מי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות
-
@חיליק אני נפגשתי בתופעה הזו בכמה רכבים שנסעתי עליהם, בפרט בלילה קר ובנסיעה מהירה מאד ירד החום מנוע ל0
בזמנו שאלתי במוסך והוא אמר לי שהוציאו לרכב את התרמוסטט בגלל בעיות התחממות||לי היה קשה שאם כן הרכב יכול להתחמם הסבירו לי שזה לא קשור לחום מנוע באמת אלא רק החיישן, אבל האמת היא שלא הבנתי את התשובה אולי המומחים פה ידעו להסביר למה זה לא בעיה, אבל עובדתית שמעתי על הרבה רכבים שהוציאו להם את התרמוסטט ולא קרה להם כלום||
-
תשובת המוסכניק לא ממש מובנת לי, אודה אם תפרט משמעותה למעשה - האם ירידת החום היא תוצאת תנאי הנסיעה הנ"ל; האם כן או לא תקין; מה הקשר לתרמוסטט (האם ממונה על הפעלת מערכת הקירור - א"כ מדוע הוציאו בבעיות התחממות?!, האם על פיו נע מד החום - איך א"כ המד פעיל בלעדיו? מה בעצם השפעת סילוק התרמוסטט?)
-
@חיליק לא יודע לומר מידיעה לגבי המקרה הספציפי, גם לא הגבתי לגופו של מקרה
בכ"א התרמוסטט עוצר את המחזוריות של המים ונפתח כשיש רמת חום מסוימת
אם הוא תקוע, המנוע יתחמם. יתכן וברכב ללא תרמוסטט בנסיעה מול הרוח הנוזל קירור מתקרר ולא נעצר המחזוריות של המים וכך המנוע יתקרר. אבל כפי שכתבתי, לא יכול לומר זאת מידיעה.כדאי לבדוק אם יש לרכב שלך תרמוסטט
-
@חיליק
@מוטי-56 דווקא הסביר את העניין טוב אבל נראה לי שנהיה כאן בלבול מסויים.
יש 2 התקנים המנטרים את חום המנוע, אחד הוא חיישן חום חשמלי שמפעיל את המד בלוח השעונים ומכונה 'יוניט', וכשמגיעה הטמפרטורה לסף מסויים (כ95 מעלות) מתחיל לפעול מאוורר הקירור על הרדייאטור ומגביר את תפוקת הקירור, וכך הוא שומר על חום המנוע שלא יעלה. והשני הוא התרמוסטט והוא מכני, וזה בעצם סוג של פקק שמונע מהמים לעבור לרדייאטור ולהתקרר ובטמפרטורה מסויימת הוא נפתח, ומטרתו א"כ הפוכה מהיוניט-מאוורר והיא לשמור על חום המנוע שלא ירד.
תקרא עכשיו שוב את תגובתי הראשונה ונראה אם יהיו עוד שאלות. -
@נייטרון-חפשי כתב במי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות:
כשאני מניע מנוע קר הוא עובד מצויין!
מעניין! גם אצלי הוא עובד
פשוט מאוד בגלל שהוא מתחיל להתחמם אז לא נכבה ואין משהו שגורם לו להתקרר, אבל אם יש גורם שיתקרר ולא התחמם עלול להיכבות (ככה זכור לי שהיה אצל חבר שהוציאו לו את הטרמוסטט והמאורר עבד כל הזמן, שאם ממש התקרר הוא נכבה) -
@ITAMAR25 כתב במי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות:
כה זכור לי שהיה אצל חבר שהוציאו לו את הטרמוסטט והמאורר עבד כל הזמן, שאם ממש התקרר הוא נכבה
כנראה בגלל שמנוע שלו נשחק מזה עד שהתחיל לגסוס
-
@נייטרון-חפשי כתב במי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות:
כה זכור לי שהיה אצל חבר שהוציאו לו את הטרמוסטט והמאורר עבד כל הזמן, שאם ממש התקרר הוא נכבה
כנראה בגלל שמנוע שלו נשחק מזה עד שהתחיל לגסוס
עכשיו ברצינות, מנוע שנכבה כשהוא מתקרר זה לדעתי קשור לזיוף חיישנים בגלל צפיפות האוויר שתלויה בטמפרטורה אבל זה לא אמור לקרות במצב תקין רק יכול להחמיר בעיה זניחה.