הזוי! דוושה שלישית בחצי מחיר!!!
-
פליאה רבתי נגלתה לנגד עיניי כשראיתי שהמחירון של מיצובישי אאוטלנדר בעלת שלושת הדוושות משנת 2015 נמוך בחצי מהגירסה האוטומטית (שניהם 5 מקומות).
איך זה יכול להיות??? האם זה כך בכל הרכבים?
איך ייתכן שבגירסה האוטומטית המחירון הוא 69,000 ואילו הידנית מחירה 31,000? זה פער שנראה לי שלא היה בשעת המכירה?
יש אפשרות לערער על כבוד קדושת מחירון לוי יצחק (אמנם לא מברדיטשוב, אבל גם הוא היה סנגורן של מעורבי התאונות…)?
(אני שואל מכיוון שבביטוח יש הפרש של 4500 שח בשנה בין חובה וג’ למקיף כשהרכב שווה 25,000 שח בלבד (לימוד נהיגה לשעבר))
-
@מאיר אכן יש פערי מחירים בין ידני לאוטומט, כתוצאה ממוגבלות של נהגים רבים לנהוג רק על אוטומט (וגם מוגבלות שכלית משהו להבין שידני יותר חסכוני ושווה וכיף ועוד ועוד).
הפער הולך וגודל ברכבים משומשים.
גם אני נתקלתי בכך, בניסאן קשקאי 2012 ידנית שהחזקתי, בזמנו המחירון היה 30K.
כשבאותו הזמן אותו הרכב בדיוק בגי’ אוטומט עמד על מחירון 47K. שזה מעל 50% הפרש.
שלא לדבר על ההבדל בין 5 מקומות ל-7 מקומות שאכן אוחז בפי 2.
לגבי פער ביטוחי - אני לא הבחנתי בהבדל משמעותי. -
@מאיר מחירון לחוד ומציאות לחוד
https://www.yad2.co.il/vehicles/cars?manufacturer=30&model=10381&gearBox=101
שתי המודעות שיש ביד 2 הם לא ממש דוגמא אבל הם ממש לא בכיוון של 31,000 -
@מאיר כתב בהזוי! דוושה שלישית בחצי מחיר!!!:
(אני שואל מכיוון שבביטוח יש הפרש של 4500 שח בשנה בין חובה וג’ למקיף כשהרכב שווה 25,000 שח בלבד (לימוד נהיגה לשעבר))
אצלך זו אשמת הדוושה הרביעית והחמישית… [והשישית? למורה יש גם קלאץ’? אני שואל כי אני שייך למחלקת המוגבלים…]
אגב, מעולם לא עשיתי מקיף, האם אפשר לעשות לפי המחירון הנוכחי של הרכב, כלומר בשיקלול היד והק"מ, ואצלך גם היד של המורה? ועוד אגב, אם ח"ו בעל-מקיף עושה תאונה, או אחד רגיל מקבל תאונה ממישהו אחר ומקבל מחירון, האם המחירון הוא לפני שיקלול או אחרי ק"מ וכו’? -
@מאיר כתב בהזוי! דוושה שלישית בחצי מחיר!!!:
פליאה רבתי נגלתה לנגד עיניי כשראיתי שהמחירון של מיצובישי אאוטלנדר בעלת שלושת הדוושות משנת 2015 נמוך בחצי מהגירסה האוטומטית (שניהם 5 מקומות).
נמוך בחצי זה באמת פער גדול מידי, בזמנו שבדקתי לגבי טויוטה וורסו ידני ראיתי שהמחירון של הידני הרבה יותר נמוך, הסיבה העיקרית לדעתי כי הוא פשוט זול יותר בעשרות אלפי ש"ח בעלייה לכביש. 120K לידני מול 160K לאוטו’. (ואולי הפער מתרחב עם השנים.)
-
@מאיר כתב בהזוי! דוושה שלישית בחצי מחיר!!!:
(אני שואל מכיוון שבביטוח יש הפרש של 4500 שח בשנה בין חובה וג’ למקיף כשהרכב שווה 25,000 שח בלבד (לימוד נהיגה לשעבר))
מחיר הביטוח נקבע לפי מחירון לוי יצחק לפני השקלול
התמורה שהביטוח נותן במקרה ביטוחי היא לפי מחירון לוי יצחק משוקלל
למה? ככה!לא מצליח להבין את זה אבל זה המצב בכל אופן ברוב חברות הביטוח
יתכן ויש חברה או שתיים שאצלן זה שונה
אם מישהו יודע שיעדכן . -
@רפאל-יהושע כתב בהזוי! דוושה שלישית בחצי מחיר!!!:
ואולי הפער מתרחב עם השנים.
פה זה פער של כ120% יותר לאוטומט. זה מופרך.
-
@YOLEVI כתב בהזוי! דוושה שלישית בחצי מחיר!!!:
גם בתוך העיר?
וגם ברכסים עם זינוק בעליה.
ומה לגבי פקקים?
אם אתה בגוש דן וכל שעות הנהיגה שלך הם בפקקים - אתה צודק.
במצב נורמלי - פקק זה פקק, ומעצבן גם ככה. מתרגלים.אגב אפשר לשאול איזה רכב יש לך?
עכשיו? נ"ל שכל הפורום יודע.
ניסאן קשקאי +2 2013 | 4X4 אוט’.
בעבר - ניסאן קשקאי 2012 ידני. -
@מאיר כתב בהזוי! דוושה שלישית בחצי מחיר!!!:
@המפותח כתב בהזוי! דוושה שלישית בחצי מחיר!!!:
בסוף אני רואה שאני רק נהנה מהדבר הזה
יש שליטה כל סיבוב בשליטה טובה וכו’לא כ’'כ הבנתי. אשמח אם תפרט.
כנראה שהרב גוגל תיקן לי כמה מילים
התכוונתי בידני יש שליטה על הנסיעה
לדוגמא בסיבוב אני רואה את הסיבוב ואני אני על שלישי אני מוריד לשני והאוטו מהאט ואתה עובר את הסיבוב בלי ברקס מיותר וכו’ -
@יוני כתב בהזוי! דוושה שלישית בחצי מחיר!!!:
@המפותח כתב בהזוי! דוושה שלישית בחצי מחיר!!!:
אני על שלישי אני מוריד לשני והאוטו מהאט ואתה עובר את הסיבוב בלי ברקס מיותר וכו’
כמובן שזה כשהמהירות מתאימה
כמובן שמורידים רגל מהגז והאוטו מהאט ואז
לא מורידים ב70 קמ"ש לשני
האוטו יעלה לטורים 5