למה צריך לשמור על רוגע בכביש
-
כמה נזק קורה מהתנהגות בריונית של שני נהגים (גם משלנו)ה_קרב_נהגים_דרמטי_במתיתיהו___החלק_הראשון_בהילוך_מהיר.mp4
שלחתי לבדיקה
-
@יוני קיבלתי את זה מהמעניינים, ראיתי את זה כמה פעמים ועדיין לא הבנתי מה התחיל שם את הבלאגן. הנהג משאית נסע כמו… אבל מה הסכסוך עם החרדי? הוא לא נגע בו, והחרדי לכאורה סתם חסם אותו. באמת לא הבנתי מה התחיל את האש.
הנהג משאית התחיל מוזר, אבל דווקא החרדי עשה את כל הבלאגן. מרגיש כאילו זה חלק 2. -
-
@גיל כתב בלמה צריך לשמור על רוגע בכביש:
והחרדי לכאורה סתם חסם אותו
אין כזה דבר סתם חסם אותו
כל אחד אמור לדעת שלא מתחילים עם כאלו אנשים
(אם אתה מסתפק אם הוא כזה איש, תחמיר.
או לפחות תעשה מיד ‘ויברח’ אתה לא יודע אם הוא יוציא עליך סכין או ינסה לדרוס ח"ו)
באותה מידה אני לא מבין את אלו שחוסמים אוטובוסים שלא עצרו להם בתחנה
ראיתי השבוע אחד כזה בכביש 4, שומר פתאים ה’, והנהג, שכבר האיץ, בלם.
אבל זה יכול להיגמר אחרת
זה דעתי בעניין -
@יוני כתב בלמה צריך לשמור על רוגע בכביש:
לאחמ"כ נהג הרכב בא להיכנס ולפנות ונהג המשאית בטעות כמעט נתקע בו
הנהג רכב בלם וחסם את המשאית,תבדוק טוב, בעל הרכב בלם הרבה לפני שהמשאית כמעט נתקעה בו.
@טוסון כתב בלמה צריך לשמור על רוגע בכביש:
אין כזה דבר סתם חסם אותו
מסכים, לכן כתבתי “לכאורה”. משהו לא ברור היה שם, כאילו זה סכסוך מוקדם.
@טוסון כתב בלמה צריך לשמור על רוגע בכביש:
באותה מידה אני לא מבין את אלו שחוסמים אוטובוסים שלא עצרו להם בתחנה וכו’
גם להלכה זה אסור, כולל חסימת אוטובוס כי הוא מלא ו"אני לא זז עד שאגד ישלחו עוד אוטובוס".
ומישהו שאתם מכירים הציל פעם אחד שהתווכח עם איניש דלא מעלי שחתך אותו בכביש, וכמעט ההוא דקר אותו למוות. והיה צריך “להשכיב” את הדוקר כדי למנוע רצח. -
@גיל כתב בלמה צריך לשמור על רוגע בכביש:
גם להלכה זה אסור, כולל חסימת אוטובוס כי הוא מלא ו"אני לא זז עד שאגד ישלחו עוד אוטובוס".
כשראיתי את זה קורה (והתקשרתי למשטרה מיד, גם אני הייתי צריך אז אוטובוס ובד"כ אם באה ניידת החברה שולחת עוד אוטובוס) כמובן שלא השתתפתי בחסימה אבל הסתפקתי בעניין ההלכתי, והעליתי צד שמותר (אם זה באמת עוזר, ולא בער"ש וכדו’) שהלא כל אחד מנוסעי האוטובוס היושבים או העומדים עשוי להזדקק לכך שיעלו אותו למרות שיש עומס או שיכריחו החברה לשלוח עוד אוטובוס, ובמקום ששכיח שלא עוצרים, וצ"ע למעשה. ונכתב רק ללמד זכות.
