כתיבה ניטרלית בפורום
-
@שלמה כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
אולי כדאי קצת לחסוך במשפטים ותגובות בעלות אופי ישיבתי ולכתוב בצורה קצת יותר ניטרלית כדי שבפורום יוכלו למצוא שימוש גם אנשים שאינם דווקא מהמגדר,
הדברים נכוחים ונכונים.
א. לא קשור דווקא למגדר, יש גם נשים וכדו’. שפחות במושגים הללו.
ב. אכן אם זה יכול לתת תועלת לעוד אנשים בגלל זה, זה כבר סיבה מספקת!
ג. באמת ראיתי כמה פעמים כבר מאז הקמת הפורום בעיקר אצל @מאיר ו @ראובן-שבתי שזה היה ממש חשוב להם כל הנושא הזה, ואני מודה שאני מאד נהניתי בהתחלה לכתוב ב’‘עגה ישיבתית’’ כהרגלי, ומוּתָנתי, (אפי’ ה ‘‘עיין שם’’ המפורסם הוחלף ב ‘‘ראה פה’’ אל תתפסו אותי על המילה…)
(ד. כמובן שלפעמים זה מגיע במסגרת מסויימת, (כמו מדברים רכב, וכדו’ ) ובד’'כ לא בקטע מקצועי שהעניין מתבאר יותר בביטוי מסויים שלא על כך דיברת. - כי זה ללא תועלת מקצועית ספציפית.) -
@שלמה אני חולק מכל וכל, לא מסכים, מתנגד, מסרב, לא בעד, אנטי!
[להירגע, שלמה הוא מהחברים הטובים ביותר שלי ברמה האישית כאן בפורום אם לא הטוב שבהם, ולמרות ובגלל זה]למה לקחת את כל הכיף מהפורום?
זאת מלבד העובדה שזו השפה ודרך הביטוי שלנו, זו שיחת חולין של ת"ח, ועל זאת גאוותנו!
מי ששייך למגזר אחר, שישתמש בקארספורום, או במקרה הכי נורא אם יש מילה שלא הבין, שישאל ויסבירו לו בשמחה ובעליזות.
לגבי נשים - לדעתי אין כאן טענה, כי גם הנשים שנוהגות במגזר, הגבר שבאזור הוא זה שמנהל את ענייני תחזוקת הרכב, משמן ומים ועד מולטימדיה. -
@EBA כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
למה לקחת את כל הכיף מהפורום?
זה גם מה שהתכוונתי פה.
@Klonimoos כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
(ד. כמובן שלפעמים זה מגיע במסגרת מסויימת, (כמו מדברים רכב, וכדו’ ) ובד’'כ לא בקטע מקצועי שהעניין מתבאר יותר בביטוי מסויים שלא על כך דיברת. - כי זה ללא תועלת מקצועית ספציפית.)
ואת הכיף הזה וודאי שלא ניקח. עוד דוג’ קצת שונה, פה.
-
@EBA כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
@שלמה אני חולק מכל וכל, לא מסכים, מתנגד, מסרב, לא בעד, אנטי!
זכותך המלאה!
[להירגע, שלמה הוא מהחברים הטובים ביותר שלי ברמה האישית כאן בפורום אם לא הטוב שבהם, ולמרות ובגלל זה]מסכים, הדדי! כמעט קיבלת דיס
למה לקחת את כל הכיף מהפורום?
אומנם, ולזה התכוון @Klonimoos
@Klonimoos כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
(ד. כמובן שלפעמים זה מגיע במסגרת מסויימת, (כמו מדברים רכב, וכדו’ ) ובד’'כ לא בקטע מקצועי שהעניין מתבאר יותר בביטוי מסויים שלא על כך דיברת. - כי זה ללא תועלת מקצועית ספציפית.)
זאת מלבד העובדה שזו השפה ודרך הביטוי שלנו, זו שיחת חולין של ת"ח, ועל זאת גאוותנו!
מי ששייך למגזר אחר, שישתמש בקארספורום,לא יודע, בשורה התחתונה המטרה (לדעתי) להיות אבן שואבת לכל שיחפוץ, ואם יצא שיצטרף לכאן בעתיד איזשהו אלוף חילוני, דתי, מזרוכניק, קפלניסט או בדואי. כולם ירוויחו ובלבד שישמרו על כללי הפורום (שפה נקיה שמירת שבת וכדו’)
או במקרה הכי נורא אם יש מילה שלא הבין, שישאל ויסבירו לו בשמחה ובעליזות.
זה לדעתי יגרור הספאמה
לגבי נשים - לדעתי אין כאן טענה, כי גם הנשים שנוהגות במגזר, הגבר שבאזור הוא זה שמנהל את ענייני תחזוקת הרכב, משמן ומים ועד מולטימדיה.
