קניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108
-
מזדה 2
הולך? -
@שמואל-קליין חשוב לי השנה הקילומטראז וכמובן הדלק
אני לא מבין ברכבים ואני די סומך על מה שאני קורא כאן אז אולי תכוון אותי אדרבה
תודה רבה אין עליך! -
@מיכאל-0 כתב בקניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108:
לדעתי צריך לחשבן שלפעמים הוצאות שוטפות על דלק עולות פי כמה מהוצאות חד פעמיות של תקלות
לפעמים… תלוי כמה אתה נוסע,
@מיכאל-0 כתב בקניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108:
יתכן ואני טועה אינני יודע
מה עם להעמיד רכב במוסך ליום?
או שבוע עד שמגיע חלק?
או לשרוף יום במוסך?
זה גם שווה את הדלק???@מיכאל-0 כתב בקניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108:
הוצאות חד פעמיות
-
למעשה אף אחד כאן לא ענה על השאלה שנשאלה (מה הסיכונים של אייגו ודומיו והאם המחיר שווה את הסיכון) הנושא מעניין גם אותי ואשמח למידע.
-
@נייטרון-חפשי כתב בקניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108:
למעשה אף אחד כאן לא ענה על השאלה שנשאלה (מה הסיכונים של אייגו ודומיו והאם המחיר שווה את הסיכון) הנושא מעניין גם אותי ואשמח למידע.
לא נראה לי שאחדש לך משהו אבל בכל אופן…
מדובר ברכב פשוט וקטן ובקיצור מינימלי [בגודל, בנוחות, באבזור, בבידוד רעש, ביציבות, בבטיחות] אך גם זול לאחזקה [בקניה, בדלק, בתיקונים, באגרה, בביטוח]
החסרון בגירסא האוטו’ היא כמובן הגיר הרובוטי חד מצמדי, שהוא 1.מעצבן 2.מצריך החלפת קלאצים [בין 100 ל150 אק"מ] 3.לפעמים סובל מתקלות נוספות .
השאלה היתה ביחס לסוזוקי אלטו, זה ההבדל המשמעותי העיקרי, הגיר באוטו’ -
@יצחק-רשטונ אני לא מכיר את הרכב הזה משום כיוון, ואם הבעיה היחידה שלו זה הקלא"ץ אז אני באמת לא מבין למה לא ממליצים עליו בכל פה, בצורת סיטרואן אתה יכול לקנות אותו בכלום כסף.
על האלטו דווקא ביררתי והבנתי שהיא אמנם מושלמת מבחינת נתונים טכניים (דלק ואמינות) אבל היא שברה שיאים במושג ‘מינימליסטי’ מכל הבחינות מבידוד ועד כוח סחיבה עם מטען. -
@נייטרון-חפשי לדעתי השלישיה הזו לא נופלת מאלטו בכל הקשור לבידוד רעשים… זה רכב קטן ופשוט על כל המשתמע…
סחיבה, לא ניסיתי. רק אציין שלאלטו יש 5 כ"ס פחות, בעיני לא הבדל בשמיים.
יכול להיות שהגירסה הידנית של כל אלו מביאה קצת יותר פריש בסחיבה.
ועכ"פ, מי שרוצה רכב קטן, חסכוני ואמין עם צריכת דלק מינימלית, כל אלו יכולים לבוא בהחלט בחשבון. רק א"א לבקש גם את כל הנ"ל וגם נוחות נסיעה של קיה קרניבל… (ההגזמה לצורך ההמחשה). -
@נייטרון-חפשי כתב בקניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108:
אני לא מכיר את הרכב הזה משום כיוון, ואם הבעיה היחידה שלו זה הקלא"ץ אז אני באמת לא מבין למה לא ממליצים עליו בכל פה, בצורת סיטרואן אתה יכול לקנות אותו בכלום כסף.
על האלטו דווקא ביררתי והבנתי שהיא אמנם מושלמת מבחינת נתונים טכניים (דלק ואמינות) אבל היא שברה שיאים במושג ‘מינימליסטי’ מכל הבחינות מבידוד ועד כוח סחיבה עם מטעןכמו שכתבתי אין הרבה הבדל בין האלטו לשלישיה הנ"ל בכל הקשור לאיכות הנסיעה הכללית, הוא ואלו רכבים מינימלים מכל הבט
לא שזה סיבה לא לקנות כי בסוף מה שטוב להודי עני טוב גם לישראלי שמרגיש עשיר אבל בתחלס’ עם שכר נמוך יחסית ליוקר המחיה ועלויות גבוהות מאד בכל מה שקשור לרכב החל מעלויות הקניה הגבוהות דרך מחיר הדלק והביטוחים,אז אולי כדאי להתמקד באפשרות להתנייד מנקודה לנקודה ולוותר מעט על האיכות הנסיעה ולחסוך כל חודש כמה מאות, סוף כל סוף מזגן ומערכת מוזיקה ברכב הייתה חלום להרבה אנשים לפני 40 שנהבכל אופן החסרון שלו זה לא רק הקלאצים, זה יש גם ברכב ידני.
