הארכת אחריות לסוללה היברידית - קוד תקלה - p0852 - אנא עצתכם
-
השלום והברכה לכל חברי הפורום הלזה
בשעה טובה ומוצלחת הגיע הזמן להיכנס עם האוטול’ה שלי למוסך של אוטואים ולהאריך את האחריות על הסוללה ההיברידית.
א קיצע’ר אני נכנס למוסך, כל המנהלים המעונבים מסתובבים שם עם האף למעלה, מוסך של טויוטה, כן? ולאחר דיברור של מס’ דקות אני מוצא איזה בן דוד יושב בתוך הרכב שלי ומחבר לרכב מיני כבלים וכל מיני כלים מכלים שונים כדי לבדוק את האפשרות של הארכת האחריות על הסוללה ההיברידית.
לאחר מס’ דקות קורא לי הבן דוד, ההוא שעובד אצל המעונב ואומר לי ‘אתה יודע שאי אפשר להאריך לך את האחריות על הסוללה ההיברידית’ ‘מה?’ ‘כן!’ הוא אומר ‘יש קוד תקלה, וואלה לא יודע מה זה, זה יכול להיות צמה ויכול להיות בעיה במערכת ההילוכים’, ‘וכמה זה אמור לעלות? כמה זמן טיפול?’ אני נזעק ‘וואלה בין 3 שעות ליום’ הוא אומר, אחלה של תשובה.
בקיצור, אני נכנס למעונב - דוד - והוא מסביר לי שיש תקלה במערכת ההילוכים, והוא מבהיר שזה לא יפריע להתנהלות היומיומית שלי עם האוטו בכהוא זה, לדבריו, אני יכול לנסוע עם הרכב עד אילת הלוך וחזור בלי בעיה. סך הכל המחשב לפני שהוא סורק את הבטריה הוא עובר על כל הרכב, ופשוט התקלה הזאת ‘מפריעה’ למחשב להמשיך לסרוק את הרכב עד לשלב של הסוללה.
‘וכמה עולה לתקן את הבעיה בהילוכים?’ אני שואל ‘2000 שקלים’ מגיעה התשובה, וזה עוד לפני הארכת האחריות שזה עוד 1032 שקלים.
ועכשיו אני פונה אליכם, חברי הפורום הנכבדים והיקרים, מס’ שאילות, בתור טירון בפריוס.
א. האם שווה לתקן את התקלה במערכת ההילוכים? האם התקלה במערכת ההילוכים כן יכולה לגרום ‘נגיסה’ ברכב?
ב. האם יש אפשרות, מבחינת טויוטה לתקן את הרכב במוסך מורשה (לא של טויוטה) ולבוא רק להאריך את האחריות? או שרכב שידיים אחרות נגעו בו - זה כבר לא כשר מבחינתם?
ג. האם שווה בכלל להאריך את האחריות על כזה רכב (355000 ק"מ, אך מטופל אך ורק בחברה)? מה עוד שהאחריות היא עד 15000 ק"מ, (ומבדיקה - זה לא מכסה לי את העלות בדלק)?
ד. מדובר בפעם האחרונה שאני יכול להאריך את האחריות - אולי זה שווה לי כי אולי הסוללה תילך בדיוק בתקופת האחריות ואז ‘הרווחתי’ סוללה חדשה? -
התקלה במערכת ההיברידית או במשהו חיצוני?
למה הם לא אמורים לסדר את זה במסגרת האחריות?
לדעתי אם תוכל לסדר את זה בחוץ במחיר טוב יהיה שווה להאריך אחריות אצליהם לא משתלם, לדעתי -
@לוחצגז כתב בהארכת אחריות לסוללה היברידית - קוד תקלה - p0852 - אנא עצתכם:
א. האם שווה לתקן את התקלה במערכת ההילוכים? האם התקלה במערכת ההילוכים כן יכולה לגרום ‘נגיסה’ ברכב?
הוא אמר לך שזה לא מפריע, אז לא. מה זה “נגיסה”?
ב. האם יש אפשרות, מבחינת טויוטה לתקן את הרכב במוסך מורשה (לא של טויוטה) ולבוא רק להאריך את האחריות? או שרכב שידיים אחרות נגעו בו - זה כבר לא כשר מבחינתם?
כל עוד זה לא תיקון שקשור למערכת ההיברידית כן.
ג. האם שווה בכלל להאריך את האחריות על כזה רכב (355000 ק"מ, אך מטופל אך ורק בחברה)? מה עוד שהאחריות היא עד 15000 ק"מ, (ומבדיקה - זה לא מכסה לי את העלות בדלק)?
