דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
כיווץ
לוגו מותג
  1. דף הבית
  2. טיפולים ותחזוקה שוטפת
  3. המשך דיון בעניין בלאי השמן

המשך דיון בעניין בלאי השמן

מתוזמן נעוץ נעול הועבר טיפולים ותחזוקה שוטפת
18 פוסטים 7 כותבים 393 צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה פוצל מתוך הנושא שמן מנוע שחור קיה פורטה 2015 מאיר
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • אלוף העולם 1א מנותק
    אלוף העולם 1א מנותק
    אלוף העולם 1
    מאסטר
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #8
    פוסט זה נמחק!
    תגובה 1 תגובה אחרונה
    2
    • נייטרון חפשינ מנותק
      נייטרון חפשינ מנותק
      נייטרון חפשי
      מאסטר
      כתב נערך לאחרונה על ידי נייטרון חפשי
      #9

      חברה, ברצינות!
      א. מה כ"כ חמור בזה שמישהו חשב ששמן מתאדה? בגלל זה הוא לא יעשה טיפול 10,000? לא ימלא דלק? ייסע בלי אוויר בגלגלים? ישים פיסות קלקר במקום בלמים?
      ב. כל חומר מתאדה בטמפרטורה מסויימת אלא שהנתון של ‘שמן מתאדה ב300 מעלות’ נכון כנראה לגבי שמן קנולה, שמן מנוע אילו היה מתאדה ב300 מעלות היה יוצא מהאגזוז כמו ממנוע סילוני (טוב אולי קצת הגזמתי)😀 עריכה: טעות! עיין לקמן בפוסט של @מרקורי שהחכים אותי מאוצר ידיעותיו.
      ג. @aiib שמן מנוע עושה בעיקר 3 פעולות 1. מסכך, מה שאנשים קוראים ‘משמן’, כדי שחלקים נעים ינועו יותר בקלות עם חיכוך מופחת. 2. מקרר, כלומר יוצר חיבור מוליך חום בין החלקים וכך מסייע בהעברת החום החוצה אל מערכת הקירור. 3. מנקה, ע"י שהוא קולט לתוכו פסולת (בעיקר פיח=פסולת בעירה) ומוליך אותה לפילטר השמן, שאריות חומרי פסולת זעירים שהפילטר לא מצליח לסנן נשארים בשמן אך לפחות לא מצטברים במקום אחד.
      עם הזמן השמן מאבד את תכונותיו המקוריות הן בגלל הלכלוך שמצבר בו והן בגלל שינוי כימי עקב שינויי טמפרטורה, ואז רמת הצמיגות ורמת מוליכות החום משתנים, כמובן גם שיש גבול לכמות של הלכלוך שהוא יכול לאגור (כמו שלא תשטוף את הבית באותם מים כמה פעמים).
      ד. הסיבה ששמן נשרף (מבחינה מדעית נראה לי שאכן יותר נכון לקרוא לזה ‘מתאדה’, ומחילה מכבודכם כמובן שאני אומר שטויות כאלו בציבור) היא או בגלל בלאי מסויים של המנוע שגורם לחיכוך מוגבר בנקודות מסויימות וממילא לטמפרטורות יותר גבוהות בנקודות הנ"ל ואז השמן נשרף (או ‘מתאדה’) ומהשריפה הנ"ל נוצרת גם פסולת שחורה שאני לא יודע לומר האם עיקרה מהשמן או מהמתכת, או (גם) בגלל שחיקה של טבעות הבוכנה ובריחה של שמן לתוך הצילינדר (תא הבעירה) שמן כזה ייצא כעשן שחור מהאגזוז, אבל כמובן שגם תהיה במקרה כזה שחיקה של הבוכנות בצילינדר שתשחיר גם את השמן הנשאר.
      גם מנוע חדש שורף כמות מזערית של שמן, וככל שהמנוע בלוי השחיקה עולה וכמוה כמות השמן הנשרף, זה עדיין לא אומר שהמנוע תקול (וכידוע ‘שטייט מפורש’ בספר הרכב של פריוס שאיבוד שמן עד ליטר ל1,000 ק"מ מוגדר עדיין כתקין).

