. בהמשך הדרך, השדרוגים כבר לא כל כך משמעותיים.
מה שאומר שאם אתה קונה מייד, נדפקת עם מוצר לא כל כך מוצלח.
ואם אתה מחכה להתבססות של 4\5 שנים, רוב השדרוגים כבר קיימים.
ברור שבעתיד המכוניות יהיו הרבה יותר טובות, השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמינו היא, האם מה שיש עכשיו זה מספיק טוב לנהג קלאסי, או לא. האם התקדמנו משמעותית שכבר קשה להבחין בין המכוניות, או שעדיין יש חסרונות משמעותיים שאפשר וצריך לתקן.
דעתי, שברור שהקטע של הטעינה, זה ממש דפוק, ומפריע לאנשיםלא לשכוח, שבחו"ל אנשים נוסעים הרבה יותר קילומטרים מבארץ, ולא בא למישהו שצריך ליסוע 8 שעות נסיעה לעצור פעמים באמצע לשעה כל פעם לחשמל את הרכב
ואנשים ישלמו על זה הרבה כסף, מה שאומר שחברות יעבדו על זה במרץ.
-
@מיוחד כתב בעתיד המכוניות החשמליות:
[למרות שמשהו קנה טסלה בהתחלה ואחרי 2 או 3 שנים מכר אותה, ועשה חשבון שהוא לא הפסיד דולר, [אולי הרויח לא זוכר]
המסקנה: מי שקונה חשמלי - שיעשה את זה בליסינג, ואחרי שלוש שנים שהסוכנות תשבור את הראש מה לעשות עם זה…
זה שווה לדוגמא לאדם שנוסע כל יום ממודיעין עילית לירושלים [ויש מאות כאלה], ומשלם דלק חודשי מעל 2200 ש"ח, שייקח את הסכום הזה וישים בליסינג על החשמלי, ירוויח להתפנק על רכב חדש ויחסוך את הטיפולים של רכב בנזין ישן. משתלם.ובאופן כללי, הכתבה הנ"ל אמורה דווקא לעודד את אנ"ש, בעצם מספרים לך שעוד שנתיים שלוש תוכל לקנות BYD בת חמש - שש שנים - רכב חשמלי, גבוה עם נוחות של רכב מנהלים וביצועים של רכב ספורט, במחיר 55 אלף ש"ח… מה רע? ומה אכפת לך שבאותו הזמן הצפונבונים מהפקק באיילון יתחדשו עם רכב שנוסע 1300 ק"מ בטעינה?
לך יהיה נניח טווח ריאלי של 200 ק"מ, מספיק בשביל הנסיעות השוטפות, [כשאתה מטעין אותו כל לילה, אחרי שניידת דרך ביהכנ"ס את חשבון החשמל, ובחרת בתוכנית עם 20% הנחה בחשמל הלילי…] -
@EBA החברות ליסינג לא רוצות לעשות ליסינג על רכב חשמלי לפי החישובים זה לא שווה יש כן קצת חברות שנותנים ליסינג על רכב חשמלי אבל זה מאוד יקר
@א-.ל. לפני חצי שנה רדפו אחרי אחי כמה חברות ליסינג עם הצעות לרכב חשמלי
לא היה נראה שהם לא מעוניינים למכור -
@א-.ל. לפני חצי שנה רדפו אחרי אחי כמה חברות ליסינג עם הצעות לרכב חשמלי
לא היה נראה שהם לא מעוניינים למכור@קינג-קומפיוטר אני מדבר על פרטיפולי