מונית יד 2
-
יש מוניות ביד 2, די חדשים, שהבעיה המוכרת זה הקילומטראז’ הגבוה. השאלה היא באיזה מחיר כן שווה לקנות רכב כזה. או במילים אחרות: מי שלא מתכון להשקיע ברכב יותר מ20 אלף שקל למשל, לא כדאי שיקנה מונית היברידית עם ק"מ מפולפל במחיר זול, מאשר רכב ישן עם ק"מ דומה?. האם רכב יותר ישן שעשה את הק"מ הנ"ל בטווח של עשר שנים יותר טוב מרכב שעשה זאת בטווח של חמש שנים?
-
@חושב-שחושב-שהוא-חושב
לרוב תוחלת חיים של רכב נמדדת לפי הק"מ שהוא עשה כך שזה לא משנה אם רכב ישן או חדש באותה כמות ק"מבנוסף נהגי מונית הם לרוב אנשים שנוהגים בצורה טובה ואחראית לכן למרות שנרכב עבר הרבה הוא עדיין שמור גם מבחינת טיפולים
-
-
@חושב-שחושב-שהוא-חושב אל תשכח שהרבה פעמים צריך להוסיף סכום לא מבוטל כדי לשנות את הרישיון ממונית
-
@פתוח-לשמוע כתב במונית יד 2:
ל @מאיר המנהל היה תחכה לדעתו
@מאיר כתב בירידת ערך בקילומטראז' גבוה:
קניתי את הרכב עם 247 אק"מ ב42 אש"ח (הרכב היה מונית לשעבר יד 3 מתוכן יד אחת היא ההעברה ממונית לפרטי) והייתי איתו שנתיים שבהן עשיתי 82 אק"מ.
הרכב נמכר ב32,500 ש’'ח כשהוא עם 329,000 ק"מ והוא לא נמכר אלא נחטף תוך 10 שעות מפרסום ההודעה חרף זאת שהרכב פורסם ב12 בלילה… יצויין שהרכב טופל בשמני קסטרול וב10 במקום 15 אלף ק"מ, בנוסף לרכב היו צמיגי מישלין די חדשים ומצבר 12V חדש.
במהלך השנתיים הייתה תקלה במזגן שעלותה 400 שקל. ולא זכור לי תקלות נוספות.
עולה מן האמור שברכבים אמינים קיימת עדיפות כלכלית לרכישת קילומטראז’ים גבוהים למרות הסיכוי לבלאי גבוהה יותר משום שהבלאי “כלול במחיר” הזול של הרכישה. בנוסף ירידת הערך בקילומטאז’ גבוהה תהיה נמוכה בדיוק כמו ירידת הערך בשנתון גבוהה.
אני מאמין שאם הייתי קונה רכב שכזה עם קילומטראז’ נמוך עם בעלויות פרטיות וכו’ הייתי מפסיד על ירידת הערך סכומים גבוהים בהרבה! יתרה מכך לפי כמות הטלפונים שקבלתי ככל הנראה הייתי יכול לקבל על הרכב יותר לאור מצבו המצויין, כך שקילומטראז’ גבוה הוא בד"כ ‘מציאה’ משתלמת וכמובן בשיקול דעת משום שזה לא בכל סוגי הרכבים ובנוסף צריך לפני הקניה לראות שהרכב טופל כראוי ואינו דורש ישור קו רציני…
-
@חושב-שחושב-שהוא-חושב כתב במונית יד 2:
מי שלא מתכון להשקיע ברכב יותר מ20 אלף שקל למשל, לא כדאי שיקנה מונית היברידית עם ק"מ מפולפל במחיר זול, מאשר רכב ישן עם ק"מ דומה?
להערכתי וכפי שכבר הקדימוני בוודאי שעדיף שנתון גבוה עם ה"כתם" ‘מונית לשעבר’ מאשר רכב ישן ב10 שנים עם ק"מ זהה.
רק צריך לבדוק את מצב הרכב כי בד"כ נהגי מוניות מוכרים את הרכבים בזמן ידוע ומשכך ממש מזלזלים ברכב לקראת הטסתו…
רק שים לב שאם הרכב מונית בהווה זה קצת סיפור להפוך אותו לרכב פרטי וזה גם עולה סכום לא מבוטל. (עריכה: ראיתי ש @ITAMAR25 ציין זאת)
-
@שמואל-קליין יכול לתווך רכבים כאלו, אתם מרוויחים 2 דברים 1. רכבים זולים ומתוחזקים אומנם עם ק’‘מ גבוה אבל זה עדיף כי רכב ישן מקביל בקילומטראז’ יש בלאי של ‘הזמן עושה את שלו’ ולא במובן החיובי של המילה 2. מוכר אמין מאוד שמסוגל לפוצץ לכם עסקה כשאתם כבר על הרכב כי הוא גילה ליקוי חמור שלא שם לב עליו לפני
ואכן נהגי מוניות ומורי נהיגה שומרים על הרכב כי זה העבודה שלהם והבית שלהם ולפני שמחליפים את הרכב רוצים למכור בכמה שיותר אז לדעתי לא מזלזלים -
אכן אפשר למצוא במחירים ממש טובים
לדוג’
קורולה סטיישן הדגם המפואר
260 ק’‘מ ב53 אל’'ש
עם אחריות שנה -
ג"א מצטרף לדעת האלופים לעיל, וכבר היה לי 2 כאלו ואני חושב שדווקא בגלל שזה מרתיע זו סיבה שהמוכר יהיה מוכרח להוריד את המחיר יותר ממה שזה באמת חיסרון.
