הפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו)
-
@לך-תדע כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
שים לב, (על פניו) אפילו לא לא מדובר בפקח עירוני אלא בפקח תנועה (קורס של 80 שעות, וציון +70…).
ידוע לי מהיכן סמכותו נגזרת, אבל זה מוזר, עד כמה שזכור לי, לפקחי תנועה אסור ללבוש מדים כאלו, המדים שלהם הם מכנס כהה וחולצה בצבע תכלת (וכמובן וסט זוהר).
-
@גיל
בנוהל (לעיל) מופיע רק כך:פקח תנועה יפעל אך ורק כאשר הוא לבוש במדים רשמיים של הרשות שבתחומה הוא הוסמך ובתחומה מבוצעות העבודות ובנוסף נדרש הפקח ללבוש אפוד זוהר תוך שימצא בזמן ההכוונה במקום מואר בלבד.
-
@לך-תדע נכון. אבל צריך להבחין, ה"מדים" שלהם זה “קוד לבוש”. לא מדים.
פקח עירוני נחשב “עובד במדים”. פקח תנועה לא. ומי שאינו “עובד במדים” אסור ללבוש בגדים שדומים לגורמי אכיפה.
אולי אני טועה. אין לי ולפקחים לסוגיהם קשר כלשהו. -
-
@גיל
בנוהל (לעיל) מופיע רק כך:פקח תנועה יפעל אך ורק כאשר הוא לבוש במדים רשמיים של הרשות שבתחומה הוא הוסמך ובתחומה מבוצעות העבודות ובנוסף נדרש הפקח ללבוש אפוד זוהר תוך שימצא בזמן ההכוונה במקום מואר בלבד.
-
@לך-תדע ככה הם אמורים להראות. החברה המפעילה לא משנה.
בכל אופן אם נחזור לדיון המקורי, הנקודה שלי היא שככה או ככה הנוהג בטויוטה הנ"ל הסתבך כהוגן, חובת הציות לעובד אכיפה היא מחייבת ואפילו אם אין תיעוד לעבירה. בשונה מתמרור, לדוגמא.
לכן הוא אפילו לא היה באמת צריך להוציא טלפון ולצלם אותו, אא"כ הוא רצה לשמור את המס’ לפני שהוא בורח. תיעוד לא נחוץ כאן. -
@מאיר 2 סרטונים שמזכירים למה צריך לנהוג במהירות סבירה!
בשתי הסרטונים (בלי להיכנס מי צדק) תארו לכם אם הנהיגה היתה קצת מהירה יותר בעוד כמה קמ"ש…
עריכה:
שלחתי לבדיקה@תודה-לבורא-עולם-0 כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
@מאיר 2 סרטונים שמזכירים למה צריך לנהוג במהירות סבירה!
בשתי הסרטונים (בלי להיכנס מי צדק) תארו לכם אם הנהיגה היתה קצת מהירה יותר בעוד כמה קמ"ש…
עריכה:
שלחתי לבדיקהאיזו מצלמה יש לך? מטורפת!
ובאיזו תוכנה אתה עושה את הטשטוש העוקב אחרי המספר? -
@לך-תדע לכן אולי זה המקום להזכיר לכולם שאחרי בלימת חירום קיצונית (בייחוד כשיש ריח של שמן ברקסים באוויר) צריך לתת לרכב מנוחה של כ-5 דקות לכל הפחות (ובתכל’ס 10 דקות) לפני שממשיכים נסיעה.
אגב עצה טובה קמ"ל, לתת גם לנפש להירגע ולאנדרנלין שמילא את גופינו וחידד את חושינו לקראת ה-כמעט תאונה - להתפזר.
וה’ ינצור וישמור את כל עמו ישראל. -
@לך-תדע לפי המהירות שכתוב שם בתחתית, זה נראה גם סיפור של מהירות יתר, לא נכנסים לכזה סיבוב על 70 ומשהו קמ"ש…
@יראת-שמים
מסכים. אבל:
המהירות המצוינת אינה חופפת במדויק לוידאו, כפי שניתן להבחין (יש דיליי מסוים), אך הנקודה היא שאכן הבלמים לא הגיבו כיאות גם בגישה לעיקול עצמו.
אמנם, כפי שניתן להבחין, המהירות שם מוגבלת ל-50 קמ"ש (וכמובן שבסיבוב עצמו ההגבלה מוסרת…). -
@יראת-שמים
מסכים. אבל:
המהירות המצוינת אינה חופפת במדויק לוידאו, כפי שניתן להבחין (יש דיליי מסוים), אך הנקודה היא שאכן הבלמים לא הגיבו כיאות גם בגישה לעיקול עצמו.
אמנם, כפי שניתן להבחין, המהירות שם מוגבלת ל-50 קמ"ש (וכמובן שבסיבוב עצמו ההגבלה מוסרת…).@לך-תדע כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
אך הנקודה היא שאכן הבלמים לא הגיבו כיאות גם בגישה לעיקול עצמו.
זה לא נראה שהוא מנסה להאט לפני הסיבוב, רק בעת הכניסה לסיבוב. כך אני רואה. אא"כ הדיליי המוזכר הוא ממש משמעותי.