      pikolinou@gmail.com

      א מאירמ מ 3 תגובות תגובה אחרונה
      👍 🥇 👑
      9
      • נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        חברה, ברצינות!
        א. מה כ"כ חמור בזה שמישהו חשב ששמן מתאדה? בגלל זה הוא לא יעשה טיפול 10,000? לא ימלא דלק? ייסע בלי אוויר בגלגלים? ישים פיסות קלקר במקום בלמים?
        ב. כל חומר מתאדה בטמפרטורה מסויימת אלא שהנתון של ‘שמן מתאדה ב300 מעלות’ נכון כנראה לגבי שמן קנולה, שמן מנוע אילו היה מתאדה ב300 מעלות היה יוצא מהאגזוז כמו ממנוע סילוני (טוב אולי קצת הגזמתי)😀 עריכה: טעות! עיין לקמן בפוסט של @מרקורי שהחכים אותי מאוצר ידיעותיו.
        ג. @aiib שמן מנוע עושה בעיקר 3 פעולות 1. מסכך, מה שאנשים קוראים ‘משמן’, כדי שחלקים נעים ינועו יותר בקלות עם חיכוך מופחת. 2. מקרר, כלומר יוצר חיבור מוליך חום בין החלקים וכך מסייע בהעברת החום החוצה אל מערכת הקירור. 3. מנקה, ע"י שהוא קולט לתוכו פסולת (בעיקר פיח=פסולת בעירה) ומוליך אותה לפילטר השמן, שאריות חומרי פסולת זעירים שהפילטר לא מצליח לסנן נשארים בשמן אך לפחות לא מצטברים במקום אחד.
        עם הזמן השמן מאבד את תכונותיו המקוריות הן בגלל הלכלוך שמצבר בו והן בגלל שינוי כימי עקב שינויי טמפרטורה, ואז רמת הצמיגות ורמת מוליכות החום משתנים, כמובן גם שיש גבול לכמות של הלכלוך שהוא יכול לאגור (כמו שלא תשטוף את הבית באותם מים כמה פעמים).
        ד. הסיבה ששמן נשרף (מבחינה מדעית נראה לי שאכן יותר נכון לקרוא לזה ‘מתאדה’, ומחילה מכבודכם כמובן שאני אומר שטויות כאלו בציבור) היא או בגלל בלאי מסויים של המנוע שגורם לחיכוך מוגבר בנקודות מסויימות וממילא לטמפרטורות יותר גבוהות בנקודות הנ"ל ואז השמן נשרף (או ‘מתאדה’) ומהשריפה הנ"ל נוצרת גם פסולת שחורה שאני לא יודע לומר האם עיקרה מהשמן או מהמתכת, או (גם) בגלל שחיקה של טבעות הבוכנה ובריחה של שמן לתוך הצילינדר (תא הבעירה) שמן כזה ייצא כעשן שחור מהאגזוז, אבל כמובן שגם תהיה במקרה כזה שחיקה של הבוכנות בצילינדר שתשחיר גם את השמן הנשאר.
        גם מנוע חדש שורף כמות מזערית של שמן, וככל שהמנוע בלוי השחיקה עולה וכמוה כמות השמן הנשרף, זה עדיין לא אומר שהמנוע תקול (וכידוע ‘שטייט מפורש’ בספר הרכב של פריוס שאיבוד שמן עד ליטר ל1,000 ק"מ מוגדר עדיין כתקין).

        א מנותק
        א מנותק
        אליה
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #10

        @נייטרון-חפשי כתב בשמן מנוע שחור קיה פורטה 2015:

        וכידוע ‘שטייט מפורש’ בספר הרכב של פריוס שאיבוד שמן עד ליטר ל1,000 ק"מ מוגדר עדיין כתקין).

        אולי אתה מתכוון 100 מל ל1000 קמ
        ליטר ל1000 קמ זה גרוע

        נייטרון חפשינ תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • א אליה

          @נייטרון-חפשי כתב בשמן מנוע שחור קיה פורטה 2015:

          וכידוע ‘שטייט מפורש’ בספר הרכב של פריוס שאיבוד שמן עד ליטר ל1,000 ק"מ מוגדר עדיין כתקין).