-
איך אני ידע אם זה באמת מציאה?
במילים אחרות: בשנתונים יש כל מיני מוסכמות לגבי ירידת ערך, אך כמה להוריד על קילומטראז’ גבוה? -
@מאיר
יש בכל זכות מידע על כך
https://www.gov.il/he/service/tax-difference-in-vehicles -
מישהו פה יודע כמה בערך התשלום על ההסבה רכב פרטי?
מה שאני מבין, זה בעצם בגלל שכשאדם קונה מונית וכדו’ הוא משלם 50% מס בערך ואת ההשלמה יחסית משלמים עכשיו, אני משער בשיקלול ירידת ערך. (?)
ממילא זה בעצם אינדבידואלי לכל רכב, השאלה ממוצע יחסית לרכבים המבוקשים כמו טויוטה וכדו’. בסכומים של 20 - 30 א’'ש -
לאלו שטוענים שכל הנושא הוא הקילומטרים.
ישנה משמעות גדולה לזמן שהרכב עומד בשמש לפגעי מזג האוויר.
רכב שלא יזוז מטר ויהיה בשמש כמה שנים הוא יהרס.
לשנתון ישנה משמעות. -
@Klonimoos אתה מקבל את זה במחיר שציינתי אחרי הסבה
-
@יוסימתעניין כתב במונית יד 2:
רכב שלא יזוז מטר ויהיה בשמש כמה שנים הוא יהרס.
גם אם הוא לא יהיה בשמש, חלקים יהרסו בו.
מה שכתב @יעקב-מ-פינס ,לענ’‘ד נכון ביותר.
ואסביר: ישנם הרבה אפשרויות ל’‘גמור’’ רכב, והק’‘מ ביחס לשנתון אינו משמעותי בעניין הזה. תימצתתי ממש. ואכמ’'ל.
כמובן שרכב חדש הוא חדש וישן הוא ישן וישנם עוד שיקולים. -
אפרופו מונית. מה דעתכם על רכב ששימש מורה נהיגה?
מתחייב להורדת דוושות
https://www.yad2.co.il/vehicles/item/tj46i1wb?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=21&pagination=1 -
@חושב-שחושב-שהוא-חושב
חבל שאין לי את הסכום הזה… -
@חושב-שחושב-שהוא-חושב דבר ראשון זה ידני שזה תמיד הרבה יותר זול, דבר שני אם תסתכל במחירון יד 2 אז הוא מוכר את זה קצת מתחת למחירון, (וגם מחירון זה לא הדבר הכי מדוייק בעולם, מלא פעמים מכוניות נמכרות מתחת למחירון )
-
@חושב-שחושב-שהוא-חושב כתב במונית יד 2:
אפרופו מונית. מה דעתכם על רכב ששימש מורה נהיגה?
אני מחזיק היום את הרכב השני שלי ממורה נהיגה מרוצה מעל הגג והמחירים ברצפה. לגופו של רכב, נראה שמדובר בהזדמנות.
-
@יעקב-מ-פינס
באמת חבל
אולי תתחזק בברהמ"ז בכוונה מתוך ברכון.
עכ"פ אם יש לך אפשרות לקחת הלוואה לכאו’ עדיף להשקיע ברכב חדש, כי בסופו של דבר התיקונים מאוד יקרים, ובין כך תשלם את הכסף הזה, כך שתוכל לחסוך גם כאב ראש. וגם ליהנות מרכב חדיש ונוח
אצלנו היו אומרים: אני לא כזה מיליונר בשביל לקנות בזול…
הנה העתק מתוך תשובה לנושא של המונית:
“ממש לא.
לא הייתי לוקח אפילו בחינם.
זה רכב מפורק בכל קנה מידה.
העלות של הרכב זה החלק המזערי.
לך תדע כמה תקלות עלולות לצוץ מבוקר ועד לילה.
זה רכב שקרעו לו את הצורה מרגע שנולד…
בקיצור, תברח כמו מאש…”
עד כאן ציטוט. קישור לאשכול שם
https://www.prog.co.il/threads/רכב-ששימש-למונית.1016644/#post-14392941