סה’'כ הגיוני, כי כמו שדיברנו שבוע שעבר הילדים גדלים והבנים מחליפים את המכונית צעצוע למכונית צעצוע אמיתית והילדות מחליפות את הבובה בתינוקות חיים -
@EBA כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
@שלמה אני חולק מכל וכל, לא מסכים, מתנגד, מסרב, לא בעד, אנטי!
מזדהה לחלוטין!
או יותר טוב כך: אנא, במטותא, חוסו נא, רחמו…
אולי אני יחידאה בזה, אבל הדבר שגרם לי מתחילה לראות את הפורום כ’מטרה קדושה’ היא בעיקר כדי לשמור על חירות סגנון החיים החרדי שלנו. תפיסת עולמי היא (בזה רבים יודו) הן עם בדד ישכון בגויי לא יתחשב (השגיאות במכוון!) ואנו בני המלוכה חיים במקביל לכל ההמון מנהגינו מנהג מלכות ולבושינו לבוש מלכות לא כי הוא בגד פאר אלא כי הוא בגד בני המלך, ואם אמנם נטרח לסייע לכל נצרך (בכלל עמיתך ‘תינוק שנשבה וכו’ ואכהמ"ל) ואף נשתדל לדבר לפעמים בשפתו לצורך זה, אך לשנות את כל סגנון השיח ולתפוס סגנון כללי בשיטה אני מאוד חושש (שלא שינו לשונם?), כשהזמנתי ידידים להצטרף לפורום על זאת הייתה גאוותי - על השפה הארמית והישיבתית הרווחת כאן.
אני מגדיר את עצמי ‘שומר תו"מ עם הבנה במכונאות’ ולא ‘מכונאי שומר מצוות’ הייתי רוצה שגם מי שפונה אלי בנושא ייתן לי את היחס הנכון.
אולי לחלק מזה כיוון @EBAזאת מלבד העובדה שזו השפה ודרך הביטוי שלנו, זו שיחת חולין של ת"ח, ועל זאת גאוותנו!
מי ששייך למגזר אחר, שישתמש בקארספורום, או במקרה הכי נורא אם יש מילה שלא הבין, שישאל ויסבירו לו בשמחה ובעליזות.אני מבקש לא לפתוח נושא על כל מילה שכתבתי אבל כתבתי ככל העולה על דעתי כי בנפשי הדבר.
על מטרות הקמת הפורום הבעתי דעה בעבר כאן ונראה לי כדאי לפני שמתווכחים לעבור על הנושא ההוא ולחסוך הרבה מלל.
-
@נייטרון-חפשי כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
מזדהה לחלוטין!
או יותר טוב כך: אנא, במטותא, חוסו נא, רחמו…
אולי אני יחידאה בזה, אבל הדבר שגרם לי מתחילה לראות את הפורום כ’מטרה קדושה’ היא בעיקר כדי לשמור על חירות סגנון החיים החרדי שלנו. תפיסת עולמי היא (בזה רבים יודו) הן עם בדד ישכון בגויי לא יתחשב (השגיאות במכוון!) ואנו בני המלוכה חיים במקביל לכל ההמון מנהגינו מנהג מלכות ולבושינו לבוש מלכות לא כי הוא בגד פאר אלא כי הוא בגד בני המלך, ואם אמנם נטרח לסייע לכל נצרך (בכלל עמיתך ‘תינוק שנשבה וכו’ ואכהמ"ל) ואף נשתדל לדבר לפעמים בשפתו לצורך זה, אך לשנות את כל סגנון השיח ולתפוס סגנון כללי בשיטה אני מאוד חושש (שלא שינו לשונם?), כשהזמנתי ידידים להצטרף לפורום על זאת הייתה גאוותי - על השפה הארמית והישיבתית הרווחת כאן.
אני מגדיר את עצמי ‘שומר תו"מ עם הבנה במכונאות’ ולא ‘מכונאי שומר מצוות’ הייתי רוצה שגם מי שפונה אלי בנושא ייתן לי את היחס הנכון.
אולי לחלק מזה כיוון @EBAאין לי כל בעיה עם טענותיכם הם צודקות ומובנות, ולכן כתבתי ‘מה דעתכם’
ומאחר ואני רואה שלבנתיים אני דעת יחיד כמעט (גם בעקבות ההצבעות) אני מחדד זו מחשבתי. וברור ואני לא רוצה שהפורום ישנה את צביונו הרוחני, רק שנראה לי שאפשר לתת מקום גם לדעות האחר, ועל זה ניכרת ההדדיות בפורום.הנושא כאן הוא לא מחלוקת סביב הנושא, אלא כיוונון לייעול.