ואגב, יש פה עוד נקודה. כשנכנסים לסיבוב במהירות גבוהה ומאיטים תוך כדי הגה, זה מתכון להחלקה/צלחת וכו’ וכפי שקרה בסרטון. כדאי להאט לפני הסיבוב.
-
@לך-תדע כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
אך הנקודה היא שאכן הבלמים לא הגיבו כיאות גם בגישה לעיקול עצמו.
זה לא נראה שהוא מנסה להאט לפני הסיבוב, רק בעת הכניסה לסיבוב. כך אני רואה. אא"כ הדיליי המוזכר הוא ממש משמעותי.
ואגב, יש פה עוד נקודה. כשנכנסים לסיבוב במהירות גבוהה ומאיטים תוך כדי הגה, זה מתכון להחלקה/צלחת וכו’ וכפי שקרה בסרטון. כדאי להאט לפני הסיבוב.
@יראת-שמים כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
כדאי להאט לפני הסיבוב.
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה. -
@יראת-שמים כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
כדאי להאט לפני הסיבוב.
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה.@Klonimoos כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה.זה עוד יותר יעיל בכביש בעל שתי נתיבים, להתחיל בקיצוני לעבור את מרכז הסיבוב דרך הפנימי, ולחזור לחיצוני.
כמובן לוודא טוב טוב ששתי הנתיבים ריקים. -
@יראת-שמים כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
כדאי להאט לפני הסיבוב.
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה.@Klonimoos כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה.הטיפ הזה מעלה את הסיכון לפגוע בכלי רכב דו גלגלי שנוסעים בימין, ולכן ההוראה הבטיחותית היא להפך שבפניה ימינה להיצמד כמה שיותר לימין כדי למנוע מאופנועים וכו’, להיכנס ברווח שבינך לבין המדרכה.
-
@Klonimoos כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה.הטיפ הזה מעלה את הסיכון לפגוע בכלי רכב דו גלגלי שנוסעים בימין, ולכן ההוראה הבטיחותית היא להפך שבפניה ימינה להיצמד כמה שיותר לימין כדי למנוע מאופנועים וכו’, להיכנס ברווח שבינך לבין המדרכה.
-
@אושר-מתקרב בבין עירוני אני מסכים שהסיכון פוחת משמעותית, ומשתי סיבות האחת שתופעת הקורקינטים המזגזגים ורוכבי האופנים בקושי קיימים, והשניה שבכביש בין עירוני הנתיב ממנו אתה פונה בדרך כלל הוא נתיב ייעודי, ככה שגם האופנוע פונה יחד איתך.
והדברים לא נכתבו כדי להשיג על הטיפ לנהיגה שהובא, אלא כדי לעורר שבמקום הלא נכון זה גובל בחיים ומוות. -
@Klonimoos כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
עוד טיפ, למרוכזים יותר שביננו, כשמגיעים לסיבוב, למשל הולכים לפנות ימינה, להצמד לפני כן לשמאל ככל שניתן, ולפני הסיבוב כבר להתחיל להטות את ההגה ימינה באיטיות.
אתם תעברו סיבובים חדים גם ככה בקלות ממש, ובלי שיושבי הרכב יצטרכו להגיש לכם את מה שהם אכלו היממה האחרונה.הטיפ הזה מעלה את הסיכון לפגוע בכלי רכב דו גלגלי שנוסעים בימין, ולכן ההוראה הבטיחותית היא להפך שבפניה ימינה להיצמד כמה שיותר לימין כדי למנוע מאופנועים וכו’, להיכנס ברווח שבינך לבין המדרכה.
@איציק-1 כתב בהפקת לקחים בנהיגה (מדור וידאו):
הטיפ הזה מעלה את הסיכון לפגוע בכלי רכב דו גלגלי שנוסעים בימין, ולכן ההוראה הבטיחותית היא להפך שבפניה ימינה להיצמד כמה שיותר לימין כדי למנוע מאופנועים וכו’, להיכנס ברווח שבינך לבין המדרכה.
כל סטיה מצריכה הסתכלות במראה, במיוחד אם אתה מקטין את הרווח לפחות מרוחב רכב או אופנע שזאת סכנה אמיתית אם לא מסתכלים במראה. (בתחילת השרשור הבאתי הסרטה איך הסתכלות במראה מנעה תאונה לא צפויה…)
אם בכל הסיבוב תצמד לימין אתה מקטין את הקשת ומגביר את הכח הצינטרפוגלי דבר שיצריך הפחתת מהירות
-
@מאיר זה בדיוק העניין, שהמעט שעושות המראות למול האיום של הדו גלגלי, הוא מעט שאסור לאבד אותו,
ולכן אם אתה נצמד ככל שביכולתך לימין, השטח המת יקטן בהרבה ותזהה מיד אופנוע מאחוריך, אבל אם אתה נצמד לשמאל וחותך את הכביש בסטייה, המראה הימנית מראה את הנתיב הנגדי שמשמאלך, ולא את הנתיב ממנו באת, והפכת את כל הנתיב שלך לשטח מת.ועדיף להפחית את הכוח הצנטריפוגלי, מאשר להרבות את הכוח האווירודינמי…