התייעצות על מצב מנוע ע''פ דו''ח בדיקת רכב.
-
זה תוצאה של בדיקת קנייה באוונסיס 2010 190000 טענו לי מכואנים שבמכוני בדיקה תמיד כותבים ככה כי לא רוצים לקחת אחריות על כלום האם זה נכון או שבאמת יש סיבה לדאוג? כתבו לי בלאי פנימי גבוה, רעש מערכת תזמון שסתומים, רעשים ונקישות פנימיים, חוסר שמן במנוע, תושבות מנוע פגומות, שריפת שמן.
-
@דוד-100 כתב במה אומרים לגבי המנוע ?:
@דוד-100 כתב במה אומרים לגבי המנוע ?:
רעש מערכת תזמון
@דוד-100 כתב במה אומרים לגבי המנוע ?:
רעשים ונקישות פנימיים
את זה כותבים כמעט תמיד כדי לכסות את עצמם
שאר הדברים אתה צריך לשמוע מהבודק בעל פה מה בדיוק הכוונה ושיהיה יותר ממוקד ובדרך כלל הבודקים מסבירים מעצמם -
@דוד-100 כתב בהתייעצות על מצב מנוע ע''פ דו''ח בדיקת רכב.:
יש דעות לכאן ולכאן וגם צריך לזכור שעל הצד שזה לא מהזוהרים של טיוטה עדיין מדובר בטיוטה זה השיקול ברכב כזה בעיקר
כמדומני שלגבי האוונסיס ענו לך כאן כששאלת לגבי התקנת גז. בכל אופן, יש לי חברים שאמרו לי שנהנו מהאוונסיס, אבל כדאי שתבדוק טוב, כי לטויוטה יש מחלה של איבוד שמן, וכשיש מולך אוונסיס שכבר חולה בזה… לא יודע, אולי לזה כיוון ידידי @Klonimoos , לא הייתי מבטל את דבריו בקלות כזו.
יה"ר שתהיה ברכה בכל אשר תעשה. -
@גיל כתב בהתייעצות על מצב מנוע ע''פ דו''ח בדיקת רכב.:
לא יודע, אולי לזה כיוון ידידי @Klonimoos ,
התכוונתי לומר שאם הוא מחפש רכב, והולך על ‘‘טויוטה’’ על כל המשתמע, שידע שזה לא בידיוק. ואינני יודע אם הוא מצדיק את מחירו כשיש רכבים אחרים שלא נושאים את השם ‘‘טויוטה’’ ביותר משתלם.
ולאוו דווקא בגלל השמן, בעיקר בגלל הגיר. -
@Klonimoos
גם בעניין הגיר יש דעות חלוקות לכאן ולכאן ביררתי די הרבה עם מלא מכונאים ועוד אנשים שיודעים דבר או שניים ברכבים ובסך הכללי מבחינת מנוע אמרו שמדובר באחד המנועים הטובים בשוק (אם אני לא טועה גם כאן בפורום ראיתי את זה) ובעניין הגיר חלקם אמרו כך וחלקם אמרו כך אבל לגבי שאר החלקים מדובר באמינות של טיוטה לא פחות ככה לפי מה שביררתי -
בלי קשר טויוטה לא מצדיקה את פערי המחיר שלה על פני חלק ממתחריה היפנים
אני לא חולק על האמינות המופלגת של טויוטה אבל בפרט בשנתונים הישנים הם נמכרים במחירים שלפעמים מגיעים לכפול ממחיר של יפניות אחרות וזה כבר מוגזם בעיני .אך בכל אופן לגבי האוונסיס בכלל ולגבי הגיר הרציף בפרט -
אומנם גיר רציף נחשב בכללי לפחות אמין מגיר פלנטרי וכמו שכתבתי כאן אבל למעשה גיר רציף שלא עבר התעללות מיוחדת ועבר החלפת שמנים בזמן ישרוד לאורך שנים רבות [ואם מישהו רוצה רכב סטיישן למשל ואין לו הרבה אלטרנטיבות יפניות ששוקו כסטיישן חוץ מהונדה סיוויק ומאזדה 6 בחלק קטן מהשנים או סובארו B4 שהיא גם רציפה או אם מישהו רוצה 7 מקומות ונקרא לידו וורסו מטופלת במחיר משתלם לא הייתי פוסל בגלל הגיר]שם כתבתי בצורה קצת נחרצת מכיוון שהוא נכתב במקור כתשובה לבעל הונדה אינסייט שהמלצת היצרן להחליף לה שמן כל 30 אלף ק"מ והוא חשב שהנורה שאומרת שהגיע הזמן להחליף שמן נדלקה סתם אז היה חשוב להסביר את הדברים ומאיר היקר הפך את זה לנושא. כך שאומנם גיר רציף מעט יותר רגיש להתעללות קיצונית או להזנחה אבל סך הכל בפרט אם יש היסטוריית טיפולים מסודרת הוא בסדר גמור גם אם הוא קצת פחות אמין מפלנטרי, אך כן צריך לקחת בחשבון שבמקרה והוא עבר הרבה ק"מ עם הזנחה בהחלפת שמנים או עם גרירה וכדו’ יכול להיות שימות מהר -
@יצחק-רשטונ כתב בהתייעצות על מצב מנוע ע''פ דו''ח בדיקת רכב.:
חוץ מהונדה סיוויק ומאזדה 6 בחלק קטן מהשנים או סובארו B4 שהיא גם רציפה או אם מישהו רוצה 7 מקומות ונקרא לידו וורסו מטופלת במחיר משתלם לא הייתי פוסל בגלל הגיר]
יש לי ורסו 2011 אין לי בעיה להחליף שמן גיר, אבל כיוון שהדעות חלוקות בזה אני נוקט בשב ועל תעשה עדיף, למה כזה ברור לך שכדאי להחליף??