אין משהו מקצועי בלהרצות משנה סדורה בשפה הארמית, זה עלול לגרום לחוסר הבנה, גם למביני השפה. כישרון ישנו גם יש. וזה סה’‘כ בסדר, ולכן אני מעלה את הנושא.
אני לא חושב שהפורום אמור להפוך לקארספורום (ולא דחוף לי שיצטרפו לכאן עוד אנשים מסגנונות נוספים אני גם לא בטוח שהם יסתדרו כאן כ’‘כ) אבל אני כן חושב שהוא אמור להיות מקצועי כמה שיותר (כנ’'ל לגבי בדיחות שאני חוטא בזה לא מעט)הא… ועוד משהו לדעתי השיח בשרשור הזה אמור להיות הידברות מכבדת, הכל בסדר לא אמנע מכם להמשיך. רק נסו למצא את ההיגיון בנאמר
-
אוף. מעצבן.
אני ממש שונא להתווכח, כנ"ל לגבי להתערב בוויכוח.
גם עכשיו אנסה שלא לעשות זאת, אך אולי אצור ויכוח אחר, ככה זה עם החיים כאן…ובכן, חלאס עם ההקדמות.
כמה עובדות, ומיד אליהם ישר לטענה:- כולנו חייבים לעשות מצוות.
- מצוות חסד אינה מהמצוות שאנו פטורים מהם בזה הזמן.
- השתתפות בפורום בהחלט עשויה להיות קיום של מצוות חסד (ויעו"ע בחתימה לר’ קלונימוס), אך כך גם המון דברים נאצלים אחרים שיתכן ואנו פחות טורחים בקיומם.
- מי שמשתתף בפורום, ככל הנראה נהנה מכך במידה כזו או אחרת.
אז מה הטענה?!
אנחנו כאן כי זו הצורה שבה נחמד לנו לעשות את החסד הזה! החילוני שנמצא בפורום אחר עושה את זה כי זה כיף לו, אנחנו גם מכוונים לשם מצוה.
ולכן… חלק מהכיף הזה הוא השפה האישית הזו, השימוש ב’קודים הפנימיים’, ה’סחבק’ התורני.
רוצים לקחת את זה? סבבה, אבל חלק (רק חלק!) מהתמריץ להשתתף כאן יעלם.
האם זה יגרום לפוסט אחד פחות? למשפט מועיל אחד שלא יכתב? מסופקני, ויתכן בהחלט שלא! אך החוויה (במידה בלבד! וד"ל…) בהחלט חשובה לכולם. וזו אחת מהצורות לכך.
האם הצר שוה בנזק המלך? יבוא האדון אל היכלו ויודיענו דבר.
ושלא כדיסקליימר:
נערצת בעיני מסירותם של @שלמה ו-@Klonimoos למקצועיות הפורום, דאגה לכלל דומה במקצת לקניבליזם עצמי, במובן זה שהמתמסר מוותר על עצמו וכבודו לצורך האחר. הערכתי ותודתי (האישית, נו…) לכם (גם) על כך!ובמקביל, גם אני התרגשתי והתחברתי לגאוות היחידה שבוקעת מדברי @EBA ו-@נייטרון-חפשי, עם או בלי קשר לנושא, טוב לשמוע דיבורים כאלו, ללא מצמוץ.
-
@שלמה כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
הא… ועוד משהו לדעתי השיח בשרשור הזה אמור להיות הידברות מכבדת, הכל בסדר לא אמנע מכם להמשיך. רק נסו למצא את ההיגיון בנאמר
פשוט ההגיון הובן מלכתחילה ולכן לא טרחנו להדגיש את זה, הטענות שלנו הם תוספת.
אני מתנצל אם זה היה נשמע התקפה ואני בהחלט מזדהה גם עם זה:
@EBA כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
[להירגע, שלמה הוא מהחברים הטובים ביותר שלי ברמה האישית כאן בפורום אם לא הטוב שבהם, ולמרות ובגלל זה]
ובמחילתו של @לך-תדע ה’מצווה’ העיקרית שאני מחפש כאן בפורום היא מה שכתבתי, לא רק אבל בעיקר. אבל אני מניח שהרוב איתך.
תודה לכם צדיקים!
מחמם את הלב להווכח שכשיש וויכוחים בפורום הם כאלו וויכוחים.