          אולי אתה מתכוון 100 מל ל1000 קמ
          ליטר ל1000 קמ זה גרוע

          נייטרון חפשינ מנותק
          נייטרון חפשינ מנותק
          נייטרון חפשי
          מאסטר
          כתב נערך לאחרונה על ידי נייטרון חפשי
          #11

          @אליה חיכיתי לזה והתכוננתי מראש:
          11111.PNG
          ואני מסכים שזה מצב ‘לא כ"כ מוצלח’ של מנוע.

          pikolinou@gmail.com

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          😳
          6
          • נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

            חברה, ברצינות!
            א. מה כ"כ חמור בזה שמישהו חשב ששמן מתאדה? בגלל זה הוא לא יעשה טיפול 10,000? לא ימלא דלק? ייסע בלי אוויר בגלגלים? ישים פיסות קלקר במקום בלמים?
            ב. כל חומר מתאדה בטמפרטורה מסויימת אלא שהנתון של ‘שמן מתאדה ב300 מעלות’ נכון כנראה לגבי שמן קנולה, שמן מנוע אילו היה מתאדה ב300 מעלות היה יוצא מהאגזוז כמו ממנוע סילוני (טוב אולי קצת הגזמתי)😀 עריכה: טעות! עיין לקמן בפוסט של @מרקורי שהחכים אותי מאוצר ידיעותיו.
            ג. @aiib שמן מנוע עושה בעיקר 3 פעולות 1. מסכך, מה שאנשים קוראים ‘משמן’, כדי שחלקים נעים ינועו יותר בקלות עם חיכוך מופחת. 2. מקרר, כלומר יוצר חיבור מוליך חום בין החלקים וכך מסייע בהעברת החום החוצה אל מערכת הקירור. 3. מנקה, ע"י שהוא קולט לתוכו פסולת (בעיקר פיח=פסולת בעירה) ומוליך אותה לפילטר השמן, שאריות חומרי פסולת זעירים שהפילטר לא מצליח לסנן נשארים בשמן אך לפחות לא מצטברים במקום אחד.
            עם הזמן השמן מאבד את תכונותיו המקוריות הן בגלל הלכלוך שמצבר בו והן בגלל שינוי כימי עקב שינויי טמפרטורה, ואז רמת הצמיגות ורמת מוליכות החום משתנים, כמובן גם שיש גבול לכמות של הלכלוך שהוא יכול לאגור (כמו שלא תשטוף את הבית באותם מים כמה פעמים).
            ד. הסיבה ששמן נשרף (מבחינה מדעית נראה לי שאכן יותר נכון לקרוא לזה ‘מתאדה’, ומחילה מכבודכם כמובן שאני אומר שטויות כאלו בציבור) היא או בגלל בלאי מסויים של המנוע שגורם לחיכוך מוגבר בנקודות מסויימות וממילא לטמפרטורות יותר גבוהות בנקודות הנ"ל ואז השמן נשרף (או ‘מתאדה’) ומהשריפה הנ"ל נוצרת גם פסולת שחורה שאני לא יודע לומר האם עיקרה מהשמן או מהמתכת, או (גם) בגלל שחיקה של טבעות הבוכנה ובריחה של שמן לתוך הצילינדר (תא הבעירה) שמן כזה ייצא כעשן שחור מהאגזוז, אבל כמובן שגם תהיה במקרה כזה שחיקה של הבוכנות בצילינדר שתשחיר גם את השמן הנשאר.
            גם מנוע חדש שורף כמות מזערית של שמן, וככל שהמנוע בלוי השחיקה עולה וכמוה כמות השמן הנשרף, זה עדיין לא אומר שהמנוע תקול (וכידוע ‘שטייט מפורש’ בספר הרכב של פריוס שאיבוד שמן עד ליטר ל1,000 ק"מ מוגדר עדיין כתקין).