הבעיה היא תיבה רובוטית חד מצמדית שהיא קודם כל מעצבנת וכו’לא שאני אומר לא לקנות אבל אלו השיקולים
-
@יצחק-רשטונ וצודק בכל מילה רק להוסיף על דבריך בעניין הנוחות שבתיבה הזו…
לפני כשנתיים השכרתי לשלושה ימים את הפיג’ו ונסעתי קרוב ל1000 ק"מ בשלושה ימים הללו אז זה עשה לי קצת היכרות עם הרכבים הללו בנוסף נסעתי גם עירוני וגם בין עירוני.
תכלס’ למי שיסע בין עירוני זה כמעט לא מורגש התיבת הילוכים כמובן שאני לא מדבר על נוחות או בידוד רעשים לטעמי הנוחות לא גרועה גם בבין עירוני למשל נסעתי מק"ס למירון כמעט במכה אחת עם עצירה קטנה בשמיל במוביל ואני לא זוכר שהגעתי מפורק או משהו כזה על אף שזה היה בצום יז’ בתמוז…
עריכה: ואחרי תפילה קצרה חזרתי על עקבותי לק"ס…
וגם בעירוני אני חושב שזה ישתנה בין ערים לדוג’ אם הנסיעה בירושלים כביש רמות [בלי פקקים של העבודות על הרכבת] אני לא חושב שזה יציק מאוד התיבת הילוכים אבל אם למשל בבני ברק ברחוב רבי עקיבא בואכה השומר שכל סמ"ר יש רמזורים אז זה יציק מאוד ההעברת ההילוכים ובעיקר זה יציק בהילוכים הראשונים
חוץ מזה רכב אמין וחסכוני ברמות ולמי שמציק יוכל לבחור באטראז’ או ספייס סטאר ששם הגיר הרציף יותר מעודן -
@מיכאל-0 כתב בקניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108:
תודה לכל ה’מישיבים’
בשביל לתייג עושים קודם שטרודל ורווח לפני ואחרי, כזה: @מישיבים (אופס! למה זה לא עובד לי?)
-
@יצחק-רשטונ כתב בקניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108:
2.מצריך החלפת קלאצים [בין 100 ל150 אק"מ]
מה עלות ההחלפה? יש גם מחשב גיר שצריך להחליף?
-
@יצחק-רשטונ כתב בקניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108:
החסרון בגירסא האוטו’ היא כמובן הגיר הרובוטי חד מצמדי
יש לו עוד בעיה ידועה של אכילת שמן ברמה של ליטר+ לקילומטר
עריכה: 1000 ק’'מ -
@אלוף-העולם-1 כתב בקניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108:
@יצחק-רשטונ כתב בקניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108:
החסרון בגירסא האוטו’ היא כמובן הגיר הרובוטי חד מצמדי
יש לו עוד בעיה ידועה של אכילת שמן ברמה של ליטר+ לקילומטר
גם לו גם לאייגו ושותפיו?
-
@אלוף-העולם-1 כתב בקניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108:
ש לו עוד בעיה ידועה של אכילת שמן ברמה של ליטר+ לקילומטר
נשמע קצת מוזר מה שאתה אומר נסעתי על אחד כזה כ1000 ק"מ ולא קרה כלום לפי דבריך היה צריך להחליף מנוע 5 פעמים
-
רכב שאוכל שמן (לא נזילות) פירושו מנוע שחוק, או משימוש (ק"מ גבוה) או מחוסר בתחזוקה שזרז את הבלאי, לפעמים ה’מחלה’ הזאת של אכילת שמן היא דווקא סמן לאיכות, כי כל רכב אחר בשלב כזה של אכילת שמן היה מתפגר מזמן.
-
@נייטרון-חפשי כנראה שיצא לו להיפגש עם רכב גמור לגמרי כי ליטר על כל ק"מ זה פסיכי לגמרי
-
@צילפינגים כתב בקניית רכב עד 13000 איזה כדאי ומה בעניין האייגו/סטרואן C1\פיגו 107/108:
נראה שיצא לו להיפגש עם רכב גמור לגמרי כי ליטר על כל ק"מ זה פסיכי לגמרי
נראה לי שהוא התכוון בדרך גוזמא, ליטר לק"מ = חור בקרטר!
-
@נייטרון-חפשי @צילפינגים @Klonimoos
ואוווו
בטעות שכחתי לכתוב את המספר- 1000 וישר כתבתי קילומטר…
אולי כי המספרים בצד המקלדת היו כבויים.