ואחרי שנצפתה תועלת. (הנהג העלה עוד כמה נוסעים, ואני לא ביניהם) -
@גיל כתב בלמה צריך לשמור על רוגע בכביש:
באמת לא הבנתי מה התחיל את האש.
נראה לי שהלנדקרוזר בלם כי היה בדעתו שהמשאית רוצה להמשיך ישר, כלומר, למסלול הנסיעה שלו ולכן הוא בלם. (קריזה 4/10).
נהג המשאית עשה רוורס כדי לפנות שמאלה, אלא שבראשו של נהג הלנדקרוזר זה בגלל שהוא לא נותן למשאית להמשיך ישר ונהג המשאית עושה רוורס כדי לתמרן ולהמשיך ישר.
בנדיבות לב נהג הלנדקרוזר נוסע אחורה בכדי לתת למשאית להמשיך ישר בקלות (כהבנתו), אלא שאז המשאית ‘מתחיל איתו’ ונוסע דווקא אליו (קריזה 6/10).
נהג המשאית יוצא אליו (קריזה 8/10).
נהג המשאית מוציא מהמשאית חפץ כלשהו בכדי ‘להסביר משהו’ לבעל הלנדקרוזר… (קריזה 9/10)
אנשים מפרידים ביניהם כשבראשו של הלנדקוזר מתנכלים אליו ללא סיבה ואפי’ לא נותנים לו להסביר לבעל המשאית שהוא גם יודע ‘להסביר’…
או אז בעל הלנדקרוזר נכנס לתערובת מסוכנת של זעם, תסכול ונחיתות הנדירה בעוצמתה (קריזה 11/10…) והילד הקטן שבו גדל…
בין אם אני צודק בהשערתי ובין אם לא (וכנראה שלא כפי שהעירני בזה ר’ @אבי-ים ), מה שבטוח זה שבכביש צריך להצטייד באיפוק רב, ועדיין לא ראיתי נהג עצבני ככל שיהיה שכשאמרו לו: “סליחה, סליחה! אני זה שטעיתי! ממש מתנצל!” הוא השיב: “לא מעניין אותי את המכות שלך תחטוף!!!”.
הנהגים האלה בסה"כ רוצים לצאת “גבר” ואם יתנצלו בפניהם הם יקבלו את המנה שלהם. בשביל השלום מותר וחובה לשקר ואולי גם להוסיף: “נס שזה היה אתה ולא מישהו אחר, נהג אחר היה מסיים את זה בתאונה…”
-
@טוסון דעתך מכובדת עליי, אך לפי שיעור ארוך (שעתיים למעשה) ששמעתי מדיין מפורסם, הוא אמר שזה אסור. אחד הנימוקים הקצרים לכתיבה היה שגם אם יש מחדל ואין מספיק מקומות כמניין האנשים, זה דין ודברים בין משרד התחבורה לבין חברת האוטובוסים, וכלשונו “איך אתה מחותן בסיפור הזה?” זה מעצבן, וקרה גם לי, אבל לא מצדיק לחסום נהג ונוסעים שלא עשו לי כלום, בטענה ש"יום אחד וגם הם יצטרכו לזה". אם זה ככה אל תתעצבן כשיש הפגנה והכביש חסום, כי יום אחד “גם אתה תצטרך לזה”…
@מאיר צפיתי עוד פעמיים עם הפשט שלך אך משום מה הוא לא נכנס לי… סתימה שלי כנראה.
בכל אופן גם בעל הלנדקרוזר התחיל להתכסח מיד כך שזה לא נראה טעות. והוא בהחלט ראה את המשאית נוסעת לאחור מהכיוון ההוא כך שהאדם הסביר לא אמור לחשוב שהוא מתכוון לנסוע ישר.
אבל אני בהחלט מתחבר לסיפא של הדברים:@מאיר כתב בלמה צריך לשמור על רוגע בכביש:
בין אם אני צודק בהשערתי או לא, מה שבטוח זה שבכביש צריך להצטייד באיפוק רב, ועדיין לא ראיתי נהג עצבני ככל שיהיה שכשאמרו לו: “סליחה, סליחה! אני זה שטעיתי! ממש מתנצל!” הוא השיב: “לא מעניין אותי את המכות שלך תחטוף!!!”.