            מאירמ מנותק
            מאירמ מנותק
            מאיר
            מנהל ראשי
            כתב נערך לאחרונה על ידי
            #12

            @נייטרון-חפשי כתב בשמן מנוע שחור קיה פורטה 2015:

            עם הזמן השמן מאבד את תכונותיו המקוריות הן בגלל הלכלוך שמצבר בו והן בגלל שינוי כימי עקב שינויי טמפרטורה

            לכאו’ זה גם עייפות החומר הטבעית בנוסף לסיבות שהזכרת. כמו שגומיה מתעייפת (מרוב שימוש) כך גם צמיגות השמן מאבדת אפקטיבית אחרי שסיככה מס’ מסויים של פעמים.

            ליצירת קשר לחץ כאן

            נייטרון חפשינ תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • מאירמ מאיר

              @נייטרון-חפשי כתב בשמן מנוע שחור קיה פורטה 2015:

              עם הזמן השמן מאבד את תכונותיו המקוריות הן בגלל הלכלוך שמצבר בו והן בגלל שינוי כימי עקב שינויי טמפרטורה

              לכאו’ זה גם עייפות החומר הטבעית בנוסף לסיבות שהזכרת. כמו שגומיה מתעייפת (מרוב שימוש) כך גם צמיגות השמן מאבדת אפקטיבית אחרי שסיככה מס’ מסויים של פעמים.

              נייטרון חפשינ מנותק
              נייטרון חפשינ מנותק
              נייטרון חפשי
              מאסטר
              כתב נערך לאחרונה על ידי נייטרון חפשי
              #13

              @מאיר עייפות החומר זה לא המונח המדוייק למקרה שלנו כי הוא מדבר על שחיקה ע"י זמן ולא ע"י שימוש (סליחה על הנודניקיות), ולגופו של עניין לא נראה לי שזה דומה לגומי כי השימוש בגומי גורם לו להתפרק ולהרס החיבור בין החלקים ושמן הוא ממילא נוזל והחלקים שלו לא מחוברים.

              כמה שזה היה צפוי זה עדיין מפתיע שעל הפוסט המושקע שכתבתי בעניין פעולת שמן מנוע והשקעתי כדי שגם טירונים יבינו קיבלתי חצי מהלייקים שקיבלתי על הציטוט מספר הרכב של פריוס (ועכשיו אל תפצו אותי בלייקים על הפוסט הראשון כי זה יהפוך את הספויילר הזה ללא רלוונטי

              pikolinou@gmail.com

              A מאירמ 2 תגובות תגובה אחרונה
              4
              • נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

                @מאיר עייפות החומר זה לא המונח המדוייק למקרה שלנו כי הוא מדבר על שחיקה ע"י זמן ולא ע"י שימוש (סליחה על הנודניקיות), ולגופו של עניין לא נראה לי שזה דומה לגומי כי השימוש בגומי גורם לו להתפרק ולהרס החיבור בין החלקים ושמן הוא ממילא נוזל והחלקים שלו לא מחוברים.

                כמה שזה היה צפוי זה עדיין מפתיע שעל הפוסט המושקע שכתבתי בעניין פעולת שמן מנוע והשקעתי כדי שגם טירונים יבינו קיבלתי חצי מהלייקים שקיבלתי על הציטוט מספר הרכב של פריוס (ועכשיו אל תפצו אותי בלייקים על הפוסט הראשון כי זה יהפוך את הספויילר הזה ללא רלוונטי

                A מנותק
                A מנותק
                aiib
                כתב נערך לאחרונה על ידי
                #14

                @נייטרון-חפשי כתב בשמן מנוע שחור קיה פורטה 2015:

                כמה שזה היה צפוי זה עדיין מפתיע שעל הפוסט המושקע שכתבתי בעניין פעולת שמן מנוע והשקעתי כדי שגם טירונים יבינו קיבלתי חצי מהלייקים שקיבלתי על הציטוט מספר הרכב של פריוס (ועכשיו אל תפצו אותי בלייקים על הפוסט הראשון כי זה יהפוך את הספויילר הזה ללא רלוונטי

                אני נתתי על הציטוט ואז אמרתי לעצמי (לפני שראיתי את הפוסט הזה) שאם לזה מגיע לקודם בוודאי מגיע…

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                😀
                1
                • נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

                  @מאיר עייפות החומר זה לא המונח המדוייק למקרה שלנו כי הוא מדבר על שחיקה ע"י זמן ולא ע"י שימוש (סליחה על הנודניקיות), ולגופו של עניין לא נראה לי שזה דומה לגומי כי השימוש בגומי גורם לו להתפרק ולהרס החיבור בין החלקים ושמן הוא ממילא נוזל והחלקים שלו לא מחוברים.

