ההילוך לפעמים בורח/לא נכנס עד הסוף - בעיקר ברוורס
-
סוזוקי ספלאש 2013 גיר ידני.
התופעה קיימת בעיקר ברוורס, אך לעיתים גם בהילוך ראשון.
הידית לא נכנסת עד הסוף מה שבצם אומר שההילוך לא נכנס למרות שזה ‘כאילו’ נראה במקום.נ.ב. לאבא שלי בעבר היה ג"כ ספלאש ידני, כיום יש לו סוויפט ידני, וגם אצלו (בעיקר בספלאש ז"ל) קיימת הבעיה הזו.
זה מעיד על בעיה? או שזה מחלה של הגיר הידני של סוזוקי?
אם בעיה, אז מה הפיתרון? תוסף לשמן גיר?
@הכל-בעזרת-השם -
@מאיר לא ניסיתי תוך כדי, אבל ניסיתי אחרי. כלומר, אחרי שאני מנסה להכניס את ההילוך והוא נתקע (עם קלאץ’ לחוץ עד הסוף), אני משחרר את הקלאץ’ לאט לאט תוך כדי דחיפה עדינה של הידית הילוכים עד שההילוך נכנס. אגב, גם זה לא תמיד עובד, ולפעמים צריך פשוט לשחק איתו בכל ההילוכים (להעביר על ריק) עד שהוא כאילו נכנס.
אגב, לא בכל רכב ידני שנהגתי עליו היה את זה. אצל המורה שלי זה לא היה. ושכרתי בחו"ל רכב ידני וגם אצלו זה לא היה.
בקיצור… נשמע שאני לא הראשון שנתקל בעניין הזה. השאלה היא האם זה מצביע על משהו בעייתי/בר טיפול. נחכה לדעתו של הרב @הכל-בעזרת-השם -
@יראת-שמים
לגבי הרוורס- הגיר בנוי שהשיניים של ההילוכים הם בצורה אלכסונית חוץ מהשיניים של הרוורס- (שיני כלב dog tooth) ולכן בהילוך לא גולש טוב ומתחבר בצורה תקינה…
זה מורגש יותר בגירים קטנים שהקוטר של הגלגל שיניים קטן.
ולגבי בהילוך ראשון- יש מצב שהקלא’ץ גמור?
הדוושה קשה? האוטו מרים טורים במאמץ בצורה לא יציבה? -
בהילוך רוורס בשונה משאר ההילוכים ההילוך מוכנס ישירות ללא חופש (לכן כשמדרדרים וממכניסים רוורס שומעים רעש ואם אתה קצת מהר אז בכלל קשה משא"כ בשאר ההילוכים שאפשר להכניס אותם בכל מהירות, כמובן אני מתכוין כשהקלאץ לחוץ)
תכלס בגלל זה לפעמים כשנעצרת גלגל השיניים הוא לא מדויק אחד כנגד השני וצריך טיפונת לזוז מהמקום ואז להכניס שוב -
ולגבי בהילוך ראשון- יש מצב שהקלא’ץ גמור?
הדוושה קשה? האוטו מרים טורים במאמץ בצורה לא יציבה?הקלאץ במצב מצוין. בערך בן 40,000 קילומטר
אגב, לפני כמה ימים זה קרה לי כשבאתי להכניס לשלישי, הוא כמו נכנס קצת וברח בחזרה, אח"כ נכנס כרגיל.@אני-אני-אני זה מסביר גם את הקושי בהילוך ראשון?
אגב, בראשון הוא פחות עקשן… אם קשה לו להיכנס אז מספיק רק פעם אחת של להעביר לניוטרל והוא משתחרר, וגם התחושה לא קשה כ"כ. ברוורס לעומת זאת לפעמים הוא עקשן, וצריך ‘לטייל’ איתו בכל ההילוכים עד שהוא מואיל להכנס למקומו, והתחושה קשה, כאילו משהו מונע אותו מלהיכנס. -
@יראת-שמים כתב בההילוך לפעמים בורח/לא נכנס עד הסוף - בעיקר ברוורס:
השאלה היא האם זה מצביע על משהו בעייתי/בר טיפול. נחכה לדעתו של הרב @הכל-בעזרת-השם
יש לך כנראה בעיה בקבל גיר זה קורה באלטו ובספלאש
-
@אני-אני-אני כתב בההילוך לפעמים בורח/לא נכנס עד הסוף - בעיקר ברוורס:
בהילוך רוורס בשונה משאר ההילוכים ההילוך מוכנס ישירות ללא חופש
מה הכוונה ‘ללא חופש’? ולמה שאני מכניס לרוורס תוך כדי שהרכב בתנועה יש דפיקה מהגיר?
-
@הכל-בעזרת-השם מה זה אומר? חשוב לטפל בזה? מה הסדר גודל עלות של זה?
-
@יראת-שמים כתב בההילוך לפעמים בורח/לא נכנס עד הסוף - בעיקר ברוורס:
@הכל-בעזרת-השם מה זה אומר? חשוב לטפל בזה? מה הסדר גודל עלות של זה?
חשוב לטפל
ולא בטוח שזה מזה -
@הכל-בעזרת-השם תודה רבה!
איך אני יכול לבדוק ממה זה? -
@יראת-שמים כתב בההילוך לפעמים בורח/לא נכנס עד הסוף - בעיקר ברוורס:
@הכל-בעזרת-השם תודה רבה!
איך אני יכול לבדוק ממה זה?דני
-
@הכל-בעזרת-השם
מוסך הבית שלי…
יש לך הערכה (אפי’ גסה) כמה זה יכול לעלות? כמובן בהתחשב באופציות של איזו תקלה זה יכול להיות? -
@ידני כתב בההילוך לפעמים בורח/לא נכנס עד הסוף - בעיקר ברוורס:
מה הכוונה ‘ללא חופש’?
בכל ההילוכים יש מכניקה שנותנת לשיניים להתכונן טיפונת
ברוורס אין ולכן באמצע תנועה אתה מכניס גלגל עומד לגלגל זז ויש חיכוך
אולי @הכל-בעזרת-השם ידע להסביר יותר טוב את המכניקה -
@הכל-בעזרת-השם כתב בההילוך לפעמים בורח/לא נכנס עד הסוף - בעיקר ברוורס:
דני
דני אוחנה (מוסך בבית שמש ליד המשטרה)?
-
@הכל-בעזרת-השם הייתי אצלו, הוא בדק קלות את הנקודת חיכוך. (ישב באוטו, הכניס ראשון, שני הוציא חצי קלאץ’, החזיר וכו’)
הוא אמר שזה ככה ולא בעייתי או יכול לעשות נזקים, ולהמשיך עם זה כמות שהוא. ואין גם מה לכוון או למתוח למעלה או למטה.עריכה: כעת בשיטוטי מצאתי את זה, נראה לך שעדיין יש לי מה לחשוש?
אגב, ב"ה הוא לא לקח כסף על הבדיקה הקלה הזו… אחלה גבר הוא