שווה מאוד. מה לא מכסה את איזו עלות?
ד. מדובר בפעם האחרונה שאני יכול להאריך את האחריות - אולי זה שווה לי כי אולי הסוללה תילך בדיוק בתקופת האחריות ואז ‘הרווחתי’ סוללה חדשה?
ברור ששווה.
תנסה לפני כל זה לבקש מהם שימחקו את התקלה הזו וכך יוכלו לבדוק את הסוללה.
לי נשמע שכל הסיפור הזה הוא ניסיון סחיטה כדי שתתקן אצלם את ה"תקלה".
והראיה שלי: חידוש אחריות סוללה לא עולה 1032 ש"ח!! בבית שמש זה עולה 636, ובמקומות היקרים 750 מקסימום.
בקיצור, נסה סוכנות אחרת. -
@EBA כתב בהארכת אחריות לסוללה היברידית - קוד תקלה - p0852 - אנא עצתכם:
חידוש אחריות סוללה לא עולה 1032 ש"ח!! בבית שמש זה עולה 636, ובמקומות היקרים 750 מקסימום.
זה באמת נתון שהרבה לא יודעים, וכבר כמה אמרו לי, באמת? מה לא כל הטויוטה אותו דבר?
אז זהו שהובהר פה כמה פעמים שלא, ושבבית שמש הכי זול.
עשה ותצליח! -
@לוחצגז כתב בהארכת אחריות לסוללה היברידית - קוד תקלה - p0852 - אנא עצתכם:
ד. מדובר בפעם האחרונה שאני יכול להאריך את האחריות - אולי זה שווה לי כי אולי הסוללה תילך בדיוק בתקופת האחריות ואז ‘הרווחתי’ סוללה חדשה?
אני הייתי מציע שתעשה בדיקה עם ד’'ר פריוס ותראה אם הסוללה עם קיבולת גבוהה וקיבולת שווה בין התאים. במידה וכן, לכאורה עדיף לא להאריך כי הסיכוי שהסוללה תלך נמוך, אבל יש בזה סיכון קטן. אני אישית לא הייתי מאריך. אבל יתכן וה"תקלה" המסתורית בגיר שעליה דיבר בן הדוד היא פתיון לא להאריך את האחריות כי בן הדוד הבין שהסוללה מתקרבת ללכת כדרך כל הארץ… ולכן כדאי לבדוק טוב את מצב הסוללה.
ובלי קשר, לכאו’ אתה נוסע הרבה (ק"מ גבוה) ובמקרים שכאלה האחריות פחות משתלמת מכיוון שבכסף הזה אפשר לקנות סוללות טובות מפירוק במחירים יפים יחסית להארכת אחריות פעמיים ויותר בשנה. בזמנו כשהיה לי אוריס הייבריד (הייתי נוסע כ40000 בשנה) החלטתי לא להאריך את האחריות אלא לחסוך בכל חודש 200 ש’'ח ואם אצטרך להחליף יהיה לי חלק מהסכום או כולו בהתאם לזמן…
מה שהיה בסוף זה שהסוללה החזיקה והרכב נמכר והחיסכון עדיין מרשרש בחשבון הבנק… -
@מאיר כתב בהארכת אחריות לסוללה היברידית - קוד תקלה - p0852 - אנא עצתכם:
החלטתי לא להאריך את האחריות אלא לחסוך בכל חודש 200 ש’'ח ואם אצטרך להחליף יהיה לי חלק מהסכום או כולו בהתאם לזמן…
מה שהיה בסוף זה שהסוללה החזיקה והרכב נמכרזה לא פוגע ביכולת/שווי המכירה? (ככלל, לא אצלך אתה מכרת כבר)
והחיסכון עדיין מרשרש בחשבון הבנק…
שים את החיסכון במדד בין לאומי טוב
הכותב אינו יועץ השקעות -
@טוסון כתב בהארכת אחריות לסוללה היברידית - קוד תקלה - p0852 - אנא עצתכם:
זה לא פוגע ביכולת/שווי המכירה?
צודק וזה שיקול נכון! עכ"פ הלה טען שזו ההארכה האחרונה שלו ובין כה ככל הנראה הרכב ימכר ללא אחריות (ובמקרה שלי קניתי ללא אחריות)
לגופו של עניין צריך לעשות שקלול לכמה זמן הוא מתכנן להחזיק את הרכב, כמה ק"מ הוא מתכנן לעשות עם הרכב, מהו ההפרש בין מחיר המכירה עם אחריות ובלי וכמובן מה מצב הסוללה.