                  כמה שזה היה צפוי זה עדיין מפתיע שעל הפוסט המושקע שכתבתי בעניין פעולת שמן מנוע והשקעתי כדי שגם טירונים יבינו קיבלתי חצי מהלייקים שקיבלתי על הציטוט מספר הרכב של פריוס (ועכשיו אל תפצו אותי בלייקים על הפוסט הראשון כי זה יהפוך את הספויילר הזה ללא רלוונטי

                  מאירמ מנותק
                  מאירמ מנותק
                  מאיר
                  מנהל ראשי
                  כתב נערך לאחרונה על ידי מאיר
                  #15

                  @נייטרון-חפשי כתב בשמן מנוע שחור קיה פורטה 2015:

                  עייפות החומר זה לא המונח המדוייק למקרה שלנו כי הוא מדבר על שחיקה ע"י זמן ולא ע"י שימוש

                  צודק. טעיתי.

                  @נייטרון-חפשי כתב בשמן מנוע שחור קיה פורטה 2015:

                  ושמן הוא ממילא נוזל והחלקים שלו לא מחוברים.

                  אם כבר סליחה על הנודניקיות על זה הדיבור. ההבדל בין שמן לשאר הנוזלים הוא הצמיגות. אז נכון שכשהשמן ישחק הוא לא יהפוך לאבקה אבל לדעתי יתכן והצמיגות כן נשחקת ע״י שימוש סביר למרות היותו נוזל. לא שבדקתי במעבדה אבל כך נראה לי הגיוני יותר…

                  ליצירת קשר לחץ כאן

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  3
                  • מאירמ מאיר התייחס לנושא זה
                  • נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

                    חברה, ברצינות!
                    א. מה כ"כ חמור בזה שמישהו חשב ששמן מתאדה? בגלל זה הוא לא יעשה טיפול 10,000? לא ימלא דלק? ייסע בלי אוויר בגלגלים? ישים פיסות קלקר במקום בלמים?
                    ב. כל חומר מתאדה בטמפרטורה מסויימת אלא שהנתון של ‘שמן מתאדה ב300 מעלות’ נכון כנראה לגבי שמן קנולה, שמן מנוע אילו היה מתאדה ב300 מעלות היה יוצא מהאגזוז כמו ממנוע סילוני (טוב אולי קצת הגזמתי)😀 עריכה: טעות! עיין לקמן בפוסט של @מרקורי שהחכים אותי מאוצר ידיעותיו.
                    ג. @aiib שמן מנוע עושה בעיקר 3 פעולות 1. מסכך, מה שאנשים קוראים ‘משמן’, כדי שחלקים נעים ינועו יותר בקלות עם חיכוך מופחת. 2. מקרר, כלומר יוצר חיבור מוליך חום בין החלקים וכך מסייע בהעברת החום החוצה אל מערכת הקירור. 3. מנקה, ע"י שהוא קולט לתוכו פסולת (בעיקר פיח=פסולת בעירה) ומוליך אותה לפילטר השמן, שאריות חומרי פסולת זעירים שהפילטר לא מצליח לסנן נשארים בשמן אך לפחות לא מצטברים במקום אחד.
                    עם הזמן השמן מאבד את תכונותיו המקוריות הן בגלל הלכלוך שמצבר בו והן בגלל שינוי כימי עקב שינויי טמפרטורה, ואז רמת הצמיגות ורמת מוליכות החום משתנים, כמובן גם שיש גבול לכמות של הלכלוך שהוא יכול לאגור (כמו שלא תשטוף את הבית באותם מים כמה פעמים).
                    ד. הסיבה ששמן נשרף (מבחינה מדעית נראה לי שאכן יותר נכון לקרוא לזה ‘מתאדה’, ומחילה מכבודכם כמובן שאני אומר שטויות כאלו בציבור) היא או בגלל בלאי מסויים של המנוע שגורם לחיכוך מוגבר בנקודות מסויימות וממילא לטמפרטורות יותר גבוהות בנקודות הנ"ל ואז השמן נשרף (או ‘מתאדה’) ומהשריפה הנ"ל נוצרת גם פסולת שחורה שאני לא יודע לומר האם עיקרה מהשמן או מהמתכת, או (גם) בגלל שחיקה של טבעות הבוכנה ובריחה של שמן לתוך הצילינדר (תא הבעירה) שמן כזה ייצא כעשן שחור מהאגזוז, אבל כמובן שגם תהיה במקרה כזה שחיקה של הבוכנות בצילינדר שתשחיר גם את השמן הנשאר.
                    גם מנוע חדש שורף כמות מזערית של שמן, וככל שהמנוע בלוי השחיקה עולה וכמוה כמות השמן הנשרף, זה עדיין לא אומר שהמנוע תקול (וכידוע ‘שטייט מפורש’ בספר הרכב של פריוס שאיבוד שמן עד ליטר ל1,000 ק"מ מוגדר עדיין כתקין).