הכרת תודתי והערכתי נתונה ל @מאיר @שלמה ולכולכם. -
לא הייתי נכנס לויכוח המאוד מעניין הזה
אבל בגלל ששמי השתרבב פה אז אני אגיב
לי מפריע כתיבה מתפייטת לא בהקשר של חרדי לא חרדי ובכדי שיהיה מקום לכולם, (אולי זה התירוץ אבל זה לא הסיבה) הסיבה היא כי לא תמיד זה קריא
למרות שלא קרה אף פעם שלא הבנתי משהו ממה שנאמר, זה מפריע לי אישית
לפעמים זה נחמד אבל זה לא מקצועי, זה מסרבל זה לא זורם בקיצור מעצבן
לא שינו לשונם זה נחמד מאוד לא צריך לשנות שום דבר, אבל אפשר לכתוב נורמלי, לא מדבר על סלנגים אלא על שיח נורמלי כמו שכולכם מדברים עם חברים
בלי רצון להוכיח ארמית מיוחדת או הגה ישיבישית מוגזמת -
@ראובן-שבתי כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
לא הייתי נכנס לויכוח המאוד מעניין הזה
צר לי לאכזב אותך אבל לא נכנסת לשום וויכוח, גם אם הערת הערה נכונה במקום הנכון.
-
@נייטרון-חפשי כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
צר לי לאכזב אותך אבל לא נכנסת לשום וויכוח
הבעת דעה לצד מסויים בויכוח זה להיכנס לוויכוח (על זה אני מוכן להתווכח)
-
@ראובן-שבתי
מסכים עם כל מילה!!! -
למעשה גם בקארספורום יש סלנגים שאני לא מבין וכמובן טוב שכך…
אני חושב שאין מחלוקת בין @שלמה ל @eba למרות חלוקתו מכל וכל, אי הסכמתו, התנגדותו, סירובו, חוסר בעדות ואנטיותו של @eba
לשון צחה זה דבר מבורך אם כי חשוב שהפוסט יהיה מובן לכל קורא כלומר: אם זה בטעם הטוב, במקום הראוי וכמובן עם כבוד הדדי מלא - מה טוב ומה נעים! אבל לתת הסבר במידת הצורך כדי שהקורא הפחות למדן יבין!
הוראות מקצועיות חייבות להיות ברורות ושוות לכל נפש!
בהצלחה!
-
אני חייב לומר שזה מה שמשך אותי מהתחלה בפורום האוירה הישיבתית מרגיש לי לדבר עם אנשים בגובה העיניים
והדבר הנוסף שאין בפורומים אחרים שמשך אותי שכאן אפשר להתקטנן על פחים קטנים ולקבל טיפים וקומבינות שאין בשום מקום אחר וזה רק ע"י חברה ישיבתיים עם הראש הקומבינטור שלהם ולכן אין לי שום רצון שיכנסו לכאן אנשים מבחוץ ויהרסו את השיח והאווירה הזאת -
@אלי-2023 כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
אני חייב לומר שזה מה שמשך אותי מהתחלה בפורום האוירה הישיבתית מרגיש לי לדבר עם אנשים בגובה העניים
והדבר הנוסף שאין בפורומים אחרים שמשך אותי שכאן אפשר להתקטנן על פחים קטנים ולקבל טיפים וקומבינות שאין בשום מקום אחר וזה רק ע"י חברה ישיבתיים עם הראש הקומבינטור שלהם ולכן אין לי שום רצון שיכנסו לכאן אנשים מבחוץ ויהרסו את השיח והאווירה הזאתכל יונק מהמין האנושי מכל גזע או אוכלוסיה מוזמן להכנס לפורום בתנאי שיעמוד בתקנון, ומטבע הדברים יכנסו האנשים הרצויים והאיכותיים כפי שעניינו רואות ב"ה.
-
@מאיר כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
@אלי-2023 כתב בכתיבה ניטרלית בפורום:
אני חייב לומר שזה מה שמשך אותי מהתחלה בפורום האוירה הישיבתית מרגיש לי לדבר עם אנשים בגובה העניים
והדבר הנוסף שאין בפורומים אחרים שמשך אותי שכאן אפשר להתקטנן על פחים קטנים ולקבל טיפים וקומבינות שאין בשום מקום אחר וזה רק ע"י חברה ישיבתיים עם הראש הקומבינטור שלהם ולכן אין לי שום רצון שיכנסו לכאן אנשים מבחוץ ויהרסו את השיח והאווירה הזאתכל יונק מהמין האנושי מכל גזע או אוכלוסיה מוזמן להכנס לפורום בתנאי שיעמוד בתקנון, ומטבע הדברים יכנסו האנשים הרצויים והאיכותיים כפי שעניינו רואות ב"ה.
חס וחלילה אם הובנתי שאיני רוצה בהגדלת הפורום ע"י משתמשים חדשים
התכונתי לומר שאני לא הולך להתייפייף ולשנות את לשוני וטבעי רק בשביל להתחנף למגזר אחר שיצטרף גם (מקווה שאני לא מתנגש עם עמדתך ) -