נורת ESP OFF נדלקה לאחר ש...
-
@יצחק-רשטונ @נייטרון-חפשי @לך-תדע
היום נדלקה לי נורת ESP OFF
אקדים ואומר שלפני כן הנעילה האוטומטית של הרכב הפסיקה לעבוד החלפתי פיוז והיא חזרה לעבוד למשך כמה לחיצות אבל באופן חלש [ז"א שהדלת נהג ננעלה הדלת ליד ננעלה בחלישות והדלתות מאחור לא ננעלו כלל] וכשהנעתי מיד אח"כ נדלקה לי הנורה ESP OFF וכן אורות הבלימה לא עובדים כפי שכתב פעם @יצחק-רשטונ שזה קשור, בדקתי וראיתי שכ"כ הנראה מדובר באותו פיוז - כתוב עליו MODULE-1 = יחידת בקרת מנעול דלת ATM, חיישן זווית גלגל הגה, לוח המחוונים, זמזם אזהרה לנסיעה לאחור, מתג BCM ,ESP , יחידת בקרת תאורה אוטומטית
כרגע כל הפיוזים שלמים והנעילה עדיין לא עובדת והנורה עדיין דולקת,
אני מבין שהכל כנראה קשור אבל איך??
הבו עצה מה הבעיה ומה נדפק -
א. לא כתבת איזה קיה/יונדאי זו.
ב. @יצחק-רשטונ שכחת כנראה לשים מקף במקום רווח
ג. לגופם של דברים צר לי לאכזב אבל זה קורה המון בקיה יונדאי ואני מחכה שתלמד אותי אחרי שיימצא הפתרון. -
לי גם נדלקה הנורה הנ"ל בקיה ריו 2010.
כל פעם נדלקת לאחר כמה דקות נסיעה. -
@נייטרון-חפשי כתב בנורת ESP OFF נדלקה לאחר ש...:
א. לא כתבת איזה קיה/יונדאי זו.
ב. @יצחק-רשטונ שכחת כנראה לשים מקף במקום רווח
ג. לגופם של דברים צר לי לאכזב אבל זה קורה המון בקיה יונדאי ואני מחכה שתלמד אותי אחרי שיימצא הפתרון.@יצחק-רשטונ
עדיין לא מתייג לי [?]
אז כך כרגע התקדמתי שלב וגילתי שיש פיוז אחד מרובע קטן [נתיך ראשי יפני נקבה דק -כך נקרא] 30A שהוא היה שרוף
כרגע אני מחפש כזה אולי למישהו בבית שמש יש כזה???
חיברתי אותו לכמה רגעים באופן פיראטי וראיתי שהעסק מגיב מקווה שבזה הסתיימה לה הסאגה, אעדכן בע"ה -
@פתוח-לשמוע לסוג הזה אין ספייר בד"כ, אבל פעם נשרף לי אחד כזה ראשי והרכב לא הניע אז הורדתי לו את השמשה ודחפתי שם פיוז רגיל עם אותו ערך וזה החזיק מאוד יפה.
@דוד-שמש בסוף זה כן מתייג לך…
ואולי בכל זאת תגלה לנו איזה רכב?
קשה למצוא את הפיוזים הללו למכירה, הכי קל לקחת מפירוק. -
@מיוחד כתב בנורת ESP OFF נדלקה לאחר ש...:
@דוד-שמש כתב בנורת ESP OFF נדלקה לאחר ש...:
כרגע כל הפיוזים שלמים והנעילה עדיין לא עובדת והנורה עדיין דולקת,
חשבתי שבדקת כבר מעניין מה היה
הוא כתב אחר כך שהוא מצא פיוז שרוף.
-
@מיוחד כתב בנורת ESP OFF נדלקה לאחר ש...:
חשבתי שבדקת כבר מעניין מה היה
בדקתי בהתחלה את הרגילים, אח"כ חשדתי אולי זה קשור לגדולים ואכן,
אההה העגלה?! קארנס 2009
בינתיים הורדתי לו את השמשה והלחמתי אותו עם מלחם ובדיל לא הנעתי אותו עדיין אבל ראיתי שאורות הברקס עובדים, כיוון חיובי.
כפי שכתבו פה אין כזה פיוז ספר -
-
@נייטרון-חפשי כתב בנורת ESP OFF נדלקה לאחר ש...:
לא חושב שטוב מה שעשית כי עכשיו בעצם אין לך פיוז ואם יש תקלה
אכן הסתפקתי אם טוב עשיתי, עשיתי את זה בעיקר לצורך הבדיקה,
בעצם חיברתי את שתי הקצוות שניתקו במהלך הקצר
מה שקובע את גודל הזרם שיוכל לעבור בפיוז הוא עובי הברזל בתוכו? -
@נייטרון-חפשי כתב בנורת ESP OFF נדלקה לאחר ש...:
לא חושב שטוב מה שעשית
אם הוא הלחים רק במקום שנשרף עדיין הברזל מסביב אמור להישרף אם יש עומס לא?
-
@דוד-שמש כתב בנורת ESP OFF נדלקה לאחר ש...:
מה שקובע את גודל הזרם שיוכל לעבור בפיוז הוא עובי הברזל בתוכו?
כן! עובי בהתאם לסוג החומר.
@פתוח-לשמוע כתב בנורת ESP OFF נדלקה לאחר ש...:
אם הוא הלחים רק במקום שנשרף עדיין הברזל מסביב אמור להישרף אם יש עומס לא?
תיאורטית אם יש לפיוז אורך מיותר והוא השאיר ממנו קצת אז זה מספיק, מעשית בפיוז הנ"ל אין מיותר כי הוא מאוד קצר מלכתחילה.
-
@נייטרון-חפשי כתב בנורת ESP OFF נדלקה לאחר ש...:
מעשית בפיוז הנ"ל אין מיותר כי הוא מאוד קצר מלכתחילה
מדויק ממש
למעשה חזרתי לעצתך הראשונה [אמרתי לך…] ודחפתי בתוכו פיוז רגיל
כרגע נראה לי שהבעיה היא בנעילה המרכזית היא עובדת ממש חלש ולא מצליחה לנעול את כל הדלתות [הכפתור זז רק חצי] וזה כנראה גורם לקצר ולשרפת הפיוז [הקטן או הגדול]
השאלה היא מה הסיבה, האם יש היגיון שאולי מנוע הנעילה התעייף ולא מצליח לעשות את עבודתו ולכן גורם לכל הנ"ל?
ראיתי פעם אחד שמסביר בסרטון שהרבה פעמים זה קורה מאבק שמצטבר על מנוע הנעילה עצמו ומקשה עליו לעבוד ומספיק רק לשמן אותו קצת ואז הוא חוזר לעצמו - נשמע הגיוני? -
@דוד-שמש כתב בנורת ESP OFF נדלקה לאחר ש...:
ראיתי פעם אחד שמסביר בסרטון שהרבה פעמים זה קורה מאבק שמצטבר על מנוע הנעילה עצמו ומקשה עליו לעבוד ומספיק רק לשמן אותו קצת ואז הוא חוזר לעצמו - נשמע הגיוני?
הגיוני? כן! למעשה עד שפתחת והגעת אליו (ועוד בקיה!!! קארנס) לא הייתי לוקח סיכון…
מה שפחות הגיוני זה שהפיוז נשרף בגלל זה כי הרי הנעילה עבדה חלש גם כשהפיוז היה שרוף? לא?