                    מ מנותק
                    מ מנותק
                    מרקורי
                    כתב נערך לאחרונה על ידי מרקורי
                    #16

                    @נייטרון-חפשי כתב בהמשך דיון בעניין בלאי השמן:

                    ב. כל חומר מתאדה בטמפרטורה מסויימת אלא שהנתון של ‘שמן מתאדה ב300 מעלות’ נכון כנראה לגבי שמן קנולה, שמן מנוע אילו היה מתאדה ב300 מעלות היה יוצא מהאגזוז כמו ממנוע סילוני (טוב אולי קצת הגזמתי)

                    במפרט הטכני של שמן מנוע מופיעה נקודת הבזק שהיא הטמפרטורה שבה כל נוזל מתחיל להתאדות וליצור תערובת דליקה עם האויר
                    לדוגמה שמן זה
                    של חברת ליקווי מולי נקודת הבזק שלו היא 230 מעלות צלסיוס
                    ולצורך הענין נקודת הבזק של שמן קנולה היא באיזור ה327 מעלות ולא להפך (עי’ בערך של נקודת הבזק הקישור למעלה)
                    אציין שהרבה מתחת לנקודת הבזק היא נקודת העשן

                    מאירמ תגובה 1 תגובה אחרונה
                    6
                    • מ מרקורי

                      @נייטרון-חפשי כתב בהמשך דיון בעניין בלאי השמן:

                      ב. כל חומר מתאדה בטמפרטורה מסויימת אלא שהנתון של ‘שמן מתאדה ב300 מעלות’ נכון כנראה לגבי שמן קנולה, שמן מנוע אילו היה מתאדה ב300 מעלות היה יוצא מהאגזוז כמו ממנוע סילוני (טוב אולי קצת הגזמתי)

                      במפרט הטכני של שמן מנוע מופיעה נקודת הבזק שהיא הטמפרטורה שבה כל נוזל מתחיל להתאדות וליצור תערובת דליקה עם האויר
                      לדוגמה שמן זה
                      של חברת ליקווי מולי נקודת הבזק שלו היא 230 מעלות צלסיוס
                      ולצורך הענין נקודת הבזק של שמן קנולה היא באיזור ה327 מעלות ולא להפך (עי’ בערך של נקודת הבזק הקישור למעלה)
                      אציין שהרבה מתחת לנקודת הבזק היא נקודת העשן

                      מאירמ מנותק
                      מאירמ מנותק
                      מאיר
                      מנהל ראשי
                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                      #17

                      @מרקורי כתב בהמשך דיון בעניין בלאי השמן:

                      @נייטרון-חפשי כתב בהמשך דיון בעניין בלאי השמן:

                      ב. כל חומר מתאדה בטמפרטורה מסויימת אלא שהנתון של ‘שמן מתאדה ב300 מעלות’ נכון כנראה לגבי שמן קנולה, שמן מנוע אילו היה מתאדה ב300 מעלות היה יוצא מהאגזוז כמו ממנוע סילוני (טוב אולי קצת הגזמתי)