הנהגים האלה בסה"כ רוצים לצאת “גבר” ואם יתנצלו בפניהם הם יקבלו את המנה שלהם. בשביל השלום מותר וחובה לשקר ואולי גם להוסיף: “נס שזה היה אתה ולא מישהו אחר, נהג אחר היה מסיים את זה בתאונה…”
-
@מאיר כתב בלמה צריך לשמור על רוגע בכביש:
נראה לי שהלנדקרוזר בלם כי היה בדעתו שהמשאית רוצה להמשיך ישר, כלומר, למסלול הנסיעה שלו ולכן הוא בלם. (קריזה 4/10).
בגלל שהסרטון בהילוך מהיר, תפתח את הסרטון בתוכנת צפייה שיש לה אפשרות לראות את זה בהילוך איטי…
זה נראה שהוא בולם אותו בכוונה וכשנהג המשאית ניסה בכ"ז לפנות הלנד-קריזר שוב חסם אותו ויצא אליו ראשון (הדלת שלו נפתחה לפני של נהג המשאית כמו שרואים בתמונה המצורפת)
וכמו שכתב כבר @גיל
לענ"ד יש היסטוריה בין השניים -
@גיל כתב בלמה צריך לשמור על רוגע בכביש:
הוא לא נגע בו, והחרדי לכאורה סתם חסם אותו. באמת לא הבנתי מה התחיל את האש.
זה נראה שנהג המשאית מסמן לו ‘סע, תעבור’. אולי גם צפר לו אבל אי אפשר לדעת.
נהג הרכב פירש את זה ‘נו סע כבר!! אתה מפריע לי!!’ (אולי זו באמת הייתה כוונת נהג המשאית ואולי לא).
נהג הג’יפ התעצבן (אתה לא תגיד לי איך לנסוע!) וחסם את המשאית.
בהתחלה נראה שנהג המשאית עוד ניסה להמנע מהסלמת המצב אבל נהג הג’יפ שוב חסם אותו
ומכאן פעלו רק האגו והעצבים של שני הצדדים. -
@אבי-ים כתב בלמה צריך לשמור על רוגע בכביש:
זה נראה שהוא בולם אותו בכוונה
לענ"ד יש היסטוריה בין השניים
כך גם לי נראה.
@גיל כתב בלמה צריך לשמור על רוגע בכביש:
והחרדי לכאורה סתם חסם אותו.
משהו לא ברור היה שם, כאילו זה סכסוך מוקדם.
-
לאחר שהסתכלתי שוב, ראיתי ש @גיל ו @אבי-ים לכאורה צודקים. הנהג ממש עוצר בכוונה, לא נראה שום סיבה למה הוא עוצר, וגם אם זה סתם כי הוא נבהל, למה המשיך אחר כך לחסום אותו?
דבר נוסף מוזר, הם יוצאים לריב כאילו מתואמים - וישר למכות, אולי חתכו את הסירטון, אבל אני לא בטוח, ואם כן זה כבר ממש מוזר ולכאורה אכן יש איזשהו עסק מוקדם ביניהם.לפי המסקנא הזו, יש להסתפק האם הכותרת שנתנה לשרשור אכן מדוייקת… -
@גיל כתב בלמה צריך לשמור על רוגע בכביש:
גם להלכה זה אסור, כולל חסימת אוטובוס כי הוא מלא ו"אני לא זז עד שאגד ישלחו עוד אוטובוס".
מיהרת להכריע הלכה (וכבר הגיבו ע"ז).
עכ"פ אין שום דמיון בין זה לנידון, ב"א לא חוסם אוטובוס כי קריזה, זו תועלת ציבורית ומחוייבות של חברת האוטובוסים.