                      במפרט הטכני של שמן מנוע מופיעה נקודת הבזק שהיא הטמפרטורה שבה כל נוזל מתחיל להתאדות וליצור תערובת דליקה עם האויר
                      לדוגמה שמן זה
                      של חברת ליקווי מולי נקודת הבזק שלו היא 230 מעלות צלסיוס
                      ולצורך הענין נקודת הבזק של שמן קנולה היא באיזור ה327 מעלות ולא להפך (עי’ בערך של נקודת הבזק הקישור למעלה)
                      אציין שהרבה מתחת לנקודת הבזק היא נקודת העשן

                      ודאי. גם ברזל מתאדה מתי שהוא.

                      ליצירת קשר לחץ כאן

                      A תגובה 1 תגובה אחרונה
                      👍
                      1
                      • מאירמ מאיר

                        @מרקורי כתב בהמשך דיון בעניין בלאי השמן:

                        @נייטרון-חפשי כתב בהמשך דיון בעניין בלאי השמן:

                        ב. כל חומר מתאדה בטמפרטורה מסויימת אלא שהנתון של ‘שמן מתאדה ב300 מעלות’ נכון כנראה לגבי שמן קנולה, שמן מנוע אילו היה מתאדה ב300 מעלות היה יוצא מהאגזוז כמו ממנוע סילוני (טוב אולי קצת הגזמתי)

                        במפרט הטכני של שמן מנוע מופיעה נקודת הבזק שהיא הטמפרטורה שבה כל נוזל מתחיל להתאדות וליצור תערובת דליקה עם האויר
                        לדוגמה שמן זה
                        של חברת ליקווי מולי נקודת הבזק שלו היא 230 מעלות צלסיוס
                        ולצורך הענין נקודת הבזק של שמן קנולה היא באיזור ה327 מעלות ולא להפך (עי’ בערך של נקודת הבזק הקישור למעלה)
                        אציין שהרבה מתחת לנקודת הבזק היא נקודת העשן

                        ודאי. גם ברזל מתאדה מתי שהוא.

                        A מנותק
                        A מנותק
                        aiib
                        כתב נערך לאחרונה על ידי
                        #18

                        @מאיר כתב בהמשך דיון בעניין בלאי השמן:

                        @מרקורי כתב בהמשך דיון בעניין בלאי השמן:

                        @נייטרון-חפשי כתב בהמשך דיון בעניין בלאי השמן:

                        ב. כל חומר מתאדה בטמפרטורה מסויימת אלא שהנתון של ‘שמן מתאדה ב300 מעלות’ נכון כנראה לגבי שמן קנולה, שמן מנוע אילו היה מתאדה ב300 מעלות היה יוצא מהאגזוז כמו ממנוע סילוני (טוב אולי קצת הגזמתי)

                        במפרט הטכני של שמן מנוע מופיעה נקודת הבזק שהיא הטמפרטורה שבה כל נוזל מתחיל להתאדות וליצור תערובת דליקה עם האויר
                        לדוגמה שמן זה
                        של חברת ליקווי מולי נקודת הבזק שלו היא 230 מעלות צלסיוס
                        ולצורך הענין נקודת הבזק של שמן קנולה היא באיזור ה327 מעלות ולא להפך (עי’ בערך של נקודת הבזק הקישור למעלה)
                        אציין שהרבה מתחת לנקודת הבזק היא נקודת העשן

                        ודאי. גם ברזל מתאדה מתי שהוא.

                        אבל הוא טוען ששמן רכב מתאדה במעלות יחסית נמוכות. למעלה חלקו עליו ועל זה הוא הביא הוכחה.

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        3

                        5

                        מחובר

                        1.4k

                        משתמשים

                        4.7k

                        נושאים

                        63.8k

                        פוסטים
                        • התחברות

                        • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                        • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                        • פוסט ראשון
                          פוסט אחרון
                        0
                        • דף הבית
                        • תקנון הפורום
                        • המדריך המלא למשתמש
                        • פוסטים אחרונים
                        • משתמשים
                        • חיפוש גוגל בפורום